Случаят с починалата във Враца жена

  • 15 631
  • 378
  •   1
Отговори
# 360
  • Пловдив
  • Мнения: 5 234
Независимо има или няма рак жената, факта си е факт: очеизвадно умиращ човек се бави катастрофално на входа на спешното с бюрокращина. Това е нещо, което не може да се скрие. Нито жената има вина , нито близките й за отношението ,което получиха. Няма как да са били 4 минути, той записа е повече от това, а след него мъжа й е ходил до колата да взима личната карта.
Вчера майка ми, със животозастрашаващо състояние, не ковид,  чака линейка 1 час. Обаждах се 3 пъти. Никога не ни се е случвало да чакаме повече от 15 минути в Пловдив. Дори в най -голямата и тежка ноемврийска вълна 2020г., тогава майка вече беше с ковид , но беше припаднала и шуртеше кръв от нея, та заради многото кръвозагуба се наложи спешна помощ, та дори тогава дойдоха за 10 минути. А беше първата , голяма вълна ,без организация, с препълнени болници и отделения и голяма паника . А сега ...
 Имало катастрофа каза лекарката и там се забавили. Честно казано , помислих, че майка ще се отиде , докато дойдат . И лекарката каза, има хора, викат ни за съвсем леки състояния. Трябва нещо да се промени и сега е момента , когато се видя колко е куца системата.

# 361
  • Другата България
  • Мнения: 42 182
Скрит текст:
Независимо има или няма рак жената, факта си е факт: очеизвадно умиращ човек се бави катастрофално на входа на спешното с бюрокращина. Това е нещо, което не може да се скрие. Нито жената има вина , нито близките й за отношението ,което получиха. Няма как да са били 4 минути, той записа е повече от това, а след него мъжа й е ходил до колата да взима личната карта.
Вчера майка ми, със животозастрашаващо състояние, не ковид,  чака линейка 1 час. Обаждах се 3 пъти. Никога не ни се е случвало да чакаме повече от 15 минути в Пловдив. Дори в най -голямата и тежка ноемврийска вълна 2020г., тогава майка вече беше с ковид , но беше припаднала и шуртеше кръв от нея, та заради многото кръвозагуба се наложи спешна помощ, та дори тогава дойдоха за 10 минути. А беше първата , голяма вълна ,без организация, с препълнени болници и отделения и голяма паника . А сега ...
 Имало катастрофа каза лекарката и там се забавили. Честно казано , помислих, че майка ще се отиде , докато дойдат .
И лекарката каза, има хора, викат ни за съвсем леки състояния. Трябва нещо да се промени и сега е момента , когато се видя колко е куца системата.
А, ето за това говоря.
И го написах.
И като се откаже линейка за леко състояние, и се случи нещо такова поради някакви други причини, и се започва с храчките по СП....угодия няма.
Да не говорим колко хора не знаят и не правят разлика между СПО и СП /диспечерите, които приемат обажданията и изпращат линейките/. Това са две отделни отделения, които нямат нищо общо. Когато пациент се обади за линейка, и после го закарат в СПО, не попада там, където се е обадил, а именно в СПО.
И двете са под шапката на ЦСМП, но са различни хора, тези на телефоните не реанимират и не преглеждат пациенти.

Само сутринта писах същото - звъни се за от дископатия до температура и кашлица, нервни кризи, болки в ръка - всеки знае, че за горен крайник, дори и счупен, ако пациентът е на ход, сам посещава травматолог. Не, те си искат линейката, защото СП са длъжни.
На определени групи хора всички са им длъжни, те имат само и единствено права.
Това е, и същото това нещо няма да се промени.

