Лош опит с доставка от Takeaway

  • 1 823
  • 22
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 9
Здравейте.
Отварям настоящата тема, защото днес имах много неприятна случка с фирмата-доставчик на храна Takeaway.com, която бих желал да споделя, за да спестя на други хора филма и проблемите, в които ме вкараха, както и ме поставиха в ужасната ситуация да имам гости с малки деца и да седим на празна маса. Ще опиша накратко случката. Направих си профил и добавих в него адреса за доставка. Правя си първата поръчка (за около 50 лева) и я ПРЕДПЛАЩАМ с карта (груба грешка, от позиция на времето!) и избирам въпросния адрес за доставка.  Проверявам статуса на поръчката и зяпвам - адресът за доставка е ТОТАЛНО друг (на 7-8 км от този, който си мисля, че избрах). Стана ми ясно, че поради супер неинтуитивния уебсайт, с кликване, някак съм избрал някакъв произволен адрес (не съм го въвеждал). Към този момент, поръчката ми е със статус "приготвя се". Търся телефон да им се обадя - нямат. Има чат. Започвам да пиша на оператора и обяснявам нашироко ситуацията, както и къде трябва да дойде поръчката. Предлагам също, да си платя доставката допълнително. Отговорът е: "Много съжаляваме, поръчката е обработена и няма как да смените адреса на вече приета поръчка...". Обяснявам аз, че адресът ми е тотално непознат и там дефакто няма кой да приеме поръчката. Операторът не отговаря нищо. Помолих настоятелно няколко пъти за телефон за контакт със супервайзор, за да измислим решение. Директно и доста арогантно ми беше отказано - да съм пишел на мейла и ми се повтори, че в общи линии нямало вариант да ми доставят поръчката и това е. Отсвириха ме директно в стил "Кьорав карти не играе" - да си гледал. В крайна сметка извадихме късмет, че ни звънна куриерът, който се оказа много свястно момче и на негова добра воля, се съгласи да се срещнем на улицата, ако дойдем на място. Отидохме доста експресно с колата (по пътя направих маса нарушения да бързам докато не са го пратили в друг квартал). В крайна сметка с триста зора, премеждия и неволи, си взехме поръчката. Най-дразнещото е, че ако не бях ПРЕДПЛАТИЛ сумата, съм убеден, че нещата щяха да са тотално други. Дефакто Takeaway бяха готови да не доставят нищо и да не върнат парите, което за мен си е жива кражба! Това е историята. Казано накратко - внимавайте ако поръчвате от Takeaway (аз лично никога повече няма да поръчам и дори копче от там). НИКОГА не плащайте предварително, внимавайте къде и как кликате по уебсайта им за да не се окаже, че сте поръчали от вашия квартал за Филиповци примерно, а после на юруш да ходите да преследвате куриери с колата.
Написаното по-горе представя нещата, както на мен ми се случиха и изразява моето мнение по темата. Не ангажирам никого с него и нека всеки сам да си прецени как да приеме този пост. Не искам да се натрапвам на никого - просто споделям лош опит.
Ще се радвам ако и други имат подобен опит, да го споделят тук, за да се знае и всеки да може да взема информирани решения относно Takeaway.com.

# 1
  • София
  • Мнения: 28 649
Вие сте подали грешен адрес. Те нямат вина за това.

# 2
  • Мнения: 147
Независимо каква е платформата за онлайн поръчки, написаните данни са ваша отговорност. Искрено съжалявам за неприятното ви изживяване, но в случая то е плод на собственото ви невнимание.

# 3
  • Мнения: 771
И какво като е объркал адреса? Нали след това се е свързал с оператор. Те за това са там! Не е било никакъв проблем да се промени адреса на доставката. Поръчвам ежедневно храна от там. Според мен сте попаднали на мързелив служител.

# 4
  • Мнения: 9
Варно е, че съм подал грешен адрес, за това няма спор. Аз обаче видях грешката си веднага след поръчката и се свързах с тях. Предложих да платя каквото е необходимо за допълнителната доставка и ми беше отказано. Сега си представете същата ситуация и че не бях предплатил. Какво според вас щеше да стане? Щяха да зачеркнат поръчка за 50 лева за тяхна сметка или щяха да измислят начин да я доставят, за да си получат парите? Мисля, че всеки може да се сети какво би станало. Отделно от това, това е ПЪРВАТА ми поръчка и малко повече толеранс е съвсем уместен. И накрая - хората не са роботи. Грешки стават и ТРЯБВА да е помислено как могат да се коригират с необходимото доплащане от страна на неизрядната страна. Съгласете се, че няма как да е ОК нито да доставиш храна, нито да върнеш пари, нито да предложиш поне един вариант на клиента да си получи платеното.

