НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити - 4

  • 88 119
  • 762
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 62
Слуховете за връзкарите в НУКК се раждат именно от родителите на децата, които не са приети.
Съвсем естествена човешка реакция е да се търси вината в системата, за да оправдаеш неуспеха си. Има един много готин лаф: на кривата ракета космосът ѝ пречи. Е, и тук така.

Споделих по-назад в темата, че моето дете преди 3 год. не беше прието в градината, въпреки старанието ми да го подготвя. Когато излезе от изпита, каза: мамо, реших си всички 3 задачи.
После много подробно описа въпросните ТРИ задачи. От а до я. Бях убедена, че се е справило. Разказа ми в детайли какво са го питали.
Когато излязоха резултатите, беше 15-тина места под чертата. Звъннах по телефона да питам какви са задачите и най-вече колко са. И отговорът: госпожо, 6 задачи: лабиринт, пъзел, памет, сенки, околен свят, предметно разпознаване. И аз бях мат. Веднага си измислих теорията, че само на моето брилянтно подготвено дете, като са го видели, че се справя добре и понеже не е от техните познати деца, не са му дали останалите 3 задачи. За да го отрежат. И да си приемат техните си деца.
Звучи доста логично, нали? Еми, можеше сега и аз да сея слухове и небивали теории по форума 🤭

Обаче, вместо директно да им срина авторитета по форуми, реших първо да разбера къде е истината. Малко по-настоятелно ги тормозих по телефон да ми разкажат по-подробно какъв е бил изпита. Търсейки ядосано отговора на въпроса си "как така то е получило само 3 задачи" , може би не бях от най-любезните. Но насреща получих само мило и любезно отношение. До ден днешен се чудя как ме изтърпяха. Оказа се, че всъщност всички задачи са му били дадени. То ги разпозна, когато му ги разказах. Просто, явно не е могло да ги отсее като задачи. Ами, да, все пак е на 3. Задачите се дават като на игра. Възможно е да не е разбрало, че го питат нещо, с което го оценяват.
В крайна сметка доста подробно ми обясниха къде и защо не се е справило.

Можеше историята с градината да ми подейства демотивиращо. Да си кажа и аз: там е само за връзкари. И да се откажа и за първи клас. И да сея слухове и измислици по форума. (Бях много ядосана, наистина). Но усилията ми да намеря отговора защо не е прието, ми дадоха да разбера, че има добре премислен и аргументиран подбор.

Та, целта не е просто да се решават задачи. Целта не е и просто да се ходи на курс. Целта е да се вникне в това какво се търси като качество с всяка задача и какво оценява тя. И да се развиват именно тези качества у детето. За това е отговорен родителя. Това правят и в детската градина 3 години и затова децата от там влизат на над 50%. Но за 1 година САМО с курса на Монтесори, без активно съдействие на родителя не става. Иска си занимавка.

Например, целта на огледалното прерисуване и пространственото мислене, които са с най-много точки, е да открият децата, които биха били подходящи за безброя часове по рисуване, моделиране, батик, приложно изкуство и т.н. За какво ще са им иначе деца в училище, в което се набляга на култура и изкуство, ако те нямат качеството за това?

Така че, ако детето ви е било от неприетите, вместо да сеете слухове по форума за връзкари, вървете да разгледате първо работата му и да ви обяснят с коя задача какво качество се търси у детето.
На мен лично много ми помогна това, че го пуснах на 5 год на изпита за първи клас и разгледах работата му. Ако не го бях направила, сигурно пак щяхме да сме от неприетите и да съм неоснователно ядосана.
[/quote
Не знам защо адресирате към мен - Ваш цитат: “Така че, ако детето ви е било от неприетите, вместо да сеете слухове по форума за връзкари, вървете да разгледате първо работата му и да ви обяснят с коя задача какво качество се търси у детето.” Аз съм абсолютно съгласна с Вас, че едногодишен курс съвсем не е достатъчен и според мен предимството на децата изкарали курса, е че свикват с правилата в учебната среда и разбират що е то изпит. Специфичното на този изпит е, че децата трябва преди него да са развили логическо мислене, което го има в 50% от задачите. Това е причината една майка да се възмущава, че задачите не ги е имало в книжките за подготовка за НУКК.  Но това което каза тази майка (ако е вярно) е възмутително, че такива задачи са давани на децата от детската градина, което означава, че децата не са поставени при еднакви условия. Нали разбирате, че това е огромна разлика, която автоматично намалява резултата на детето с 15-20 точки. Тук е разковничето! Не зависи от подготовката, а от информираността. Аз мисля, че за да се успокои майката може да отиде и види писмената работа на детето си и да оцени реалността. Не може винаги да се вярва на това, което казват, че са направили децата?

