Грубо обслужване. В мен ли е проблемът?

  • 31 872
  • 556
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 4 060
Вчера една сервитьорка правеше физиономии в една уж велика софийска пицария и отговаряше много. Накрая  остана без нито стотинка бакшиш, това е лечението ми, не да споря и да си вдигам още нервите.

# 271
  • Мнения: 691
Грубо обслужване не получих в кварталния магазин, но получих пренебрежение на мой въпрос къде са цените на 5-те вида прясно мляко, което предлагат. То било имало някога някаква бележка с цените на млеката, но сигурно била паднала.. Това за мен не е отговор, защото не ме информира за цената. Достатъчна причина да запретна ръкави и да пусна един сигнал в КЗП.
Вече така действам, защото нямам нерви някакви селски магазинчета да ми се правят на тарикати. Аз имам нужда да знам кое колко струва.

# 272
  • Мнения: 990
+1
Не ме бива в спорове и словесни двубои , а и не вярвам в адекватната реакция на частните собственици . Моята реакция е, че  пред познати и непознати ще им направя подходяща антиреклама.

В какво , според Вас, би трябвало да де изрази адекватната реакция на частните собственици?

# 273
  • Мнения: 5 431
Нищо лошо нямам в предвид или за цел да се заяждам - просто моя равносметка от реалността. При повечето опира до сметкаджийство- сори за израза. Склонни са да си затворят очите за нивото на професионализма или да пренебрегнат КТ в името да повече положен и не толкова качествен труд за сметка напр. на  по-малко разходи в перо РЗ.
Не търся спор-  просто разсъждения на база лични наблюдения.

# 274
  • Мнения: X
Вчера една сервитьорка правеше физиономии в една уж велика софийска пицария и отговаряше много. Накрая  остана без нито стотинка бакшиш, това е лечението ми, не да споря и да си вдигам още нервите.

Подкрепям, макар че не смятам, че ще ги превъзпитаме така. Аз не се чувствам длъжна да оставям бакшиш. Оставям, ако съм доволна. На мен никой не ми дава бонус, че съм свършила минимума на работа.

# 275
  • Мнения: 990
Нищо лошо нямам в предвид или за цел да се заяждам - просто моя равносметка от реалността. При повечето опира до сметкаджийство- сори за израза. Склонни са да си затворят очите за нивото на професионализма или да пренебрегнат КТ в името да повече положен и не толкова качествен труд за сметка напр. на  по-малко разходи в перо РЗ.
Не търся спор-  просто разсъждения на база лични наблюдения.

Точно това е и се получава един затворен кръг. Има една част от лошото обслужване, което е изцяло породено от наемането на зле възпитани хора. Обаче, далеч по-значителна част от проблема са многобройни хора, който се разбират на една заплата, в договора пише съвсем друга (често пъти минималната или под нея), огромен процент от работодателите се съдържат с персонала като с роби (не са изключение обиди и заплахи), забавят се заплатите, хората често работят по 12 часа (ако откажат, ги обиждат, че са мързеливи и некадърни) и т.н
Да, това не оправдава лошо обслужване, понеже клиентите с нищо не са виновни, но човешката психика има един праг на търпимост, след който вече нещата са други. Просто в един момент не им пука как се държат.

# 276
  • Мнения: 5 431
На 100% е точно така - затворен кръг, лошото е , че тук се намесва и манталитета ни , който си е чисто измекярски - отново се извинявам за грубия израз и уточнявам , че не е на 100% така.
Не работя висококвалифициран труд , но си обичам работата и я върша с любов колкото и тривиална да е.Смятам , че всеки сам подрежда и  прави изборите си в този живот и никой с нищо не ни е длъжен .
Момента с бакшишите е друга схема , с която също няма преборване - не може при назначаване да ги включваш като перо от заплащането. " Надницата е ..., но от бакшиши ще си докараш още толкова" .
Аз лично това насадено разбиране за бакшиши в едни определени сфери - храна и спа / разкрасителни услуги също не го приемам и разбирам .Защо никой не оставя бакшиш например на продавач- консултанта или на домашния майстор?!

Последна редакция: нд, 17 апр 2022, 13:10 от ccvet

# 277
  • Мнения: 990
Така е
Друг проблем е, че много работодатели реално при разговор за заплатата включват в сумата е осигуровките, които те самите са длъжни да плащат. И когато работника мисли, че ще вземе 1000 лв, а вземе 700 лв след месец работа е излъган и демотивиран.
Често се обещават проценти от обороти и бонуси, които никога не се взимат.
Плащат се заплати с месец назад, което е заробващо, но е поне по-малко заробващо от друга подобна практика като 2 месеца предупреждение за напускане или дължиш обещетение.
А най-“прекрасното” е при заплата от 700 лв изискване за “представителен” външен вид. Какъв изобщо вид можеш да имаш като живееш на такива пари, аз не знам и не искам да разбирам.

