Пазарът на недвижими имоти в България. Какво се случва реално. - Тема 59

  • 41 225
  • 753
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: 50 853
А защо данъкът на двустайката, която струва 100К е колкото данъка на автомобил който струва 5К?

Ми това не е вярно. Вчера плащах данъци, в това число и на една двустайка - 315 лева. Платих и данъка на малката количка, която купихме за детето ( и е крайно време да продадем) . Въпросният данък беше 50 лв. Количката е Евро 4, ако ти плащаш за някоя антика Евро 2 може и много да е.

# 496
  • София
  • Мнения: 4 192
А защо данъкът на двустайката, която струва 100К е колкото данъка на автомобил който струва 5К?
Защото местните данъци не е социална функция за преразпределяне на доходи. Данъка е "такса" която се плаща за използването на обществената инфраструктура. Една кола освен че замърсява, ползва и разбива улиците, а често и паркира по тротоарите. Отделно шуми и застрашава живота на други хора. Апартамента просто си седи. Затова данъка на една кола трябва да е в пъти повече, просто защото използва в пъти повече обществен ресурс.
Ама не е политически популярно да се ударят трошките....

# 497
  • Мнения: 10 252
https://www.alo.bg/6414384...инвестиция за бъдещи наематели

# 498
  • Sofia
  • Мнения: 2 423
Предполагам, че подобен апартамент се купува за някакъв вид статус на 50м от НДК, където да може да се изфука пред мацка/или мъж/ след някой бар или дискотека. Иначе, от практична гледна точка, апартамента е точно до трамвайната линия, в близост до завоя, където скърца и това нещо да го чуваш от 4:30 сутринта - не, не мисля, че ще има много желаещи да живеят там, какво остава под наем, а и наема трябва да е нещо от вида на 4-5к на месец. За инвестиция, в смисъл AirBnB или под наем е нелепо.

# 499
  • Мнения: 3 919
А защо данъкът на двустайката, която струва 100К е колкото данъка на автомобил който струва 5К?
Защото местните данъци не е социална функция за преразпределяне на доходи. Данъка е "такса" която се плаща за използването на обществената инфраструктура. Една кола освен че замърсява, ползва и разбива улиците, а често и паркира по тротоарите. Отделно шуми и застрашава живота на други хора. Апартамента просто си седи. Затова данъка на една кола трябва да е в пъти повече, просто защото използва в пъти повече обществен ресурс.
Ама не е политически популярно да се ударят трошките....
Ще трябва да кажеш на европейците, поне за сега е точно обратното. При тях.
Данък на кола 50-200евро, за апартамент под 300-400евро  не съм чувал още.

# 500
  • Мнения: 1 962
А защо данъкът на двустайката, която струва 100К е колкото данъка на автомобил който струва 5К?
Защото местните данъци не е социална функция за преразпределяне на доходи. Данъка е "такса" която се плаща за използването на обществената инфраструктура. Една кола освен че замърсява, ползва и разбива улиците, а често и паркира по тротоарите. Отделно шуми и застрашава живота на други хора. Апартамента просто си седи. Затова данъка на една кола трябва да е в пъти повече, просто защото използва в пъти повече обществен ресурс.
Ама не е политически популярно да се ударят трошките....
Ще трябва да кажеш на европейците, поне за сега е точно обратното. При тях.
Данък на кола 50-200евро, за апартамент под 300-400евро  не съм чувал още.
Ако в България се спазваха същите правила като в Германия, огромна част от автомобилите щяха да са с нулев данък, защото нямаше да са преминали техническия преглед и трябваше да са спрени от движение и бракувани.

# 501
  • София
  • Мнения: 4 192
А защо данъкът на двустайката, която струва 100К е колкото данъка на автомобил който струва 5К?
Защото местните данъци не е социална функция за преразпределяне на доходи. Данъка е "такса" която се плаща за използването на обществената инфраструктура. Една кола освен че замърсява, ползва и разбива улиците, а често и паркира по тротоарите. Отделно шуми и застрашава живота на други хора. Апартамента просто си седи. Затова данъка на една кола трябва да е в пъти повече, просто защото използва в пъти повече обществен ресурс.
Ама не е политически популярно да се ударят трошките....
Ще трябва да кажеш на европейците, поне за сега е точно обратното. При тях.
Данък на кола 50-200евро, за апартамент под 300-400евро  не съм чувал още.
То затова в Европа става вече невъзможно да поддържаш кола, а тук имаме по 3. Там за едно влизане в центъра се плаща колкото тук за цяла година.
Гражданската им отговорност е по 4 поне, да не говорим за акцизите в горивата, ние все още сме на минимума.
За ТЮВ изобщо не споменавам, защото и моята няма да мине...

# 502
  • Мнения: 1 757
А защо данъкът на двустайката, която струва 100К е колкото данъка на автомобил който струва 5К?
Защото местните данъци не е социална функция за преразпределяне на доходи. Данъка е "такса" която се плаща за използването на обществената инфраструктура. Една кола освен че замърсява, ползва и разбива улиците, а често и паркира по тротоарите. Отделно шуми и застрашава живота на други хора. Апартамента просто си седи. Затова данъка на една кола трябва да е в пъти повече, просто защото използва в пъти повече обществен ресурс.
Ама не е политически популярно да се ударят трошките....
Ще трябва да кажеш на европейците, поне за сега е точно обратното. При тях.
Данък на кола 50-200евро, за апартамент под 300-400евро  не съм чувал още.
Ако в България се спазваха същите правила като в Германия, огромна част от автомобилите щяха да са с нулев данък, защото нямаше да са преминали техническия преглед и трябваше да са спрени от движение и бракувани.
Ама то така трябва и да бъде. От къде накъде някой ще кара технически неизправен автомобил? После цялото общество берем плодовете на тази тъпотия.

