Избор на училище след 4-ти клас в Пловдив - 2

  • 47 256
  • 750
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 2 698
По повод “и” и “й”, членуване в м. р. — най-трагичното е, че масово учителите не знаят и не прилагат тези, наглед елементарни, правила.
Наскоро видях снимка в страницата на СУ “П. Евтимий” във ФБ. Хвалеха се с постиженията на някакво дете от начален курс. Учителят (мъж, не му запомних името) и ученици се бяха изтипосали пред дъската, на която по стар стил беше написано условието на текстова задача по математика.
Липсваше един пълен член и въпросителният знак на последното изречение — та, толкоЗ за елитните училища.
Това е само един пример. Много учителски неграмотности съм виждала.  
Ето, намерих елита:
Скрит текст:

# 706
  • Мнения: 1 016
По повод “и” и “й”, членуване в м. р. — най-трагичното е, че масово учителите не знаят и не прилагат тези, наглед елементарни, правила.
Наскоро видях снимка в страницата на СУ “П. Евтимий” във ФБ. Хвалеха се с постиженията на някакво дете от начален курс. Учителят (мъж, не му запомних името) и ученици се бяха изтипосали пред дъската, на която по стар стил беше написано условието на текстова задача по математика.
Липсваше един пълен член и въпросителният знак на последното изречение — та, толкоЗ за елитните училища.
Това е само един пример. Много учителски неграмотности съм виждала.  
Ето, намерих елита:
Скрит текст:
 
Аз само мога да кажа, че на въпросния учител, който е на снимката, повече от половината деца от класа му отидоха в специализирани паралелки и редовно обираха медалите на състезанията в началния етап (става дума за последния випуск, който изведе) Wink
А пък по екскурзии всички коментираха как това е най-възпитаният клас.

# 707
  • Пловдив
  • Мнения: 4 138
Освен, че са много посредствени родителите и децата в кварталните училища, до друг извод не стигнах от последните страници.
Щом взехме да си мерим и родителската грамотност, то положението наистина е “розово”.
А за капак и снимката на учителя с децата. Наистина ли не ви е неудобно?!

# 708
  • Пловдив
  • Мнения: 27 340
Освен, че са много посредствени родителите и децата в кварталните училища, до друг извод не стигнах от последните страници.
Щом взехме да си мерим и родителската грамотност, то положението наистина е “розово”.
А за капак и снимката на учителя с децата. Наистина ли не ви е неудобно?!
Е как стигна до тези изводи?
А за снимката - снимката си е снимка. Няма какво да е неудобно като грешката е факт. Това е учител в начална степен, може да е велик математик, не може да прави такива грешки.

# 709
  • Пловдив
  • Мнения: 3 957
Аз пък нямам нищо против учителката по математика на сина ми да допуска спорадично някоя и друга правописна грешка, стига да му предаде достатъчно математически знания, че с тях да постигне високи резултати на матурата и да продължи да обича предмета.
Нямам нищо против, също така, учителката по Бел да не е специалист по солфежи, а тази по история да е веща относно анюитетните лихви.
Да не забравяме, че има разлика от квартално до квартално училище.
Непрекъснато търсите под вола теле.

# 710
  • Пловдив
  • Мнения: 27 340
Аз пък нямам нищо против учителката по математика на сина ми да допуска спорадично някоя и друга правописна грешка, стига да му предаде достатъчно математически знания, че с тях да постигне високи резултати на матурата и да продължи да обича предмета.
Това е доста елементарна грешка. Както се опитвам да го обясня и изисквам от децата си, по същия начин имам изисквания и към учителите им. Разберете - срамно е да допускаш такива елементарни грешки. Явно се налага да го обяснявам и на възрастни - колкото и да си добър в дадено нещо, математика например, страхотно се излагаш ако не знаеш нищо друго. Не може да пишеш с очебийни, елементарни правописни грешки.