# 278
  • Мнения: 4 060
Вчера една сервитьорка правеше физиономии в една уж велика софийска пицария и отговаряше много. Накрая  остана без нито стотинка бакшиш, това е лечението ми, не да споря и да си вдигам още нервите.

Подкрепям, макар че не смятам, че ще ги превъзпитаме така. Аз не се чувствам длъжна да оставям бакшиш. Оставям, ако съм доволна. На мен никой не ми дава бонус, че съм свършила минимума на работа.

Така правя и аз. Мисля, че точно това е начина за възпитание. Като цяло не обичам да давам бакшиши, камо ли големи, % от сумата и т.н. сметки. Давам когато и колкото реша или както се разбра, може и 0 да е.

# 279
  • Мнения: 990
Alexslav, ако ходиш на заведение, за да възпитаваш сервитьорката, зле за теб. Тук е другия момент на нещата - ако ти изпитваш неприязън към обслужващия персонал, защото е такъв, те го усещат. А, ако си й 10-тият клиент за деня, който е отишъл да я превъзпита и междувременно да хапне, вярвай ми, тя изобщо не ти иска бакшиша….

# 280
  • Мнения: X
Ако и тя не иска бакшиша, а клиентът е преценил, че такъв няма да остави, независимо от причините за това, проблем няма. Но искат. Случвало се е да ми изнагляват хора, когато поръчвам за вкъщи и отивам лично да си взема храната - и те ме питат бакшиш няма ли да има. Как пък не.

# 281
  • Мнения: 990
Сега се сещам една история .. В наш семеен магазин редовно преживявахме едно и също- ние или някоя от продавачките продаваме нещо и ще го опаковаме за подарък. Магазинът е за подаръци. Значи, като отидеш в някой мол на щанда за подаръци и ти опаковат подаръка плащат за труд и отделно за материалите - така е редно, отделно всеки от материалите се мери до милиметър и се плаща толкова.
При нас 2-3 лв е опаковането общо труд и материали и материалите нито се мерят, нито се пестят. Преди да го правим питаме клиентите искат ли и казваме цената. Много рядко нещата минават гладко. В повечето случаи “Ама то не е ли безплатно?  Ами аз нали купувам подаръка? Ама само тези хартии ли имате? Ама в мола има много избор? (Тук ние им напомняме за тази услуга, колко ще платят там) “
Просто българина иска да му е без пари всичко

# 282
  • Варна
  • Мнения: 7 037
Последното е вярно, но също е вярно и че българинът иска от всичко пари да прави. В чужбина не се сещам за магазин, в който да таксуват допълнително за метър опаковъчна хартия и панделка. На много места масите за опаковане са в следкасова зона и сам си опаковаш безплатно. В някои магазини пък ти опаковат продукта на касата безплатно.
То е малко смешно да купя примерно парфюм за 100 лв и да ми искат 2 лв за опаковане.

# 283
  • Мнения: 990
Последното е вярно, но също е вярно и че българинът иска от всичко пари да прави. В чужбина не се сещам за магазин, в който да таксуват допълнително за метър опаковъчна хартия и панделка. На много места масите за опаковане са в следкасова зона и сам си опаковаш безплатно. В някои магазини пък ти опаковат продукта на касата безплатно.
То е малко смешно да купя примерно парфюм за 100 лв и да ми искат 2 лв за опаковане.

Ние нямаме силна икономика като в другите страни. За покупка за 100 лв е безплатно опаковането, разбира се, и за 70-80 лв също. Само, че в масовия случай той купува нещо за 25 лв и иска безплатна опаковка. Вие смятате ли, колко е реалната печалба от тези 25 лв, че е труда на продавачката или нашия по опаковането и материалите да са безплатни при това положение…
Всеки труд, продукт и услуга са платени, безплатни жестове се правят, когато има защо, т.е. при по-големи суми. В противен случай има ниски заплати на служителите и стигаме до теми, в които коментираме лошото им обслужване и отношение

# 284
  • Мнения: 1 716
По-големият проблем за мен е, че тези безплатни консумативи за опаковане много бързо ще изчезнат, ако са оставени на самообслужване и без надзор.
Виждала съм как опити за нещо безплатно и полезно бързо секват.

Общи условия

Активация на акаунт