91 НЕГ "Професор Константин Гълъбов" - тема 8

  • 60 075
  • 743
  •   1
Отговори
# 660
  • София
  • Мнения: 596
Сиската, дано този негативизъм не ви стресне само. Училището има много минуси, има и 'къси клечки",  но някак си не могат да се оценят от доста хора плюсовете му в лицето на страхотни учители.  Не знам доколко е вярно, понеже няма официална статистика, но се говори в пространството, че са пак първи на ДЗИ. Миналата година отстъпиха сборно на  164 ГПИЕ , но там нещата са различни заради немския, понеже огромен брой пълни шестици не участват в класацията, представете си какво са едни  25 души от випуск със 180. Да, ходи се на уроци, ама се ходи и другаде. Толкова ли е трудно да се признаят труда, усилията на страхотни учители, фактът, че са запалили искра у децата за даден предмет, че децата ги харесват и обичат? Но спокойно, и  те ще загубят мотивация с това недооценяване и вечна критика...

Всяко уилище си има положителни и отрицателни страни! Няма пълно щастие! Ученето ще е много, двам си сметка, но повече ме притеснява дали има психологически натиск върху децата. Моето дете може много, но пресират ли го и всякакво желание изчезва...

# 661
  • София
  • Мнения: 20 036
Сиската, дано този негативизъм не ви стресне само. Училището има много минуси, има и 'къси клечки",  но някак си не могат да се оценят от доста хора плюсовете му в лицето на страхотни учители.  Не знам доколко е вярно, понеже няма официална статистика, но се говори в пространството, че са пак първи на ДЗИ. Миналата година отстъпиха сборно на  164 ГПИЕ , но там нещата са различни заради немския, понеже огромен брой пълни шестици не участват в класацията, представете си какво са едни  25 души от випуск със 180. Да, ходи се на уроци, ама се ходи и другаде. Толкова ли е трудно да се признаят труда, усилията на страхотни учители, фактът, че са запалили искра у децата за даден предмет, че децата ги харесват и обичат? Но спокойно, и  те ще загубят мотивация с това недооценяване и вечна критика...

Всяко уилище си има положителни и отрицателни страни! Няма пълно щастие! Ученето ще е много, двам си сметка, но повече ме притеснява дали има психологически натиск върху децата. Моето дете може много, но пресират ли го и всякакво желание изчезва...

Ученето ще е много САМО при определени учители и те ще стават все по-малко, понеже вечно има оплакващи се, дори и от качествените такива, които, да, изискват, ама и дават. На много хора това не им харесва, щом не е 6 от горе до долу, вече е проблем. Да, дипломата на места трябва, ама не може пък всички само шестици да имат, необективно е, нечестно е даже спрямо по-добре справящите се, но на кого ли му пука, важното е неговото 6 да има....  НЕГ е училището, в което се завършва с най-висок среден успех  след 12 клас, което значи, че някои оценки  не са съвсем както трябва..Но бележкарството, уви,  е от водещо значение, не знанията, родители търсят начини да се доберат до учители да искат промяна на оценки. Но нищо, препъни-камъните се появяват при такива още през първия семестър в унито..

Последна редакция: чт, 30 юни 2022, 13:13 от пенсионирана русалка

# 662
  • София
  • Мнения: 3 063
Шарлот, който иска и който е преживял "твърде лично" минусите на НЕГ те разбира. Истината е, че когато предстоеше изборът преди пет години, четейки тук все си мислих "няма как да е толкова зле"... Сигурно съм най-крайният негативист, но и по-зле можело.
Училището освен конкурентна среда, следва да бъде много повече. Уви, моето дете срещна бясна конкуренция, оцеляване по единично сред децата, липса на сплотеност, класовете са механичен сбор от деца, профил химия и биология бяха 36-37 деца, учиха дори в коридора поради липса на стаи, не зная кой предполага учене на високо ниво в тази среда. И да във ФЕГ и в 164 не сдвояват профилите, а и не само там. Когато пишех преди, често ме контрираха с въпроса "Къде си представям, че е по-добре?"... Не знаех какво да си представям, но не исках да си представя, че това е върхът. И слава богу, не е. От това, което търсих в едно училище - дух, общност, обучение НЕГ има само последното и то защото децата успяват на инат на системата.
За мен гимназията остана в графа разочарования (това е и последното ми мнение тук, дано негативизмът намалее обективно).
Успех на новите зайци, пожелавам им устойчивост и дано...