# 362
  • Мнения: 15 960
Скрит текст:
Скрит текст:
Независимо има или няма рак жената, факта си е факт: очеизвадно умиращ човек се бави катастрофално на входа на спешното с бюрокращина. Това е нещо, което не може да се скрие. Нито жената има вина , нито близките й за отношението ,което получиха. Няма как да са били 4 минути, той записа е повече от това, а след него мъжа й е ходил до колата да взима личната карта.
Вчера майка ми, със животозастрашаващо състояние, не ковид,  чака линейка 1 час. Обаждах се 3 пъти. Никога не ни се е случвало да чакаме повече от 15 минути в Пловдив. Дори в най -голямата и тежка ноемврийска вълна 2020г., тогава майка вече беше с ковид , но беше припаднала и шуртеше кръв от нея, та заради многото кръвозагуба се наложи спешна помощ, та дори тогава дойдоха за 10 минути. А беше първата , голяма вълна ,без организация, с препълнени болници и отделения и голяма паника . А сега ...
 Имало катастрофа каза лекарката и там се забавили. Честно казано , помислих, че майка ще се отиде , докато дойдат .
И лекарката каза, има хора, викат ни за съвсем леки състояния. Трябва нещо да се промени и сега е момента , когато се видя колко е куца системата.
А, ето за това говоря.
И го написах.
И като се откаже линейка за леко състояние, и се случи нещо такова поради някакви други причини, и се започва с храчките по СП....угодия няма.
Само сутринта писах същото - звъни се за от дископатия до температура и кашлица, нервни кризи, болки в ръка - всеки знае, че за горен крайник, дори и счупен, ако пациентът е на ход, сам посещава травматолог. Не, те си искат линейката, защото СП са длъжни.
На определени групи хора всички са им длъжни, те имат само и единствено права.
Това е, и същото това нещо няма да се промени.
Мери, а линейка длъжна ли е да ходи за болки в ръката или температура при възрастен човек? Ако откаже какво може да стане?

# 363
  • Мнения: 2 749
Тия, дето всички са им длъжни, като ги накарат да си плащат за фалшиви повиквания, включително като им удържат от помощите, може и да се научат.

# 364
  • Другата България
  • Мнения: 42 182
Скрит текст:
Скрит текст:
Независимо има или няма рак жената, факта си е факт: очеизвадно умиращ човек се бави катастрофално на входа на спешното с бюрокращина. Това е нещо, което не може да се скрие. Нито жената има вина , нито близките й за отношението ,което получиха. Няма как да са били 4 минути, той записа е повече от това, а след него мъжа й е ходил до колата да взима личната карта.
Вчера майка ми, със животозастрашаващо състояние, не ковид,  чака линейка 1 час. Обаждах се 3 пъти. Никога не ни се е случвало да чакаме повече от 15 минути в Пловдив. Дори в най -голямата и тежка ноемврийска вълна 2020г., тогава майка вече беше с ковид , но беше припаднала и шуртеше кръв от нея, та заради многото кръвозагуба се наложи спешна помощ, та дори тогава дойдоха за 10 минути. А беше първата , голяма вълна ,без организация, с препълнени болници и отделения и голяма паника . А сега ...
 Имало катастрофа каза лекарката и там се забавили. Честно казано , помислих, че майка ще се отиде , докато дойдат .
И лекарката каза, има хора, викат ни за съвсем леки състояния. Трябва нещо да се промени и сега е момента , когато се видя колко е куца системата.
А, ето за това говоря.
И го написах.
И като се откаже линейка за леко състояние, и се случи нещо такова поради някакви други причини, и се започва с храчките по СП....угодия няма.
Само сутринта писах същото - звъни се за от дископатия до температура и кашлица, нервни кризи, болки в ръка - всеки знае, че за горен крайник, дори и счупен, ако пациентът е на ход, сам посещава травматолог. Не, те си искат линейката, защото СП са длъжни.
На определени групи хора всички са им длъжни, те имат само и единствено права.
Това е, и същото това нещо няма да се промени.
Мери, а линейка длъжна ли е да ходи за болки в ръката или температура при възрастен човек? Ако откаже какво може да стане?
Какво може да стане за кого?

