Тема № 24 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Януари 2022

  • 55 179
  • 1 342
  •   1
Отговори
# 1 245
  • Пловдив
  • Мнения: 4 712
Докато тук се тръшкаме до откат, че си искаме предишния живот сега, веднага, хората продължават по пътя си. Ама ние този, предишния живот, го искаме и същия като преди. Чудя се още колко години хората ще жалят миналото, вместо да мислят как да се променят за бъдещето. Това също трябва да се сложи на герба, освен ракията, чесъна и БЦЖ-то......Жалко и тъжно.

# 1 246
  • Мнения: 387
Точно това е тъжното. При наличие на ресурс, да се отказва инатливо да се използва по предназначение този ресурс, с тропане на краче в стил-искам си предишното. Ами, сега са такива обстоятелствата, хвани каквато възможност има. По-добре е от нищо. Но на места е си карат с нищо, и това е.

# 1 247
  • София
  • Мнения: 17 645
Бояна, точно правят се на интересни е. Пак казвам, в Школо-то на едното дете, всичко е попълнено от-до. То не е само да му видиш тройката по математика и да лъсне, че е избягало по средата на деня от английски. В бележника има качена програма, за всеки ден по програмата има какво се взима по даден предмет, към класа има спусната задача-домашно, и всеки ученик, че и родителят му, я виждат. Ми не, не е сложно и не отнема безобразно време. Също елементарно е да си пуснат линка за класа, за децата, които са ДО поради каквато и да е причина и те да участват в часа. Щом в кварталното училище се случва...


Учебният план се попълва задължително. От всеки учител. Всяка година. И се отбелязва какво е било изработено. Задължително. Всеки ден, за всеки клас / час. От всеки учител - дори и от възпитателите в детските градини.
Не е задължително, обаче, това да се случва в платформа школо (или друга). И ако изискването на конкретния директор е учебните планове да се попълват на физически носител, учителите се съобразяват с изискванията на директора си, не с желанията на майките на подопечните. Защо точно единият директор иска от работниците си да работят по начин, способстващ обратната връзка, а другият директор предпочита друг метод... някак не може да се прехвърля като вина на работниците и да очакваш от тях да извършат работата 2 пъти просто понеже на теб ти е удобно, а то "не отнема безобразно време". Примерно на теб не би ти отнело "безобразно време" да отидеш и, да речем, да почистиш жилището на учителката или,  хайде, да измиеш чиниите докато тя попълва дублиращите се документи, ама няма да го направиш. И си права - не си длъжна, не ти е работа. Тя пък ще си измие чиниите вместо да попълва безсмислици до откат само понеже един иска едно, а друг - друго... също е въпрос на избор. И също не е длъжна. Някак не е красиво когато се отнася до нас да внимаваме зорко какво сме "длъжни" и за какво "ни плащат", а като е за други да очакваме да правят онова, което на нас ни се иска. Независимо дали са "длъжни" и дали им се плаща.


(4) При несинхронно обучение от разстояние в електронна среда дистанционните учебни часове включват наблюдение на урок, без взаимодействие с учителя и с останалите ученици.


Ще се въздържа да коментирам грамотността на написалия тази Наредба, но така, както е написана, може да означава всичко - вкл., че ученикът е задължен да гледа уроците от уча.се. Учебните часове включват наблюдение на урок. Някакъв си. Подозирам, че нарочно е направена толкова абсурдно - понеже изобщо не във всяко училище има нет, позволяващ излъчване видео в реално време... за фактът, че звук изобщо не се предвижда няма да споменавам.


705966, обаче не получават заплатата си на база попълненото в школото и не получават заплатите си за попълване на школо и улесняване на родителите на отсъстващите деца.
Лъжа. Не знам училище, което да продължава да е на хартиен дневник. Всичките работят в електронен вариант и това им е официалният документ. Аз лично съм се разправяла за написаното в школо и винаги съм печелила споровете. Та електронният дневник не е само за въвеждане на отсъствия.


91 НЕГ минават на електронен дневник от средата на тази година, но учителите все още имат задължение да попълват преди всичко физическия.
Това, че ТИ не знаеш нещо не превръща твърдението в неистина.

Последна редакция: вт, 25 яну 2022, 12:52 от katiABV

# 1 248
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Получаване на информация от съученици = развален телефон. Доказано с над 10 години опит в събирането на такава при отсъствия на децата ми.
Ей, да бе.. Синът ми и самите домашни си разменят в групата на класа, не само какво да правят Simple Smile То пък много сложно да прочетеш следващите уроци по програма. Ако минеш евентуално самоинициативно малко по-напред нищо няма да стане..
И чак пък важна част от обучението за 1-2 седмици...
Именно. Всичко си разменят в групите, тестове, домашни, какво остава, ако някой пита за уроци.
Що се отнася до учителя, то извън мнението на повечето, че гледа само да изтезава учениците и да ги хваща неподготвени, за мен поне е по-важно да знаят, отколкото да преписват и да мързелуват.

