Професия учител - 13

  • 65 906
  • 741
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: 1 783
Не взимам страна по казуса с близнаците, само споделям случка от вчера. При написана  в петък двойка за слаба подготовка( при спестени няколко), съобщение до родители за проблеми с дисциплината в час, вчера се сдобих с розмазано яйце по прозореца на колата си. Днес последваха разговори с децата и признание от тяхна страна. Но ако питате родителите им, техните отрочета са ангелчета и не ги възпитават да се държат така. За да се случи нещо, има причина.
За да има забележка, значи се е проявил. Въпросът е дали госпожата е дала обяснението за забележките, или детето. Аз това не разбрах.

# 286
  • София
  • Мнения: 2 779
Обяснението за първата забележка "Слаба подготовка" е, че е написана за това, че не знае дословно признака за делимост на 4. Синът ми мислеше, че е зари това, че не е успял да реши една от няколкото задачи/мисля, че бяха 6/, другите той ги е решил на дъската.
Обяснението за втората Забележка е, че тя не е длъжна да повтаря постоянно кои задачи имат да решат в часа. Пишела ги и на дъската - синът ми каза, че в конкретния ден веднага ги е изтрила от дъската, плеподавателката накрая се съгласи, че наистина е така. Не може ученик да репликира на преподавател - затова и е изгонен от час и има Доклад. Класната ни разпита и децата - в действителност тя се развикала на сина ми, след което той репликирал.
Третата забележка е, че е с неправилно поставена маска - затова е и отстранен от час и има отсъствие.
Ако някога изобщо позволя на децата си да се явят на училище с ненаписано домашно и неподготвени уроци - със сигурност няма да имам нищо против слаба оценка за това. Но знам, че и те никога не биха отишли по този начин. А и описаното по-горе "отмъщение" е жалко и неуважително към учителя.
Както написах, не търся начин да оправдая сина ми, затова и писах тук.
Държа да отбележа, че незнанието на признака за делимост е единичен случай, не съм уведомяване за предхождащи или последващи пропуски и незнания. Аз самата ги препитвам ежедневно на уроците за следващия ден.
Свалянето на маската под носа също е изолиран случай - децата ми знаят, че щом има правила, е нужно да се спазват. Не съм уведомявана от никога, че по принцип не спазва това изискване. Но един поглед върху децата в коридора на училището е достатъчен, за да се види, че това е правило със съмнителна точност на спазване. Със сигурност и той я сваля, поне в междучасията.
Както каза и директорката, имахме среща за една свалена под носа маска във втория от трите последователни часа математика. Затова е отстранен, друго обяснение не получих.

# 287
  • Мнения: 5 831
Понякога амбицирания родител е най-големия враг на детето си. Не визирам конкретно вас, а като цяло. А във вашия случай имайте в предвид, че вашите реакции също много допринасят за състоянието на детето.

Последна редакция: пн, 21 мар 2022, 14:35 от ЗЛОДЕИДА

# 288
  • Майничка
  • Мнения: 13 899
На ученик, отстранен от час не се пише отсъствие.

# 289
  • София
  • Мнения: 2 779
ЗЛОДЕИДА, със сигурност е така. Моя е инициативата за разговор с преподавателя след първата забележка, свързах се с класната с молба за това и съответно получих обаждане. Всички други реакции са в хода на разговор с директорката, която казваше на сина ми да ми се обади, за да я посетя. Когато ми се задават въпроси, аз отговарям. На свой ред в хода на разговора също задавам такива. Моя бе и инициативата за разговор с останалите учители, защото ми бе казано, че всички те имат оплаквания от сина ми. Мисля, че е редно да се свържа с тях, за да разбера какъв е проблемът.
Имало е случаи, в които синът ми е бил отстранен от час по математика, защото друго дете му поискало химикал. Получих обаждане от родител преди края на часовете, че това било неговото дете и болшинството от класа са изразили несъгласие с действията на преподавателката, защото това не било честно. Веднъж е отстранен от час, защото преподавателят чул шум, докато пише на дъската и директно се обърнал и казал на сина ми да напусне часа. Тогава децата отново възроптали, детето, което говорело, си признало, че е то и настояли синът ми да се върне в клас. Вярвайте ми, не съм тичала до училището. А може би трябваше, за да не се стига дотук.
Всеки е прав да отстоява позицията си. Аз тук търся различните гледни точки, за да видя какво пропускам. Всеки човек, включително и моят син, си има негативни черти в характера.

# 290
  • Мнения: 115
[Мисля, че е време да престанете да ни занимават с вашия частен случай. Това е тема за учители, да обсъждат професионални казуси и да си помагат. Направете нова тема и потърсете там мнения. b][/b]

# 291
  • София
  • Мнения: 2 779
Ninka M., търсех мнения на учители, а не на широката аудитория, която в голямата си част няма нищо общо с тази професия. Моето мнение е, че взаимоотношенията между учител и ученици, взаимното уважение между тях, са значителна част от учебния процес. Не търсех някой, който да ми казва колко съм права, а исках да чуя наистина обективни мнения.
Извиних се, че окупирах темата Ви, извинявам се отново на тези, за които търсенето на съвет от родител относно адекватността на действията на учител, е досадна намеса. И благодаря на всички, които изразиха своето субективно мнение.
Лека вечер Ви желая!

