Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Грубо обслужване. В мен ли е проблемът?

  • 25 340
  • 556
  •   1
Отговори
  • Мнения: 11
Привет на всички! В последно време започнах да си мисля, че или аз съм ненормална или повечето от хората, които работят по разни институции, магазини и подобни не стават за нищо и определно си заслужават ниската заплата. Започвам с примерите и начина, по който съм реагирала. Моля, без хейт! Желая само да прочета начина, по който Вие бихте реагирали и според Вас-права ли съм или не. Ето и случките:
Отивам за първи път в КАТ да регистрирам кола. Гишето на служителката беше затворено, като часа беше 12 без 10. След 5мин. пристига тя и аз съответно почуквам на гишето. Прозорчето на гишето се отваря с рязка сила, като служителката ми казва с груб тон: ,,Давай". Последва скандал между мен и нея, който завършва с извинения от нейна страна. От друг служител там в последствие научавам, че тя така била реагиралата, защото от обедната почивка и били оставали още 5 мин, ОБАЧЕ на гишето нямаше никаква бележка, от която аз да знам, че тя почива. Резултат-следващият път, когато отидох там, бях мило поздравена и адекватно обслужена, но трябваше преди това да вдигна КАТ във въздуха , нали!
Отивам в банка да търся определена услуга, за която знам, че се предлага. Млада госпожа с уверен и нагъл тон ме пита: Имате ли банкова сметка?, аз: Имам. След което ми взима личната карта и казва, че аз при тях съм нямала сметка, при което аз реагирам и изваждам банкавота си карта. Тя от там отвръща: Ааааааааа, ама сметката била фирмена, ми така ми кажете! И аз: Еми така питайте! След  което питам за услугата. Отговорът беше, че те такава услуга не предлагали. Излизам аз от банката и се прибирам у дома. Отварям сайта на банката и виждам с очите си, че същата услуга се предлага. Решавам да се върна, като преди това звъня на няколко клона в други градове и разговарям със различни служители, които потвърждават, че такова нещо се предлага. Преди да тръгна обратно звъня на моя клон, като друга служителка пак ми отговаря, че такова нещо няма.След което започвам да повишам тон и казвам, че съм говорила с еди кой и и еди кой си от еди къде си и те са потвърдили. Отговор: Ъъъъъъъъ, изчакайте пак да проверим, и ще ви звъннем до час. Така, познайте! След 30мин се звъни! И ето ги те: Извинете, извинете, ние я предлагаме тази услуга, моля заповядайте в нашия клон да я извършим! И както се досещате отивам аз и пак вдигам скандал как може въпросната служителка да е толкова мързелива и да ми губи времето( 3 часа от първото ми отиване до второто и 5 тел. разговора). Резултата: Безброй извинения и този път адекватно обслужване.Пак казвам, на всеки му се случва да не знае, но като не знаеш, питай бе, майка му стара, а не отпращай само защото те мързи! Почудих се също колко ли пъти въпросната си е говорила на изуст и е отпращала други хора така..
Звънят ми от пощата в края на седмицата.Служителката с овчарски и малко заплашителен тон: Айдееееее, г-жо Аз, идвайте за пратката, че ви я държим от не знам си колко време и ако не дойдете днес, ще Ви я върнем. При което аз се ядосвам и започвам с грубия тон, защото аз в пощата бях ходила  за пратки в понеделник и сряда от същата седмица и в нито един от тези дни те не ми я дадоха. Та, какво излезе. Същата пратка, калъф за телефон, бях поръчала преди месец от али експрес, и пратката пристигнала в пощата, обаче нали няма кой да им подреди стаичката, в която си складират пратките, виждала съм я, тъй като е зад гише до което ходя често и вътре е лудница, и те сега чак я намират и звънят да ме заплашват един вид, че ако не съм дошла днес, са щели да ми я върнат! Отидох, извиниха се, де, но пак трябваше да им ,,изсъскам малко по телефона и на живо''..
 Друг случай от пощата: Отивам да получа пратка, но няма никой на гишето. Съответно чакам аз, и след 2 мин. чувам подвикване: ,,Алоооооо, алооооо'', обръщам се и на 5 метра зад мен, от гишето, на което се плаща ток, служителка пита: За пратка ли сте? И аз: Да. Тя: Еми аз си викам от 5мин! Аз: Еми аз съм дошла за пратка, не да плащам ток! Тук пише ток, нали! И тя: Е, да да и аз ще Ви обслужа за пратката, сътветно вече с меден гласец, след като аз и се озъбих. Добре, де, не беше ли правилно да дойде зад гишето, пред което чакам аз и да ме обслужи, а не да ми подвиква като на полето( нищо против хората, които работят на полето) от 5 метра разстояние, зад гърби ми на всичкото отгоре! Аз как мога да разбера, че вика на мен, нали!
Последно, че ви уморих сигурно.
Отивам в магазин да заменя един продукт, но си бях забравила маската. Пред мен госпожа-клиент, която не носи маска. Поздравявам аз и казвам, че искам да заменя продукта и двете продавачки грубо: Даааа, може, ама си слагай маска! Казвам добре, продайте ми една, моля, като поглеждам занарочно другата клиентка, която вече плаща на касата. Излиза си клиентката и се сбогува на име с продавачките и те в един глас отговарят: Чао, Мименцее!, като от това става очевидно, че се познават. След  то питам едната продавачка -защо тя не носила маска и тя: Мииииииииии,емииииии, мммм някои хора са безотговорни! Както и да е, не ми се занимаше да им развалям деня като викам управители и разни..
Та, мили хора, това са само част от случките, на които попаднах и ме отвратиха. Трябва да уточня, че съм млад човек на 30год, като от 9 месеца живея в България. Където и да отида, на 90% от случаите се сблъсквам с некомпетентност, мързел, двойни стандартни(нали за нея може, ама за друг не) и нагло поведение. Пак казвам, на всеки се случва да не знае, на всеки се случва да има семейни и други проблеми, но работното място не е мястото, на което да си изливаме гнева и да се държим кисело с граждани, клиенти и пр. Аз винаги държа да поздравя като ида някъде и с любезен тон да помоля за това, което ми трябва и като ми се отвърне неадекватно е тогава побеснявам зверски! И тъй като това взе да се случва твърде често, Ви моля да споделите-как бихте реагирали Вие, защото това поведение е масово напоследък! Благодаря Ви от сърце за отделеното време! 😊