П.С. Пропуснах да кажа, че се занимавам с IT и мога да кажа, че съм ДОСТА над средното ниво като компютърна грамотност. Сайтът им е под всякаква критика и проявява творчество по отношение на адресите, като понякога ги избира с клик или на база на някаква странен алгоритъм (гео локация или някаква друга щуротия). Факт е обаче, че този адрес на мен не ми е познат и аз НЕ СЪМ го въвеждал. Напротив, въведох правилния адрес в профила и до момента си е там записан. Така че, "грешката" ми е доста условно такава. Убеден съм, че и други хора са имали проблем с избора на адрес. Ще е супер да споделят.

# 5
  • София
  • Мнения: 28 649
Какво е можело или не можело да стане, няма да гадая. Както и не знам каква платформа използват и дали тя позволява адресът да се променя.

# 6
  • Мнения: 9
Какво е можело или не можело да стане, няма да гадая. Както и не знам каква платформа използват и дали тя позволява адресът да се променя.
Няма проблем, аз не Ви ангажирам с моето мнение, но и не мога да се съглася с позицията на Takeaway в стил "кьорав карти не играе". Ако за Вас подобно отношение е ОК - жив и здрав да сте - ползвайте си ги. Аз персонално, както вече казах, не смятам и копче да поръчам от там повече.

# 7
  • Мнения: 1 420
Не знам колко им е бъгав сайта, ама вие не погледнахте ли какво изписва преди да потвърдите поръчката?

# 8
  • Мнения: 9
Не знам колко им е бъгав сайта, ама вие не погледнахте ли какво изписва преди да потвърдите поръчката?
Всъщност погледнах и видях моя адрес. Очевидно, не съм догледал или сайтът ме е подвел с показаното на екрана - не знам. Както вече казах обаче, не е в това проблема (не се спори сбъркан ли е адреса), а в липсата на алтернатива грешката да бъде отстранена дори и срещу доплащане и опитът поръчката да не бъде доставена при все, че е платена на 100% (пари слагам, че ако не бях предплатил, с гълъби щяха да я донесат, ако трябва, само и само да си приберат парите). В крайна сметка, хората не са роботи и грешки стават (особено при първа поръчка!). Некоректно е да няма алтернатива и да има шанс да се получи така, че клиент, който е платил, да не получи нито храна, нито възможност някак все пак да получи поръчката си.

И накрая. Лесно е да се каже отстрани "Ама Вие не гледахте ли?", но съм ДОСТА убеден, че ако Вие лично предплатите 50 лева за поръчка, объркате адреса и съответно не Ви доставят нищо, няма да сте така широко скроен/скроена и ще видите проблем на всяко друго място, но не и в себе си. Добре е, човек преди да задава остроумни въпроси с укорителен тон от рода "ама Вие наистина ли не погледнахте...", да се поставя и в обувките на другите - ей така, за по-широк мироглед.

# 9
  • Мнения: 9 737
Kакво очаквате от темата? Да се оплачете, да намерите сродни души, които ''не са играли карти'', да ни уведомите, че сайта им е кофти, защото Вие сте над средното IT ниво...?

# 10
  • Мнения: 9
Kакво очаквате от темата? Да се оплачете, да намерите сродни души, които ''не са играли карти'', да ни уведомите, че сайта им е кофти, защото Вие сте над средното IT ниво...?
Всичко е обяснено в поста ми, нямам намерение да повтарям каквото и да е заради Вас. Честно казано, не разбирам на какво се дължи тази подигравателна, да не кажа леко злобна нотка в коментара Ви. Някаква лична неудовлетвореност, може би? Не ни казвайте, нека си остане тайна. Simple Smile Сега сериозно, не сте модератор в сайта и няма нужда нито от одобрението Ви, нито пък е необходимо да намирате темата за полезна за да я има. Ако не Ви допада, има лесен начин - не четете.

