Професия учител - 13

  • 65 907
  • 741
  •   1
Отговори
# 270
  • София
  • Мнения: 2 780
Вела, благодаря Ви за споделеното. Аз не държа да видя записите, директорката отказва тя самата да ги види.

ЗЛОДЕИДА,  благодаря и на Вас за изказаното мнение. Силно се надявам да не попадаме с Вас в едно учебно заведение. Децата ми са достатъчно самостоятелни, но явно не правите разлика между подкрепа на дете и обсебване. Ако и Вашето дете стигне до паник-атаки и задух заради системно лошо отношение от страна на преподавател, сигурно ще го оставите самостоятелно да се оправя. Не Ви пожелавам да го изпитате на собствен гръб, за да усетите разликата.

Последна редакция: ср, 16 мар 2022, 20:48 от beb4o_fb

# 271
  • Мнения: 5 831
Да така е , не съм го изпитвала на собствен гръб, но съм възпитала дъщеря си в уважение към учителите и тя не възприема забележките им по такъв начин, че да стигне до паник атаки. Доста мъжко момиче е и се държи. Наясно е, че в живота ще си ще среща хора, които са над нея, такива които не я харесват или такива, които страдат от някакви комплекси и ще се опитат да я смачкат. Научих я да ги разпознава и да разбира поведението им без да ги съди и без да съди себе си. Също така се радвам и че вече сама разбира ситуациите и започна да ги отсява. Няма да живея с орлите, един ден няма да съм там за да я защитя, но пък това на което съм я научила ще е винаги с нея.

# 272
  • София
  • Мнения: 2 780
Забележките, отправени с подходящ, а не назидателен тон, са много поучителни. Те не би трябвало по никакъв начин да уронват достойнството на ученика пред съучениците му. Моите деца знаят, че не могат, а и не трябва да бъдат перфектни във всичко. Именно добронамерените забележки водят до наваксване на пропуските. В нашия случай говорим за системно лошо отношение, различно третиране на детето ми в сходни с други деца ситуации.
Благодаря Ви още веднъж за мненията, бяха полезни за мен!

# 273
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 5 499
Относно ситуацията с детето и учителката по математика, мисля че трябва да се търси първо съдействие от класния. Не е хубаво да се пренебрегва той и директно да се ходи при директор. Явно момчето е чувствително , щом реагира така. Това не го коментирам, децата са различни. Щом има постоянно забележки, възможно е нещо да ги е предизвикало, а може учителката просто да се заяжда. И сега някой може да ме контрира, но ще споделя нещо от личен опит.
Работя в училището, където учат и двете ми деца. На един педагогически съвет коментирахме казус и аз изказах мнение, различно от това на колежката по изобразително. На следващия ден, когато дъщеря ми е имала час при нея са коментирали рисунките и няколко деца, включително и моята са изказали предположение, че еди си кой не е рисувал сам рисунката си. Колежката обаче се е развикала много грозно само на моето дете. Оттогава периодично се заяжда с нея. Не съм го коментирала с класната, защото е много мекушава и няма да помогне. Просто окуражавам детето си да си отстоява мнението с уважение към учителя и да не се дава. И с учителката не съм говорила, защото е много конфликтна и само търси с кого да се скара.
Тази история е показателна, че има учители, които просто са особени по характер и не е необходимо ученикът да е виновен, за да му се скарат.

# 274
  • София
  • Мнения: 2 780
Guinness, класната ни е уведомена за всичко, което предприемам. Информирала съм я и за действията, които предстои да предприема. Аз също смятам, че не е редно, образно казано, "да я прескачам". Проведохме много разговори със сина ми, той се старае всячески да не привлича вниманието върху себе си, дори вече не вдига ръка, за да участва в решението на задачите, което аз не одобрявам. Не желае вече да участва и в математически състезания. Но, ето, отстраняването му от час за свалена под носа маска е факт, забележката - също. Да, маската трябва да се носи. Но при наличието на няколко ученика с неправилно поставени маски и отстраняването на само един от тях заради това, си е заяждане, според мен. Синът ми изрично е помолил да седне до прозореца, защото изпитва затруднения с дишането. За съжаление, вече има и медицински документ за това. Затова и помолих директорката да види записите от камерите, но тя отказа.

# 275
  • Мнения: 5 183
За мен тази ситуация няма как да се оправи. Учител, който по някаква причина не харесва дете, няма да си промени мнението и отношението към по-добро с жалби и оплаквания. Училищен или друг психолог би могъл да работи с детето, за да може то да свикне да е в тази конфликтна среда без да се отразява под формата на паник атаки и да е на ясно, че учителя е там да го учи, а не да го харесва. Ако ситуацията с нищо не може да се промени към по-добро, тогава аз бих преместила детето.

