Лош опит с доставка от Takeaway

  • 1 831
  • 22
  •   1
Отговори
  • Мнения: 9
Здравейте.
Отварям настоящата тема, защото днес имах много неприятна случка с фирмата-доставчик на храна Takeaway.com, която бих желал да споделя, за да спестя на други хора филма и проблемите, в които ме вкараха, както и ме поставиха в ужасната ситуация да имам гости с малки деца и да седим на празна маса. Ще опиша накратко случката. Направих си профил и добавих в него адреса за доставка. Правя си първата поръчка (за около 50 лева) и я ПРЕДПЛАЩАМ с карта (груба грешка, от позиция на времето!) и избирам въпросния адрес за доставка.  Проверявам статуса на поръчката и зяпвам - адресът за доставка е ТОТАЛНО друг (на 7-8 км от този, който си мисля, че избрах). Стана ми ясно, че поради супер неинтуитивния уебсайт, с кликване, някак съм избрал някакъв произволен адрес (не съм го въвеждал). Към този момент, поръчката ми е със статус "приготвя се". Търся телефон да им се обадя - нямат. Има чат. Започвам да пиша на оператора и обяснявам нашироко ситуацията, както и къде трябва да дойде поръчката. Предлагам също, да си платя доставката допълнително. Отговорът е: "Много съжаляваме, поръчката е обработена и няма как да смените адреса на вече приета поръчка...". Обяснявам аз, че адресът ми е тотално непознат и там дефакто няма кой да приеме поръчката. Операторът не отговаря нищо. Помолих настоятелно няколко пъти за телефон за контакт със супервайзор, за да измислим решение. Директно и доста арогантно ми беше отказано - да съм пишел на мейла и ми се повтори, че в общи линии нямало вариант да ми доставят поръчката и това е. Отсвириха ме директно в стил "Кьорав карти не играе" - да си гледал. В крайна сметка извадихме късмет, че ни звънна куриерът, който се оказа много свястно момче и на негова добра воля, се съгласи да се срещнем на улицата, ако дойдем на място. Отидохме доста експресно с колата (по пътя направих маса нарушения да бързам докато не са го пратили в друг квартал). В крайна сметка с триста зора, премеждия и неволи, си взехме поръчката. Най-дразнещото е, че ако не бях ПРЕДПЛАТИЛ сумата, съм убеден, че нещата щяха да са тотално други. Дефакто Takeaway бяха готови да не доставят нищо и да не върнат парите, което за мен си е жива кражба! Това е историята. Казано накратко - внимавайте ако поръчвате от Takeaway (аз лично никога повече няма да поръчам и дори копче от там). НИКОГА не плащайте предварително, внимавайте къде и как кликате по уебсайта им за да не се окаже, че сте поръчали от вашия квартал за Филиповци примерно, а после на юруш да ходите да преследвате куриери с колата.
Написаното по-горе представя нещата, както на мен ми се случиха и изразява моето мнение по темата. Не ангажирам никого с него и нека всеки сам да си прецени как да приеме този пост. Не искам да се натрапвам на никого - просто споделям лош опит.
Ще се радвам ако и други имат подобен опит, да го споделят тук, за да се знае и всеки да може да взема информирани решения относно Takeaway.com.

# 1
  • София
  • Мнения: 28 707
Вие сте подали грешен адрес. Те нямат вина за това.

# 2
  • Мнения: 147
Независимо каква е платформата за онлайн поръчки, написаните данни са ваша отговорност. Искрено съжалявам за неприятното ви изживяване, но в случая то е плод на собственото ви невнимание.

# 3
  • Мнения: 771
И какво като е объркал адреса? Нали след това се е свързал с оператор. Те за това са там! Не е било никакъв проблем да се промени адреса на доставката. Поръчвам ежедневно храна от там. Според мен сте попаднали на мързелив служител.

# 4
  • Мнения: 9
Варно е, че съм подал грешен адрес, за това няма спор. Аз обаче видях грешката си веднага след поръчката и се свързах с тях. Предложих да платя каквото е необходимо за допълнителната доставка и ми беше отказано. Сега си представете същата ситуация и че не бях предплатил. Какво според вас щеше да стане? Щяха да зачеркнат поръчка за 50 лева за тяхна сметка или щяха да измислят начин да я доставят, за да си получат парите? Мисля, че всеки може да се сети какво би станало. Отделно от това, това е ПЪРВАТА ми поръчка и малко повече толеранс е съвсем уместен. И накрая - хората не са роботи. Грешки стават и ТРЯБВА да е помислено как могат да се коригират с необходимото доплащане от страна на неизрядната страна. Съгласете се, че няма как да е ОК нито да доставиш храна, нито да върнеш пари, нито да предложиш поне един вариант на клиента да си получи платеното.

П.С. Пропуснах да кажа, че се занимавам с IT и мога да кажа, че съм ДОСТА над средното ниво като компютърна грамотност. Сайтът им е под всякаква критика и проявява творчество по отношение на адресите, като понякога ги избира с клик или на база на някаква странен алгоритъм (гео локация или някаква друга щуротия). Факт е обаче, че този адрес на мен не ми е познат и аз НЕ СЪМ го въвеждал. Напротив, въведох правилния адрес в профила и до момента си е там записан. Така че, "грешката" ми е доста условно такава. Убеден съм, че и други хора са имали проблем с избора на адрес. Ще е супер да споделят.

