Частни училища - информативно-дискусионна тема 47

  • 42 650
  • 750
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: 7 683
Навремето май Мецан беше изчислявал, че субсидията си струва  при определена бройка деца, за да не вдигат таксите на останалите ученици.

Да, ето
https://www.bg-mamma.com/?topic=1154754.msg39612333#msg39612333

Така че едва ли може да се очаква намаление в таксите, щом има субсидии, а по-скоро дори обратното - на неползващите субсидия дори да се увеличи, за да се покрият липсата на приходи от тези 20% деца, които учат безплатно.

Аз пък не съм много сигурен колко това е добре за потребителите. В края на краищата има приемни изпити и щом децата са ги издържали, значи всички те са способни. Оттам нататък би следвало финансовите условия да са еднакви за всички. Явно не съм прав, защото и АК правят нещо подобно - те пък по съвсем неясни критерии дават различен процент намаление за различните семейства, като всичко се държи в тайна. На мен не ми харесва такъв подход, предпочитам всичко да е ясно и прозрачно и таксите да са еднакви за всички - както е в повечето други ЧУ.

# 406
  • София
  • Мнения: 7 378
по-добрите деца отиват в ПЧМГ, останалото остава в Питагор. Аз и тук бях чела някакви подобни предположения, та общо взето, тези мнения се оказаха верни.
Съмнява ме да са имали предвид точно това. Може би са имали предвид децата с по-добри резултати по математика или деца с изявено предпочитание към по-интензивно изучаване на математика, но само "по-добри" ??

# 407
  • София, България
  • Мнения: 5 877
по-добрите деца отиват в ПЧМГ, останалото остава в Питагор. Аз и тук бях чела някакви подобни предположения, та общо взето, тези мнения се оказаха верни.
Съмнява ме да са имали предвид точно това. Може би са имали предвид децата с по-добри резултати по математика или деца с изявено предпочитание към по-интензивно изучаване на математика, но само "по-добри" ??

Да, точно това имах предвид, по-добрите по математика и изобщо с по-добри резултати в училище и на изпити/ олимпиади и т.н.. Мислех, че е ясно, но явно трябва всяка дума да се обяснява. През ума ми не е минало, че като се говори за ученици, "добри" може да се употреби за показана вселенска добрина и състрадание, но явно съм бъркала.

# 408
  • София
  • Мнения: 7 378
Наистина бъркаш и е досадно всемирното мислене, че който е по-добър по математика е по-добър по подразбиране от всички останали по принцип, във всичко, безусловно. Подобно на мнения, които съм чела (и чувала), че в СМГ нивото на учениците е по-високо от това в езиковите гимназии и АК. ВТФ!?

# 409
  • София
  • Мнения: 762
И вселенската добрина и състрадание не са за подценяване. Наблюдавам го това вече години наред - деца, при които фокусът е поставен върху математиката за сметка на всичко друго и в резултат получаваме дете, което е много напред с математиката и е способно да обере медалите от всяка олимпиада, обаче се държи като пълен задник със съучениците си, подценява всички наред и саботира часовете от лиготия. Освен математика има литература, езици, природни науки, хуманитарни науки, изкуства, спорт. Напълно разбирам Аш, която се възпротиви на "по-добрите деца" - действително е некоректен изразът, дори и ако се ограничим в академичен план.

# 410
  • София
  • Мнения: 7 378
Не знам, на мен директно ми прозвуча като "лузърите остават в Питагор, а яките отиват в ПЧМГ". Много дълбоко се съмнявам, че ръководството на Питагор/ПЧМГ би застанало зад такова послание.

Последна редакция: вт, 05 окт 2021, 13:32 от Аш

# 411
  • Мнения: 6 384
А на мен ми се иска да има конкретика. Например 10 часа мат vs 5 часа. И т.н.
Или: издържали математически предизвикателства и неиздържали над 75 точки. Това последното съм почти сигурна, че е причината да направят Питагор начално училище. До сега изпускаха децата, които не се класират за ПЧМГ(е на тяхно място влизаха по-подготвени външни). Сега дори и некласирани ще си продължат в познатата среда.

# 412
  • Мнения: 9 050
А на мен ми се иска да има конкретика. Например 10 часа мат vs 5 часа. И т.н.
Или: издържали математически предизвикателства и неиздържали над 75 точки. Това последното съм почти сигурна, че е причината да направят Питагор начално училище. До сега изпускаха децата, които не се класират за ПЧМГ(е на тяхно място влизаха по-подготвени външни). Сега дори и некласирани ще си продължат в познатата среда.
Ами то има конкретни разлчия. В двата сайта има посместена програма на 5 клас. Тамо се вижда, че часовете в Питагор по математика с по-малко от тези в ПЧМГ , но пък часовете по английски в Питагор са повече от тези в ПЧМГ.