Последна редакция: вт, 01 мар 2022, 23:41 от Не се сърди, човече

# 1
  • Мнения: 25 120
Не знам, аз такива случаи имам много рядко.
И когато имам не си ги слагам на сърце.
Много не ме вълнува, че Пена не знае къде я сърби.

# 2
  • here and now
  • Мнения: 2 791
Като теб реагирам, ако имам енергия да се занимавам.
Аз живея в малко населено място и ме знаят, та не си позволяват волности.
Не е в теб проблема, такава е действителността.

# 3
  • Мнения: 258
Точно като теб ще реагирам, абсолютно.
Напълно нормална си и ситуациите показват колко са зле нещата навсякъде и на всички нива. Имам подобни преживявания из други институции. Това с банката си е голям резил за служителката, да не би да е някоя стажантка, която не е запозната с всички продукти и услуги? Ама, незнанието и мързела не са извинение...

# 4
  • Мнения: 2 893
Стажантката не би следвало да я оставят да работи сама, без наблюдение. За новите продукти би следвало да има обучение, както и отчетност на служителите, които по една или друга причина не са били на това обучение.
Табелките с работно време не се пишат от служителите на ръка.
 Да не продължавам, другите примери са по същата линия, но и аз   съм се изкушавала да се развикам на човека пред мен, вместо да подам оплакване за проблема, по-лесно е и пести време.
Дали проблемът е в авторката? Не, но пък от километри личи, че отскоро е тук.

# 5
  • Боса по асфалта вървя си ...
  • Мнения: 19 858
На авторката определно й е по-къс фитила. Но е и факт, че на много места обслужването е...все едно си виновен, че им секваш дзена. Навярно киселостта сред много служители се дължи на няколко факта: 1. Работят с идиоти ежеминутно до пълно кипване, 2. Ниска заплата, 3. Неудовлетвореност от работата, 4. Сърдити са на целия свят по рождение.