# 276
  • Мнения: 375
Здравейте ! Аз днес бях вече на наблюдение на часове в Икономическата гимназия в Кърджали. Беше много интересно, другата седмица предстои да изнеса пробен урок. Но друго исках да споделя, ако някой, който иска да запише следдипломна квалификация за Учител, чете тук. Аз записах СДК Учител по икономически дисциплини във филиала на Пловдивския университет, в град Кърджали. Още от самото начало си ни пое доцентката, всичко ясно и точно ни се обясни, непрекъснат контакт по мейла, ясен и точен График ни се предостави за лекциите , който беше изключително стриктно спазен, с някои съвсем малки изключения. Преподавателите изключително сериозно се отнасяха, лекциите си се четат абсолютно задължително, често от 9ч. до 15 часа (почти по цял ден , както се казва). През цялото време подкрепа по всякакъв начин с информация , помощ от преподавателите, всичко. Отделно нашата група си направихме вайбър група и се подкрепяхме един друг взаимно (правехме запис на лекциите и кой от каквато помощ имаше нужда, всички се включвахме). Просто съм изключително доволна от обучението и преподавателите си ! Не са просто едни пари дадени на вятъра. Така, че ако някой иска да става учител, Кърджали е мястото , и Пловдив , естествено .

# 277
  • София
  • Мнения: 2 780
Ваня А., училищният психолог работи вече със сина ми. Аз присъствах на първата им среща, изчаках малко, за да може специалистът да добие представа и оформи свое мнение и в понеделник, живот и здраве, се уговорихме за среща/без детето/. Обмислях варианта преместване в друго училище, но децата харесват другите учители, както и съучениците си. Батко им завърши миналата учебна година същото това училище и те някакси го припознават като "свое". Обмислям да проведа още един разговор с преподавателя по математика/сега е на обучение/ и ще взема крайното си решение.
Благодаря на всички, които взеха отношение по споделения от мен казус - мненията Ви бяха изключително полезни за мен!

# 278
  • Мнения: 150
Аз също съм учител и никога, ама никога не си позволявам лично отношение къде дете независимо дали на мен ми е приятно или не. Ако бях на наше място бих пуснала една жалба в РУО,така и директорката ще прегледа записите, а и сигурно госпожата би се стреснала.

# 279
  • Мнения: 434
Аз също съм учител и никога, ама никога не си позволявам лично отношение къде дете независимо дали на мен ми е приятно или не. Ако бях на наше място бих пуснала една жалба в РУО,така и директорката ще прегледа записите, а и сигурно госпожата би се стреснала.

Нека не забравяме, че учителката е и заместник-директор. Обикновено те са близки с директора, който пък е най-често в отлични отношения с РУО. Шансът детето да се окаже "невъзпитано" е доста голям.

# 280
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не ми се искаше да вземам отношение, понеже избягвам, когато имам само едната страна представена. Но, шансът детето да има основание за забележки, също не е изключен.
Не казвам, че е така, но и не го изключвам.
За мен има няколко неясноти в този казус. Как се установи каква е причината за първата забележка и какво е предприел родителят още тогава. След втората забележка отново не видях реакция на родител, а опит да се покаже, че детето е било право - да не внимава в часа и да отговаря предизвикателно на учител.
Ако някой не спазва правилата, то наличието на други не спазващи, не оневиняват нарушителя. Ако едно дете има здравословен проблем свързан с дишането при носене на маска, не знам за родител, който би изчаквал, вместо да направи необходимото да осигури здравословни условия за детето си. Например - разговор с лекар и дори, ако се налага преминаване във временно неприсъствена форма, заради маската и проблемът с дишането.
Ако не съм права да се съмнявам, то се извинявам и ако този учител наистина прави забележки само с цел заяждане, то няма да чакам, а бих си преместила децата моментално, особено щом се е стигнало до тежък здравословен проблем, кото не бих пренебрегнала заради каквито и да е доводи, че на децата им харесвало в училището и други подобни.

