Университети в Германия и други държави с немски език 17

  • 54 098
  • 755
  •   1
Отговори
# 300
  • София
  • Мнения: 12 125
GD синът ти не преболедува ли наскоро?Няма ли сертификат за преболедуване или той не се признава?

# 301
  • Мнения: 6 246
GD синът ти не преболедува ли наскоро?Няма ли сертификат за преболедуване или той не се признава?
Именно. Това обаче не устройва организаторите на събитието за което го е записала агенцията. Явно очакват нещо друго да видят на документите му. Той представя два сертификата и един положителен ПСР. По закон е ок. Но както и Криси е  писала, всеки в нужната позиция си  налага свои правила. Агенцията вдига рамене и не може да помогне- организаторите на събитието са наложили специфични изисквания . Откъдето и да го гледа човек, изначално сгрешено е случващото се там . Не искам обаче да е на гърба на младите хора. Съвсем сериозно съм казала на сина ми - стегне ли го шапката, тук поне се диша нормално. Да си идва

# 302
  • Мнения: 19
Здравейте,
Вашите деца как се справят с изпитите в Германия, понеже съм чувала, че там късат като за световно и нивото е съвсем различно. Или всичко е до определен университет?

# 303
  • София
  • Мнения: 19 896
Праговете за преминаване там са други и да, определено не е лесно/леко, но с нужната мотивация успяват децата. По мои лични наблюдения над  3 собствени деца най-тежко им е в началото, докато свикнат с новото и най-вече с  истинското учене/натоварване. Веднъж напаснали се към темпо, сложност и изисквания, вървят напред. И не,  не е до университет, моите са в 3 различни висши учебни заведения , в 3 различни провинции, в 3  различни специалности, а във времето споделят аналогични неща по отношение на изпити.

# 304
  • Мнения: 2 045
"Късат" неподготвените, както трябва да късат навсякъде.
Мотивираните и целенасочените ги стимулират (морално) така, че да бъдат още по-мотивирани.
Дъщеря ми е възхитена от отношението на преподавателите си, за един не е изразила негативна оценка. Особено водещият на препарацията, поощренията му дават криле ( българин е, между другото Simple Smile

# 305
  • София
  • Мнения: 19 896
Е, не късат винаги само неподготвените.. Понякога е въпрос и на стрес, и на блокаж, не на неучене и липса на мотивация.. В Аахен примерно има немалко деца  в медицината ( сред тях българи, германци и други), които в 1 курс си съдират д-то от учене по целбио и въпреки това заради един единствен изпит повтарят годината.  Не помня при дъщеря ми по-голяма радост дотук от тази при взетите две части именно на целбио от 1  и 2 семестър. Предполагам,че толкова ще се зарадва, ако (дано) и когато си вземе  базиспрюфунга  след 6 семестър, тоест след има-няма  6-7 месеца. А в универистета на голямата ми девойка на един изпит по AuD още в 1 курс( алгоритми и структури от данни) според графиката за успеваемостта 8 % само го бяха взели и сред тях нямаше нито една единица или двойка.. Едва ли 92%  от над 150 явили се  от 4 специалности, изучаващи дисциплината, не са учили. Wink

Последна редакция: нд, 13 фев 2022, 07:55 от пенсионирана русалка

# 306
  • Мнения: 88
Здравейте, надявам се, че това което казва Русалка е така - най-трудно да е в началото, докато е периодът на адаптация. Дъщеря ми е първа година и за сега всичко върви доста натоварено. И масово преподавателите не са доволни - това не добре, онова е лошо. Но се надяваме, че с течение на времето нещата ще влязат в релси

# 307
  • Мнения: 2 045
Винаги си личи подготвеният ученик или студент. Казвам го от професионален опит.
На всеки се случват трудни моменти и натрупването на негативи се отразява на резултата, но това са временни кризи, които се преодоляват.
Аз отговорих на въпроса от лични впечатления и в съпоставка с това, което бях чувала от преди дъщеря ми да избере да учи в Германия. Мненията бяха на две крайности- от "ужас, съдират ми кожата, не издържах, върнах се", до "изборът да уча тук е най-доброто решение в живота ми до момента".
Всеки трябва да прецени за себе си, спрямо мотивация, желание и възможности, разбира се. Да прецени плюсове и минуси и да направи изводи от собствения си опит, защото човешките възможности, праг на търпение, възможност за организация и потребности са толкова различни, колкото са различни и хората. Винаги съветвам учениците си да не слушат чужди мнения относно трудността на нещо, защото всеки е различен и трябва за себе си да прецени кое какво е, възможно ли е, лесно ли е, харесва ли му...
Но, с една дума- цедка наистина има. То така трябва да бъде навсякъде, но уви.

Последна редакция: нд, 13 фев 2022, 10:57 от Елиас

# 308
  • Мнения: 6 246
При всяко дете е различно. Някои успяват да се съсредоточат, концентрират и нацелят точния начин за успешна подготовка. Моят син първата година ужасно много се луташе. Някакси не разбра какво точно се иска от него. Или по точно как да се подготви така, че да има успех на изпитите. Сега от разстояние на времето, правейки разбор на първата си година осъзнава грешките които е допуснал . Чак тази зима го видях да прави сесия така както сме я правили ние навремето. Изключваш се от времето и пространството, и за всичко останало извън подготовката имаш извинение и обяснение- в сесия съм.