# 663
  • Мнения: 502
Шарлот, аз лично разбирам, че си изнервена, миналата година бяхме в подобна ситуация, макар и малко по-рано задействана. Положението с неяснотите беше толкова неприятно, че децата се самоорганизираха и направиха списъци по класове кой какво първо желание е подавал. Бях обединила цялата информация от петте паралелки и ... само 5 деца бяха пожелали профил история+Гео. Съответно той отпадна и тези деца ги разпределиха по второ желание. Всички останали бяха удовлетворени, въпреки че броя за едни профили надхвърляше, за други недостигаше допустимите за клас/група. Но не нещо драматично, мисля -/+ 3-5 деца, не повече. Всичко ще бъде наред, не се притеснявай. Нашата класна ни уверяваше в това постоянно, защото положението бе почти истерично. В крайна сметка така и стана, всичко беше наред. Друг е въпросът, че аз също смятам профилите по предварително определени двойки предмети за недобър вариант. Мисля, че спокойно може да се направи несдвояване, но за тази цел някой, от който зависи трябва да ходи на работа.

Маги_света, честно казано не знам в какъв клас е попаднало твоето дете, но аз такова нещо като описаното от теб не съм видяла за тези 4 години. Бих казала точно обратното, децата ми се виждат доста сплотени, взаимстващи едно от друго, помагат си. Не знам за каква бясна, та чак отблъскваща конкуренция говориш. Разбира се, че я има, но поне за моето дете е по-скоро градивна и стимулираща.
За мен недостатъци на НЕГ са само в ръководството. Последното нещо, от което би ми хрумнало да се оплача са децата. Та те са голямото бижу на училището.

# 664
  • София
  • Мнения: 20 036
Как деца, които не  са сплотени, продължават връзката помежду си и след 12 клас, макар да са разпръснати по света?
Скрит текст:
След броени дни дъщеря ми отива на гости на своя съученичка в друг немски град, само чака да й минат изпитите, за да не й пречи.  Друга нейна съученичка, учеща принципно в Люксембург,  беше в Германия по друг повод, спретнаха си среща само за няколко часа в междинна за двете девойки точка. Когато успеят да се засекат повечко деца тук, моментално използват възможността да се срещнат, че и в скапаното училище ходят при някои учители..Другата ми дъщеря следва пък  заедно с доста деца от НЕГ, нито едно не е от нейния клас даже, ама се познават, подкрепят се,  помагат си, учат заедно преди изпит..Познава се с деца и от долните випуски, следващи там, пътуват заедно към Бг или обратнов цели групички, комуникират си и на място. По-големи  НЕГ-ри от моята пък са й ценни съветници за предстоящия малък държавен изпит. Писах й преди малко с молба да потърси едни стари пробни за изпит, които ще са в полза на по-малко НЕГ-ърче, което дори не познава Simple Smile, сигурна съм обаче, че ще се постарае да ги открие..  Момче, завършило НЕГ и сега специализант в Пирогов  при практиката й в гастрото там супер отзивчиво й беше показвало важни и интересни неща, беше си говорило с нея за спомени, учители, позитивни и негативни емоции ..Друго  след дългия си престой и опит с болниците в Германия помогна с инфо за едната ми дъщеря как да процедира при доста тежко каран Ковид само с ЕЗОК карта и спешна необходимост да наруши карантината, за да стигне до лекар.