# 281
  • София
  • Мнения: 2 780
След първата забележка се обадих на преподавателя по математика още същия ден- както написах, бе за това, че не може, цитирам по памет, "Дословно до възпроизведе даденото в учебника определение за признак за делимост на 4". Но можел да го прилага. Съгласих се, научи дословно гореупоменатото. Забележката бе "Слаба подготовка" - не бе успял да реши една от няколкото задачи, по които са работили в клас по новия урок, ппеподаван същия този час.
Втората Забележка бе за това, че на зададен от него въпрос дали имат да решават и 24-та/доколкото помня/ задача, след като тя му се е разкрещяла, той отговорил с "Госпожо, можехте да кажете Да или Не". Подчертавам, че в много от часовете други деца са задавали такива въпроси. След този му отговор, синът ми е изгонен от час, искано е от други учители да му се напише Забележка, за да се задейства процедура за свикване на Комисия. Преподавателката по АЕ е принудена да напише Забележка, че той отказва да попълни тест - става въпрос за предварителен тест за състезание с незадължителен характер/общо 3 деца от класа щяха да се явят/, защото синът ми се отказа да участва, за което бе уведомена и учителката по АЕ. Не бях уведомена за тази комисия, а прочетох, че имам право да се включа в срещата. Разговарях с учителите и те ми казаха, както описах и в първите си постове, че нямат проблеми със сина ми. Последва наказание - да презентира пред класа правата и задълженията на ученика, както и да посещава училищния психолог.
Затрудненията с дишането се появиха в четвъртъка, предхождащ злощастния вторник. Синът ми е бил смъмрен с груб тон, че като единствен представител на петокласниците от това училище, е трябвало да го представи по-добре на областния кръг на НОМ. Личната ни лекарка, на която имам доверие и която буквално спаси живота му през юни миналата година, бе в отпуск до сряда. Затова и се забавих с прегледа - в първия работен за нея ден я посетихме. Да,  правилата са си правила и трябва да се спазват- но нека се спазват едновременно от всички. Ако дете Ви каже, че се затруднява с дишането точно в този момент, нужно ли е да чакате да получите медицински документ, за да му разрешите да поеме за минутка въздух? И  при условие, че виждате, че има и други деца с маски под носа, нужно ли е да го гоните от час със Забележка? Не знам дали има промяна, не намерих конкретен текст, а правилникът на училището ни го няма на сайта му, но трябва ли дете да бъде оставяно само в коридора, щом е отстранено от час? Питам не за друго, а защото ако е в сила още текстът, че лица под 14 г трябва да бъдат придружени от учител при отстраняване от час, то, като ще се спазва всяка буква от Правилника и законите, да се спази и това.
За мен целта на преподавателя е да натрупа отново актив от 3 забележки. Аз трябва да преместя едновременно две деца, не търся просто което и да е училище, а такова, което е добро за тях по мои критерии. Ако целта ми е са ги преместя само като местоположение, тогава проблем няма. Но, както и написах, имам поглед върху работата на голяма част от останалия учителски екип и моето мнение е, че те са наистина прекрасни.

# 282
  • Майничка
  • Мнения: 13 899
В правилникът за дейността на училището би следвало да е описана процедурата при отстраняване на ученик от час - дали отива при дежурен учител, педаг.съветник, в библиотеката и т.н. и това отиване се регистрира. Висенето в коридора със сигурност не е по процедура.
Пусни си една жалба до директора, с копие до РУО (ама си пиши, че е и до РУО и я входирай и там), може и до Отдел Закрила на детето.
Имай предвид, че ако е наложено административно наказание Забележка, второто не може да е пак забележка, а Предупреждение за преместване в друга паралелка, при което се изисква изслушване на ученик и родител пред Закрила на детето.

# 283
  • София
  • Мнения: 2 780
Аз имам сериозни подозрения, че цели точно това - да премести децата в друга паралелка. В началото бе взела на прицел и дъщеря ми/близнаци са/, но при разговор с нея открито заявих мнението си, че, според мен, тя има различно отношение към децата ми. След това тя се насочи само към сина ми. Паралелката е природо-математическа, синът ми се класира първи по бал, а дъщеря ми също беше в челни позиции. Защо са тези мои съмнения? Многократно ми бе заявявано, че дете с такова агресивно/само и единствено според зам.-директора/ поведение няма място в тази паралелка.
Има много неизвестни, но определено няма да се примиря.
Извинявам се, че окупирах темата Ви - наистина целя да "видя" всяка гледна точка, защото аз не съм педагог. Правя го, защото изпитвам респект към тези от Вас, които изпълняват мисията си, без да се главозамайват от властта си над децата.
Благодаря на всички, които отделиха време и изказаха мнение!
Лека и спокойна вечер Ви желая!

# 284
  • при моите деца .....
  • Мнения: 6 367
Учител съм...
Имам малко дете, предстои ни първи клас...
Умен е, но е прекалено свит...
Дано случи на добри учителки...

Общи условия

Активация на акаунт