На пазар в Одрин, Лозенград и Чорлу - 38

  • 71 960
  • 743
  •   3
Отговори
# 195
  • Мнения: 2 585
Просто обясних ситуация в която и аз бях попаднала. Мислех, че проблема е в Букинг, но се оказа, че не съм съобразила, че пристигането ми след 00:00 часа е от значение.
Всеки си гледа от собствената камбанария, ама е хубаво човек да си признава когато грешката е в него. Иначе най-лесно да си живее с мисълта, че е онеправдан и някой го е прецакал.

# 196
  • Mostly in my mind
  • Мнения: 9 976
наскоро направих резервация на хотел в София през букинг. изписа ми, ч ще платя на място при настаняване, но отново ми искаше данни от картата.

Винаги иска данни от картата. Това е начин да бъдете таксувани съгласно условията им в случай, че не анулирате резервацията си /ако има такава опция/ или не се явите в хотела на датата на резервацията. Simple Smile
В случай, че анулирам или не анулирам? Че не успях да разбера.
Иначе за пръв път буквам. Досега все от други сайтове или на рецепция съм резервирала. Но за пръв път ми се случи въпросният хотел да е по-евтин в букинг. Stuck Out Tongue Winking Eye

# 197
  • Мнения: 6 615
Моята мисъл беше, че някой път си таксуват без да изчакат да мине периода на безплатна анулация или доста преди пристигане - както писах, мен ме таксуваха два-три дни преди да пристигнем, а изрично беше упоменато, че се заплаща директно на място.
Лоли, някои от офертите в Букинг са с безплатна анулация до определени дни преди датата на резервация. Ако пропуснеш да анулираш в рамките на срока, обичайна практика е да дължиш сума за поне една нощувка и така те таксуват. Ако отидеш все пак - до плащаш разликата, а ако не се явиш те си задържат  сумата като компенсация.

# 198
  • Варна
  • Мнения: 4 239
Политиките на хотелите са различни.
Скрит текст:
Много пъти съм резервирала през Букинг и никога (с едно изключение) не са си дърпали пари от картата, даже и след като вече не е възможно безплатно анулиране (този срок е различен за различните хотели... за Унисите някога беше безплатно до 18 часа в деня на първата нощувка, после стана до предния ден... скоро не съм гледала как е сега). Случвало се е да не сме пристигнали в хотела до след 20 ч. и са ми звъняли да ме питат дали ще отидем, може би за да знаят как да процедират и дали да си дръпнат съответната сума.
Но веднъж се случи по-особена ситуация. Резервирах близо два месеца по-рано непознат за нас хотел в Истанбул с възможност за безплатно анулиране до няколко (не помня 3 или 7, максимум) дни преди пристигане. Така се случи, че се наложи да анулирам скоро след резервацията и да сменя датите с по-ранни, а с това - и хотела, като си резервирах пак "нашия", за който за тези дни имаше свободни стаи. Оставаше със сигурност повече от месец до престоя. Анулирах без проблем, изписваше ми, че е безплатно. Но в електронното банкиране имаше блокирани пари, равностойни на таксата за анулиране след периода на безплатното такова (50% от цялата сума). Писах на хотела, не получих отговор. Писах и на Букинг. Не помня доколко адекватен беше отговорът им, но сумата си остана блокирана в продължение на месец и това е. В условията често, ако не и винаги пише, че хотелът си запазва правото да блокира суми по картата за гарантиране на резервацията. Понеже не ми се бе случвало, както казах даже и след изтичане на безплатния период, бях леко притеснена, но всичко бе наред. Така че има и такива случаи.
Винаги резервирам с плащане на място, впрочем, така че потвърждавам думите на Рали в горния пост.

Колкото до "дръпнаха ми...". Да, не става дума да ти дръпнат от ПОС повече, отколкото трябва, при плащане, извършено лично, а за злоупотреба с данните, дадени на хотела. Факт е, че хотелът, а не Букинг, се занимава с блокирания, проверки и пр. и всички изброени случаи го доказват. Букинг не се занимава с плащанията.

Соня, не Букинг са ти възстановили парите, а банката е освободила задържаните пари, тъй като хотелът не си ги е дръпнал, предвид плащането на рецепция от твоя страна.

