Отдаване и наемане на имоти - какво се случва реално? - ТЕМА 25

  • 39 815
  • 753
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: X
Единствено мъжът предпочита да сключа договор с фирмата, в която ще работи, за да превежда направо тя наемът. Как ви се струва това? Има ли уловка, окей ли е?
Даже е много окей. Вие няма да се занимавате с данъци. ЮЛ(фирмата) е отговорна за тях, да ги внася.
Направете си справка в ТР за фирмата преди да подпишете (евентуално да не е в ликвидация) и кой може да подписва такива договори(не е всеки служител).

А сключвайки договор с фирмата това задължава ли ме с нещо? Деклариране на доход как става? За първи път се сблъсквам с договор за наем с фирма..

Браво, значи правилно се ориентирахме. Дано са сериозни

Да, много се надявам, ще видим март месец когато се нанесат 😀

# 616
  • Мнения: 11 299
Както са ти писали, фирмата внася и наема, и данъка. Те ги декларират, те ги внасят. Хубаво е да се включи това в договора, за по-лесно. То по закон си е така, но за да не спорите излишно, ако се стигне дотам.

# 617
  • гр. Варна
  • Мнения: 785
А сключвайки договор с фирмата това задължава ли ме с нещо? Деклариране на доход как става?
Скрит текст:
Цитат
Данъкът се внася от:
наемателя, когато той е предприятие или самоосигуряващо се лице, данъкът се удържа при
изплащането на наема и се внася в държавния (централния) бюджет по сметка на
териториалната дирекция на НАП.

Декларация за дължими данъци подавате:
когато наемателят е предприятие или самоосигуряващо се лице, само по електронен път в
териториалната дирекция на НАП по мястото на регистрация на платеца на дохода - наемателя.

Когато наемателят е предприятие или самоосигуряващото се лице:
- задължително издава и предоставя на наемодателя сметка за изплатените доходи и
удържания данък.

- не е задължен да издава служебна бележка. Въпреки това, когато физическото лице желае,
може да му бъде издадена. В тези случаи служебната бележка (образец № 3) се издава в 14-
дневен срок от датата на поискването й.

# 618
  • София
  • Мнения: 18 442


Да, много се надявам, ще видим март месец когато се нанесат 😀
 
А за времето до март платиха ли нещо, че разходите си вървят?
Отстъпката от наема за купуване на детски мебели - какво е вписано в договора?
После нещата за вас ли оставят или си ги вземат?
Преди 15 г. имах наематели фирма, не останах доволна. За да ми преведат парите се чакаше Биг боса да подпише. А той, завалийката слагаше по 10 - 15 подписа дневно, при 10торен обем платежни, имаше и цели седмици командировки. И чакане, а парите ми трябваха за неотложни плащания. Иначе с него се познавахме от деца,  звънях му и на личния тел., все напомнях.
Направо почерпих като се изнесоха. Мъж и жена на средна възраст, служители на и сега актуална  газова компания.

# 619
  • гр. Варна
  • Мнения: 785
А за времето до март платиха ли нещо, че разходите си вървят?
Отстъпката от наема за купуване на детски мебели - какво е вписано в договора?
Останах с впечатлението, че няма все още договор с фирмата, където ще работи мъжът, който е ходил на оглед със семейството си.

# 620
  • Мнения: X
Aisha, да, платиха капаро, за да спра апартамента от предлагане. Нанасянето от март месец е окей за мен, тъй като очаквам Овергаз да пуснат газта, документите са подадени от нашата страна, но те до средата на февруари трябва да реагират.
Все още не съм променяла договора, защото днес се видяхме с този човек. Мебелите си остават за тях след изнасянето.
Това с фирмата ме притесни - признавам 😅

Pkol
А за времето до март платиха ли нещо, че разходите си вървят?
Отстъпката от наема за купуване на детски мебели - какво е вписано в договора?
Останах с впечатлението, че няма все още договор с фирмата, където ще работи мъжът, който е ходил на оглед със семейството си.

Той има договор с тях и работи вече за тях, просто предпочита договорът за наем да го сключим с фирмата, за да плаща тя направо наема на нас по банков път.

# 621
  • Мнения: 2 260
Aisha, да, платиха капаро, за да спра апартамента от предлагане. Нанасянето от март месец е окей за мен, тъй като очаквам Овергаз да пуснат газта, документите са подадени от нашата страна, но те до средата на февруари трябва да реагират.
Все още не съм променяла договора, защото днес се видяхме с този човек. Мебелите си остават за тях след изнасянето.
Това с фирмата ме притесни - признавам 😅

Pkol
А за времето до март платиха ли нещо, че разходите си вървят?
Отстъпката от наема за купуване на детски мебели - какво е вписано в договора?
Останах с впечатлението, че няма все още договор с фирмата, където ще работи мъжът, който е ходил на оглед със семейството си.

Той има договор с тях и работи вече за тях, просто предпочита договорът за наем да го сключим с фирмата, за да плаща тя направо наема на нас по банков път.
Няма място за притеснение.
Сериозните фирми изключително стриктно спазват срокове по договори.
Както са написали по-горе, фирмата ще подава декларации по чл. 55 с удържаният данък, ще внася данъка в бюджета, ще подаде данни в началото на следващата година за удържаните суми...
Ако решите, може да добавите клауза в договора, че при закъсняване на плащането с....... дни дължат лихва..... процент.