# 309
  • София
  • Мнения: 19 896

Но, с една дума- цедка наистина има. То така трябва да бъде навсякъде, но уви.
Принципно съм съгласна с това твърдение, особено за повечето специалности у нас - изключенията, при които има цедка и на входа, и в процеса на самото обучение,  са твърде  малко.
Но и немците, не че някой нас ни пита, в обратна посока биха могли да са малко по-гъвкави. Писала съм назад в годините за състудент на голямата ми дъщеря, канен за тютор заради единиците си почти по всички дисциплини , свързани с програмирането. И  почти на финала го скъсаха повторно на отложена във времето Математика 2 ли беше, Математика 3 ли,  заради липсваща точка или две до долния праг за минаване и съответно го отписаха директно.. А от това момче видно става  програмист (вече е и то не обикновен кодер, работи в Сименс). Всъщност някои университети са по-отворени, малко по-гъвкави за някакви компромиси. Дъщеря ми в Аахен беше писала миналата година на професор с питане за една точка (амбициозна е повече от необходимото на моменти, какво да я прави човек) на въпрос за две точки с непълен отговор от нейна страна, която щеше да й покачи оценката на 1. И професорът й беше отговорил, че  на неговия изпит поне, макар че отговорите са свободни и се пише детайлно, не се дава половинка от точките, освен ако не е  решаваща тази половина за минаване, какъвто не е нейният случай. Разбрала това, писа на своя приятелка, която точно толкова я делеше от bestanden..Wink

Последна редакция: пн, 14 фев 2022, 09:11 от пенсионирана русалка

# 310
  • тук-там
  • Мнения: 6 978
Кофти звучи това! Надявам се, че не всички са толкова ригидни!

# 311
  • София
  • Мнения: 19 896
Зависи си, въпросното момче в Сименс с отворени обятия го приеха в хохшулето в града, признаха му всички  съвпадащи изпити, за  два семестъра си взе останалото и завърши. Имам чувството, не претендирам да съм права, че най-малко гъвкави в това отношение са баварците, като имам предвид академичните унита там, а не хохшулетата. Но може и да греша.


Броя иначе дните до 22-ри аз, още малко..  Simple Smile

Последна редакция: пн, 14 фев 2022, 09:22 от пенсионирана русалка

# 312
  • Под гъбата
  • Мнения: 1 458
Здравейте, надявам се, че това което казва Русалка е така - най-трудно да е в началото, докато е периодът на адаптация. Дъщеря ми е първа година и за сега всичко върви доста натоварено. И масово преподавателите не са доволни - това не добре, онова е лошо. Но се надяваме, че с течение на времето нещата ще влязат в релси
  И всичко това върви с любимият преподавателски отговор, че всеки е свободен да се отпише по всяко време! 🤪 Вярвам, че ще се справят!

# 313
  • София
  • Мнения: 19 896
Моите девойки не съм ги чувала да споделят за такъв отговор, както и за оплаквания преподавателски, че това или онова е лошо направено. Мнението им  на тези преподаватели става ясно така или иначе от оценката на изпити/точките на домашни. Може би си зависи от специалността. Но пък са споделяли за  преподаватели конкретно  в 1 курс, които започват с изявлението" Сега сте 150-200 души примерно, от вас ще завършат не повече от  50-60". Не че на практика не се оказва така, но все пак е доста стресиращо за  зайците още на старта да чуят това "успокоение".

Девойката ми в Манхайм току-що ми писа за немско 2 на изпита, за който се страхуваше, че заради короната не е учила като хората Simple Smile Отдъхнах си, и последният изпит е отметнат, и здравословно дъщеря ми вече е по-добре. След наспиване след изпита вече и главоболието е рядкост. Уни Манхайм винаги почват най-рано май в цяла Германия, та днес е първият им ден от новия летен семестър..

Последна редакция: пн, 14 фев 2022, 11:51 от пенсионирана русалка

# 314
  • Мнения: 6 246
Има го това с изхвърчане при три пъти невзет  изпит, да. Независимо коя година си. И при сина ми в общежитието имаше едно момиче от ТУМ,  влачила изпит до трети курс, на трето явяване не го взе и отпадна от програмата съвсем на финала.Децата  масово си взимат свободен семестър и само чистят стари изпити, за да не попаднат в такава ситуация. Тегаво е, гермаците  не се славят с гъвкавост в образователната си система. Като почнеш с писането с писалка в началния курс.. и кой нзае какви още странности си имат, но си държат на тях. 
Преди години децата ми посещаваха летни езикови курсове. Две възрастни дами ги организираха изцяло на хартиен носител ( разбирай малки листчета всевъзможен размер, налепени навсякъде.). Списъци, платил/неплатил, групи, графици - всичко на хартийки. В 21 век, в центъра на Мюнхен. Не си спомням дали нямаха и пишеща машина...но им се получаваше, децата бяха добре органбизирани, времето им уплътнено, и за месец успяваха да видят и научат  много неща.
Съдържателката на общежитието на сина ми също е любител на хартиените документи. То са папки,  папчици... всевъзможни размери, за всяка дейност по една.  Но пък общежитието е много добре организирано .

Общи условия

Активация на акаунт