Образователен говорилник - 22 - Мир и светлина. И търпение

  • 22 640
  • 305
  •   1
Отговори
# 60
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
Попитах по-подробно как е във Франция, ето за сравнение:

Така.
Общата максимална оценка, която едно дете може да получи, е 800 точки.
От тях половината се дават за общо поведение, ценности и клутура, които се считат за необходими за добрия успех, за личностното израстване и за бъдещето на детето като гражданин. За това не си намерих записките, но има няколко области, 5 ако не се лъжа, които се оценяват от група учители на учителски съвет въз основа на поведението на детето през годината, участието на детето (или не) в училищния живот и други.
После идват оценките.
Общо максимум 400 точки могат да се получат от изпити:
100 френски език (изпитът съдържа няколко части)
100 математика
50 история, георграфия, етика и гражданско обучение (те вървят заедно, като първите два се преподават повече, но от един и същи учител)
50 общо за трите предмета: физика и химия, биология и познания за Земята, технологии
100 устен изпит, който може да е върху стажа, но може и да е отделен (групов) творчески проект. Мисля, че болшинството от децата избират да защитят устния си изпит по стажа за наблюдение, който са правили.
За да мине изобщо едно дете, трябва да има най-малко 200 точки от изпитите.
 
Ето и скалата с резултатите:
480-500 точки - задоволително
560-630 точки - добре
над 640 точки - много добре

Индивидуални ученици се оценяват само на база изпити (не поведение) и там оценъчната скала е друга.
Сега има и отделен протокол във връзка с Ковид и деца, които са болни или в задължителна карантина по време на изпит. За тях има предвиден друг ред и това е добре, вместо да се отмени матурата и да останат само оценките от триместъра.
Отделно от това си имаш оценките от всеки триместър и годишната оценка от годината, които вървят с коментари от учителите и общ коментар за цялата година. Тези неща тук имат голямо значение, защото дори оценките по някой предмет да не са много добри, ако коментарът е положителен и насърчаващ, това има значение.

# 61
  • Мнения: 7 349
Необходимостта от двугодишна школа или учител е безумие и е просто касичка. Този формат е вреден и за деца и за учители. Трябва да участва нещо различно, за да се излезе от изпилените критерии и надскачането на школи...
От друга страна целият ни сектор на услуги е паралелен та не знам...
Рони, има деца които не ходят на уроци. И въобще не мисля, че са задължителни.
Абсолютно в някаква шизофренична действителност си съществуваме. 
Има деца без уроци и това е прекрасно, защото между тях има и много зрели, отговорни и мотивирани хлапета, а и не всички са се насочили към яките гимназии. Мисля си, че за тях отново дойде момент да си имат техни си изпити (онази "смешка" от преди година или две, когато №1 на на олимпиадата по математика не можа да покрие нормативите по български, за да остане в математическата гимназия, която го е подготвяла).
Просто ми е тотално сбъркано, че за децата всичко се решава на принципа на внезапната смърт. Един изпит и това ти е шансът. В момента много по-важно е да измислят справедлив начин децата да не останат без изпит (ха дано още за таз годишните седмокласници стане чудо и да няма рестрикции при явяването). Като добър пример - в училището на детето ми насрочиха допълнителни дати за общинския кръг на олимпиадите за карантинираните деца, защото от седми клас нагоре са важни.

# 62
  • София
  • Мнения: 2 925
Аз лично предпочитам да си минем по старата схема. А МОН да подготвят стройна методология, която да тестват и изпипват, да настройват включения материал и начина на преподаване, докато сегашните 1-класници или 3-класници им дойде време за матури.
Хайде да е от сегашните първокласници, а? Че някои имаме и деца в трети клас Joy

Мисля, че и друг път сме го коментирали. Реализацията е това, което мен ме плаши. Четох и Гад за френската система...хич не ми се струва приложима у нас - твърде много субективни фактори. А в малките населени места се и познават всички. От сега си представям как се получават точки за поведение, ценности и култура. Даже знам и чии деца ще са винаги с максимални точки. Joy Щото във Франция може и да са рядкост, но у нас ще е пълно. А го има и другия момент - заядлив учител. Върви доказвай, че неоснователно ти е намален точки за ценности. За предметите към момента поне има дадена възможност за явяване пред комисия.