Последна редакция: нд, 29 май 2022, 09:31 от Askania

# 91
  • Мнения: 10 910
аз живея в чужбина, по принцип тук е забранено да се правят изпити на за ДГ или за 1 клас, но и за ДГ,, и за 1 клас при записването водиш и детето.
За ДГ - го оглеждат, питат го как се казва и подобни, колкото да го чуят как говори.
Но за училище, всяко училище си им дава тестове(работни листи)  и то си го правят съвсем открито,  после го чака специален педагог да му търси някакви логопедични проблеми, а освен това децата минават на  една маса отрупана с някакви неща за изработване, рисуване, лепене и госпожите гледат как се концентрира детето, дали разговаря с др. деца и т н.
Има и няколко още по елитни училища с изпит - 3 часа, но няма никаква информация какво дават на този изпит. Нито може да се попита, нито ще ти кажат какво е било, ако детето не може да обясни, а те често си мислят, че са играли на нещо. Никой не може да им се бърка в избора, да се жалва и т н. Пише в документите, че срещу това решение на директора, даже и с адвокат в съда не може да се промени. Дали си приемат връзкари не мога да кажа, въобще една майка не може да прецени. Дори да попитате какво се дава на изпита, няма да ви кажат.

# 92
  • Мнения: 71
Не адресирам лично към Вас(Вашето дете помня, че е прието), а генерално към всички родители, които по една или друга причина говорят за връзкарство след като детето им не е прието.

Изпитът се изготвя от комисия от представители на Министерството на културата, Министерството на образованието и педагози и психолози от Софийския университет, доколкото знам. Това е информация, която знам, че казват преподавателите в началото на Монтесори курса. Изпитът се прави различен за всяка година. Изпитните задачи ги няма в помагалата - нито в старата и новата книга на НУКК за подготовка, нито в Азбука на мисленето.

Така че, не зная как е възможно някой да си мисли, че децата от градината на НУКК получават изпита предварително.
Те решават сходни задачи. Всички задачи са по типове. Има 10 типа задачи.
И това, че някоя си майка е казала на детето си преди изпита: "нали си ги решавал тези задачи", грам не означава, че ТОЧНО тези 10 е решавало. Решавало е 10 подобни в 10-те направления, за които писах по-напред.

Ако в градината им дават задачите, защо тогава на Монтесори курса да не ги дават? Нали преподавателите са едни и същи? Пък и на Монтесори си плащат специално за това.

Просто, на много гадни теории ставаме свидетели тук, ама те са догадки. Бъдете здраво стъпили на земята и мислете логично. Има не малко деца, които са приети и не са били в двете градини и на курса на Монтесори. Просто родителите им са се постарали. Проучили са, работили са дълго и систематично.

Обръщението ми е към родителите на бъдещите кандидатстващи. Не вярвайте на всеки слух за връзкари и платен прием. Гответе децата си съвестно и с план. Имате 100% шанс детето да бъде прието, ако добре си изиграете картите, дори и без курс. Успех на всички!!!

Не знам защо адресирате към мен - Ваш цитат: “Така че, ако детето ви е било от неприетите, вместо да сеете слухове по форума за връзкари, вървете да разгледате първо работата му и да ви обяснят с коя задача какво качество се търси у детето.” Аз съм абсолютно съгласна с Вас, че едногодишен курс съвсем не е достатъчен и според мен предимството на децата изкарали курса, е че свикват с правилата в учебната среда и разбират що е то изпит. Специфичното на този изпит е, че децата трябва преди него да са развили логическо мислене, което го има в 50% от задачите. Това е причината една майка да се възмущава, че задачите не ги е имало в книжките за подготовка за НУКК.  Но това което каза тази майка (ако е вярно) е възмутително, че такива задачи са давани на децата от детската градина, което означава, че децата не са поставени при еднакви условия. Нали разбирате, че това е огромна разлика, която автоматично намалява резултата на детето с 15-20 точки. Тук е разковничето! Не зависи от подготовката, а от информираността. Аз мисля, че за да се успокои майката може да отиде и види писмената работа на детето си и да оцени реалността. Не може винаги да се вярва на това, което казват, че са направили децата?

