Тема № 23 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Декември 2021

  • 39 741
  • 1 083
  •   1
Отговори
# 990
  • Мнения: 133
Като гледам тестват вместо да ваксинират и изпитват децата без да ги учат. Що ли ни трябва ПО?

# 991
  • Мнения: 3 134
Изобщо не е така. От няколко години поне учителската професия не е... как да се изразя, нещо презряно и последен избор при липса на какъвто и да било друг... Младите (те често не са и особено млади, ама както и да е), които започват сега или се връщат към професията, са били обучавани от учителите, които сега се пенсионират (е, или са се пенсионирали преди известен брой години). Именно от учителите, не непременно от учебниците. И в голямата си част са много добри. И да, да бъдем честни, добрите учители предпочитат добрите училища и обратното, добрите училища стават още по-добри благодарение на добрите си училище, не особено желаните от учащите училища са и не особено желани от добрите учители, там в крайна сметка попадат онези, които просто нямат друг избор - и учители, и ученици. И да, и едните, и другите не си дават кой знае какъв зор, и да, и едните, и другите нямат и кой знае какъв капацитет, че да си дадат зор.
Звучи добре, но не е баш така. Ето, в Пловдив деца от елитно училище са стреляли по автобуси. Щети за 3000лв, за уплаха на хората в превозните средства да не говорим. Може би за някои от вас само знанията са важни, но в училищата тече учебно- възпитателен процес и тези неща също са важни. Поне така беше по мое време. Моето дете учи в квартално училище и засега възнамерявам да си остане там до края. Именно защото там се учи не само математика и химия, но там ги учат и да бъдат хора.
Ето сега, дори и на ДО, пак не са я забравили и я включват синхронно с класа. Като чета някои мнения тук, на хора, които твърдят, че са учители, и още повече започвам да си харесвам кварталното училище.

# 992
  • Мнения: 4 505
https://dnes.dir.bg/obshtestvo/omikron-vleze-ofitsialno-v-balgariya
омикрончо излезе от нелегалност. 2 седмици ваканция я задържат, я не ситуацията.
Химията от миналата година я обяснявам с химични знаци, формули и реакции, т.е от 6-ти клас.

# 993
  • Мнения: 387
А, нашите не ги и тестват (тези, които са онлайн, но ги привикват за тест присъствено).

ПП. Кати, един от "младите, ерудирани, невероятни" преподаватели не само, че не обяснява без учебник, но и тестовете са по определения от учебник едно към едно-да е наизустено. Тестовете са на ниво-ако мигнеш, няма да ти стигне време да прочетеш въпроса. Това е придружено с лайтмотива "аз искам да знаете, затова ги правя такива". Да ти кажа ли колко знаят - всички, масово, не само моето? Ден след теста всичко е забравено, трият с гума, за да освободят харда за следващ предмет с подобен тест. Учи се (разбирай наизустява се, защото децата като цяло учат редовно) в ноща преди тест, за да не ти избяга от главата и така.

Mia Rulana, това е от "възрастта" Simple Smile))) Те и в СМГ се напиха като кирки в час, а НЕГ вече никъде не ги искат с нерегламентираните си купони, защото след тях е погром.

Да, "очаквахме" омикрон след НГ.
В духа на темата, ако няколко деца се тръшнат януари от омикрон (не пожелавам), а нямат текущи оценки, въпреки, че са присъствали в достатъчно за проверка на знанията часове - ко праим? Клякаме им да удължават срок, или се жалваме пети път (на арменския поп)? Повтарям, че до тук всички са били ДО, на ПО са едва тази седмица, в която нищо не се случва така или иначе, имаха и отсъстващи учители.

Последна редакция: ср, 22 дек 2021, 12:56 от 705966

# 994
  • Мнения: 1 032
О, то детето било онлайн.
Аз в момента същ не пиша оценки, нито изпитвам, нито давам писмени на тези, които са онлайн. Остана ми само в един клас 7 ученици. Ако се върнат, ще бъдарт изпитани. Ако не се върнат, ще го мисля. Но в момента не са равнопоставени с другите и само ги включвам в часовете, без да им отделям внимание.

Нещо си в грешка. Целият клас беше онлайн до миналата седмица, успяха да се върнат няколко деца, когато свалиха мизата на 30% съгласни на тест+ЗС. Липсата на текущи оценки е от оериода, когато цялото училище беше онлайн. Наказателното изпитване сега за 3 дни присъствено не им е накривило шапката, даже присъствените "намазаха", защото им бе сведен теста, да си го направят преди това, защото го правят отделно. Това като цяло са учещи повече от норманото даже деца. Заяждането на дребно с тях е доста грозно. Дали са им почти невъзможен тест - ок, голяма работа, щом това е целта. Лишили са ги от важни за деня часове по профил, за да пътуват за присъствен тест. Много равнопоставено, няма що. Присъствените пък получиха теста, за да си приготвят вкъщи отговорите и да го направят за отличен. И това е много равнопоставено, да. Децата поне не са се озлобили, и си помагат.