# 5
  • София
  • Мнения: 28 707
Какво е можело или не можело да стане, няма да гадая. Както и не знам каква платформа използват и дали тя позволява адресът да се променя.

# 6
  • Мнения: 9
Какво е можело или не можело да стане, няма да гадая. Както и не знам каква платформа използват и дали тя позволява адресът да се променя.
Няма проблем, аз не Ви ангажирам с моето мнение, но и не мога да се съглася с позицията на Takeaway в стил "кьорав карти не играе". Ако за Вас подобно отношение е ОК - жив и здрав да сте - ползвайте си ги. Аз персонално, както вече казах, не смятам и копче да поръчам от там повече.

# 7
  • Мнения: 1 453
Не знам колко им е бъгав сайта, ама вие не погледнахте ли какво изписва преди да потвърдите поръчката?

# 8
  • Мнения: 9
Не знам колко им е бъгав сайта, ама вие не погледнахте ли какво изписва преди да потвърдите поръчката?
Всъщност погледнах и видях моя адрес. Очевидно, не съм догледал или сайтът ме е подвел с показаното на екрана - не знам. Както вече казах обаче, не е в това проблема (не се спори сбъркан ли е адреса), а в липсата на алтернатива грешката да бъде отстранена дори и срещу доплащане и опитът поръчката да не бъде доставена при все, че е платена на 100% (пари слагам, че ако не бях предплатил, с гълъби щяха да я донесат, ако трябва, само и само да си приберат парите). В крайна сметка, хората не са роботи и грешки стават (особено при първа поръчка!). Некоректно е да няма алтернатива и да има шанс да се получи така, че клиент, който е платил, да не получи нито храна, нито възможност някак все пак да получи поръчката си.

И накрая. Лесно е да се каже отстрани "Ама Вие не гледахте ли?", но съм ДОСТА убеден, че ако Вие лично предплатите 50 лева за поръчка, объркате адреса и съответно не Ви доставят нищо, няма да сте така широко скроен/скроена и ще видите проблем на всяко друго място, но не и в себе си. Добре е, човек преди да задава остроумни въпроси с укорителен тон от рода "ама Вие наистина ли не погледнахте...", да се поставя и в обувките на другите - ей така, за по-широк мироглед.

# 9
  • Мнения: 9 758
Kакво очаквате от темата? Да се оплачете, да намерите сродни души, които ''не са играли карти'', да ни уведомите, че сайта им е кофти, защото Вие сте над средното IT ниво...?

# 10
  • Мнения: 9
Kакво очаквате от темата? Да се оплачете, да намерите сродни души, които ''не са играли карти'', да ни уведомите, че сайта им е кофти, защото Вие сте над средното IT ниво...?
Всичко е обяснено в поста ми, нямам намерение да повтарям каквото и да е заради Вас. Честно казано, не разбирам на какво се дължи тази подигравателна, да не кажа леко злобна нотка в коментара Ви. Някаква лична неудовлетвореност, може би? Не ни казвайте, нека си остане тайна. Simple Smile Сега сериозно, не сте модератор в сайта и няма нужда нито от одобрението Ви, нито пък е необходимо да намирате темата за полезна за да я има. Ако не Ви допада, има лесен начин - не четете.

# 11
  • Мнения: 9 758
Лична неудовлетвореност ... благодаря, че ме разсмя така!

# 12
  • ☀️София / London🌂
  • Мнения: 3 439
Четох Ви вече на няколко различни места на дълго и широко да се оплаквате заради собствената си грешка.
Не разбирам как може да сте толкова дребнави, боже една почъчка и сте за заели да се оплачете на максимално много места...
Хайде тичайте на следващото да мрънкате за същото, ма поне променете малко текста, че copy paste, a сте уж над средното IT ниво.....дайте малко по-жално и драматично за по-голям ефект

# 13
  • Мнения: 9 758
Не е лошо да се поучи от англичаните например и да включи ревящо дете с аутизъм, възрастен член на семейството с друг вид здравословен проблем, най-добре ментален, че трудно се вижда с просто око, бременна и прочие, за да се засили елемента на драматизъм.
Добавянето на заплахи как историята ще бъде направена достояние на всички в социалните медии, че ще им даде лоши отзиви и няма да ги препоръча също задължително трябва да присъстват.

# 14
  • В страната на мечтите.
  • Мнения: 915
А защо просто не се обадихте директно в ресторанта от който сте поръчали? Не е толкова трудно! На мен ми се е случвало да поръчвам през тях и да забравя да добавя нещо в кошницата - обадих се в ресторанта, обясних че съм платила с карта, но искам още нещо към поръчката, което ще платя направо на доставчика и всичко беше наред. Не е толкова трудно и е близо до ума, ама който го няма...

Общи условия

Активация на акаунт