# 11
  • Мнения: 9 737
Лична неудовлетвореност ... благодаря, че ме разсмя така!

# 12
  • ☀️София / London🌂
  • Мнения: 3 436
Четох Ви вече на няколко различни места на дълго и широко да се оплаквате заради собствената си грешка.
Не разбирам как може да сте толкова дребнави, боже една почъчка и сте за заели да се оплачете на максимално много места...
Хайде тичайте на следващото да мрънкате за същото, ма поне променете малко текста, че copy paste, a сте уж над средното IT ниво.....дайте малко по-жално и драматично за по-голям ефект

# 13
  • Мнения: 9 737
Не е лошо да се поучи от англичаните например и да включи ревящо дете с аутизъм, възрастен член на семейството с друг вид здравословен проблем, най-добре ментален, че трудно се вижда с просто око, бременна и прочие, за да се засили елемента на драматизъм.
Добавянето на заплахи как историята ще бъде направена достояние на всички в социалните медии, че ще им даде лоши отзиви и няма да ги препоръча също задължително трябва да присъстват.

# 14
  • В страната на мечтите.
  • Мнения: 909
А защо просто не се обадихте директно в ресторанта от който сте поръчали? Не е толкова трудно! На мен ми се е случвало да поръчвам през тях и да забравя да добавя нещо в кошницата - обадих се в ресторанта, обясних че съм платила с карта, но искам още нещо към поръчката, което ще платя направо на доставчика и всичко беше наред. Не е толкова трудно и е близо до ума, ама който го няма...

# 15
  • Русе
  • Мнения: 562
Четох Ви вече на няколко различни места на дълго и широко да се оплаквате заради собствената си грешка.
Не разбирам как може да сте толкова дребнави, боже една почъчка и сте за заели да се оплачете на максимално много места...
Хайде тичайте на следващото да мрънкате за същото, ма поне променете малко текста, че copy paste, a сте уж над средното IT ниво.....дайте малко по-жално и драматично за по-голям ефект

Всеки добър търговец се старае да удовлетвори клиентите си. В случая грешката не е била непоправима, но от Takeaway не са пожелали да направят нищо. Очевидно и ръководството не е сметнало за нужно поне да се извини за непрофесионалното отношение на своя служител. И да, трябва да се пише на всички възможни места за лошите практики. Не разбирам също упрека Ви за еднаквия текст. Защо трябва да се променя? Имате ли рационални аргументи, или просто се чудите за какво още да се заядете с един пострадал човек?

# 16
  • София
  • Мнения: 28 649
Всъщност, един техен служител не е пожелал да направи каквото и да било (нямам представа какво е можел или не можел да направи технически), друг е изпълнил доставката.

# 17
  • СИ
  • Мнения: 4 406
Защо не пробваш пак да поръчаш храна с грешен адрес и без предплащане? Просто да видиш какво ще се получи?
Иначе не е някаква тайна, че отношението на много български търговци се променя веднага към по-лошо след момента в който си платил. И аз много се дразня, но е така.

# 18
  • Мнения: 9
Четох Ви вече на няколко различни места на дълго и широко да се оплаквате заради собствената си грешка.
Не разбирам как може да сте толкова дребнави, боже една почъчка и сте за заели да се оплачете на максимално много места...
Хайде тичайте на следващото да мрънкате за същото, ма поне променете малко текста, че copy paste, a сте уж над средното IT ниво.....дайте малко по-жално и драматично за по-голям ефект
Аз смятам, че имам пълно основание да съм недоволен и това, че адресът по някаква причина не е бил коректен, не може да е причина няколко минути след поръчката, когато съм се свързал с тях, да се твърди, че нещата няма как да се коригират дори и срещу заплащане и дефакто фирмата да е готова нито да върне пари, нито да достави храна, само и само защото е предплатено. А относно това, че сте прочели и другаде за случката - много се радвам за това, значи ще разберат максимално много хора какво да очакват, ако сбъркат поръчката си по някаквъв начин. Аз считам, че така е честно и ако всичко наистина е наред, няма причина никой да се притеснява от това, че случката е публично достояние. Разбира се, който смята, че нещата са на 100% ОК и реално няма никакъв проблем с Takeaway - да си ги ползва със здраве! Хубавото обаче е, че съм убеден, че не всеки смята така и за определен кръг от хора, Takeaway спира да бъде опция - точно както и при мен.