# 622
  • Мнения: 2 457
Единствено мъжът предпочита да сключа договор с фирмата, в която ще работи, за да превежда направо тя наемът. Как ви се струва това? Има ли уловка, окей ли е?
Даже е много окей. Вие няма да се занимавате с данъци. ЮЛ(фирмата) е отговорна за тях, да ги внася.
Направете си справка в ТР за фирмата преди да подпишете (евентуално да не е в ликвидация) и кой може да подписва такива договори(не е всеки служител).
И да не е регистрирана със срок.

# 623
  • Мнения: 110
Сериозните фирми няма да правят такива маймунджалъци за да спестят 1600 лв годишно от данъци или осигуровки. Имота си е ваш, нервите също, играйте по гайдата на наемателите, само се консултирайте с адвокат поне да знаете колко се увътряте, че доколкото съм запознат със законите, за да е законосъобразен договора ще трбява да откриете на фирмичката и партиди (вкл и на промишлен ток).

# 624
  • Мнения: 11 100
Последното е жива глупост

# 625
  • Мнения: 27 793
Какъв промишлен ток,нали е жилище и ще се ползва за живеене...

# 626
  • София-в сърцата на моите деца
  • Мнения: 1 779
Сериозните фирми няма да правят такива маймунджалъци за да спестят 1600 лв годишно от данъци или осигуровки. Имота си е ваш, нервите също, играйте по гайдата на наемателите, само се консултирайте с адвокат поне да знаете колко се увътряте, че доколкото съм запознат със законите, за да е законосъобразен договора ще трбява да откриете на фирмичката и партиди (вкл и на промишлен ток).
Пишете глупости! Аз съм така! Фирмата си внасят данъците / онези 10%/ , аз си получавам чистата сума , а в началото на годината попълвам една декларация чл. 50, Прил. 4, че Фирмата си внася данъците!
С нищо не ме занимават!!
!Естествено,че съм прехвърлила и  Партидата за ток на тяхно име, защото това са техни разходи!

# 627
  • Мнения: X
Добре де, сега имах втори оглед с желание за наемане от името на фирма. Целият наем ли се получава или с удържан данък, който внася фирмата? Тоест ако наемът е образно казано 1000лв за апартамент с договор на фирма колко получава наемодателя на месец? Фирмата внася вместо мен авансов даннък, така ли? Колкото повече чета по темата и законите, толкова повече се обърквам…

# 628
  • Мнения: 110
Глупост е това което е направила собственичката на апартамента, защото вече наемателя знае, че може за всичко да и се качва на главата и отделно от това я е прецакал финансово. Предполагам сметнахте за някаква подигравка като казах 600 лв за тристайния, но направете математиката.
1. 1 чист месец празен е абсурдно условие, компромис от двете страни е 50% от наема, така годишната доходност пада с 7.69%.
2. Данъци около мен 90% не плащат, за вас ще плати фирмата, 95 лв сте назад.
3. Чисто ново и правено с желание оборудване е минимум 100 лв месечно повече за избиване отколкото тези които пуснах и каквото може да се вземе от олх. Защото след 5 г повечето неща ще са за смяна а апартамента за козметичен ремонт.
4. Гараж или  паркомясто е 100 лв. месечно.
5. 50 лв за да си купят за детето мебели е просто клякане на наемодателя. Няма никаква причина да се прави подобна отстъпка, даже винаги отдвам без телевизор, нека си купят и да си остане за тях.
6. За договора с фирма ще трябва да платите 50 лв за консултация с адвокат, поне аз бих, а очевидно и не разбирате.

950 - 95 - 50 - 100 - 100= 605 лв.  и минус 7.69% = 558 лв. и 48 стотинки. Да, това е сумата, но не за тухлите, а в сравнение да беше отдаден  за 600 лв с  обзавеждане  втора употреба от олха и минимум инвестиции, вкл и на собствен труд.

За мен тази сделка е пълен провал и абсолютна победа за наемателите. Нямам никаква надежда да променям пазара, аз като ми забегне наемател пускам апартамента на брутална цена(с предвидена 10% годишна инфлация) , единиия го продадох. Надявам се да предпазя някой от тази уловка, която е отдаването в момента и предвид мрачните перспективи на рентиерството. Но както се казва имал-дал.

# 629
  • Мнения: 11 299
Какво толкова я панираш жената? Няма нищо страшно в договор с фирма, тя самата е юрист, както написа.
Не съм отдавала на фирма, но предполагам, че след плащане на данък наемът е с приспаднат данък, което е веднъж на тримесечие.
Пуснаха ѝ членовете от ЗДОФЛ, тя ще се оправи какви документи да им иска. За консумативите - не е нужно да се прехвърлят партидите, те ще й възстановяват парите по фактури.
Да си следи при монополистите плащането на консумативите и да не допуска неплащане. Но това трябва да се прави и с наематели-физически лица.
Дали тя ще си плати данъка или фирмата-наемател ще го плати е все тая. Това, че покрай теб (а може би и ти) са некоректни и не плащат, не значи, че всички наемодатели са такива. Надявам се все повече да стават коректните.

Общи условия

Активация на акаунт