Професия учител - 12

  • 52 825
  • 743
  •   1
Отговори
# 480
  • Балчик
  • Мнения: 9 290

Аз не мога да си представя как документално се оформя конкурс, на който се е явил правоспособен и неправоспособен кандидат и е предпочетен неправоспособния.
И аз не мога, но в нашето училище тази година, не един, а двама учители са взели неправоспособни, при наличие на правоспособни кандидати.
Вече знам, че всичко може в БГ!

# 481
  • София
  • Мнения: 3 271

Аз не мога да си представя как документално се оформя конкурс, на който се е явил правоспособен и неправоспособен кандидат и е предпочетен неправоспособния.
И аз не мога, но в нашето училище тази година, не един, а двама учители са взели неправоспособни, при наличие на правоспособни кандидати.
Вече знам, че всичко може в БГ!

Вероятно е заради заплатата. Мисля, че на кандидатите, които нямат провоспособност или педагогика, им заплащат 80 % от заплатата на правоспособен  учител.

# 482
  • оттам, откъдето започва България
  • Мнения: 12 666
Джемма, добре дошла в БГ - страната на чудесата! Satisfied
Макар лично аз да не съм в системата на образованието (само косвено), отдавна пиша за своеволията на директорите и свободията, която им се дава (включая и назначенията). Worried

# 483
  • Балчик
  • Мнения: 9 290

Аз не мога да си представя как документално се оформя конкурс, на който се е явил правоспособен и неправоспособен кандидат и е предпочетен неправоспособния.
И аз не мога, но в нашето училище тази година, не един, а двама учители са взели неправоспособни, при наличие на правоспособни кандидати.
Вече знам, че всичко може в БГ!

Вероятно е заради заплатата. Мисля, че на кандидатите, които нямат провоспособност или педагогика, им заплащат 80 % от заплатата на правоспособен  учител.

Но не е законно, като всичко друго напоследък. Ясно е казано в закона кой може да  е учител! При наличие на редовни кандидати и ако имаше контролни органи на място бих искала да видя как вървят оправданията за 80% заплащания.

Нищо лично срещу новоназначените колеги, но шуробаджанащината и своеволията не ги подкрепям.

Последна редакция: пт, 29 окт 2021, 19:24 от Джемма

# 484
  • Пловдив
  • Мнения: 3 576
Джема, а правоспособните кандидати дали са разбрали какви хора са назначени, за да си търсят правата?

# 485
  • Балчик
  • Мнения: 9 290
Джема, а правоспособните кандидати дали са разбрали какви хора са назначени, за да си търсят правата?
Сигурно не. В интерес на истината едната я познавам, работили сме заедно и неправоспособната я превъзхожда. За другата длъжност не знам.

# 486
  • Мнения: 4 915
Всичко зависи от връзките явно. В едно училище, където работи моя позната, колежката ѝ по моята специалност също била неправоспособна доскоро, но ми каза: "Тя е парашутистка и никой с топ не може да я мръдне".
И ме е яд като ходя по такива интервюта просто защото само ми губят времето. Като това, на което бях миналата седмица, беше не повече от пет минути, не ми зададоха почти никакви въпроси и от километри си личеше, че е формално. Директорката ми говореше нещо, от което аз почти нищо не разбрах, защото фъфлеше и през маската съвсем... Срещу същата тази директорка родители и учители почти бяха вдигнали бунт преди 3-4 години, мислех, че са я сменили, защото тогава беше временно изпълняващ длъжността. Да, ама не, била много близка приятелка на шефката на РУО. Други две директорки, които познавам, ѝ били племенници на същата тая шефка.

# 487
  • Мнения: 4 683
Мда, и аз имам един познат, който завърши образованието си малко преди мен, започна работа като младши учител по БЕЛ, натрупа 5 години стаж и веднага стана директор на училището, на около 30-2-3 г. Не, че е лошо да има млади управленски кадри, ако ги бива за това, но изключително се озадачих като научих, тъй като на конкурса се бяха явили няколко старши учители от същото училище, единият от които е бил заместник-директор. По-късно разбрах, че майка му е работила в РУО. Към онзи момент не работеше вече в сферата на образованието, но не мога да не направя някаква връзка... Rolling Eyes

# 488
  • Мнения: X
Голяма вълна се вдигна от едно споделено мнение и понеже целта не ми беше да дразня никого, а просто да потърся съвет, ще побързам да се "оправдая".
1. Нямам никакви връзки с градината и никого от нея - както вече споменах, отидох си на събеседване по обява от интернет по съвсем стандартен ред.
2. Не знам как се оформя документално конкурс, когато е избран неправоспособен кандидат пред редица правоспособни, но наскоро две мои приятелки започнаха работа при подобно стечение на обстоятелствата - бяха без връзки и избрани пред правоспособните. Значи може и не е моя работа да търся как и защо.
3. В моя случай правоспособните кандидати бяха хора, които години наред не са работили като учители, а в други сектори. Т.е. касае се за голямо прекъсване, което директорката явно е взела предвид. Между студент, който в момента изучава подробно всички наредби, и човек с 10 години прекъсване и аз бих избрала студента може би. Мисълта ми е, че е грозно да се съди на базата на нещо малко, което сме получили като информация, без да имаме обективна представа за цялостната картина.
4. Някой ме попита какъв беше въпросът: Въпросът беше от наредбата за приобщаващото образование. Като цяло ми прави силно впечатление, че навсякъде задават въпроси, свързани с него.