# 6
  • Мнения: 258
Стажантката не би следвало да я оставят да работи сама, без наблюдение. За новите продукти би следвало да има обучение, както и отчетност на служителите, които по една или друга причина не са били на това обучение.
Табелките с работно време не се пишат от служителите на ръка.
 Да не продължавам, другите примери са по същата линия, но и аз   съм се изкушавала да се развикам на човека пред мен, вместо да подам оплакване за проблема, по-лесно е и пести време.
Дали проблемът е в авторката? Не, но пък от километри личи, че отскоро е тук.

Да, има и още нещо, което забелязах - огледалното поведение и отразяване един в друг. Ако тръгна към някой с рогата напред и да му викам със сигурност ще получа и аз същата ответна реакция. Лошото е, че хората сме станали с много нисък праг на търпимост и трудно се овладяваме.
Но некомпетентността и мързела се ширят доста, няма спор в това.

# 7
  • Мнения: 147
Аз пък на всички места се държа добре и получавам същото отношение отсреща. Влизала съм при кисели лелки, с усмивка и мило държание и винаги (айде 90% от случаите) са минавали добре нещата. Поздравявам, държа се мило, не вдигам скандали. Разбира се има и хора, които са сърдити на целия свят, но пък тях просто ги игнорирам, правя си там каквото правя и си заминавам.  Ти избираш как да реагираш, но всяка реакция (положителна, неутрална, отрицателна) си е за сметка на твоето настроение/ нерви/ емоции. Hands V

# 8
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 6 994
Ще свикнеш, или ще ти писне и ще станеш като тях, или ще си съдереш нервите, две от тия по избор Wink

# 9
  • Мнения: 3 260
Проблемът е отчасти в теб, да. Досегашният си опит пренасяш в очаквания тук, но тук е различно. Може да попаднеш на кисела леля, на некомпетентна стажантка, на връзкари, на нагла мома, пърхаща с мигли 16ки.
Обаче пък някъде в чужбина няма хич и да те обслужат в обедната си почивка. Или в 16:59, при работно време до 17 ч. "i morgon" (утре) и тва е. И както ти се усмихват служебно и не си пренасят грижите в работата, така и няма да ти влязат в положение ако имаш лична причина. Като например да ти наглеждат багаж докато докараш колата отпред - там, с 24каратовите усмивки, най-много да те докладват за бомба Blush

Избираш скандали, разправии вместо подаване на жалба или толерантно игнориране. Съчетание на източни маниери със западни претенции се получава.

Аз също се разправям директно, защото нямам време за жалби и не вярвам в ефекта им. За щастие не ми се налага често. Далеч съм от мисълта, че ще превъзпитам някого, камо ли целия обслужващ персонал в България, така че подхождам с добро на ново място, избягвам предишни, където е проверено зле, и така.
В случая с банката въобще нямаше да се занимавам 10 часа с цел да й натрия носа на неква. Отивам в друг клон и си свършвам работата.
Не бих почукала на гише, махленско ми е, в коя чужбина чукат на гише?  Вижда ме, като е готова, ще ме покани за обслужване.
Влизаш без маска, с очакване да мине номерът, защото на Вуте е минал. Пак доста балканско...Купувам маската и не обръщам внимание на другите - не би ми и хрумнало за управители и т.н.
Не мисля, че адекватното обслужване след скандал е успех някакъв. Превъзпитателният ефект е само в твоята глава. По-скоро хората си пестят нервите и избягват продължаване на разправиите. Утре ако трябва да ти отворят в 17:01, няма да го направят.

# 10
  • София
  • Мнения: 846
От някого бях чула, че българинът е единствен от цял свят, който когато отива по работа свързана с лелка на гише, не казва "отивам да свърша работа", а "отивам да се разправям". С такова нежелание отивам по такива места, че се държа неадекватно, та обслужващия отсреща ме вижда за симпатична.

