Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Докладване на измамник от booking.com

  • 2 160
  • 21
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1
Здравейте!
Обръщам се към Вас, защото силно се надявам някой да ми помогне. Случаят е следния:
Събота(25.09) ми трябваше апартамент в Пловдив, който да резервирам за една вечер. Влязох в booking и намерих апартамент под името ‘Пловдив’, резервирах го и по пощата веднага ми изпратиха потвърждение и номера на домакина. В същото време виждам, че са ми дръпнали пари от сметката. Тръгвам да го търся и влизам в една сграда, която отговаря на адреса и входа на въпросния нает апартамент. След като нищо не открих, дали кутия с ключ и код или нещо от сорта, звъннах на домакина , за да го попитам нали аджеба на кой етаж, кой номер е апартамента , как да вляза и т.н.. А пък този ‘пич’ изключително нагло ми заяви, че мястото не се отдава под наем и не е негова работа, че са ми взети парите от сметката. Подадох някакво оплакване до сайта, но все още нищо. Въпроса ми е дали има някой, който може да ми помогне като например КЗП ? Като тук вече не става въпрос да ми върне парите, а така да си получи заслуженото. Лекичко ми е омръзнало от тарикати, които да се подиграват с хората, като те си плащат за услуга, която не получават.
Благодаря предварително!

# 1
  • Мнения: 5 206
Дано да решат проблема и поне да ви върнат парите...
Аз лично, използвам booking само като търсачка за подходящо място в което да отседна (в България). След като си харесам нещо, търся директна връзка с хотела/собственика. Така ми се струва най-сигурно, че няма да има издънка. Понякога дори и цените са малко по-изгодни.

# 2
  • Мнения: 221
Здравейте,

С мен се случи същото миналата седмица.
Предстоеше ни пътуване до Брюксел (работно - за съпруга ми, ваканционно за мен и трите ни деца) и наехме апартамент с три спални. В темплейта на букинг беше зададено плащане на място. След като букнахме, започнах да получавам на WhatsApp съобщения да платим веднага, в противен случай ще изгубим резервацията. Звъняхме на букинг Б-я, оттам казаха, че няма проблем - да плащаме. Ние все пак се усъмнихме и анулирахме резервацията. Букнахме нов апартамент отново с плащане при настаняване - и отново същите съобщения. Този път им отговорихме, че букинг ни е посъветвал да не плащаме.
Пристигнахме в Брюксел, отидохме на адреса - красива къща. От нея излезе млад човек, който изненадано обясни, че не се дава обектът под наем и настоя да снима резервацията, за да може сам да се оплаче в букинг.
Звъняхме на букинг (Холандия) - отне 1 час - обяснения, инфо за резервацията + предложение от букинг на ново място, в което да отседнем. Махнаха апартамента от системата им и вече не може да се види при търсене.
Пътуваме много често, имам Genius 2, за първи път ни се случва такова нещо. Но се уверихме, че букинг не проверяват новите обекти. Явно разчитат на коректно отношение. Предложиха ни 10% отстъпка в цената от следващата резервация... Пратиха ни и уверение, че ще платим цената, на която сме букнали несъществуващия апартамент, а разликата в цената я поемат те.
Моят съвет е да не пишете, а да се обадите веднага на букинг. В работни дни, от 8-17ч. може на опрератор на български, по всяко друго време - прехвърля на холандците. Те ще реагират.

# 3
  • Мнения: 4 320
Много пъти съм ползвала букинг и у нас, и в чужбина, но досега, да чукам на дърво, такова нещо не ми е случвало. Но никога не резервирам места без или с малко отзиви и предпочитам плащане на място. За парите не може ли да оспорите транзакцията в банката си?

# 4
  • Мнения: 16
Здравейте, преди време имах проблем с резервация в booking. Свързах се веднага с тях по телефона и реагираха бързо. Съветвам ви да им се обадите за да може по-бързо да ви съдействат.

Последна редакция: чт, 30 сеп 2021, 09:18 от Милиан

# 5
  • Мнения: 6 508
И аз избирам място за настаняване в Букинг по положителните отзиви. Винаги търся и сайта на хотела или b and b. Резервирала съм в България, Турция, Словения и Хърватска и не съм имала проблем.
Наистина, само директен сигнал до Букинг е решението. КЗП не знам дали ще могат да направят нещо, защото този човек ще отрича да е замесен изобщо. Докато в Букинг той се е регистрирал и те носят отговорност, тяхна е системата на резервация.