# 93
  • Мнения: 18
Лично аз имам 100% информация, че задача н.10, която дадоха тази година на изпита са я давали като упражнение на децата от държавната детска градина Simple Smile Гадните слухове, за които говорите, са реалността, но вие си завирайте главите в пясъка и си вярвайте на теорията, че се изисква единствено целенасочена и систематизирана подготовка Simple Smile Факт, но едва за 10-15 места! Останлите са запълнени не от случайни деца, колкото и да ви е угодно да го отричате. И повярвайте ми, чувала съм какви ли не слухове, включително от свекърва ми, която е бивш преподавател в лицея, включително от други бивши преподаватели, но не бих си позволила да подронвам нечия репутация, не че няма за какво Wink Тук споделих лична статистика за "свободната квота", която всеки един родител на прието дете би могъл да си направи сам на по-късен етап, когато опознаете останалите дечица. Wink Не знам защо толкова се превъзбуждате и се конфронтирате. Просто е добре родителите, които четат този форум, да са на ясно, че без солидна подготовка е немислимо да се влезе, но и че борбата е за 10-15 места, а не за 72, както е обявено на сайта им и всеки да си прецени има ли ресурса да отдели това време и средства за подготовка на детето си, и най-важното, не на всяка цена Simple Smile
author=cvetuncho link=topic=1439900.msg44831013#msg44831013 date=1653816464]
Не адресирам лично към Вас(Вашето дете помня, че е прието), а генерално към всички родители, които по една или друга причина говорят за връзкарство след като детето им не е прието.

Изпитът се изготвя от комисия от представители на Министерството на културата, Министерството на образованието и педагози и психолози от Софийския университет, доколкото знам. Това е информация, която знам, че казват преподавателите в началото на Монтесори курса. Изпитът се прави различен за всяка година. Изпитните задачи ги няма в помагалата - нито в старата и новата книга на НУКК за подготовка, нито в Азбука на мисленето.

Така че, не зная как е възможно някой да си мисли, че децата от градината на НУКК получават изпита предварително.
Те решават сходни задачи. Всички задачи са по типове. Има 10 типа задачи.
И това, че някоя си майка е казала на детето си преди изпита: "нали си ги решавал тези задачи", грам не означава, че ТОЧНО тези 10 е решавало. Решавало е 10 подобни в 10-те направления, за които писах по-напред.

Ако в градината им дават задачите, защо тогава на Монтесори курса да не ги дават? Нали преподавателите са едни и същи? Пък и на Монтесори си плащат специално за това.

Просто, на много гадни теории ставаме свидетели тук, ама те са догадки. Бъдете здраво стъпили на земята и мислете логично. Има не малко деца, които са приети и не са били в двете градини и на курса на Монтесори. Просто родителите им са се постарали. Проучили са, работили са дълго и систематично.

Обръщението ми е към родителите на бъдещите кандидатстващи. Не вярвайте на всеки слух за връзкари и платен прием. Гответе децата си съвестно и с план. Имате 100% шанс детето да бъде прието, ако добре си изиграете картите, дори и без курс. Успех на всички!!!

Не знам защо адресирате към мен - Ваш цитат: “Така че, ако детето ви е било от неприетите, вместо да сеете слухове по форума за връзкари, вървете да разгледате първо работата му и да ви обяснят с коя задача какво качество се търси у детето.” Аз съм абсолютно съгласна с Вас, че едногодишен курс съвсем не е достатъчен и според мен предимството на децата изкарали курса, е че свикват с правилата в учебната среда и разбират що е то изпит. Специфичното на този изпит е, че децата трябва преди него да са развили логическо мислене, което го има в 50% от задачите. Това е причината една майка да се възмущава, че задачите не ги е имало в книжките за подготовка за НУКК.  Но това което каза тази майка (ако е вярно) е възмутително, че такива задачи са давани на децата от детската градина, което означава, че децата не са поставени при еднакви условия. Нали разбирате, че това е огромна разлика, която автоматично намалява резултата на детето с 15-20 точки. Тук е разковничето! Не зависи от подготовката, а от информираността. Аз мисля, че за да се успокои майката може да отиде и види писмената работа на детето си и да оцени реалността. Не може винаги да се вярва на това, което казват, че са направили децата?
[/quote]