# 11
  • Мнения: X
Привет на всички! В последно време започнах да си мисля, че или аз съм ненормална или повечето от хората, които работят по разни институции, магазини и подобни не стават за нищо и определно си заслужават ниската заплата. Започвам с примерите и начина, по който съм реагирала. Моля, без хейт! Желая само да прочета начина, по който Вие бихте реагирали и според Вас-права ли съм или не. Ето и случките:
Отивам за първи път в КАТ да регистрирам кола. Гишето на служителката беше затворено, като часа беше 12 без 10. След 5мин. пристига тя и аз съответно почуквам на гишето. Прозорчето на гишето се отваря с рязка сила, като служителката ми казва с груб тон: ,,Давай". Последва скандал между мен и нея, който завършва с извинения от нейна страна. От друг служител там в последствие научавам, че тя така била реагиралата, защото от обедната почивка и били оставали още 5 мин, ОБАЧЕ на гишето нямаше никаква бележка, от която аз да знам, че тя почива. Резултат-следващият път, когато отидох там, бях мило поздравена и адекватно обслужена, но трябваше преди това да вдигна КАТ във въздуха , нали!
Отивам в банка да търся определена услуга, за която знам, че се предлага. Млада госпожа с уверен и нагъл тон ме пита: Имате ли банкова сметка?, аз: Имам. След което ми взима личната карта и казва, че аз при тях съм нямала сметка, при което аз реагирам и изваждам банкавота си карта. Тя от там отвръща: Ааааааааа, ама сметката била фирмена, ми така ми кажете! И аз: Еми така питайте! След  което питам за услугата. Отговорът беше, че те такава услуга не предлагали. Излизам аз от банката и се прибирам у дома. Отварям сайта на банката и виждам с очите си, че същата услуга се предлага. Решавам да се върна, като преди това звъня на няколко клона в други градове и разговарям със различни служители, които потвърждават, че такова нещо се предлага. Преди да тръгна обратно звъня на моя клон, като друга служителка пак ми отговаря, че такова нещо няма.След което започвам да повишам тон и казвам, че съм говорила с еди кой и и еди кой си от еди къде си и те са потвърдили. Отговор: Ъъъъъъъъ, изчакайте пак да проверим, и ще ви звъннем до час. Така, познайте! След 30мин се звъни! И ето ги те: Извинете, извинете, ние я предлагаме тази услуга, моля заповядайте в нашия клон да я извършим! И както се досещате отивам аз и пак вдигам скандал как може въпросната служителка да е толкова мързелива и да ми губи времето( 3 часа от първото ми отиване до второто и 5 тел. разговора). Резултата: Безброй извинения и този път адекватно обслужване.Пак казвам, на всеки му се случва да не знае, но като не знаеш, питай бе, майка му стара, а не отпращай само защото те мързи! Почудих се също колко ли пъти въпросната си е говорила на изуст и е отпращала други хора така..
Звънят ми от пощата в края на седмицата.Служителката с овчарски и малко заплашителен тон: Айдееееее, г-жо Аз, идвайте за пратката, че ви я държим от не знам си колко време и ако не дойдете днес, ще Ви я върнем. При което аз се ядосвам и започвам с грубия тон, защото аз в пощата бях ходила  за пратки в понеделник и сряда от същата седмица и в нито един от тези дни те не ми я дадоха. Та, какво излезе. Същата пратка, калъф за телефон, бях поръчала преди месец от али експрес, и пратката пристигнала в пощата, обаче нали няма кой да им подреди стаичката, в която си складират пратките, виждала съм я, тъй като е зад гише до което ходя често и вътре е лудница, и те сега чак я намират и звънят да ме заплашват един вид, че ако не съм дошла днес, са щели да ми я върнат! Отидох, извиниха се, де, но пак трябваше да им ,,изсъскам малко по телефона и на живо''..
 Друг случай от пощата: Отивам да получа пратка, но няма никой на гишето. Съответно чакам аз, и след 2 мин. чувам подвикване: ,,Алоооооо, алооооо'', обръщам се и на 5 метра зад мен, от гишето, на което се плаща ток, служителка пита: За пратка ли сте? И аз: Да. Тя: Еми аз си викам от 5мин! Аз: Еми аз съм дошла за пратка, не да плащам ток! Тук пише ток, нали! И тя: Е, да да и аз ще Ви обслужа за пратката, сътветно вече с меден гласец, след като аз и се озъбих. Добре, де, не беше ли правилно да дойде зад гишето, пред което чакам аз и да ме обслужи, а не да ми подвиква като на полето( нищо против хората, които работят на полето) от 5 метра разстояние, зад гърби ми на всичкото отгоре! Аз как мога да разбера, че вика на мен, нали!
Последно, че ви уморих сигурно.
Отивам в магазин да заменя един продукт, но си бях забравила маската. Пред мен госпожа-клиент, която не носи маска. Поздравявам аз и казвам, че искам да заменя продукта и двете продавачки грубо: Даааа, може, ама си слагай маска! Казвам добре, продайте ми една, моля, като поглеждам занарочно другата клиентка, която вече плаща на касата. Излиза си клиентката и се сбогува на име с продавачките и те в един глас отговарят: Чао, Мименцее!, като от това става очевидно, че се познават. След  то питам едната продавачка -защо тя не носила маска и тя: Мииииииииии,емииииии, мммм някои хора са безотговорни! Както и да е, не ми се занимаше да им развалям деня като викам управители и разни..
Та, мили хора, това са само част от случките, на които попаднах и ме отвратиха. Трябва да уточня, че съм млад човек на 30год, като от 9 месеца живея в България. Където и да отида, на 90% от случаите се сблъсквам с некомпетентност, мързел, двойни стандартни(нали за нея може, ама за друг не) и нагло поведение. Пак казвам, на всеки се случва да не знае, на всеки се случва да има семейни и други проблеми, но работното място не е мястото, на което да си изливаме гнева и да се държим кисело с граждани, клиенти и пр. Аз винаги държа да поздравя като ида някъде и с любезен тон да помоля за това, което ми трябва и като ми се отвърне неадекватно е тогава побеснявам зверски! И тъй като това взе да се случва твърде често, Ви моля да споделите-как бихте реагирали Вие, защото това поведение е масово напоследък! Благодаря Ви от сърце за отделеното време! 😊
Аз по принцип бих се притеснявала да вдигам скандали ако не е за нещо наистина грандиозно. Не, че не съм търпяла грубо отношение, и то доста... В тези ситуации бих отвърнала със същия тон, с който ми говорят. Дразня се когато някой се отнася грубо, с насмешка или пренебрежително към мен, още повече ако е незаслужено. Тук в България почти навсякъде са груби и изнервени. Зависи колко време си живяла в чужбина, ще ти отнеме известно време да се "нагодиш".

