Дванайсети клас(2021-2022) - Изборът

  • 61 392
  • 749
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: X
Утре ще мога да се включа пълноценно, но тук можете да погледнете повече информация относно инструктажите за ученика и квестора, както и правилата за информационна сигурност ( в тях е описано движението на изпитните комплекти - съхранение, транспортиране, засекретяване, разсекретяване, електронна обработка, проверка)

# 526
  • Варненска клюкарка
  • Мнения: 16 356
Самата аз не знаех и затова с голямо неудобсгчтво питах тук също провокирана от въпросните думи. Става въпрос за варненска даскалица. Споменах и за особеното и чувство за хумор. Вероятно казвайки това на децата да е имала предвид занижените критерии в образованието по някои населени места. БЕЛ не е точна наука в частта с есетата и оценяването е много по зависимо от вкуса и настроенията на човешкия фактор, за разлика от оценяването по други предмети.
Иначе има всякакви учители- наскоро споделих за невероятно отдадената ни учителка по хими в училище, благодарение на която синът ми и още няколко деца без частни уроци има отлична оценка на предварителния изпит в МУ. С тази жена в клас минаха по два пъти сборниците със задачи на университета. Има и такива, които са некомпетентни и отбиват номера за една заплата. Няма да изпадам в големи подробности, но 2 години няколко класа водихме "битка" с една такава. Предизвикахме проверки от РУО в клас, а после продължиха да я наблюдават на онлайните (тогава ни беше обяснено, че нямало механизми  за тестване на знанията и, това вече било направено с дипломирането и по специалността, но проблем имаше и всички го виждаха. Можели само да проверят документите по квалификациите и, така се оказа, че и липсваше сертификат или квалификация за втори гимназиален етап, а преподаваше в езиков профил!!! Според  мнението на мнозина, с ниво на знания като за шести клас...)...  Най -накрая напусна сама, но изгуби 3 години от времето на децата ни, а на нас щетите ни струваха  доста пари да ги пращаме  по езикови школи... Та учители всякакви.

Последна редакция: сб, 07 май 2022, 00:57 от Беллора

# 527
  • Мнения: 13 133
Според мен език в училище трудно би се научил и си трябва помощ отвън. Синът ми знае 2 езика, но е учил в школи.

Относно учителите и при тях е като за всяка една професия, човек трябва да има лична мотивация и отговорност, за да си върши работата, така мисля аз.

# 528
  • столицата
  • Мнения: 4 524
А моето дете влезе в НЕГ без да знае и една дума на немски и без проблем взе сертификата си С1 без нито един допълнителен час навън. Така, че език де учи и в езиковите. За мен, обаче, водещото беше, че НЕГ си беше негов самостоятелен осъзнат избор/различен от моя/, но аз си вслушах в детето си. Ако ученикът е насочен към дадена училище, защото родител иска така или за да не похаби добрия бал, мотивацията не е на същото ниво. А няма да заблуждавам, в 8 клас беше трудно. Особено в началото и при положение, че никой в семейството не знае немски и нямаше как да помага. Но пък учителката беше топ. И децата от класа също.

# 529
  • София
  • Мнения: 20 039
Но пък учителката беше топ. И децата от класа също.
Скрит текст:
За учителката не знам, може и да  е била, децата обаче не съм сигурна дали са били... Ще ми разбереш грубата шегичка, знам Wink

Беллора, занижени критерии има в разни училища  навсякъде в страната, при това далеч не само в малки населени места - от най-малките класове като почнеш  и стигнеш до зрелостниците. Ако в едно училище ти съдират задните части за 6 по даден предмет, то в друго ти я  подаряват  буквално тази шестица. Но занижените критерии какво общо имат с оценяването на ДЗИ? Дори и проверителят да е учител на място със занижени критерии (някой път последните се налагат просто заради състава от ученици), той ще оценява доколкото може обективно (все пак има критерии, целящи минимизирането на  субективизма), понеже е наясно, че в противен случай отсъдените от него завишени точки ще се разминат сериозно с тези на втория проверител.

# 530
  • Варненска клюкарка
  • Мнения: 16 356
Случили сте на учители в НЕГ!
В 8-ми клас по време на-най-интензивната подготовка по език от 19 часа седмично имахме страхотна учителка. До края на 8-ми клас влязоха в ниво Б1, проговориха, четяха книжки на езика, препоръчани от госпожата и така... В 9-ти клас ни тупнаха онова чудо, което съм описала в предното мнение, а госпожата ни от 8-ми клас я сложиха на новия набор 8ми клас...  Една учебна година мина докато разберем какво става, а нивото тръгна надолу. Става въпрос за вопиюща некомпетентносо на преподавател, за която споменах назад. Госпожата "въведе" несъществуващи в езика времена и граматика. Изписваше думи с по 2 правописни грешки, караше децата да четат по едно изречение от учебника и да го превеждат на български(като в пети клас) В тестовете вярното поправяше на грешно, а орешките не ги виждаше, децата всяко междучасие тичаха за консултации при   предишната си учителка. Гарван гарвану око не вади, но борбата за правото на децата ни да имат компетентен учител поведе класната! Но времето си минаваше, промяна нямаше и
 записването в езикова школа стана неизбежно. После въпросната учителка си тръгна сама, но загубихме 3 години с нея. Тази година бяхме с нормален учител.
Осъзнавам как звучи горното и най неприятното го спестих.
Смятам че най добре език се учи в интетзивната подготовка в училище, когато учителите са добре подготвени.