И това го казвам за дете, което е затворено и не особено комуникативно за разлика от другите ми две. Та ако децата ви не са съумели да сформират колектив и да намерят общ език с ученици от гимназията по принцип, вината  е най-малко на училището..

Последна редакция: чт, 30 юни 2022, 13:58 от пенсионирана русалка

# 665
  • Мнения: 11 820
Magi_sveta, мислех, че аз съм топ негативистът Joy

# 666
  • където и да е,само да не съм сама
  • Мнения: 621
Да споделя и аз и мое мнение, и такова на дъщеря ми.
Ръководтсовот няма да коментирам, защото там разочарование ми беше голямо още при първия досег до НЕГ.
Голям "-" е също липсата на лагери, Еразъм проекти, екскурзии, които сплотяват деца и учители във неформална обстановка.
Дъщеря ми не е от най-контактните. Разбира се с всички, но допуска малко хора до себе си. Въпреки това сега, в 12 кл., изгради приятелства, които мисле, че ще се запазят дълго във времето.
Винаги е била взискателна в нивото на обучение, преподаване - просто си е максималист и може би затова някои от учителите не бяха "нейните", но има и такива ,за които катп говори й грейва погледът.
Като цяло и мое, и нейно мнение, а и мнение на класа е, че не са били задружни, но това не попречи да си помага при изготвянето на пртоекти, домашни и т.н. по профилите.

Русалке, все си мисля, че като са далеч от тук децата си помагат, дори и да не са били близки преди или да не са се познавали.
Самата ситуация, в която са, им налага някакси тази нужда от съпричастност, взаимственост и взаимопомощ. Това им дава сигурност или може би запълва някаква празнина, която им се получава, като заминат да учат в чужбина.

# 667
  • Мнения: 91
Здравейте,

Чета темите за гимназиите, защото ни предстои да минем през този избор. С уговорката, че е лично мнение и може би няма да е интересно на пишещите тук, но като страничен наблюдател не мога да се сдържа да не споделя какво ме впечатлява най-силно. Най-често в тази тема се пише, че децата са най-голямото богатство на НЕГ, бижу и т.н. Еми, доста самовлюбено звучи и обидно към децата от другите гимназии. Децата СА най-голямото богатство, както за нас, така и за всяко училище, а и изобщо. Та се чудя защо такъв неоспорим факт е превърнат в най-големия актив за НЕГ.

Преди години, когато четях темите за частните училища, потребителка с ник danibon толкова хвалеше Света София, че лично мен ме отблъсна от това училище. Мога само да гадая, че и от училището ѝ направиха забележка, защото рязко спря да пише и мненията в темата станаха доста по-умерени. Проблемът с избор на профили, повдигнат от Шарлот според мен е доста сериозен и тя е аргументирала твърдението си много добре. Аз напълно разбирам безумието на това решение на училището, но явно не всеки го разбира или съзнателно го омаловажава. Не мен персионирана русалка в тази тема ми звучи точно като danibon в темата за частните училища.

Извинявайте, русалка, не е лично. Понякога емоцията е силна, явно Вашият случай е такъв. Но не може за всеки проблем, за абсолютно всеки проблем в това училище да има обяснение и/или опровержение. Омаловажават се мненията Ви някак, не звучат обективно. А може да са много полезни за бъдещи кандидатстващи с опита, който имате.

Успех на децата в избора на училище тази година и да си ги пазим, защото наистина са най-ценното ни богатство!

# 668
  • София
  • Мнения: 20 036
Ха ха, обидно е малко  да ме сравнявате с дамата и нейните нескончаеми постове за СС,  АК и описания на ТУ Делфт, в които са учили и следват децата й. Или "нейните" таблици и статистики. Но решението си е Ваше, всеки е свободен каквото иска да пише.

