Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Дете със СОП в 5клас

  • 955
  • 5
  •   1
Отговори
  • Мнения: 8
Детето ми е със СОП и ще започне 5клас . До 4 клас беше с ресурсен учител и психолог. Сега разбирам, че ако не бъде изведено от допълнителна подкрепа след 5  клас ще държи изпити за всяка изминала година. Така ли е наистина?

# 1
  • София
  • Мнения: 8 158
Моят син миналата година бе в 5 клас, също е със СОП, и не е държал никакви изпити,даже му извадихме някои от предметите(музика,компютри и бит и техника) и тях изобщо не ги учи.От другите от някои имаше по 1 час всяка седмица(математика,български,английски)от някои по 2(физическо и рисуване) а от останалите(история,география и човек и природа) имаше точно определен хорариум за цялата година(мисля че бяха 20 часа история,16 човек и природа и 8 география).Понеже мина изцяло на онлайн обучение всъщност имаше по малко повече часове,защото част от учителите проявиха желание да работят допълнително с него.Отделно имаше два часа седмично с ресурсен и 1 с психолог.

# 2
  • Мнения: 7 211
И аз не знам за изпити.
Има два варианта на СОП според вида увреждане и възможностите на детето да учи - на качествена оценка по основните предмети и на количествена по всички.
Дъщеря ми е със СОП, също ще бъде пети клас. Година и половина работи с ресурсен, на психолог ходи към един център с направление от  социалните. Тя е със "Смесено специфично разстройство на психологическото развитие" и "Смесено емоционално разстройство в контекста на нарушената привързаност". На количествено оценяване е, много държах на това и съответно учи не по индивидуален план, а по учебния план за съответния клас.
Преди имаше практика деца със СОП да са на качествено оценяване и да се явяват на изпити, за да "приравнят" след седми клас с количествена оценка и да могат да кандидатстват на общо основание в професионална или друга паралелка, а не в специализирана. От 2-3 години вече и с качествена оценка могат да си учат в масова паралелка след 7 клас. В училището, в което работя имаме няколко такива деца, които в осми клас бяха приети при нас с насочване(писмо) от РУО и извън класирането. Някои са на ИФО, други си влизат с класовете в час.

# 3
  • Мнения: 8
Благодаря за информацията. Бях се притеснила , защото тя няма вече ТЕЛК, а диагнозата беше хипотрофия със загуба на тегло над 20%, тоест изоставаше на ръст и тегло, защото се роди много малка. Когато попитах дали ще продължи с допълнителна подкрепа от училището казаха да, тя е само по математика и български, а друга ресурсна учителка каза, че ако не я изведа до 4 клас, ще държи изпити за всяка изминала година след това. Сега благодарение на двата поста ми стана ясно, за което благодаря и на двете мами.

# 4
  • Мнения: 7 211
Искайте детето да е на количествено оценяване. Така върви по общия план, а целта е да покрива ДОИ (Среден 3). Ако детето покрива ДОИ, няма проблем да е на качествени оценки и СОП, съответно няма изпити. Ще се яви на НВО след 7 клас при условията на дете със СОП, т.е с ресурсен и удължено време. Дъщеря ми така се яви на НВО по БЕЛ тази година, а математиката я пропусна. Ние се движим по ръба на ДОИ по отношение на математиката, там проблемът е много сериозен, математическото мислене е доста засегнато, което като прибавим и дислексията хич не помага.

# 5
  • Мнения: 290
Аз съм ресурсен учител и Ви казвам - изпити не полага. Трябва само да прецени екипът в училище, част от който сте и Вие как точно ще е организирано обучението на детето.

Общи условия

Активация на акаунт