# 12
  • Мнения: 2 893
Съвесм наскоро се "разправях" с едни и същи служби в България и Италия, от италианците получих отношение и никаква свършена работа, в бг си извадих документите пет пъти по-бързо и десет пъти по-евтино, обаче чаках около час непредвидени забавяния и търпях отношение тип "лелка на гише" като в онази печално известна песен на Ицо Хазарта..😁

# 13
  • Мнения: 7 376
Предполагам знаеш, че при подобно отношение в някои чужбини изобщо няма да бъдеш обслужена, а охраната кротко ще те изведе навън. Явно сама осъзнаваш, че имаш "вина", иначе темата с това заглавие нямаше да бъде пусната.

# 14
  • Мнения: 256
Понеже питате ние как бихме реагирали:
 - не почуквам по гишета/прозрачни прегради, изчаквам да ме повикат - виждат ме идеално и понякога имат друга работа (или почивка);
 - в банка или каквато и да е институция давам изчерпателна информация още с въпроса си (в случая за типа сметка);
 - за подвеждаща информация и загуба на време, да, "разправям се" или подавам оплакване, старая се да е отново с изчерпателни факти;
 - мисля, че служителите от пощата звъняха по добра воля от личните си телефони, когато пратка ще се връща на подател (така са ми казвали), не знам защо известията за получаване така се губят, но не го считам за вина на човека, който ми е звъннал накрая, та на него съм единствено благодарна;
 - когато някой, на когото уж не му е работа да ме обслужи, изрази инициатива все пак да го направи, съм благодарна и не очаквам да ми шета на 5 гишета, не ми пречи аз да се преместя;
 - ако съм забравила маска, си купувам, дразня се, че има хора, които не спазват правила, но това не ме отказва аз да си ги спазвам;

Най-много подпалвам от хора, които нагло се пререждат или ми се качват на гърба по опашки. Много рядко ми се случва да имам проблеми с такива, които ме обслужват. Ползвам "добър ден", "извинете", "бихте ли", "благодаря", "приятен ден/всичко добро" и т.н..

Също така, когато подпаля, денят ми се разваля - с часове след това предъвквам ситуацията, за да се убедя, че съм била права да ескалирам нещата. Определено не ми е приятно и се опитвам да развия повече търпение и непукизъм.

Общи условия

Активация на акаунт