# 94
  • Мнения: 59
Лично аз имам 100% информация, че задача н.10, която дадоха тази година на изпита са я давали като упражнение на децата от държавната детска градина Simple Smile Гадните слухове, за които говорите, са реалността, но вие си завирайте главите в пясъка и си вярвайте на теорията, че се изисква единствено целенасочена и систематизирана подготовка Simple Smile Факт, но едва за 10-15 места! Останлите са запълнени не от случайни деца, колкото и да ви е угодно да го отричате. И повярвайте ми, чувала съм какви ли не слухове, включително от свекърва ми, която е бивш преподавател в лицея, включително от други бивши преподаватели, но не бих си позволила да подронвам нечия репутация, не че няма за какво Wink Тук споделих лична статистика за "свободната квота", която всеки един родител на прието дете би могъл да си направи сам на по-късен етап, когато опознаете останалите дечица. Wink Не знам защо толкова се превъзбуждате и се конфронтирате. Просто е добре родителите, които четат този форум, да са на ясно, че без солидна подготовка е немислимо да се влезе, но и че борбата е за 10-15 места, а не за 72, както е обявено на сайта им и всеки да си прецени има ли ресурса да отдели това време и средства за подготовка на детето си, и най-важното, не на всяка цена Simple Smile
author=cvetuncho link=topic=1439900.msg44831013#msg44831013 date=1653816464]
Не адресирам лично към Вас(Вашето дете помня, че е прието), а генерално към всички родители, които по една или друга причина говорят за връзкарство след като детето им не е прието.

Изпитът се изготвя от комисия от представители на Министерството на културата, Министерството на образованието и педагози и психолози от Софийския университет, доколкото знам. Това е информация, която знам, че казват преподавателите в началото на Монтесори курса. Изпитът се прави различен за всяка година. Изпитните задачи ги няма в помагалата - нито в старата и новата книга на НУКК за подготовка, нито в Азбука на мисленето.

Така че, не зная как е възможно някой да си мисли, че децата от градината на НУКК получават изпита предварително.
Те решават сходни задачи. Всички задачи са по типове. Има 10 типа задачи.
И това, че някоя си майка е казала на детето си преди изпита: "нали си ги решавал тези задачи", грам не означава, че ТОЧНО тези 10 е решавало. Решавало е 10 подобни в 10-те направления, за които писах по-напред.

Ако в градината им дават задачите, защо тогава на Монтесори курса да не ги дават? Нали преподавателите са едни и същи? Пък и на Монтесори си плащат специално за това.

Просто, на много гадни теории ставаме свидетели тук, ама те са догадки. Бъдете здраво стъпили на земята и мислете логично. Има не малко деца, които са приети и не са били в двете градини и на курса на Монтесори. Просто родителите им са се постарали. Проучили са, работили са дълго и систематично.

Обръщението ми е към родителите на бъдещите кандидатстващи. Не вярвайте на всеки слух за връзкари и платен прием. Гответе децата си съвестно и с план. Имате 100% шанс детето да бъде прието, ако добре си изиграете картите, дори и без курс. Успех на всички!!!

Не знам защо адресирате към мен - Ваш цитат: “Така че, ако детето ви е било от неприетите, вместо да сеете слухове по форума за връзкари, вървете да разгледате първо работата му и да ви обяснят с коя задача какво качество се търси у детето.” Аз съм абсолютно съгласна с Вас, че едногодишен курс съвсем не е достатъчен и според мен предимството на децата изкарали курса, е че свикват с правилата в учебната среда и разбират що е то изпит. Специфичното на този изпит е, че децата трябва преди него да са развили логическо мислене, което го има в 50% от задачите. Това е причината една майка да се възмущава, че задачите не ги е имало в книжките за подготовка за НУКК.  Но това което каза тази майка (ако е вярно) е възмутително, че такива задачи са давани на децата от детската градина, което означава, че децата не са поставени при еднакви условия. Нали разбирате, че това е огромна разлика, която автоматично намалява резултата на детето с 15-20 точки. Тук е разковничето! Не зависи от подготовката, а от информираността. Аз мисля, че за да се успокои майката може да отиде и види писмената работа на детето си и да оцени реалността. Не може винаги да се вярва на това, което казват, че са направили децата?
[/quote]