според мен преувеличавате. Дъщеря ми е в 73то  -защо не кажете кои са тези предмети? Колко е времето между приствения тест и началото на дистанционния час? С абсолютно никаква конкретика не говорите и честно казано, смятам, че не казвате истина. Аз бих говориа с учителя и директора, вие освен тук да плюете училището, друго направихте ли? А, да - гледате да избутате 5 месеца... А това, че тестът е даден на присъствените да си го подготвят вкъщи информация от детето ви ли е и проверена ли е? Като знам как се учи и изпитва в 10ти клас, искрено се учудвам. Кой е предметът?

# 995
  • София
  • Мнения: 17 652
Изобщо не е така. От няколко години поне учителската професия не е... как да се изразя, нещо презряно и последен избор при липса на какъвто и да било друг... Младите (те често не са и особено млади, ама както и да е), които започват сега или се връщат към професията, са били обучавани от учителите, които сега се пенсионират (е, или са се пенсионирали преди известен брой години). Именно от учителите, не непременно от учебниците. И в голямата си част са много добри. И да, да бъдем честни, добрите учители предпочитат добрите училища и обратното, добрите училища стават още по-добри благодарение на добрите си училище, не особено желаните от учащите училища са и не особено желани от добрите учители, там в крайна сметка попадат онези, които просто нямат друг избор - и учители, и ученици. И да, и едните, и другите не си дават кой знае какъв зор, и да, и едните, и другите нямат и кой знае какъв капацитет, че да си дадат зор.
Звучи добре, но не е баш така. Ето, в Пловдив деца от елитно училище са стреляли по автобуси. Щети за 3000лв, за уплаха на хората в превозните средства да не говорим. Може би за някои от вас само знанията са важни, но в училищата тече учебно- възпитателен процес и тези неща също са важни. Поне така беше по мое време. Моето дете учи в квартално училище и засега възнамерявам да си остане там до края. Именно защото там се учи не само математика и химия, но там ги учат и да бъдат хора.
Ето сега, дори и на ДО, пак не са я забравили и я включват синхронно с класа. Като чета някои мнения тук, на хора, които твърдят, че са учители, и още повече започвам да си харесвам кварталното училище.


Не знам, Миа. Тук влизаме в съвсем друга тематика - и не мисля, че има някакво ясно правило... по-скоро не и задължително. Подозирам, че в това отношение - не знам как да го кажа, гражданско възпитание, да речем - най-добри вероятно са училищата от средния ешалон. Не елитните, но не и последните. Така че какво ще е "кварталното училище" зависи много от квартала, в който живееш.
От друга страна, като противовес на пловдивските хулигани (не, не знам какво точно е станало, нито от кое училище са били) можем да споменем СУ „Св. Климент Охридски“ в Дългопол, възпитало ... не знам как да ги нарека, деца не са, "подрастващи" в случая би било смешно, но и млади мъже още не са - все пак младежите, влезли в огъня, за да спасят трудноподвижните "старци". Има, види се, и такива училища, и такива родители, и такива деца, и такова възпитание. Рядкост е, уви.

# 996
  • Мнения: 387
Времето е редовно междучасие. Разбира се, че е проверена, две деца бяха у нас след проведения присъствн изпит, защото пътуват над час и половина в едната посока и хванаха поне част от час онлайн. Ако се бяха прибирали у тях си-нямаше и това да хванат. Изпуснаха профил биология за това важно мероприятие. птисъствен тест.
Огромна е разликата със сегашните 10 клас. Няма база за сравнение. Първо, че вървите по утъпкана малко или много пътека, второ, че преподавателите са различни. То от клас до клас също има огромна разлика.

# 997
  • София
  • Мнения: 17 652

У нас от началото на пандемията единствено майка ми е влизала. Интересна ми е тази теза - страх ме е да го пускам присъствено на училище, но пък 2 деца да ми дойдат на гости не ме е страх...

# 998
  • Мнения: 387

У нас от началото на пандемията единствено майка ми е влизала. Интересна ми е тази теза - страх ме е да го пускам присъствено на училище, но пък 2 деца да ми дойдат на гости не ме е страх...


Мен не ме е страх. Къде съм писала за страх аз?
Причината децата да са на ОРЕС не е страх.
Първо, всички бяха на ДО, не само моето.
После имаха много отсъстващи по основни предмети учители-без заместващи. Дори и като минаха онлайн всички, пак дълго имаше отсъстващи.
При връщане на 50% съгласни за тест, техния клас не събра нужното, а и присъствено пак имаха отсъстващи учители (преди десетина дни се развива действието, скоро е)
Реално присъствено са си "спестили" точно седмица. В тази седмица правиха няколко теста, не преподават кой знае какво. Та смисъл да мръзнат в сградата не виждам особен.
В училището на другото ми дете също ги пуснаха пак онлайн, поради студ в стаите.

