Отдаване и наемане на имоти - какво се случва реално? - ТЕМА 26

  • 37 291
  • 787
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 4 315
Опита ми е теоритичен и от познати. Аирбнб май взимах 20%, отделно за менажиране също толкова. Грубо 30-35% + 10% данък отиват, като сложиш и амортизация и сметки нещата не излизат ако не е някаква уникална локация. Излиза сметката ако имаш поне 3 ап в една сграда и си наемеш човек на заплата, който да се занимава. Иначе не че нямада печелиш, ама не е постояннен и надежден/предвидим доход и има много шум за неясно колко.

# 121
  • Мнения: 540
Gogo1979,
Какви са цените за менажиране на имот дългосрочно, не на airbnb?
Има различни сценарии, аз бях взел под наем 2019 тристаен апартамент от airbnb в София. Децата им водеха комуникация и листване от САЩ, а родителите живееха на горният етаж (отделен апартамент) и се грижеха за почистването.
За данъците  всеки по презумция плаща, това лято пак бях в София и на нашето Аirbnb имаше обява на вратата, колко бяха изплатили на хазяйте заради ковид ( мисля че беше около 5-6 хиляди).

# 122
  • Мнения: 4 315
Не знам за дългосрочно менажиране. Но съм чел (май тук из форум) много негативни отзиви за такъв тип договори. Ако имаш човек, който да ти поддържа е най-добре. Аз планирам един ден като се изнеса от моя ап даго пусна също е еърбнб и майка ми да го менажира и чисти и ще си взима таксата започистване. Иначе през еърбнб няма как да криеш данъци.

# 123
  • Мнения: 1 935
Благодаря за отзивите досега! Към момента ми липсва единствено време като ресурс и затова обмислям, ако изобщо се захвана, да е вариантът с фирма. Най-полезно ще ми е, ако някой сподели от опит фирма, от която е доволен. Останалото са само теории, не ме разбирайте погрешно.
Гого, публикува докато пиша моя коментар. Аз имам роднина в непосредствена близост, която може да се заеме с чистенето, но не и с менажирането и комуникацията с чуждестранни наематели.
Ако ежедневието ми не беше толкова натоварено, изобщо нямаше да се двуомя...

# 124
  • Мнения: 4 315
Че какво му е на менажирането? Комуникираш онлайн когато можеш за 10мин на ден. Твоята позната може да комбинира почистването с посрещането на гостите. Идва 1-2ч предварително, чисти, сменя чаршафи и посреща. Не е нужно дазнае английски. Мен са ме постещали много неанглийски говорящи на различни места където съм бил и не е било проблем. А също така съм се посрещал и сам. Вече има много смарт решения приспособени за еърбнб. Смарт ключалки, смарт пощенски кутии с пин кодове, които се сменят отдалечено през нета. Смарт камери навходната врата, датчици които наблюдават потребление наток и изключват при необходимост. Потърси в ютюб.

# 125
  • Мнения: 8 052
От опит да споделя ако се спрете на варианта Airbnb, че най-ефективно е:
1.  Жена за почистване,
2. Фирма за чаршафи и кърпи под наем,
3. Self check in.

Уредете тези 3 пункта и фирма за менажиране не Ви трябва.
Комуникацията може и Вие да я водите (отговорите на въпросите на клиентите), не е кой знае колко времеемко.

Последна редакция: сб, 02 апр 2022, 21:47 от drago_2008

# 126
  • Мнения: 540
Gogo1979 е прав за цените(20%)това са резултатите след бързо търсене:

https://hostme.bg/цени/

https://www.flatrent.bg/prices.php

# 127
  • Мнения: 1 935
Счетоводно как стоят нещата? От това, което знам е, че мога да отворя акаунт като физическо лице, а как се декларират доходите?

# 128
  • Мнения: 11 115
Стандартно. С годишна данъчна декларация

# 129
  • Мнения: 1 843
Привет, искам да декларирам и платя авансов данък за първото тримесечие на 2022 г. Същата декларация (по чл.55) ли се попълва и трябва ли да попълвам нещо друго освен дохода от наем (като попълвах за края на годината се добавяше и другия доход извън наема, но сега нямам такава справка). Благодаря предварително.

# 130
  • Мнения: 11 316
За авансовия данък (по чл. 55) не се попълват други доходи.
За годишната декларация (по чл. 50) се попълват всички доходи (трудови възнаграждения, граждански договори, хонорари, печалби от тотото ...), включително от наем. При попълване с ПИК на НАП автоматично се зареждат данните за трудовите възнаграждения (поне за тях съм сигурна).

# 131
  • Мнения: 1 843
Благодаря, mandarinka, годишната съм си я попълнила,интересуваше ме за 1во тримесечие (и второ и трето) дали трябват някакви други справки. Сърдечно благодаря!

# 132
  • София
  • Мнения: 854
Мандаринка добре го е обяснила. Само да допълня от опит, че в годишната декларация, като се декларира цялата сума от наеми за предната година, накрая автоматично се зарежда и авансово внесеният данък за първите три тримесечия. 

# 133
  • Варна.
  • Мнения: 1 178
... При попълване с ПИК на НАП автоматично се зареждат данните за трудовите възнаграждения (поне за тях съм сигурна).
Без тези, които са на секретни щатове, там трябва да се носи бележка от работодателя.
Да те допълня Blue Heart

# 134
  • Мнения: 11 316
Ясно, Дики, то щом е секретно, аз няма как да го знам. Laughing
Но вероятно това е по-скоро изключение, т.е. секретните са малко на брой.
От НАП дори се похвалиха по медиите в началото на март някъде, че данните от работодателите за заплатите са "заредени" в партидите и хората могат да си попълват годишните декларации без бележки от работодателя.

Общи условия

Активация на акаунт