# 365
  • Мнения: 15 960
Скрит текст:
Скрит текст:
Независимо има или няма рак жената, факта си е факт: очеизвадно умиращ човек се бави катастрофално на входа на спешното с бюрокращина. Това е нещо, което не може да се скрие. Нито жената има вина , нито близките й за отношението ,което получиха. Няма как да са били 4 минути, той записа е повече от това, а след него мъжа й е ходил до колата да взима личната карта.
Вчера майка ми, със животозастрашаващо състояние, не ковид,  чака линейка 1 час. Обаждах се 3 пъти. Никога не ни се е случвало да чакаме повече от 15 минути в Пловдив. Дори в най -голямата и тежка ноемврийска вълна 2020г., тогава майка вече беше с ковид , но беше припаднала и шуртеше кръв от нея, та заради многото кръвозагуба се наложи спешна помощ, та дори тогава дойдоха за 10 минути. А беше първата , голяма вълна ,без организация, с препълнени болници и отделения и голяма паника . А сега ...
 Имало катастрофа каза лекарката и там се забавили. Честно казано , помислих, че майка ще се отиде , докато дойдат .
И лекарката каза, има хора, викат ни за съвсем леки състояния. Трябва нещо да се промени и сега е момента , когато се видя колко е куца системата.
А, ето за това говоря.
И го написах.
И като се откаже линейка за леко състояние, и се случи нещо такова поради някакви други причини, и се започва с храчките по СП....угодия няма.
Само сутринта писах същото - звъни се за от дископатия до температура и кашлица, нервни кризи, болки в ръка - всеки знае, че за горен крайник, дори и счупен, ако пациентът е на ход, сам посещава травматолог. Не, те си искат линейката, защото СП са длъжни.
На определени групи хора всички са им длъжни, те имат само и единствено права.
Това е, и същото това нещо няма да се промени.
Мери, а линейка длъжна ли е да ходи за болки в ръката или температура при възрастен човек? Ако откаже какво може да стане?
Какво може да стане за кого?
За отказалите да пратят линейка - 112.

# 366
  • Мнения: 50 636
Болка в ръката може да е от сто неща, от травма, през тромб до пъпка. Ниската здравна култура и липсата на санкции води до това да не може да се опише проблема или откровени лъжи. Въпросите в здравния форум понякога са абсолютен потрес. Отделно е паниката във всякакви случаи, в които се чувстваш зле. Съчетано с липсата на кадри...Ами това е. Въпрос на късмет понякога. Но при съчетание на толкова кофти фактори как да е друго? Sad За съжаление. И аз съм пациент и не искам да е така. Искам да съм спокойна в случай на нужда ,че ще се реагира адекватно.

# 367
  • Другата България
  • Мнения: 42 182
За отказалите да пратят линейка - 112.
Първо да кажа, че и това на много хора не е ясно /не заради теб естествено го казвам/.
Когато човек се обади на 112, оператор го свързва с ЦСМП по област, тоест, ако звъниш от Девня, не може оператор от 112 да те свърже с ФСМП Девня, а те свързва с ЦСМП Варна. Вече от Варна по тяхна преценка прехвърлят обаждането към ФСМП Девня, но не е задължително. Та за операторите в 112 - от тях абсолютно нищо не зависи, те приемат обаждането и записват адреса за посещение независимо от симптомите само ако всички линии за връзка със съответната ЦСМП са заети. Операторът няма право да откаже повикване, но като го предаде на ЦСМП електронно вече преценката става тяхна. Дали да отидат или да откажат.
Сега на въпроса ти. Не, описаните от теб състояния сами по себе си не са спешни.
Изключения се правят ако възрастния човек е трудноподвижен, на легло, с ТЕЛК, с хронично заболяване, което не му дава възможност да се движи пълноценно, за да отиде сам. Това от една страна. От друга, за болки в ръката фелдшерите, които ходят на посещения не могат да направят абсолютно нищо, в чантите им има течен аналгин като обезболяващо. Това е. Не е за вярване, но е това. Нито има портативен рентген, нито пък ортопед. Да не говорим за съдов хирург. В един момент за самия пациент е по-добре да посети ортопед/лекар ако може сам, ако не може, вече става сложно и зависи от конкретната ситуация. Дали има близки да помагат да се натовари в линейката, повечето възрастни са сами по селата, търсят се съседи, ако няма такива и ПБЗН ходи да помага.
За температурата категорично се търси ОПЛ, както казах тотална абдикация на ОПЛ по селата, тотална.
В най-големите пикове практиката беше да се насочват пациентите да търсят ОПЛ, и ако ОПЛ прецени, че трябва да иде линейка, да се обади той за СП, за да може наистина адекватно да се направи преценка дали наистина човекът е за хоспитализация. Защото с линейката пациентът може само да се транспортира до болница, нищо друго не може да се направи на място, освен вече споменатия от мен течен аналгин. Което е временно решение, разбира се.