Защо тогава сега изпитвате разочарование след, като сте ги знаела тези неща и сте вложили ресурс и време в подготовката? Аз от своя страна мога да кажа, че за мен беше важна подготовката и тя още преди изпита беше изпълнена и аз бях много горда с постиженията на моето дете и не чаках чак с такъв трепет резултатите, даже напротив за нас беше голяма изненада, че я приеха точно заради масово разпространеното мнение, което и вие споделяте. А за последната задача и ние сме я решавали просто защото сме я срещали в принтерест, както и тази с квадратчето и топчето в единият ъгъл, също я има в принтерст. Не ви нападам напротив не мога да кажа така ли е не е ли, не е било важно за мен, просто ми е интересно вие защо сте тръгнали по този път след като това ви е било известно и защо после се разочаровате? Нищо не е напразно няма нищо загубено според мен 😊

# 95
  • Мнения: 10 910
може ли да пуснете тук задачите, които са били

# 96
  • Мнения: 59
може ли да пуснете тук задачите, които са били

Качвам коректурните проби достъпни са в принтерест, трябва много ровене и търсене ние от там сме ги решавали, не сме от градината, не сме посещавали курсовете и т.н.
Детето потвърди, че е същата питайте и вашите деца. Истината е, че трябва много търсене и четене, от страна на родителя и желание и всичко се намира, толкова задачи от руски сайтове намерих и изрешихме. Тази задача я разпознах още преди изпита по описанието от миналата година, за това е толкова полезна информацията тук.

Последна редакция: нд, 29 май 2022, 21:48 от tooonkata

# 97
  • Мнения: 7
На нас тепърва ни предстои да минем по този път. Абсолютно съм а, че няма нищо изгубено, знанията са най-важни и нищо не е на всяка цена. Много съм благодарна обаче, че мога да прочета и за обратната (не толкова лъскава) страна на процеса по подбор. Колкото и да обясняват дамите, че няма нищо нагласено и едва ли не всичко е слухове пуснати от родители, чиито деца не са приети, истината (при нас) е съвсем друга. Абсолютно всички, на които споменем, че ще пробваме за там ни питат дали сме от градината и като чуят отговор “не”, казват, че няма смисъл. Под “всички” имам предвид познати учители в градини и училища, родители на деца в други училища и т.н. Не вярвам, че някой иска да уронва престижа на НУКК, но и да се пишат само суперлативи, също не е полезно. Самите “слухове” идват от безброй места. Със сигурност има деца влезли без връзки и без да са били в тяхната градина, иначе изобщо нямаше да я водим тази дискусия.

# 98
  • Мнения: 59
На нас тепърва ни предстои да минем по този път. Абсолютно съм а, че няма нищо изгубено, знанията са най-важни и нищо не е на всяка цена. Много съм благодарна обаче, че мога да прочета и за обратната (не толкова лъскава) страна на процеса по подбор. Колкото и да обясняват дамите, че няма нищо нагласено и едва ли не всичко е слухове пуснати от родители, чиито деца не са приети, истината (при нас) е съвсем друга. Абсолютно всички, на които споменем, че ще пробваме за там ни питат дали сме от градината и като чуят отговор “не”, казват, че няма смисъл. Под “всички” имам предвид познати учители в градини и училища, родители на деца в други училища и т.н. Не вярвам, че някой иска да уронва престижа на НУКК, но и да се пишат само суперлативи, също не е полезно. Самите “слухове” идват от безброй места. Със сигурност има деца влезли без връзки и без да са били в тяхната градина, иначе изобщо нямаше да я водим тази дискусия.