# 199
  • Димитровград
  • Мнения: 935
Дааа, трябва да се четат условията на Букинг.
Скрит текст:
Ето една и съща стая, за едно и също време  с различни условия за анулиране и цена:



# 200
  • Мнения: 1 897
Каква офлайн карта използвате? Трябва ми нещо за iPhone.

# 201
  • Пловдив
  • Мнения: 14 818
Дааа, трябва да се четат условията на Букинг.
Скрит текст:
Ето една и съща стая, за едно и също време  с различни условия за анулиране и цена:




Нещо като застраховка "отмяна на резервация" има Simple Smile

# 202
  • Мнения: 794
Имах и аз изпълнения с резервацията, макар и не точно същите.
При последното ми посещение в деня преди настаняването получих известие в приложението на букинг, че резервацията ми е потвърдена.
Настаняваме се около 19ч. Посрещат ме наежени, че резервацията ми е отказана, защото нямам пари в картата. Да, обаче аз съм си я заредила с достатъчно средства,  цял ден съм пазарувала с нея и имам още наличност. Оня се кикери: не, казва, писах ти 2 пъти, не ми отговори, пари няма, your room is cancelled. Одрин, казва е пълен, да видим къде ще си намериш стая.
Бре! Действието се развива по Коледа. Града гъмжи от българи, знаете как беше. Не мога да ползвам букинг от там, трябваше да обикалям по хотелите или да си тръгнем обратно към България.
Поисках да покаже съобщенията, които ми е писал. Показва. Писал на някаква друга българка, не на мен. Проверил за пари по картата й и нямало. Не отговаряла на съобщенията му и понеже сме били последните пристигнали българи, решил, че сме ние. Човекът доста беше набрал. Добре, че не се ядосах, успях да запазя самообладание, не му влязох в тона и се тръшнах, че имам пари и това, което казва, не е вярно.

Не е кой знае какво, но беше неприятно. Цял ден по пътищата, по магазини, умирам за душ и вечеря и накрая някакъв чичка ме обвинява в некоректност...
Много ми се извинява, когато разбра за грешката.
В крайна сметка, парите ми бяха блокирани в деня преди настаняването и на място не съм плащала нищо. То и това остана след панаирите😆

Последна редакция: чт, 24 фев 2022, 23:47 от djovana2

# 203
  • Мнения: 6 615
Ох, Джована, добре, че си искала да видиш кореспонденцията и така спокойно си реагирала, браво на теб!
Само да кажа, че Букинг е достъпен и от Турция, просто трябва да се влезе от Бг мобилен нет, а не от тяхно wifi примерно.
Лично изпробвано.

# 204
  • Мнения: 794
За букинг не знаех, благодаря.
Ако всичко е наред, утре сутрин ще пътуваме към Одрин. Ще разказвам.

# 205
  • Мнения: 2 585
Плащанията стават именно чрез Букинг, не директно на хотела и не хотелът проверя картата и т.н.


Едното е хотел в България, другото хотел в Италия и абсолюнто всички плащания през Букинг изглеждат така.
Във връзка с кой ми е върнал парите. Парите ми бяха освободини веднага след като се обадих на служител на Букинг, който осъществи контакт с банката ми. В противен случай за да ти върнат парите самата банка се чака определено време /не съм сигурна дали месец или два/.

# 206
  • Мнения: 6 615
Всъщност поантата на разговора беше, че служителите в хотела имат достъп до картовите данни /дори и при направена през Букинг резервация/ и спокойно могат да злоупотребят с тях.

Последна редакция: пт, 25 фев 2022, 09:45 от Pали

# 207
  • Варна
  • Мнения: 4 239
Добре, Соня!

Няма никакъв смисъл да се спори, очевидно!

Аз обаче чета и обикновено - с разбиране.

Та, четейки, при повечето хотели излиза подобен текст:


А иначе, в сайта има един много полезен раздел ЧЗВ, а един от въпросите е Кой ще таксува кредитната ми карта и кога?

Предлагам всеки да си прочете написаното като отговор на този и всички останали въпроси, ако е необходимо и да получи отговор от Букинг, а след това да прецени кой е прав.

# 208
  • Пловдив
  • Мнения: 14 818
Моето извлечение обаче показва друго:

Скрит текст:

# 209
  • Mostly in my mind
  • Мнения: 9 976
аз се извинявам за спама, но да попитам по моя въпрос за букинг, че не ми стана ясно. имам резервация чрез тях за бг хотел. пише "плащане на масто при настаняване". какво означава това? мога ли да платя в хотела кеш? или с картата, която съм регистрирала в букинг?

Общи условия

Активация на акаунт