P.S. Пропуснах да добавя нещо много важно. В деня на поръчката, попълних формата на Takeaway за удовлетвореност и ясно обясних какво се случи и колко недоволен съм от ситуацията. Никой така и не се обади дори да каже, че съжалява. Неколкократно исках да говоря със супервайзор и КАТЕГОРИЧНО ми беше отакзано. Изрично казах, че ще опиша случката във всички форуми, където участвам и ще я направя достояние на максимален кръг от хора и поне 2 пъти попитах дали наистина няма как да си платя доставка и все пак да ми доставят поръчката. Отговорът беше доста лаконичен - да правя каквото преценя и че било мое право. Е къде е тогава проблема и защо да не пиша за случката навсякъде, нали всичко е наред и Takeaway са 100% изрядни???

Последна редакция: нд, 08 май 2022, 16:36 от Seth76

# 19
  • Мнения: 1 420
Така, така, първо твърдяхте, че веднага сте видяли грешката и сте се обадили, сега казахте, че след няколко минути, да не се окаже накрая, че поръчката вече е била тръгнала като сте си видяли недоглеждането?
И друго не ми е ясно, като видяхте, че им е бъгав сайта, защо просто не използвахте приложението?

# 20
  • Мнения: 10
Мисля, че основният извод от цялата работа е един - НЕ ПРЕДПЛАЩАЙТЕ, а плащайте при доставка. Имах сходна (но не идентична) ситуация с Glovo, при поръчка от Kaufland Стара Загора. Та, казусът с две думи беше, че половината от стоките от поръчката ми ги нямаше и никой не се обади да ме предупреди. Бях предплатил с карта, взеха ми цена за доставка, а на всичкото отгоре се наложида ходя до Kaufland, за да купя на място останалите стоки то поръката, които не бяха доставени. Двойни разходи за нищо. Направих си експеримент и поръчах отново някои неща от Kaufland, но този път избрах да платя на куриера в кеш. Е, отново липсваха стоки от заявените, но познайте какво -  от Kaufland ми се обадиха да ме питат дали потвърждавам поръчката заради липсващите артикули.  Та, казах ли го вече - не предплащайте.

# 21
  • Мнения: 9
Мисля, че основният извод от цялата работа е един - НЕ ПРЕДПЛАЩАЙТЕ, а плащайте при доставка. Имах сходна (но не идентична) ситуация с Glovo, при поръчка от Kaufland Стара Загора. Та, казусът с две думи беше, че половината от стоките от поръчката ми ги нямаше и никой не се обади да ме предупреди. Бях предплатил с карта, взеха ми цена за доставка, а на всичкото отгоре се наложида ходя до Kaufland, за да купя на място останалите стоки то поръката, които не бяха доставени. Двойни разходи за нищо. Направих си експеримент и поръчах отново някои неща от Kaufland, но този път избрах да платя на куриера в кеш. Е, отново липсваха стоки от заявените, но познайте какво -  от Kaufland ми се обадиха да ме питат дали потвърждавам поръчката заради липсващите артикули.  Та, казах ли го вече - не предплащайте.
Точно така си го представях и аз, но някаква дама, която работела в подобна фирма, ме убеждаваше настойчиво, че нямало разлика. Ама, разбира се, веднага повярвах, че някой просто ей така ще зачеркне едни пари и няма да направи поне опит да ги вземе. Предплатиш ли, нещата стават други. Както и да е, няма да се повтори това с предплащането повече, за който и да е доставчик. А Takeaway, както казах вече, съм ги баннал до живот и всичко е наред. А който иска, да си ги ползва - през сайта, през приложението, през космоса, ако иска и ако допусне грешка, да бъде шороко скроен, да махне с ръка и да си повтаря, че все пак той е объркал и всичко е както трябва.

Последна редакция: пн, 09 май 2022, 11:35 от Seth76

# 22
  • Мнения: 36
Здравейте:) тя темата е стара вече, ама мога и аз да се оплача от същата платформа по друг повод. Не веднъж съм си поръчвала с опцията за зададен час и нито веднъж не са я спазвали. След един опит с плащане предварително и закъснение над половин час, аз също се убедих, че не трябва да се предплаща. За протокола - не живея в София и като цяло в особено голям град, и оправдание с далечни квартали и трафик не може да има. Най-смешното е, че няма номер нито към сайта, нито към ресторанта, нито към куриер. При доставка, куриерът показа, че при него дори не фигурира час зададен от клиента.Писах им през сайта, не отговарят. Може би вече им е писнало от толкова недоволни клиенти и са решили, че не си струва даже да отговарят.

Общи условия

Активация на акаунт