# 413
  • София
  • Мнения: 5 467
Имам опит, макар и стар, но нагласите едва ли толкова са се променили. От едната страна бяха родителите, чиито деца не се справяха с изпита,  и те бяха много притеснени от това, че тепърва трябва да търсят къде да учат децата им. Наистина неприятна ситуация и засягаше немалко деца. От друга страна бяха ядосаните родители, пак на деца, които не са си взели изпита - толкова пари ви даваме за обучение, сега излиза, че не сте ги подготвили добре и външни ученици се справят по-добре от нашите деца. И накрая - доволните, че децата са приети в ПЧМГ.

# 414
  • Мнения: 6 384
А на мен ми се иска да има конкретика. Например 10 часа мат vs 5 часа. И т.н.
Или: издържали математически предизвикателства и неиздържали над 75 точки. Това последното съм почти сигурна, че е причината да направят Питагор начално училище. До сега изпускаха децата, които не се класират за ПЧМГ(е на тяхно място влизаха по-подготвени външни). Сега дори и некласирани ще си продължат в познатата среда.
Ами то има конкретни разлчия. В двата сайта има посместена програма на 5 клас. Тамо се вижда, че часовете в Питагор по математика с по-малко от тези в ПЧМГ , но пък часовете по английски в Питагор са повече от тези в ПЧМГ.

Аз пък за математиката видях точно обратното:

ПЧМГ 5 клас 10 ч. - https://parvamatematicheska.com/pchmg/uchebna-dejnost/

Питагор - 12 ч. https://pitagor-school.eu/wp-content/uploads/2020/10/%D0%9A%D0%B … BE%D1%80-2020.pdf

Макар тази презентация да се различава с от плана (9 часа) https://pitagor-school.eu/wp-content/uploads/2021/09/%D0%A3%D0%A … B%D0%90%D0%A1.pdf


За английския също разликата е незначителна. Пак 1 час. ПЧМГ.- 4 часа седмично. Питагор - 5 часа.

Бел е по 5 часа и в двете училища.

Разлики от един учебен час не би следвало да изчерпват обяснението за дублиращи класове. Концепцията следва да е различна. И остава изводът е, че причината е тази, която изтъква Призма(благодаря за което).

Моето лично мнение(ако причината е тази) е с негативни оттенъци.

Последна редакция: вт, 05 окт 2021, 15:38 от Fancy

# 415
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
Нормално е някои деца, приети основно още в ПУК, да не са толкова силни по математика след 4 клас. Няма как да се подберат още на 5- 6 годинки цял випуск таланти по математика. Разделянето на  двете училища е добре дошло, за да има място както за едните деца, така и за другите. Това не означава, че децата, останали в Питагор пак няма да са в топ 5 по резултати. Отделно че има деца, на които им се отдава математиката, но пък те нямат желание да се задълбочават.

# 416
  • Мнения: 6 384
Ама то няма никаква разлика между двете училища що се касае хорариум математика. Просто едните са издържали изпита, другите не. Наслагва се мнението, че си отделят "олимпийците" от другите. И за да не изпуснат неуспели на изпита, но дългогодишни клиенти.

# 417
  • София
  • Мнения: 19 667
Е това лошо ли е?

# 418
  • Мнения: 9 050
Ама то няма никаква разлика между двете училища що се касае хорариум математика. Просто едните са издържали изпита, другите не. Наслагва се мнението, че си отделят "олимпийците" от другите. И за да не изпуснат неуспели на изпита, но дългогодишни клиенти.

Аз също гледах учебният план. Презентацията е стара от преди години.

В учебният план са 9 часа математика. Но те явно включват само ЗП и ИЧ. А допълнителното ФЧ най-вероятно се преподава в школата.

Ясно е, че това е най-добият начин за децата които са започнали училище от ПУК. И сега не се налага да търсиш друго място. Този изпит след 4 клас у нас докара доста изблици в различни посоки. Още през февруари оглеждах други училища и детето ходи на опознавателни дни. Що изпити издържа - как не изтрещя само то си знае.
Ако имаше едно сигурно място в Питагор изобщо нямаше да ми пука дали ще влезе в ПЧМГ.

# 419
  • Мнения: 6 384

Аз лично очаквах далеч повече смисъл и разлика в концепция. Реалността е далеч по -проста. Печалба.
Слушала съм Влъчкова по темата два пъти. В момента тези действия са диаметрално противоположни. Не, че е лошо отпадналите деца да си имат сигурно място за продължение. А дали то ще е със същото качество като ПЧМГ предстои да видим.

Ако преди години Питагор нямаше изпит след 4 клас, щях да бъда силно затруднена дали да не предпочета тях пред СС. Те са ми по-близо. Може би единствено по-ниското ниво на езика би ме разколебало. Но тогава изпита + ниското ниво на английски доведоха да не искам изобщо Питагор.

Общи условия

Активация на акаунт