# 1 249
  • Мнения: 387
Кати,
Изрично съм го изговорила - никой в случая не работи извънредно.
Хич не ми е зор да знам къде какво са попълнили иначе, ако не беше проблемът - липса на текущи оценки. В другото училище, където чинно са си попълнили всичко обаче, и то без извънреден труд, пробеми с текущи оценки няма и са оформени.

ПП. Лиляна, а най-чести си пускат тестове така, че да могат да си подготвят отговорите предварително. Но стане ли въпрос - какво сте взели, настава едно мълчание по темата.

# 1 250
  • София
  • Мнения: 17 645
Но мисля, че учител не може да откаже информация, ако го попиташ и тази информация от учителя не може да се замести от препредаване от съученици.

Абсолютно всеки учител е ДЛЪЖЕН да има часове за консултации. Всяка седмица и те СА му включени в работното време, тук си права.


И защо ползват Дискорд при все, че всички ученици в БГ имат акаунти в Google и там са вече Classroom, Meet и тн..
Мен това много ме дразни, че всеки си измисля канали за комуникация с децата и после що имало неразбрали.
Синът ми не чака нищо извън Гугъл  приложенията и Школо и си ги проверява редовно, но племеницата я правят дива и щастлива ..
Трета година  не се въведоха ясни правила - един Дискорд, друг Зуум, Скайп и какво ли не още
 


Всъщност МОН е закупил абонамент в Тиймс.
Но понеже в началото, още '19, учителите бяха оставени на "всеки сам да се оправя" (не, че имаше реално кой да им помогне, де) всеки започна да ползва онова, което успее да пребори - или за което намери другарче, което да му обясни как кое как да прави. А после... нали се сещаш - усвоил си една програма, чувстваш се комфортно и уверено с нея, пък после да се прехвърляш на друга, единственото предимство на която е, че не я познаваш (така де, от твоя гледна точка)... ми, само ако те задължат, не и доброволно, то е ясно.

# 1 251
  • Мнения: 3 133

offtopic, но съм изумена на енергията, времето и желанието за участие в учебния процес. Аз не искам да знам ежедневно какво става в училище, освен ако няма проблем. По няколко пъти в годината ми стига да питам как вървят нещата. Разчитам ако детето има проблем да сподели, както и учител, ако има проблем с нея. Един от големите проблеми на съвременното образование според мен е намесата на родителите...
Право и задължение на всеки родител е да се интересува за детето си.

# 1 252
  • София
  • Мнения: 17 645
Кати, никой от учителите на детето със синхронно адекватно обучение не работи извънредно. Това ти го гарантирам. Класната и ни е съсед. Говорим си често по темата.


РАЗБИРА се, че ако е адекватно работи извънредно. Не, не ми казвай. Те само натискат копчето...

Учителят ми по история обикновено сядаше на първия чин в средата, ляво - т.е. на редицата по средата, лявата чат на чина, не на седалката, а на самия чин, с гръб към катедрата, с лице към нас.
Много полезни дискусии сме имали с този човек. Не, не ни е пуснал нито едно "интерактивно" филмче, "интеркатираше" си "наживо" с нас. И съм абсолютно убедена, че начинът му на преподаване - той всъщност не преподаваше, обсъждахме проблеми (от историята), като той вмъкваше където е нужно по някоя дата, име, място, генерал или каквото там е липсвало на говорещия в момента (не изпитван, по този начин се появяваше и новият материал, а говорещ е който и да е, който има мнение / отношение към темата...) - присъствието му СРЕД нас, а не СРЕЩУ нас категорично Е имал значение, при това голямо.

Няма да давам други примери, ще спра с този - само ще спомена, че единствените учители, които са стояли при дъската, са онези, които са я ползвали по предназначение - за писане на уравнения, рисуване на схеми и т.н.... с гръб към катедрата, така, че дъската и онова, което пишат, да се вижда от възможно повече присъстващи в стаята.


Кати,
Изрично съм го изговорила - никой в случая не работи извънредно.
Хич не ми е зор да знам къде какво са попълнили иначе, ако не беше проблемът - липса на текущи оценки. В другото училище, където чинно са си попълнили всичко обаче, и то без извънреден труд, пробеми с текущи оценки няма и са оформени.

ПП. Лиляна, а най-чести си пускат тестове така, че да могат да си подготвят отговорите предварително. Но стане ли въпрос - какво сте взели, настава едно мълчание по темата.