# 503
  • Мнения: 4 213
В повечето случаи по пътищата хората умирата заради шофьорска тъпотия, не заради неизправен автомобил. Такъв най-много да те остави на пътя.

# 504
  • Мнения: 1 757
Не е точно така. Това, че го пишат шофьорска грешка винаги за най-лесно, изобщо не означава, че е така. Възможности има много - от "умора" на металите (окачване, болтове и т.н.), до това с какви гуми си тръгнал и дали е изправна спирачната система (спирачни апарати, спирачна течност, накладки, маркучи, електроника). Общо взето варианти за ПТП поради такива причина има безброй много.
Да не говорим, че старите дизели без катализатори и ДПФ филтри бълват димни завеси от ФПЧ след тях, което пак в крайна сметка ние го дишаме. Техническите прегледи в западните държави са нещо много важно, не е като тук - колкото да отбият номера.

# 505
  • Мнения: 1 962
В повечето случаи по пътищата хората умирата заради шофьорска тъпотия, не заради неизправен автомобил. Такъв най-много да те остави на пътя.
Гого, често ми се случва да включвам вътрешна циркулация на въздуха, защото в повечето случаи на светофара пред мен е някой димилник с РА, РК или СО регистрация.

# 506
  • Мнения: 11 097
Преди време имахме точно такава дискусия, май в тази тема точно, в частност дали трябва да се затегне контролът на техническите прегледи, така че замърсяващите коли да се спрат от движение. Мнозинството беше на мнение, че хората са бедни, нямат пари за незамърсяващи автомобили, а пък не можело да ги оставим без начин на придвижване... И с автомобила си изкривявали прехраната и тнт.

# 507
  • Мнения: 3 919
А защо данъкът на двустайката, която струва 100К е колкото данъка на автомобил който струва 5К?
Защото местните данъци не е социална функция за преразпределяне на доходи. Данъка е "такса" която се плаща за използването на обществената инфраструктура. Една кола освен че замърсява, ползва и разбива улиците, а често и паркира по тротоарите. Отделно шуми и застрашава живота на други хора. Апартамента просто си седи. Затова данъка на една кола трябва да е в пъти повече, просто защото използва в пъти повече обществен ресурс.
Ама не е политически популярно да се ударят трошките....
Ще трябва да кажеш на европейците, поне за сега е точно обратното. При тях.
Данък на кола 50-200евро, за апартамент под 300-400евро  не съм чувал още.
То затова в Европа става вече невъзможно да поддържаш кола, а тук имаме по 3. Там за едно влизане в центъра се плаща колкото тук за цяла година.
Гражданската им отговорност е по 4 поне, да не говорим за акцизите в горивата, ние все още сме на минимума.
За ТЮВ изобщо не споменавам, защото и моята няма да мине...
Нещо друго няма ли, паркинг, глоби ?

Ако не забеляза говорим за данъци, не за застраховки, прегледи, гориво и др

# 508
  • Мнения: 11 190
Преди време имахме точно такава дискусия, май в тази тема точно, в частност дали трябва да се затегне контролът на техническите прегледи, така че замърсяващите коли да се спрат от движение. Мнозинството беше на мнение, че хората са бедни, нямат пари за незамърсяващи автомобили, а пък не можело да ги оставим без начин на придвижване... И с автомобила си изкривявали прехраната и тнт.

Гого, често ми се случва да включвам вътрешна циркулация на въздуха, защото в повечето случаи на светофара пред мен е някой димилник с РА, РК или СО регистрация.

Само да пусна няколко снимки, пък някой да ми каже
1) Това не го ли дишаме всички?
2) Колко коли с каквато и да е регистрация тип "таралясник" са нужни, за да се изравнят с избълваното от тези комини, ежедневно, почти през половината част на светлата част на денонощието (през нощта просто не мога да го видя на фона на нощното небе).

Между другото, този ТЕЦ (София) се води, че е на газ, ама всички сме виждали тецове на газ, не това излиза от комините им.

17 януари



20 януари



23 януари



10 февруари, от кръговото на Сточна гара - този облак над кооперацията не е облак, а същата гадост, която излиза от комина на ТЕЦ София.

# 509
  • Мнения: 4 213
Хората карат като бесни, не ми говори ти е катастрофите и смъртните случаи стават заради стари автомобили. Ако караш нормално и изскочи повреда, шанса да се разминеш леко е доста голям. Тук говорим за последици от човешко действие и безотговорност, а не за бавна отрова от изгорели газове. Но ако трябва и тях да включим, знаете ли колко много се замърсява природата, за да се произведе ел автомобил или нещо свързано със зелена енергия - панели, вецове и т.н. Че ехубаво да се върви вьтази посока, хубаво е, но нямада ни реши проблема. Проблема е прекомерно консумиране, винаги най-новото, алчност за активи, за повече от всичко, да уредим децата до девето коляно и т.н. Това ни трови, защото има хипер производство, а като добавим, че и азиатци, африканци и т.н и те гледат запада и казват “и ние искаме като вас”, става още по-страшно. Но това се толерира, да не кажа, насърчава, защото има политически и икономически интерес. С др думи, ако няма растеж на консумация и кредитиране, икономиката ще се свие и ще стане лошо, политиците ще загубят власт и контрол. Та зелената сделка, ел автомобили, тухли и т.н са сделка с дявола, която няма как да откажем. Който не играе на хорото, ще загуби, но накрая пак всички дружно ще платим сметката, повечето без да сме поръчвали.

Общи условия

Активация на акаунт