# 531
  • София
  • Мнения: 20 039
Според мен пък няма езикова в страната, в която да не е налице този проблем с некомпетентни (или знаещи, но крайно незаинтересовани да предадат знанията си, което е даже по-лошият вариант) преподаватели точно по първия език. Който има късмет, има, който не - се спасява с уроци. И този проблем ще се задълбочава, понеже малко хора, знаещи на ниво даден език, отиват да преподават в училище. Или ако отидат, не се задържат дълго. Намират приложение на  езиковите си познания другаде. Един  току-що завършил пубер взима в кол центъра повече пари от тях..

Последна редакция: сб, 07 май 2022, 10:29 от пенсионирана русалка

# 532
  • тук-там
  • Мнения: 7 045
Беллора, а за кое у-ще иде реч?

# 533
  • Мнения: 1 200
И аз мисля, че проблемът с учителите по чужди езици ще се задълбочава. Вярно, че им увеличиха заплатите, но пак ми се струва, че не е достатъчен стимул в сравнение с това, което наистина добрите биха изкарали с частни уроци, преводи и други дейности. А като прибавим многото бумащина, наглостта на някои ученици и прекалените претенции на някои родители мотивацията на децата да станат учители не е голяма.

# 534
  • Русе
  • Мнения: 12 239
Не твърдя със сигурност ,но мисля че новата програма, по която учат нашите деца ,деформира обучението по чужд език в езиковите гимназии. Намалените часове по чужд език до 10 клас ,според мен се отрази негативно върху усвояването на основни умения. В началото мислех че е това ще се компенсира от увеличаването на часовете по предмети, които се изучават на съответния език. Обаче май не се получава точно така. Взема се терминология по предметите, при някои преподаватели се работи доста върху самостоятелни проучвания и разработки по езика, но остава дефицит при граматиката. Поне това, което виждам при моето дете. В часовете по профилирана подготовка в 11 и 12 клас, вече се отработват други умения - литература, кореспонденция и какво ли още не, но се очаква граматиката да е овладяна изцяло, а сякаш това не се е случило при намалените часове.

# 535
  • Мнения: 13 133
А моето дете влезе в НЕГ без да знае и една дума на немски и без проблем взе сертификата си С1 без нито един допълнителен час навън. Така, че език де учи и в езиковите. За мен, обаче, водещото беше, че НЕГ си беше негов самостоятелен осъзнат избор/различен от моя/, но аз си вслушах в детето си. Ако ученикът е насочен към дадена училище, защото родител иска така или за да не похаби добрия бал, мотивацията не е на същото ниво. А няма да заблуждавам, в 8 клас беше трудно. Особено в началото и при положение, че никой в семейството не знае немски и нямаше как да помага. Но пък учителката беше топ. И децата от класа също.

Е то остана в немска гимназия да не научат немски език. Аз говорех за научаване на език в обикновено училище, не в езикова гимназия.

# 536
  • София
  • Мнения: 20 039
Много деца И в езикова не научават, по разни причини. Слаб учител, липса на мотивация у ученика,  непредразположеност към езиците принципно, оттам трудности с овладяването му и последващо отказване,  лошо избран учебник, измислени  задания..  Wink Познато дете в 35-то имаше да превежда "Ода на радостта"  на Шилер и още едно стихотворение на Гьоте на  младежки немски, каквото и да значи това... Посъветвах го  да намери превода на бг и оттам да се върне обратно на немски. Иначе посмъртно не би могло да се справи.

Последна редакция: сб, 07 май 2022, 12:00 от пенсионирана русалка

# 537
  • Варненска клюкарка
  • Мнения: 16 356
Беллора, а за кое у-ще иде реч?
Все още не искам да конкретизирам, синът ми все още е ученик там. Води се едно от елитните в града. И без друго някой четящ темата може да разпознае случая, затова спестявам повечето неща.
Пак казвам, имаме много качествени учители, много  раздаващи се, не само в клас, но и с допълнителни часове онлайн. По езици също имаме великолепни учители, но в 9-ти клас изтеглихме късата клечка с въпросната г-жа. Може би по рано щяха да приключат нещата с нея и да ходи да се прави на учителка по език другаде, но започна пандемията, минаха онлайн и нещата временно доста се ц
замъглиха.
В школата нивото беше високо, преподавателите на сина ми бяха англичани и южноафриканка. Общуване, попълване на документи, кандидатстване, слушане с разбиране, всичко в учебния процес беше на ниво, но от училищното образование в школите се усешаше липсата на английската литература.

# 538
  • Русе
  • Мнения: 12 239
всичко в учебния процес беше на ниво, но от училищното образование в школите се усешаше липсата на английската литература.
  Какво имате предвид, липса на английска литература. Защото е доста широко понятия с доста нива.

# 539
  • Варненска клюкарка
  • Мнения: 16 356
всичко в учебния процес беше на ниво, но от училищното образование в школите се усешаше липсата на английската литература.
 Какво имате предвид, липса на английска литература. Защото е доста широко понятия с доста нива.
Ами нищо кой знае колко сложно. Примерно Джейн  Остин, Гордоост и предразсъдъци, но през
интерпретацията на англоговорящ, а не сричащ на английски език български учител (както беше при нас). Знаем как художествената литература развива речта и мисленето. Не целите произведения, а нещо малко. Това имах предвид.

Последна редакция: сб, 07 май 2022, 17:08 от Беллора

Общи условия

Активация на акаунт