ВСИЧКИ читави учители работят извънредно. Това е положението. Не само сега, във връзка с пандемията. Просто предвидените часове за подготовка на уроци и проверка на контролни по принцип не стигат за онези, които искат да направят, ами, повече. Не знам как да ти го обясня - жалко е, че явно винаги си срещала само от другия вид учители, онези, които просто гледат да мине времето някак. Наистина е жалко и наистина ти съчувствам - това е ценност и незаменимо богатство, което ти е било изначално отнето... съжалявам. Но понеже съм имала щастието да познавам от тях - при това от двете страни, и като техен ученик, и като техен приятел, знам какво им е коствало / коства (знам и какво получават - в силно нематериален план).

Последна редакция: вт, 25 яну 2022, 13:31 от katiABV

# 1 253
  • Мнения: 387
а, извинявай, ама таквиз, като описания от теб учител вече няма
надявай се....ако има някъде е страхотно изключение, което за нещастие, само потвърждава правилото.
И темата не е АЗ на какви съм попадала - аз самата съм учила в друго време, намирам се за прилично грамотна, за разлика от днес излизащите отличници (а аз дори не съм била отличник).
Да, освен всичко има огромна разлика в преподаването дори в съседни класове, в различен випуск (зависи какво си заварил и какво ти е "завещал" колегата преди теб), да не говорим за различно училище/град. И е точно на "какъв ще попаднеш". Понеже имам две деца, та правя сравнение без да искам дори на ниво класен ръководител - като отношение, начин на работа с класа, овладяване и вникване в казуси, касаещи класа (не моето дете).

# 1 254
  • Мнения: 387
Ще ти го кажа в прав текст-ами имаш късмет. На късмет е. В т.нар елитни в София също е на късмет, не ти е гаранция, че като си там, всичко е вълшебно и прекрасно. Випуск преди теб са ок, випуск след теб са ок, но ти си имал късмета да попаднеш в "прецакания" випуск.
ПП. Това с моята грамотност е именно препратка към различното време, в което съм обучавана, и че не касае на какви преподаватели попадат днес моите деца. Очевидно по мое време е имало и да го кажем така - по-адекватно преподаване може би. В никакъв случай не съм го използвала да те обвиня, че ме наричаш неграмотна, напротив.
Напълно съм съгласна с написаното от теб в случая. Това именно ме вбесява.

Последна редакция: вт, 25 яну 2022, 13:43 от 705966

# 1 255
  • София
  • Мнения: 3 024
Всъщност ситият на гладния не вярва. Това е положението. Аз и за ПО работих извънредно, но с ДО работя непрекъснато. Сега съм в болничен, но часовете си вървят, заместници и да има, никой не те подава за заместване - нали студентите са си в къщи и ти си в къщи- хайде сега два, четири часа какво пък толкова... Преди поне си знаехме, че през август сме в отпуск, сега през лятото работим по проекти, пък отпуската се ползва по всяко време, нали е ДО - ще имаш да взимаш компенсация... И така с Т и без глас, сядаш и си подготвяш урока, водиш си лекцията или практическото, създаваш и проверяваш тестове... Що да не...

# 1 256
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Е, вашият извънреден случай няма какво да се дава за пример.
Когато нямам възможност да включа някой отказал тестване, правя снимка на дъската и я пращам или карам учениците да го направят. Винаги питам, когато има отсъстващи, има ли кой да им праща уроците. Ако не е по здравословни причини отсъстването, то този, който го няма, си е поел риска да изтърве важна част от обучението си.
И как пък така нямате възможност? Много е трудно да се направят две-три операции на компютъра/камерата в класната стая за да се включи дете , което е на ДО! И то от снимката - детето  всичко разбрало и после се изпитва ПРИ УСЛОВИЯ НА РАВНОПОСТАВЕНОСТ с всички останали! Ама вярно - хвала!
Аз съм го играла цяла учебна година това със снимките на уроци с една Ваша колежка (много се радвам, че се оттърва детето ми от нея) . Тя  казваше на Пенчо, Драганка и Иванка да снимат тетрадките за детето ми , което БЕШЕ В ОРЕС -  те или не се снимаха, или записките бяха с пропуски , или пък липсваха направо страници.
Винаги съм се чудила защо учителите прехвърлят собствените си задължения върху ученици. Времената на възрожденското взаимно образование отдавна и безвъзвратно са отминали!
А и знаете ли по колко други ОСНОВАТЕЛНИ причини може едно дете да отсъства от училище освен здравословни - например смърт в семейството, извършен акт на домашно насилие, проблем с превоз до училище и куп други случки с внезапен характер, които не могат да бъдат отстранени. И тогава ли ученикът си поема риска и отпадат вашите задължения на учител?
Не е трудно, когато има добра връзка, но понякога няма. Тази година в моите класове нямам ученици в ОЕСР, имам само такива, отказващи тестване. На тях им преподавам синхронно от класната стая, когато и ако имам възможност. Ако нямам връзка или се бави, не губя времето на другите, а накрая пращам дъската, да се спасяват.