Ние минахме по същия път Grinning и за това спрях да казвам, че детето ще кандидатства там на всички казвах, че щи си учи в кварталното училище. Ако училището е самоцел тогава не започвайте подготовката за да не изпитвате подобни чувства после и да не остава и този неприятен спомен за детето защото всичко от родителите волно или неволно се предава и на детето това не е от полза за никого. Ако обаче имате за цел обучението давайте смело напред и приемете училището евентуално, като бонус, ако влезне. Аз не възхмалявам училището напротив, не вярвам в "перфектните училища" на нас ни е близо и то много, ако не беше ваобще нямаше да кандидатстваме там, но със сигурност щях да подговя детето си за първи клас изключително доволна съм, че се научи да чете и обикна четенето и като влезнем в някой мол не се тръшка пред комсед, но задължително ме завлича в книжарницата за нова книжка това спечелихме ние, а за другото ще видим. Blush

# 99
  • Мнения: 14
А на каква цена е курсът към Монтесори сдружението и кога започва? Благодаря

# 100
  • Мнения: 14
Понеже никой не ми отговори, сама намерих информация и споделям, за който го намери за полезно:

https://montessori-bg.org/index.php/%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1% … D0%BE%D0%B2%D0%B5

В момента записват за октомври за дългия курс.
Всяка събота и неделя от 9:30 до 11:00 са заниманията. Независимо дали детето отсъства или е там, се изпращат материалите, по които са работили след всеки час.
Цената е 1800 лв за целия курс - първа вноска се плаща при записване, втората - януари месец.

Дано ви е полезна информацията.

# 101
  • Мнения: 3
Здравейте Wink Да помоля информация относно изпита за детска градина и как подготвяхте дечицата си. Срещам много мнения в старите теми, че са необходими занимания с учител. Посещаваха ли индивидуални уроци или някакъв курс малчовците и при кого?  Всякаква информация как е преминал тази година изпита, би ми била полезна. Много благодаря!

# 102
  • Мнения: 106
Здравейте Wink Да помоля информация относно изпита за детска градина и как подготвяхте дечицата си. Срещам много мнения в старите теми, че са необходими занимания с учител. Посещаваха ли индивидуални уроци или някакъв курс малчовците и при кого?  Всякаква информация как е преминал тази година изпита, би ми била полезна. Много благодаря!

Здравейте, аз мога да ви кажа при нас как премина всичко. Занимавали сме се единствено у дома. Аз не ходя на работа, тъй като имаме и бебенце и ми беше добре дошло за подготовката. Като цяло ние започнахме горе долу, когато беше на 2г, защото мислехме, че може да кандидатства предходната година, но вдигнаха възрастовата граница и трябваше да изчакаме една година. Аз имам и голям интерес към Монтесори и у дома децата се занимават още от бебета с Монтесори материали и активности. Няколко пъти в седмицата сме решавали задачки и от трите книжки на Надя Симеонова, използвахме и за упражнения на ръката книжките с изтриващ маркер - да повтаря картинки, лабиринти, да намери път до някъде. Картите на клевър бук също за повтаряне на числа и букви. Научи се да брои и да чете. Много често му задавахме въпроси как се казва, от къде е, какво работим ние с татко му, как се казва брат му, кои са любимите му занимания, книжки. Да, книжките му са любими - четеме всеки ден поне по 10-15 книги, по негово желание. Обича да пее и иска да свири на пиано и китара. Не иска и не обича да рисува изобщо. Яви се на изпита на 3г и половина. Горе долу след това ми каза какво са го питали. Мисля бях писала коментар в предишната тема. Не сме му казвали, че ще ходи на изпит, а че просто се готвим за Дг и в деня на изпита му казахме, че госпожа ще му зададе няколко въпроса, дали е готов вече да ходи на градина (той не е ходил до сега). И така. Горе долу за това се сещам. Ако имате въпроси - насреща съм.

# 103
  • Мнения: 6 640
Божилова, явно имате много надарено дете. За пръв път срещам детенце, което се е научило да чете и пише преди 4-тата година. В Монтесори упражненията за писане се предлагат някъде на 2.5 г., но реално повечето деца започват до пишат около 5-тата годинка.

# 104
  • Мнения: 106
Божилова, явно имате много надарено дете. За пръв път срещам детенце, което се е научило да чете и пише преди 4-тата година. В Монтесори упражненията за писане се предлагат някъде на 2.5 г., но реално повечето деца започват до пишат около 5-тата годинка.

Не съм писала, че пише, а че брои - познава числата и бувките - може да ги чете. Никъде не съм казала, че пише. За надарено не мога да кажа, просто се занимавам много с него, а скоро прави 4г 😊. Честит празник на висчки прекрасни деца🍃.

Общи условия

Активация на акаунт