Последна редакция: пн, 14 фев 2022, 17:39 от Merri_An

# 368
  • София
  • Мнения: 62 595
Вие сериозно ли мислите,че патоанатома,ако види грешка на колегата си и ще я каже?

Сериозно ли мислиш, че патоанатомът ще си сложи главата в торбата и ще си плюе на името заради прикриване на чужда грешка?

# 369
  • Мнения: 7 074
Те са комбина.Каква глава,какво име.И ревизия да направят на аутопсията,пак ще кажат каквото е казал първия.Те се прикриват взаимно.

# 370
  • Мнения: 50 636
Здравеопазването е право, не задължение
Който плюе дали има очи да иде после на лекар

# 371
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 661
Скрит текст:
когато бях бременна, членувах в група с бременни за същия месец. За съжаление се получи така, че едно от момичетата загуби бебето. Понеже съм от съседния град, знам в какво положение е тяхната болница. Въпреки всичко тя отиде да ражда там. Вече не помня подробности, но момичето беше връщано многократно да си чака вкъщи разкритие. Имала е силно кръвотечение. Чакала е почти ден вкъщи със силни болки, накрая вече не издържала и отишла за пореден път. Тоновете на бебето се губели и направили "спешно" секцио. Спешно в кавички, защото са чакали анестезиолог 1 час. Резултатът- мъртво родено бебе. Поискала аутопсия. Експертизата се бави доста време, разбирам, липсват патолози. Накрая й дали ръчно написан хвърчащ лист със становището, без печати и нищо, което да говори за легитимност на този документ.

Последна редакция: пн, 14 фев 2022, 20:07 от VickyTaylor

# 372
  • Другата България
  • Мнения: 42 182
Здравеопазването е право, не задължение
Който плюе дали има очи да иде после на лекар
Аз имам друго верую /ако може така да се каже/.
Човек получава това, което дава и което излъчва.
Природата празно не търпи.

# 373
  • Мнения: 15 960
Мери, аз имах предвид, защо продължават да се пращат линейки за неспешни състояния, и после за спешни няма. В смисъл, ако се обадят, че някой 40 годишен си е счупил ръката, или има 39 градуса температура, ако служителите на телефона категорично откажат линейка, могат ли нещо да бъдат наказани. Тук нямам предвид възрастни с ТЕЛК, на легло, а хора, които могат сами да се придвижат до спешното.

# 374
  • Другата България
  • Мнения: 42 182
Мери, аз имах предвид, защо продължават да се пращат линейки за неспешни състояния, и после за спешни няма. В смисъл, ако се обадят, че някой 40 годишен си е счупил ръката, или има 39 градуса температура, ако служителите на телефона категорично откажат линейка, могат ли нещо да бъдат наказани. Тук нямам предвид възрастни с ТЕЛК, на легло, а хора, които могат сами да се придвижат до спешното.
В предходния пост ме попита за възрастни, затова се спрях на тях.
На болднатото - категорично не.
Няма как да се накаже служител за отказана линейка за неспешно състояние.
Отказва се за това, да.
Но ромите лъжат, винаги викат за деца, защото за деца не се отказва, а на място се оказва съвсем, съвсем друго.....

Общи условия

Активация на акаунт