По отношение на насянето в на уроците в Школо, при нас се следи стриктно. Не знам как някои си позволяват да не го правят. Най-много до ден два може някой да закъснее. И точно заради заместването и заради отсъстващите ученици, вписвам точно това, което съм правила в часа си. Вече не е толкова стриктно да се карат темите по ред, та, понякога може да впиша друго и никой не може да ми каже нищо заради това. Но държа да ми е отметнато това, което в действителност съм взела.

# 1 257
  • София
  • Мнения: 17 645
Ще ти го кажа в прав текст-ами имаш късмет. На късмет е. В т.нар елитни в София също е на късмет, не ти е гаранция, че като си там, всичко е вълшебно и прекрасно. Випуск преди теб са ок, випуск след теб са ок, но ти си имал късмета да попаднеш в "прецакания" випуск.
ПП. Това с моята грамотност е именно препратка към различното време, в което съм обучавана, и че не касае на какви преподаватели попадат днес моите деца. Очевидно по мое време е имало и да го кажем така - по-адекватно преподаване може би. В никакъв случай не съм го използвала да те обвиня, че ме наричаш неграмотна, напротив.
Напълно съм съгласна с написаното от теб в случая. Това именно ме вбесява.


Не съм учила в елитна гимназия... но съм попадала и в училища от другия тип. Да ти кажа честно, мисля, че и учителите някак се... групират, знам ли, както и учениците. В смисъл, че в Гагарин по времето, когато аз учех там - не времето на Янка -  почти всички учители бяха от този вид... е, имаше и няколко, които просто "стават".
И аз учих много, много отдавна... но има учители, излезли от моето училище... и да, имам поглед над част поне от учителите на сина ми... Няма да ги помни по този начин вероятно, но само поради факта, че е бил твърде малък. Заслужават си го хората, има ги и сега, вярвай ми.

ПП
Лиле, в Ямбол може и всички да сте минали на електронен дневник, ама в Сф не сме още толкова напред - има си училища, които са изцяло и само на хартиен, има и "хибридни"...

# 1 258
  • Мнения: 387
Така де, Кати, детето е в училище, в което не би трябвало да си "на късмет". Ама си. Към днешна дата е така. Ако се разходиш из няколкото "елитни" теми, ще видиш колко "къси клечки" има, както ги наричат тук.
Лиляна, да, ти писа и преди, че ви правят и проверки. Ами....айде кажи ми как така си позволяват...Позволяват си и това е факт, това е нещо, което води до ходене болен за тестове, по три-четири на ден. Аз ако съм реагирала на заяждане към твоите закани за присъствено изпитване, не е било в стил тотален отказ да ми изпитат невероятното ми дете, напротив. А в това, че се получи буквално гавра с тези деца, които дори най-много учат и са най-стриктни, изпълнителни и винаги предават всичко в срок. Не моето дете конкретно, а много деца са така. Това при нас де, не говоря за теб. Предавани проекти, участия, тестове-и оценки няма. Децата питат-госпожо, кога ще ни върнете теста - не го е проверила, месец, два... Обаче те ако закъснеят секунда с предаване-ела виж как се слагат наказателни оценки. И на финала се иска януари, за две седмици, само и единствено присъствено, да си надиплят нужния таргет оценки, за капак взеха, че се изпоразболяха. Това доведе до категорично ходене на болни деца на класно и на тест. Защото се чакаше последния възможен момент. Към момента се разчита на още изпитвания. Има време до края на срока. Та-реакциите ми не са били лично към теб, но съгласи се, този модел, на липсващи оценки и набавянето им по всевъзможни начини в последния момент е всичко друго, но не и адекватно и професионално, дори няма как да оцени учениците реалистично.

# 1 259
  • Мнения: 24 583
Абе не знам, аз понеже сега се сблъсках и с двете миналата седмица и за пореден път се убедих, че у нас и в здравеопазването и в образованието всичко зависи от субективния фактор. Би трябвало да има някакви стандарти, та човек да разчита, че нещата ще са уредени по определен начин, но уви.

Да кажем, задължително е всички  да преминат на електронен дневник и всеки преподавател  да си попълва там и само там всичко чинно, вместо ако му е кеф и не го затруднявя, за да в обозримо. То и на него ще му е по -лесно вместо да комуникира поотделно с отсъстващи, майки...

Последна редакция: вт, 25 яну 2022, 15:54 от Iris04

Общи условия

Активация на акаунт