# 292
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Даже в извинението се усеща нюанс на обвинение, какви сме ... учителите и неудовлетворение. Това прозира във всички мнения и неминуемо оказва влияние и при възпитанието на децата.
Злодеида е до някаква степен много права, усетила е онова отношение на родител.
Учителите се сблъскваме всекидневно с всякакви родители и прозира възпитанието, кооето дават на децата си. Нямам и не мога да имам отношение към конкретната ситуация, но опитът ми показва, че за да се стигне до доклади и наказания, предвид това, колко трудно го направиха към днешна дата, то все пак, за мен важи поговорката, че крушката си има опашка.

# 293
  • София
  • Мнения: 2 779
Трудно е, когато си учител. Но когато си заместник-директор и сам си пишеш доклада - не чак толкова. Никъде не обобщавам какви са учителите - баща ми е вече пенсиониран учител по БЕЛ, няма как да не изпитвам уважение към тази професия. Но за  конкретния преподавател имам друго мнение.
Пожелавам Ви весело посрещане на предстоящите Великденски празници!

# 294
  • Варна
  • Мнения: 611
Здравейте! Пиша с молба към учителите, ако може да ми обяснят за т.нар. Обща подкрепа. Случи се така, че синът ми (3 клас) е попаднал в неподходящата компания на 2 момичета, едното от които е направило глупост(хвърлило вещи на жена от помощния персонал през прозореца), а моето дете е присъствало и го считат за съучастник Sad Както и да е, снощи ми връчиха уведомление, че синът ми има едно нарушение на правилника, а в нашето училище при две такива се ходи на Обща подкрепа (може да са дори 2 неизвинени отсъствия или две закъснения). Първо, изчетох всичко в правилника, и не откривам- тези 2 нарушения са общо за цялото обучение в училището, или в края на годината "досието" ще се изчисти. И още нещо- класната говори за общата подкрепа като за нещо ужасяващо- не ни трябвало да знаем какво е... Четох по темата, но наистина не разбирам толкова ли е страшно, треперя от нерви и от страх, а и от горчивината, че се е стигнало дотук. Ако ще треперя още 2 години да не вземе някой да му напише забележка, не знам какво ще правя. Благодаря!

# 295
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Прочетете наредбата за приобщаващо образование, там е обяснено какво е Обща подкрепа. Но за правилата в конкретното училище питайте конкретните хора.

# 296
  • Варна
  • Мнения: 611
Прочетете наредбата за приобщаващо образование, там е обяснено какво е Обща подкрепа. Но за правилата в конкретното училище питайте конкретните хора.

Благодаря! Точно тази наредба не бях чела. Виждам, че не е чак толкова страшна присъда тази процедура, дано не се стига дотам де...

# 297
  • European Union
  • Мнения: 1 997
Наказанието е за учебната година, няма нужда да треперите две 🙂  А и общата подкрепа не е наказание, тя е измислена да подкрепя учениците, не да плашат родителите с нея.

# 298
  • Мнения: 369
Здравейте, да се включа и аз с един въпрос. Извинявам се, ако мястото му не е за тук. Ще кандидатствам за учител по АЕ и бих искала да попитам дали някой може да каже как преминават интервютата обикновенно. Първо интервю ще ми е. Благодаря предварително.

# 299
  • София
  • Мнения: 647
Здравейте, колеги!
Ще си позволя и аз да помоля за помощ тук.
Завършила съм българска филология преди 20 години, но така се стече животът ми, че започнах работа като детски учител.
След доста години реших да придобия 5 ПКС и съответно трябва да държа изпит според специалността в дипломата си.
Трябва да подготвя  методически вариант на урок по БЕЛ за 5 или 6 клас.
Въпреки различната специфика на работата в детските градини и училищата, ние също сме затрупани със задачи😀
Даже не зная какво точно се изучава в момента в тези класове. Какво учебно съдържание е най-подходящо да избера.
Вземете предвид, че никога не съм преподавала БЕЛ на ученици и се нуждая от по-общ, по-лесен урок, който мога без проблем да обясня, разработя и представя устно пред изпитващата комисия.
Молбата ми е да споделите какъв урок е добре да представя. Какви методи, средства и съвременни задачи трябва да включва?
Какво да представляват дейностите на учителя и ученика?
Какво да включа, за да бъде интересно и възможно да се задържи вниманието на учениците?
Как правите обратната връзка?
Самостоятелна работа, проекти, домашни?
Включвате ли мултимедийни продукти в хода на урока? Активности от страна на децата?
Въобще как протича един урок(от кухнята) при вас?
Много благодаря предварително на всички, които имат възможност и ще отделят от времето си(зная колко е ценно).
Всичко споделено, като съвет и практическа насока, ще ми бъде от полза.

Общи условия

Активация на акаунт