Тема № 22 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Ноември 2021

  • 70 222
  • 2 064
  •   1
Отговори
# 1 395
  • Мнения: 7 347


Типичен ехиден нападателен отговор за нещо, което дори не е обвинение.
Дори да е лаишки моят поглед над съставянето на програмите точно, не пречи да се видят проблемите, а не да тъпчем по старите модели, които е видно вече до къде водят.
Като се зачетох наскоро в коментари към публикации, свързани с образование и здравеопазване, си дадох сметка колко неграмотни присъствени поколения имаме.
При тези присъствени кадри, не ми се мисли какво чудо ще бъде с отсъствените и дори да се опитвам - нищо хубаво не виждам.

# 1 396
  • София
  • Мнения: 2 925
Еми именно. Две лета имаха отговорните институции да променят разни "наредбички" и т.н. И да се помисли за осигуряване на максимално присъствено и доколкото е възможно безопасно обучение, съобразно нововъзникналите обстоятелства. Но имам чувството, че всички просто се снишаваха с надеждата някак всичко да се размине от само себе си.

# 1 397
  • Мнения: 387
Това, което Лиляна се опитва да каже, е, че системата е убийствено тромава и бюрократична. Аз, като учител, мога да я променя точно толкова, колкото и като родител, т.е една голяма кръгла нула. Колкото и да опитвам, няма механизми да се промени каквото и да е. Има закон, наредби, правилници и нагоре по веригата никой не влага и грам мисъл за децата. Следят се само буквите и точките от закона.
Преди няколко страници писах за конкретна ситуация и как училището е безсилно, въпреки обединените усилия на учители, родители и работодатели. Мога още примери да дам за конкретни, малки неща, които биха улеснили всички, особено децата, но с години са отхвърляни от РУО и МОН, защото противоречат на някоя наредба.
Понякога ми се иска да крещя, но по-често стискам зъби и очаквам поредното безумие, което ще ми натресат - и като учител, и като родител.

Това, което аз пък се опитвам да кажа е, че все от някъде се започва в крайна сметка. И че учителите са част от тази структура. Не казвам един учител да промени всичко. Казвам, че учителите участват в тази система, те са част от нея. Те са проводник на тази система. От тях могат да тръгнат принципно много хубави неща, не от един учител конкретно само и единствено, като Лиляна. Аз не я карам нея лично да прави каквото и да е.
И да виждаме закони и правилници и наредби и тромава бюрокрация не е повод да замитаме този проблем, а е хубаво да го афишираме. В момента всички учители ей така им идва да крещят, ама не крещят и стискат зъби. Това на кого помага? Със сигурност не и на стискащите зъби даже. Премълчаване на проблемите и стискане на зъби не води до решаване на тези проблеми.

# 1 398
  • Мнения: 6 382
Учителите стачкуват организирано, ако касае заплащането им и социалните придобивки по КТД. Само тогава. Щом търпят Янка Такева начело, мнението ми за тях като организирано съсловие е нулево. Като отделни и конкретни учители е друго.

# 1 399
  • European Union
  • Мнения: 1 980
Е, всеки човек се вълнува от заплата си. Не мисля, че другите професии стачкуват за нещо различно или пък заради други професии. Всеки човек мисли за себе си и семейството (част от пишещите тук потребители са изключение, те са над тези неща).
Но пък вече се наводни с мераклии за учители. Ако досега бяхме недоволни от хората, които са станали учители, защото това са искали, сега децата ни ще бъдат обучавани от хора, които са мечтали да работят нещо друго, но се преквалифицират заради големите заплати. И поправят в тетрадката на детето "не зная" на "незная". Но пък биха стачкували за нещо различно от заплата.....голям смях.

# 1 400
  • Мнения: 6 382
Да, голям смях е. И други смешни неща има, но би се получила конфронтация, която е излишна.
Докато Стаматов ви е най-изявения говорител, уважението към вас ще спада главоломно.
Много от нас са стачкували и протестирали за съвсем различни неща от заплатите. Wink

# 1 401
  • European Union
  • Мнения: 1 980
Стаматов представлява работодателите. Аз лично нямам говорител и не държа непознати хора да ме уважават. Никой не ми дължи автоматично уважение заради професията ми. Но пък категорично отказвам да се чувствам виновна заради нея. Не си лягам гузна заради големите заплати, безкрайните отпуски и седенето по цял ден на дивана.

Може ли да знам нещо повече за тези стачки? Кога са се провели, за какво са били? Кои са тези "много от нас"?

# 1 402
  • Мнения: 6 382
Т.е. Стаматов представлява държавата, защото тя  е работодател. Ами дистанцирайте се публично от него и Янка Такева.
Ако не държите да ви уважават е друго. Тогава написаното тук няма да го считам за позиция. И само ще изискваме дължимото качество на работа.

