Промяна у държанието на детето

  • 4 250
  • 59
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 3 408
Ама тук роля имат и самата програма, и как действат учителите и как е организиран учебният процес. Пак може да се работи с еднакви материали, но с различна трудност стига да има желание от страна на учителите. Това преспокойно може да се случи във всяка една градина, дори да са по отделни възрасти и групи.
Не е утопия, а зависи от самите деца. Моето е винаги с по-големи, да, има моменти на изнервяне от двете страни, което е абсолютно нормално, но иначе се научава с 1-2 показвания и до там. Комуникацията им не е съвсем пълноценна, защото малкото знае 20тина думички и се обяснява с изречения от по 1 дума все още, но попива от действия, прави опити да казва нови думи.

# 31
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма как учителят да заобиколи или да разбие възрастовите особености и свързаните с тях прояви. Малките са ужасно досадни за големите, а ти все още мислиш, че големите си умират да се занимават с малките. И като цяло доста романтични са ти представите, а действителността е доста по-жестока.

# 32
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 258
Аз, доколкото разбрах ( поправи ме ако греша), имаш едно малко дете + една кака- братовчедка, която понякога си играе с твоето. Амиии, нещатата са много по- различни в учебна и в семейна среда. Аз имам две деца с разлика от 5г, голямото е силно отегчено от малкото, да, гушкат се, лигавят се, но това за кратко. После всеки се оттегля според интересите си. А и той колкото и да внимава, не мога да му делигирам отговорност да я пази, все пак е дете, не може да преценява ситуациите като възрастен.
И аз имам съседче, момиче разбира се, момчетата не си падат по малки деца, което се заиграва с малкото, но ако живееха заедно, или посещаваха учебно заведение, със сигурност нещата нямаше да изглеждат толкова розови.
Колкото до учебната среда, каквито и да са учителките, най- малките имат нужда от повече обяснения щ, помощ и показнò, така че големите пак са ощетени.

# 33
  • София
  • Мнения: 3 408
Ами какво да ви кажа, хората сме с различни възгледи. За мен това, което сме избрали е най-добрият вариант. За вас, това което вие сте избрали. Отглеждаме деца по различни начини с различни възгледи. Вие сте решили,че методът е ужасен, а големите са охранители, учители, немотивирани, нищо не научили и какви ли още не. А децата просто виреят в една среда. Така както вие не се сте само сред връстници, така и децата не е нужно да са. Аз виждам повече плюсове от вас (има и негативи както всичко останало), вие виждате само и единствено точно негативи и как едните не пазят, бият и не се развиват, а малките ги смятате за някакви натрапници, които само вредят на големите и вдигат шум. Това, че на вас не ви харесва, не означава, че не се отразява положително на други деца.

# 34
  • Мнения: 29 341
Хубаво, дерзай нататък.
Споделяме се мнението, не е нужно да съвпада с нечие друго.

# 35
  • Мнения: 1 976
Има деца и деца. И 50 на 100 и възпитание. Аз лично по площадките виждам много по- големи деца, които с удоволствие се занимават с моето (на 1) и му показват как да прави различни неща или какво да не прави. Не ги познаваме, напълно непознати деца, които сме срещнали в парка. Повечето момчета, момиченца рядко се заинтересован. Забелязвам, че границата на интереса се променя към 5-6 години, но пак голяма роля има възпитанието. Имам и двата примера едно на 5, което няма никакъв интерес към малките и едно, което помага, дава си играчите и иска да утеши по- малкото, когато плаче. И двете са момчета. За отношение към моето дете говоря. Едното в братовчед, незаинтересованото, другото - съседче. Не прекарваме много време с нито едното.

Монтесори и смесените групи за мен са от огромно предимство. Но не смесени групи в ДГ по стандартната програма. Ценностите са други и в стандартната няма как да се получи, защото там 5-6 годишните, че и по- малките се вълнуват само от спайдърмен и Бен 10.

# 36
  • Мнения: 29 341
Монтесори и смесените групи за мен са от огромно предимство. Но не смесени групи в ДГ по стандартната програма. Ценностите са други и в стандартната няма как да се получи, защото там 5-6 годишните, че и по- малките се вълнуват само от спайдърмен и Бен 10.

И защо? Каква е разликата? В Монтесори по-интелигентни ли ги подбират?

# 37
  • Мнения: 1 976
Съвсем не, просто развиват други ценности. Няма такова нещо като по- интелигентни деца, има деца с по- развит потенциал.
Но в крайна сметка всичко зависи от педагога и родителите. Ако не се занимават с детето резултата е ясен.
В държавните (не всички, но голяма част) работят хора с нежелание, позволяват си да викат и да бият децата, това не е възпитателно. Разбира се има и частни такива, както и обратното, името нищо не значи. До човека е.

И пак казвам, това са лични наблюдения.

# 38
  • Мнения: 29 341
Щом казваш.....

# 39
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 258
Желанието на едно по- голямо дете да се занимава с едогодишни не е въпрос на възпитание, много моля, не смесвайте нещата.
Възпитанието включва да се внимава с всички деца на площадката, не само с малките, да не се пререждаш, да не обиждаш, въобще да уважаваш реда.
Възпитанието не включва 7- годишно да води за ръчичка вашето и да го учи на разни неща. Това са частни, лични желания, което е страхотно, но не е редно да се очаква от всяко дете.
Ценностите се възпитават най- напред в семейството.

# 40
  • Мнения: 1 976
Вики, аз очаквания нямам. Simple Smile Споделям наблюдения. И да, за мен е въпрос на възпитание, но не ми се навлиза в такъв тип дискусия - всеки може да разбира по различен начин нещата, не е нужно да сме по калъп.

Инак, за семейството съм съгласна, всичко тръгва от там, точно това казвам и аз. И е прекрасно, когато педагога после помага на родителя, а не пречи.

# 41
  • Мнения: 29 341
Монтесори - вариация на килийното училище, където всички са били накуп и по-големите са учили по-малките. Само облечено в лъскава реклама и обстановка срещу една прилична сума, разбира се....
Аз лично не съм съгласна 7-годишно да обучава детето ми на нещо. Първо, не знае начинът, по който да му го предаде и второ, не му е това работата. Против съм и 7-годишното ми дете да обучава някое бебе вместо да използва времето за лично обучение. Вече споменахме и, че различните възрасти имат различни нужди и умения. Учителите са за това - да обучават по оптималния начин.
Иначе нямам против, който иска да си дава парите и да ескпериментира с детето си.

# 42
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 258
Ами не, не е въпрос на възпитание. Грешно е да очакваш деца да забавляват твоето, считайки го за възпитание. Децата са отговорност на родителите и никой не е длъжен да ги учи по площадките. Големите играят, малките биват пазени и водени от родителя, защото колкото и да са възпитани, са деца и не можем да очакваме от тях зряло и отговорно поведение.

# 43
  • Мнения: 1 976
Май трябва пак да повторя, че нямам такива очаквания? Не знам защо реши така.

# 44
  • София
  • Мнения: 62 595
Какви очаквания имаш? Как си представяш една смесена група тип монтесори цял ден като дейности и случващи се неща между децата? Как ще се обучават малките и как големите?
Какви други ценности развиват?

Накрая, като излязат от тази смесена група, същите тези деца трябва да могат да са на равна нога с децата, които са минали програмата за ПУК. Тук не говоря за домашно отглеждане, а за една група монтесори и една обикновена градинска група.

Общи условия

Активация на акаунт