# 999
  • Мнения: X
Никой не е длъжен да се съобразява с капризите на родителите.
Ти квалифицираш като каприз на родителите опция, предоставена от просветното министерство. Подобна квалификация обикновено си позволяват даскалята. Не учителите. Към тях изпитвам огромен респект.

# 1 000
  • Мнения: 2 094
Никой не е длъжен да се съобразява с капризите на родителите.
Ти квалифицираш като каприз на родителите опция, предоставена от просветното министерство. Подобна квалификация обикновено си позволяват даскалята. Не учителите. Към тях изпитвам огромен респект.
Според мен от МОН съзнават че с един тест не е ясно колко ще са предпазени децата и затова дадоха тази опция за ОЕСР. Отделно, че не можеш да тестваш някой ако не иска. В същото време искат да угодят на желаещите да се ходи присъствено, както и на учителите, които са по работните си места с тестове и ваксини и ходеха да преподават от училише дори и при ОЕСР за децата. Учителите, от своя страна са готови да псорещнат децата и всичко друго им изглежда каприз.
Но пандемията още не е свършила и страната е основно в червена зона на прага на омикрон и грипа. Връщането на децата на фона на ваксините за деца също трябва да изглежда като възможност за защита при ПО и нежелаещите ще изглеждат все "по-капризни".

# 1 001
  • София
  • Мнения: 17 652
Никой не е длъжен да се съобразява с капризите на родителите.
Ти квалифицираш като каприз на родителите опция, предоставена от просветното министерство. Подобна квалификация обикновено си позволяват даскалята. Не учителите. Към тях изпитвам огромен респект.


Уиш, опцията е дадена, понеже има хора, за които наистина и с ваксини, и без ваксини, рискът е твърде голям. Има и малки такива хора, има такива, които имат такива в домовете... абе, има много работи. Има автентични, "легитимни" причини да се предпочете такъв вариант. А има и "да не вземат да ме карантинират, ако съм болен". "Да ми е наблизУ дИтенцИтУ" (по-нагоре имаше вариация на този мотив). "Да го видя, че папка, да е на топличко". "Да не го изпитат". Ами последните 4 са си по същество нарушаване на правото на детето на социализация, на... собствен живот - от страна на родителя, не на държавата. И като капак се очаква учителят да работи 2 пъти повече без допълнително заплащане. Понеже това хибридно обучение не е безплатно - от гледна точка усилия, време, нерви ако щеш - за учителя... Разбираемо е, че в голямата си част няма да искат да го правят. Понеже на тях пък просветното министерство им дава опцията да ги пуснат асинхронно тези деца... да се оправят. Тук е малко каквото повикало... Не, не одобрявам отношението на Лилето - ама и малко учители го имат. В един момент идва просто до "И аз имам семейство. И аз имам деца. За своето семейство, за своите деца ли да се погрижа в свободното си време, или за онези, избрали опция? Ами ще помогна на моите с техните уроци, а за избралите опция ще избера и аз опция". Както и да го гледаш е и нормално, и реципрочно, не е пресилено... добре де, не е пресилено, като не е пресилено.

# 1 002
  • Мнения: 387
Кати, с последното съм напълно съгласна. Свят шарен, причини хиляди, дадени са опции и точка.
Излишно ми се чини единствено да стават нещата със заплахи, закани, реплики (аз ги слушам, не са препредавани думи от деца) и с тотален отказ. И то, при положение, че всички до тук са били равнопоставени на ДО, само една седмица са имали разлика в присъствие за цял срок. На практика, докато бяха всички онлайн и равнопоставени, изведнъж решиха да не оценяват някои и отмениха и малкото планирани неща. Други пък просто са си така  присъствено били винаги.

# 1 003
  • Мнения: 4 505
Днес камерата беше насочена към ъгъла над вратата- 15градуса към стената на дъската и 45 нагоре. Виждаше се, че има дъска, но абсолютно невъзможно да се види какво пише на нея. Не мисля, че е толкова голям проблем просто да се насочи правилно. Но не се случва. И как да приема, че подобен ъгъл е добронамерено подбран? След като не е за пръв път.

# 1 004
  • Мнения: X
На много хора с различни професии им е тежко, Кати. Желанието да запазиш старата възможност да си дойдеш в училище в 8 и в 13 часа да излетиш да си почиваш у дома не е основание да се квалифицират мотивите на родителите като каприз. На учителите няма да им е приятно аз да квалифицирам нежеланието да си мръднат пръста като мързел, нали?

Общи условия

Активация на акаунт