По същество не получих отговор на никой от въпросите си, но пък без да искам разпалих вълна от възмущение, за което се извинявам!

Предвид пандемията моят випуск нямо да има практически занятия и няма да стъпи в детска градина до края на следването си. Стажовете също са спрени. Никъде не желаят външни хора в градината си при така създалата се ситуация с Ковид-19. Сега всички си казват "ама тя и неправоспособна. От къде на къде!", а като завърша и се сдобия с диплома всеки ще казва "Не е практикувала. Няма опит.". Това се отнася за всички колеги. Имаме един порочен кръг и всеки намира как да излезе от него по различни начини - някои с връзки, други пък са нахални като мен и си пробват късмета. Но аз не смятам, че правоспособността определя един човек дали ще е добър учител или не, дали се е научил на нещо по време на следването си,  или просто е бутал за диплома. Особено пък в тази професия никога не е сигурно дали ставаш за учител, докато не влезеш при децата. И не искам да си губя 4 години от живота и чак тогава да разбера ставам ли, не ставам ли, при условие, че ми се е паднал шанс да опитам сега.

# 489
  • Добрич
  • Мнения: 6 266
TanyaM., във всяка сфера има дипломирани специалисти , за които е  явно , че не са направили удачен професионален избор.   Учителското съсловие не е изключение.
Обаче ако  в държавно/общинско училище/градина назначат  неправоспособен , при наличие на дипломиран кандидат и дипломираният оспори назначението в съда , със сигурност ще спечели.
Така, че радвай се на късмета си!

# 490
  • Мнения: 4 915
Просто не е редно да се назначава неправоспособен кандидат при наличието на правоспособни такива, както не е редно и да се назначават пенсионери при наличие на кандидати в трудоспособна възраст. И не само не е редно, не мисля, че е и съвсем законно. Още повече студент в първи-втори курс, ако е последен курс, е малко по-различно и пак не е редно. Ама директорите го правят заради по-малките заплати, които ще плащат.
Аз самата влязох в училище да замествам преди да съм се дипломирала, после ми започнаха практиките и разбрах колко неща не знам.

# 491
  • Мнения: 2 052
В общината където работех, а и тази където работя сега масово се назначават изключително млади, заради ниските класове в заплатата. Също така не обичат и учители с много ПКС пак поради финансова причина, което според мен е най- голямата не признателност в учителската професия

# 492
  • Мнения: X
Здравейте!
Разбирам вашите доводи и сте прави. Но монетата винаги има две страни. Ние, випуските имащи "честта" да учат по време на пандемията, най- вероятно няма да имаме практики. Тъй че за мен това е единствения шанс да практикувам. А това, че няма да имаме го твърдят почти всички преподаватели, имайки предвид, че в България сме назад с ваксинацията и не се очертава скорошно разхлабване на мерките. Възможно е чак в четвърти курс да имаме нещо като практики. На почти всяка лекция ни насърчават да търсим работа или стаж по специалността. Със стажовете е трудно, пак заради пандемията. Едвам успях да се "класирам" за един през лятото, който беше обаче само 80 часа и при сборни групи. Положението е трудно и за студентите, които желаят развитие. Държавата е сбъркана на всяко едно равнище и мисля, че това е основната причина, пораждаща конфликтите.

# 493
  • Пловдив
  • Мнения: 14 806
Ами законът не е монета и няма две страни. Нямам нищо против студентите, но имам против неспазването на правилата. И не смятам, че е редно при наличие на хора с дипломи да се назначават такива без. Нищо против нямам тях, просто да завършат и тогава да се назначават при наличието на хора с образование.

# 494
  • Пловдив
  • Мнения: 3 576
Вярно, че вече и аз съм динозавър, но практиката по принцип не е ли през последната година? Мисля, че в ПУ май смъкнаха нещо в трети курс преди години, но частично.

Имахме такъв казус преди началото на учебната година. За две места се явяват трима кандидати, като едната все още е неправоспособна. Тя реално учителска правоспособност имаше, ама по друг предмет, но тепърва щеше да вземе за предмета, по който търсехме кадри. Вероятно щеше да е по-читава от единия човек, който взехме, но той си беше абсолютно правоспособен - и бакалавър, и магистър.

Последна редакция: ср, 03 ное 2021, 15:00 от tonitabrandtner

Общи условия

Активация на акаунт