Аз в този форум съм споделяла имената на децата си във време, в което учеха още там.. А  и да не бях, едва ли е  било трудно за когото и да било да се сети кои са. И в същото време изразявах адско недоволство от  шашмите на К. със стипендиите, най-ниски по онова време въпреки доп. плащанията за НЕГ като 1-ва на ДЗИ,  от липсата й на реакция при оплакването на  децата, че си искаха г-жа Христемова в 11 и 12 клас, защото с тогавашната Борисова не правеха НИЩО, от акта й  да затвори двора в деня на бала на децата, да се изниже като *****  при връчването на  дипломите им, за пълната й индиферентност при  опита за осъществяването на връзка посредством дъщеря ми между Музейко и НЕГ, от неспазването на обещан  срок за подписване на академична справка за стипендия, която подписа шефката на немския отдел,  и още, и още... Та точно като Данибон съм, няма съмнение Simple Smile И за разлика от мрънкащите тук, но спорно доколко предприели инициатива нещо да се промени, аз и родители на деца  от випуска на голямата ми дъщеря се преборихме да махнем откровено недоразумение по мат, значи може, нали.. Сегашните родители недоволстват от страхотна колегия математици, изключение може би е  Христова, а какво ли щяха да кажат за онова чудо..Бях писала на лични на майка с дете при къса клечка по немски в 8 клас да споделя опит.  Ми те не  събраха  достатъчно хора, хем мрънкат, хем не съумяват да се организират и да се оплачат, а всеки се спасява по единично. А когато ние успяхме, Катранджиева пак си беше директор Wink, други, които махнаха пък Детелин Кънев, пак го направиха по време, когато тя беше директор..  Но само с писане тук не става.

Колкото до децата  в гимназията, аз лично не съм ги наричала бижута и не знам какво, моята теза винаги е  била една по този въпрос - тъкмо обратно на мненията по-горе те са сплотени и се дърпат взаимно напред и нагоре,  съответно затова и успяват ВЪПРЕКИ управата.. Иначе са точно като децата другаде - ту амбициозни и мотивирани, ту мързеливи и нехаещи...

Изливайте си, дами,  на воля негативизма тук, скрити зад никовете си.  И плюещи на воля записвайте после следващото си дете в НЕГ.  Това пък няма как да го  разбера..Едно е да виждаш повече плюсове, отколкото минуси, затова и да насочиш второто пак натам, много такива родители има. Съвсем друго е НИЩО позитивно да не си написал/казал/видял  в  НЕГ, ама да паркираш и второто си там, понеже и такива има. Така още дълго  НЕГ ще си стои на глинените крака, приютяваща под покрива си деца, чиито родители само критикуват в бг мама..

Последна редакция: пт, 01 юли 2022, 00:34 от пенсионирана русалка

# 669
  • Мнения: 91
Децата са най-голямото богатство на НЕГ според мен защото компенсират доколкото могат някои от споменатите минуси на училището - организират абсолютно сами ежегодно сериозни събития като "Немската чете" "Treasure hunting", бал на Интеракт, Фашинг, издават вестник, изнесоха два пъти представление "Балкански синдром" и още много други. Развиват самостоятелност, организираност, креативност, та от тази гледна точка неучастието на ръководството може да се разгледа дори като плюс.

# 670
  • София
  • Мнения: 20 036
Децата са най-голямото богатство на НЕГ според мен защото компенсират доколкото могат някои от споменатите минуси на училището - организират абсолютно сами ежегодно сериозни събития като "Немската чете" "Treasure hunting", бал на Интеракт, Фашинг, издават вестник, изнесоха два пъти представление "Балкански синдром" и още много други. Развиват самостоятелност, организираност, креативност, та от тази гледна точка неучастието на ръководството може да се разгледа дори като плюс.
+ 200 Simple Smile