# 711
  • Мнения: 2
Здравейте, интересувам се от примерни тестове по Български език за пролетното състезание в Патриарха. Може ли някой да ми помогне и да ми изпрати по и-мейл, ако ги има. Благодаря предварително.
toni.chipilska@deceuninck.com

# 712
  • Мнения: 230
Аз също търся, даже щях да питам в темата след състезанията тази година, защото на мен ми трябват за догодина.
Иначе аз имам един по български от 2017г., попълнен, но ако някой го иска да ми пише на лично ще му го пратя.

# 713
  • Мнения: 1 016
Здравейте, интересувам се от примерни тестове по Български език за пролетното състезание в Патриарха. Може ли някой да ми помогне и да ми изпрати по и-мейл, ако ги има. Благодаря предварително.
toni.chipilska@deceuninck.com

Ето тук има доста от миналите години по БЕЛ и няколко по математика.

# 714
  • Пловдив
  • Мнения: 306
Здравейте. Имам едно такова питане -  в някое училище дали има "по-интересна паралелка"? Например с различен от немски и английски чужд език,  театрално майсторство, рисуване или нещо, което аз не се сещам.

# 715
  • Пловдив
  • Мнения: 10 495
не знам как стои въпросът с испанския в "Черноризец Храбър" но език, различен от английски и немски /мисля, че има само в едно училище немски/ ... трудна работа.
А за рисуване и театрално майсторство едва ли има някъде в общинско училище в България, но все пак не познавам всички училища в страната, може да има някъде някоя бяла лястовица. Тези екстри ги има извън училище или ако случайно няма нещо организирано в самото училище, но то няма общо с училищната програма.
В "Патриарх Евтимий" има театрална школа, но е извънкласно занимание т.е. платено към една фирма. За гимназията съм сигурна, мисля, че и при по-малките има.

# 716
  • Мнения: 1 293
След 4. клас различен от английски първи език знам в Черноризец Храбър - руски и испански, но са като втори чужд език, в Алекото имаше опция за 2. чужд език руски, а в Арменското първият беше руски/арменски. За немски не съм чувала да се предлага преди гимназия от няколко години, когато направиха експеримент в Кочо Честименски и след една или две години го махнаха, така че тези набори, които са имали немски като чужд език са завършили отдавна.
"Интересна" паралелка има от тази година в Пайсий Хилендарски - роботика и космически науки се води, на сайта е плана на самата паралелка. В Лиляната имат иновативна, която пък е с разширено компютърно моделиране, ЧП и рисуване и правят експедиции след края на учебната година.
Актьорско майсторство само като извънкласна дейност и в определени години го има към Гимназията по сценични кадри (нямат прием всяка година). В Антим Първи имаха също КМИТ като ИУЧ след 4. клас, сигурно и на други места го има.

# 717
  • Пловдив
  • Мнения: 4 138
"Интересна" паралелка има от тази година в Пайсий Хилендарски - роботика и космически науки се води, на сайта е плана на самата паралелка. В Лиляната имат иновативна, която пък е с разширено компютърно моделиране, ЧП и рисуване и правят експедиции след края на учебната година.
Актьорско майсторство само като извънкласна дейност и в определени години го има към Гимназията по сценични кадри (нямат прием всяка година). В Антим Първи имаха също КМИТ като ИУЧ след 4. клас, сигурно и на други места го има.
В Паисий парелелката свързана с питането е с Китайски.
Във връзка с кавичките, че паралелката с роботика е "интересна" само ще ви кажа, че се направи невероятен кабинет именно за нея. Защо решихте, че не е интересна?

# 718
  • в обкръжаващия ме хаос
  • Мнения: 348
Здравейте, някой може ли да сподели впечатления от учителите на сегашния випуск седмокласници в училище Княз Александър, които ще поемат следващата учебна година петокласниците? Имам желание синът ми да кандидатства за някоя от паралелките по математика, английски или инф. технологии, но до мен достигна информация, че екипът от учители, които са сега на 7 клас не е мн. добър в сравнение с учителите от миналогодишния випуск, т.е. на сегашните петокласници. Благодаря предварително на включилите се.

# 719
  • Мнения: 2 101
Здравейте. Видях, че състезанията за "Патриарх Евтимий" са април месец или поне тогава са били предишни години. Знаете ли кога обявяват от училището точните дати?

Общи условия

Активация на акаунт