# 1 403
  • София
  • Мнения: 62 595
В някаква степен искам да защитя учителите, особено тези в началните класове. В момента те щат-нещат, трябва да избутат всички деца до четвърти клас без значение дали някои деца могат или не могат да четат. От няколко години децата не могат да повтарят класа, ако ще и две букви да не могат да напишат и името си да не могат да прочетат. Нататък се сещате какво става.

# 1 404
  • Бургас
  • Мнения: 8 556
Аз изобщо нямах предвид учителите. Те са жертва на същата абсурдна нормативта уредба, дори в много по-голяма степен. За мен, днес, единствено социалната функция на училището ползвам. Но в този вид, дори това поставям под съмнение. Каква мотивация и дисциплина ще възпита училището с тези учебни програми и учебници. Ами, почти никаква. Да пращам детето в една сграда, само, за да може да общува със себеподобни. До там го докарахме с тази пандемия. Важното е да е в сградата. А какво се случва там, вече не ни е важно. Да, има много свестни и отдадени на работата си учители. Но те те правят пролет.....За мен училището и преди пандемията имаше много трески за дялане, сега вече са греди......Което изобщо не означава, че трябва да хлопнем кепенците и да откараме во веки веков онлайн. Щото, нали.....а си рекнал нещо срещу училището и системата, а са те пратили диванаджия. Реформа, и то сериозна реформа, е необходима. Ама.....мечтая си по време на пандемия.

Напълно съм съгласна с това мнение. Проблемите на българското образованее не са от вчера и днес и от пандемията. Проблемите са от много много отдавна. Хората, които трябва да се справят със сегашната криза, са продукт на същото това образование. Родителите, за които всичко е конспирация, са продукт на същото това образование. Ние всички, които тъпчем в това от две години без напредък, сме продукт на същото това образование. Да, децата ни печелят олимпиади по математика и информатика и какво от това, като сме си същото блато.

# 1 405
  • Мнения: 1 933
За тези, които не желаят децата им  да си губят времето с музика, физическо, изобразително изкувство, пътуване и прочие, държавата е предвидила и други форми на обучение. Ваше право е да се възползвате, да си държите децата вкъщи, да им направите индивидуален план за обучение…..  Но не се опитвайте да налагате вижданията си като общовалидни.
Пак обяснявам - индивидуалният план на обучение (да се разбира индивидуална форма на обучение) включва присъствени часове в сградата на училището. Детето не си стои у дома при такава форма. Моля, да се спре с предлагането на неща, които не са Ви ясни.

# 1 406
  • BG
  • Мнения: 4 493
Кой ако не учителите е виновен, че децата излизат неграмотни? Нали затова им се плаща?
Ако 50% от децата излизат грамотни, кой е виновен за неграмотността на другите 50%? Въпрос с повишена трудност.

# 1 407
  • София
  • Мнения: 16 315
За тези, които не желаят децата им  да си губят времето с музика, физическо, изобразително изкувство, пътуване и прочие, държавата е предвидила и други форми на обучение. Ваше право е да се възползвате, да си държите децата вкъщи, да им направите индивидуален план за обучение…..  Но не се опитвайте да налагате вижданията си като общовалидни.
Пак обяснявам - индивидуалният план на обучение (да се разбира индивидуална форма на обучение) включва присъствени часове в сградата на училището. Детето не си стои у дома при такава форма. Моля, да се спре с предлагането на неща, които не са Ви ясни.
Понеже няколко пъти го споменавате, но всъщност не го обяснявате, да, така е, индивидуалната форма включва учебни часове в училището /обикновено/, но индивидуални такива:
Чл. 111 (2) Индивидуалната форма включва индивидуални учебни часове и текущо оценяване или изпити за определяне на срочна или годишна оценка.
Освен нея обаче има и самостоятелна форма на обучение по избор, която не включва учебни часове:
Чл. 112 (3) Самостоятелната форма включва самостоятелна подготовка и изпити за определяне на годишни оценки по учебните предмети от училищния учебен план.

# 1 408
  • Мнения: 2 355
Братовчедка ми е учителка в детска градина. В общината, в която работи, градината е безплатна.Научили са всички деца да четат. Дори и тези, които не биха посещавали, ако трябваше да плащат.

# 1 409
  • Мнения: 6 382
Кой ако не учителите е виновен, че децата излизат неграмотни? Нали затова им се плаща?
Ако 50% от децата излизат грамотни, кой е виновен за неграмотността на другите 50%? Въпрос с повишена трудност.

КОЙ? Wink

Общи условия

Активация на акаунт