# 671
  • Мнения: 4 957
Но за информирането чак на 14.09  кой къде е попаднал,  било за 8 клас, било за двата девети класа на немския отдел или за профилите - такава е от години схемата в училището. ... И причината е вече  упоменатата, да няма опции за пазарене в стил " не искам  аз детето ми да е  в 8 Б при ИВ, не искам да е  в  лайстунга, който е с по-слабия математик, не искам да е в профил мат при Христова, а при Бонева".
Аз в този форум съм споделяла имената на децата си във време, в което учеха още там.. Изразявах адско недоволство от  шашмите на К.... от липсата й на реакция при оплакването на  децата, че си искаха г-жа Христемова в 11 и 12 клас, защото с тогавашната Борисова не правеха НИЩО".


Излиза, че субективният фактор е важен не само според мен. Да сменим темата, дами, изморихме се!

# 672
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 813
Няма как да ми се появиш от нищото, незнаен на никого, неучастващ в темата и да изтипосах нелогично и нямащо въобще връзка с дискусиите мнение. Просто чета като семки-занимавки и продължавам.

Децата на НЕГ са богатство! Те знаят какво искат, могат много, креативни са, имат мнение, отстояват го, обръщат се срещу всички и всичко и изказват позиция, без да се притесняват от последствията. Те са задружни, помагат си, знаят как да учат, знаят как да се забавляват. Общувам с много от тях ежеседмично и заставам зад всяка своя дума. Да, децата в немската за бижута. Което не прави децата в другите училища различни, просто ние говорим за тези конкретни деца. За другите нека пише някой друг в някоя друга тема, касаеща някое друго училище.

Скрит текст:
Деца, моля ви, не правете меме от мнението ми, защото ще ви намеря и тогава ще стане малко като .... seid umschlungen Millionen, diesen Kuss der ganzen Welt ... alle Menschen werden Brüder ....Imp

И пак да кажа, който иска, ще разбере - обичам градивната критика - нещо не ми харесва, отивам, предлагам, изисквам, търся промяна. Написа се, съгласихме се за неща, че не са редни. Но самоцелното зацикляне и предъвкване в БГ мамма не носи никаква по-нататъшна полза и промяна.

Шарлот, мисля, че се губим в спора. Русалка  не твърди, че няма субективен фактор, не го отрича. Всяка от нас би направила най-доброто за детето си, би искала промяна на учител и т.н. Просто се опитваме да кажем, че това е причината ръководството да не дава информация, да я бави, да я дава чак на 14.9. Не ги извиняваме, а обясняваме защо го правят. Все си мисля, че не е толкова трудно да се разбере кой какво има предвид. Май децата ни са по-добри на четене с разбиране от нас.

# 673
  • София
  • Мнения: 20 036
Субективен фактор ли, Шарлот, не ме разсмивай,  не може въобще да става дума за сравнение - в случая идеше реч за  учител, който идваше пиян в училище и съответно не правеше нищо. Слава богу, и нея разкараха РОДИТЕЛИ. Знаеш ли  в "елитните" гимназии колко учители има с проблеми с алкохола, поне още няколко мога да ти назова поименно от столичния елит, ама са си там, не мърдат WinkТака че, който е искал нещо да се промени, направил е нужното, другите нека си пишат..

Последна редакция: чт, 30 юни 2022, 18:05 от пенсионирана русалка

# 674
  • Мнения: 4 957
Но самоцелното зацикляне и предъвкване в БГ мамма не носи никаква по-нататъшна полза и промяна.
.... Май децата ни са по-добри на четене с разбиране от нас.
Ами не мисля, че децата са по-добри от нас - учим се. От твъдението ти за деструктивна критика стигна до извода за основателност на изнесени проблеми. Значи е трябвало с повече думи да се напише, за да се разере.
Защо приемаш, че осветяването на пробем (та било и в "бг мамма") е самоцелно? Какво да се направи, за да се чуе, а след това - да се промени? Предложи, може би ще помогнеш.

Общи условия

Активация на акаунт