П.П. Търся в Букинг - май го няма вече този апартамент Пловдив.

Последна редакция: чт, 30 сеп 2021, 09:21 от Uncommon

# 6
  • Мнения: 17 224
Звъни се на букинг и те предлагат алтернатива щом не ви настаняват в хотела/апартамента. Това се прави.

# 7
  • Мнения: 904
Звъните на букинг и те предлагат алтернативно настаняване, като ако е по-скъпо възстановяват разликата в цената.

# 8
  • Sofia
  • Мнения: 2 995
Звъните на букинг и те предлагат алтернативно настаняване, като ако е по-скъпо възстановяват разликата в цената.

Това е добра практика, поне са коректни към клиентите си. Дано няма други подобни случки.

# 9
  • София
  • Мнения: 617
Аз също съм от разочарованите от букинг. Правя резервация за лятото в началото на 02/21, за настаняване месец 07/21 апартамент в комплекс на морето, цената с отстъпка за ранни резервациии е 60 лв, прилично.
Въвеждам карта, ще ми вземат парите в края на 06/21. От мястото на настаняване ми потвърждават резервацията, уточняват колко паркоместа искаме да ползваме, питам някой детайли за апартамента, искат ми депозит за щети 100 евро, съгласявам се. Април/Май месец наемодателя се свързва отново с мен да провери, че смятам да им гостувам, аз отново потвърждавам паркомясто и депозита.
Юни месец същия наемодател ми пише и казва, че се бил объркал и цената на апартамента била 60 евро, не 60 лв, и ми казва че трябва да се съглася.
Пиша на букинг с оплакване как е възможно това нещо, отговор от букинга - ами наемодателя се е объркал трябва да платите по високата цена. Не се споразумяваме и букинг анулира резервацията в началото на 07/21.
Та толкова за букинг и защитата на резервации, вече съм не с едно а с хиляда и едно на ум. И аз имам джинус 2 ниво, много резервации, винаги смятах, че това е сигурна и коректна платформа. Оказа се, че не е точно така.
Сега виждам, че не съм единичен случай, въпреки, че не съм и идентичен случай.

# 10
  • Мнения: 17 224
В случая не е трябвало да се съгласяваш, според мен това не е грешка, (например да е въвел 6 или 16 лв, вместо 60 лв.).
Иначе на мен ми прави впечатление, че оплакванията от хотели в България са повечко.

# 11
  • София
  • Мнения: 617
И аз не смятам че е било грешка, и на нищо не съм се съгласявала, освен на депозита. Букинг анулира резервацията ми едностранно, въпреки писмено подаденото от мен оплакване с прикачена предишна комуникация с домакина. Букинг беше рефера, който отсъди не в моя полза. И понеже аз отказах да общувам с домакина и отказах сама да си анулирам резервацията, ме анулираха "служебно".

# 12
  • Мнения: 1 724
Аз също имах проблем с резервация през букинг това лято. Запазих хотел в момент, в който Корона ограниченията отпаднаха и след час собственик се свърза с мен, за да ме помоли да откажа резервацията, защото щяли да вдигат цените. Звъннах в Букинг, те се свързаха със собствениците и не им разрешиха да своеволничат. Отне два три дена преговори, но всичко беше наред.

# 13
  • Мнения: 8 723
Звъните на букинг и те предлагат алтернативно настаняване, като ако е по-скъпо възстановяват разликата в цената.
Само, че не букинг, а хотелиера/наемодателя трябва да осигури алтернативното настаняване и той плаща разликата. Букинг са само връзката между двете страни (плащала съм подобен мой гаф с оувърбукинг на клиенти, за който бях виновна само аз).
Това го казвам, защото в случая едната страна твърди, че не съществува, което само по себе си е нелепо.

Пуснете жалба до КЗП, свържете се с Букинг, оспорете плащането в банката Ви, а също така може би една жалба в полицията, защото вие буквално сте ограбени. Не става въпрос просто за "оувърбукинг" на хотел, а за твърдение, че мястото не съществува.

По принцип при регистрация в Букинг се изискват фирмени данни, категоризацияна обекта и т.н. От много години обаче НЕ проверяват обектите. Не знам дали в момента имат повече от 2-3 служители хоум офис в България.

# 14
  • Мнения: 17 224
Ако хотелът откаже настаняване, се намесва Букинг. Те предлагат варианти, разликата , ако има такава, доколкото знам се поема от хотела, който не е настанил гостите. Но всичко минава през Букинг.

Общи условия

Активация на акаунт