# 63
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Според мен няма нужда от точки за ценности. Но изпитът спокойно може да е интегрален. Не разбирам как едно дете, което изкарва 90 точки по Бел и Мат би се провалило на история и физика...

# 64
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
Да, до този момент всички предмети извън мат и бел са низвергнати. Учителите се съгласяват да не тормозят децата с тях, защото все пак имат НВО. Понякога има някой учител, който се заяжда и държи на предмета си. Всичко се върти около математиката основно, борбата е за всяка точка от 85 нагоре. В 8 клас в ИИЧЕ спират да се изучават тези предмети, появяват се в 9-ти клас, за ужас на децата.

# 65
  • София
  • Мнения: 19 667
Чудо голямо, че не се учат 1-2 години история и география, честно. То и без това с тези учебници, които виждам,  най-добре хич да не се учат Joy
Изобщо не сме за добавяне на материал за изпитите тук, ама изобщо. Ще се добавят само още няколко курса и частни уроци и ще се почнат от 5ти клас. Единственият плюс ще е за учителите, които ще преподават на частно. Понеже изпитите пак ще са лесни и борбата за добрите гимназии ще е за последните 10 стотни от оценката.
Да, всяко дете, което си е учило съвестно, ще може да изкара 5,50 от воле, само че борбата ще е за стотните между 5,90 и 6.
Мерси съм аз за такива нововъведения, да си ги приберат в някой заден джоб, ако обичат.
Господи, как нямам търпение да дойде момента, в който няма да имам дете в училищна възраст Joy

# 66
  • София
  • Мнения: 762
Аз като майка на дете в 4 клас също съм против промените и не мисля, че ще доведат до каквито и да е позитиви. Представям си новите помагала с тестове по ЧО и ЧП и цялата нова паралелна индустрия, която ще възникне. Чак до уроци не вярвам да прибегнат родителите, обаче школите сигурно ще добавят и това в подготовката, а децата ще луднат от наизустяване на дати и излишни факти.

# 67
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Смятате, че за да се изкара 6 по история, физика, химия, е нужна школа и допълнителни уроци ли? Това поставя въпроси за способността на един седмокласник въобще. В житейски план историята е по-важна от литературата.
МОН не са обявили явно промени, така че обсъждаме общо въпроса.

# 68
  • София
  • Мнения: 19 667
При нашия начин на провеждане на НВО, да, сигурна съм, че ще е необходимо. И няма нищо общо със способностите на седмокласника, а с качествата на МОНските калинки.

# 69
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Аз не мисля, че и допълнителни уроци по мат и Бел са нужни за всички. Вероятно за децата с пропуски са. Нво не е трудно, и е една от причините за борба за стотни е именно това. Интегрален тест би разширил малко границите...според мен.
Не знам, явно наистина децата са с бедна общообразователна подготовка, щом за една задача по химия от 7 клас ще са им нужни частни уроци.

# 70
  • София
  • Мнения: 19 667
Съвсем не разбираш какво казвам, Лейче, но допускам, че причината е в мен, гази ме вирус тези дни.

# 71
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
МОн не измислят сами задачите - натискът от лобитата по мат и Бел не е за пренебрегване, ама никак. Интереси, които се подхранват от родителите с пълна сила. Да, разбирам те. И един от начините да се прекъсне печалбарството на школите е този.
Секторът с нищо не се различава от други.

# 72
  • Мнения: 7 956
Немската образователна система не е идеална, никак даже, но съм много доволна, че този седмокласен кошмар ни е спестен.

# 73
  • Мнения: 6 397
За една задача по химия се изисква бая повече, отколкото да запомниш, че баба Илийца са я гонили някакви заптиета. Сложи и биологията, историята, географията и става мисия невъзможна. Всеки може да чете и смята и не е случайно, че това са базовите знания, които се търсят. Който ще се профилира, да чете по специалните предмети.
Школите са си сериозен бизнес и като такъв има икономическа логика,, а очевидно и необходимост да съществува.

# 74
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
Не съм съгласна. Общото образование предполага детето да може да защити знанията си по всички предмети. Останалите предмети не трябва да са просто пълнеж. А пък бел и мат са в статут на вселенска необходимост.

Общи условия

Активация на акаунт