Американски колеж - двадесет и шеста тема

  • 65 303
  • 765
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 1 314
Здравейте,
мисля , че от вас мога да получа отговорите на въпросите, които ме мъчат, затова ще ви бъда безкрайно благодарна, ако намерите време да ми отговорите!

Синът ми е приет в АКС и аз си мисля, че това е най-доброто място за него, но все пак се притеснявам от няколко неща и не мога да взема решение.

1. Чувала съм от деца, които учат в АКС, че е изключително натоварващо като учене и не им остава време за нищо друго. Децата много се стресирали, някои се депресирали и като цяло им идвало в повече. Може ли вашите впечатления!
2. Моето дете беше 5-7 клас в СМГ, но не е учил английски и дочух, че в АКС започват направо от B1, независимо че е обявено, че започват от А и Б. Това вероятно ще е ужасен стрес . Така ли е?
3. Чух, че дипломите накрая на учениците в АКС са едва ли не много по-ниски от тези на държавните гимназии, заради високото ниво и това им изиграва лоша шега при кандидатстване след 12 клас.
4. Мисля си, че за дете, което не се е ориентирало в какво точно иска да се профилира, справя се с математиката, но не е неговото на 100%, АКС предлага възможности да се запознае по по-разчупен начин с други аспекти на образованието и да намери своето.
Визирам клубовете по електротехника, аудио и визуални изкуства, други клубове, а може би и по-практически да бъде показана химията, физиката, за да ги хареса и да разбере за какво точно служат тези формули и уравнения например... Дали съм права или това е лъскавата част на дните на отворените врати и не се оправдава след това?
5. Всеки ден децата са до 15 часа, но в 2 от дните минимум трябва да останат на клуб до 16:30. Правилно ли съм разбрала? Това означава, че детето се прибира около 18:00 , почивка и започва да учи до сред нощите или ... ?

Като цяло в СМГ му дойде прекалено трудно. Опасявам се да не го запишем в училище, в което ще му е още по-тежко и вместо да изпишем вежди , да избодем  очи.

Отделен е въпросът, че ни е ужасно далече, но затова вие не можете да ми помогнете Simple Smile

Моля да споделите впечатленията си !

Благодаря предварително!

# 16
  • Мнения: 19 245
Мога да ви пиша само за два от въпросите. В осми клас не е задължително да ходят на клубове. Може да се запишат и после да се отпишат или да пробват друг, или на нищо да не ходят. В два дни от седмицата свършват в 13ч, в останалите три дни- в 15. 30. След 15.30 са клубовете за който посещава някакъв.
Английски започват от Б2, но има хелп център (допълнителни часове) за деца, които имат затруднения.
Според мен за да е по-спокойно през учебната година, през лятото е добре да се мине поне ниво А2.

Редактирах се за нивото. Б2 е.

Последна редакция: ср, 08 юни 2022, 14:05 от Дъждец

# 17
  • Мнения: 1 417
Мисля, че въпросите ти са абсолютно точни и вълнуват много хора и отговорите им биха помогнали на много родители да вземат правилното решение.
Много е субективно обаче това с натоварването ... Много! Аз имам 2 деца в колежа и двамата изпитват в различна степен натоварването. Така че, по този въпрос ... да, натоварено е, но се адаптират децата!
Синът ми също не беше учил английски преди колежа. Има допълнителни часове за такива деца. И пак всичко зависи от детето. Той още не може да настигне тези, които си дойдоха с английския (завършва 10кл.), но много напредна и постоянно прогресира. Има деца, които се справят по-добре и навлизат бързо в езика. Допълнителните часове по английски са и в 10 кл.
И ние живеем далече Simple Smile всяка сутрин го видим с колата до метростанция.
Прибира се към 18.0ч ако не е на тренировка и уж сяда да учи (Не е много от ученолюбивите) и оценките му не са блестящи Simple Smile. Няма да има отлична диплома. Ако върже 5.20 ... ще е чудо Wink Проблемът е, че е неорганизирано, непостоянен и гледа повече към соушсъл страната на живота Simple Smile Отново  - индивидуално е! Колежът предоставя възможности, ама дали ще се възползваш ... е друг въпрос. Искам да кажа, че Вашият случай е аналогичен на нашия, но ние гледаме по-лежерно на академичната част.
Успех с избора!

# 18
  • Мнения: 1 229
Дъщеря ми също не беше учила английски език преди АК, първите седмици и беше много трудно, но навакса. Учи се доста, но все пак всичко е въпрос на организация и мотивация.

# 19
  • Мнения: 725
Здравейте, Сойка пресмехулка, на първо място поздравления за приема на детето в едно,  за мен лично, чудесно училище, в което се развиват много умения и фокусът не е едностранен.
Ще се опитам да отговоря на въпросите:
1. Чувала съм от деца, които учат в АКС, че е изключително натоварващо като учене и не им остава време за нищо друго. Децата много се стресирали, някои се депресирали и като цяло им идвало в повече. Може ли вашите впечатления!
Детето ми завършва 8 клас и на фона на предходното училище не съм забелязала да е особено натоварен, включително не са единични дните, в които не учи след училище, а с успеха няма проблеми.
2. Моето дете беше 5-7 клас в СМГ, но не е учил английски и дочух, че в АКС започват направо от B1, независимо че е обявено, че започват от А и Б. Това вероятно ще е ужасен стрес . Така ли е?

Мисля, че започнаха от В2, но това не бива да Ви притеснява, защото се помага на децата, чието ниво беше по- ниско, възможно е да имат известни затруднения и на моменти по- нисък успех, но системата е направена така, че да се изравнят нивата.
3. Чух, че дипломите накрая на учениците в АКС са едва ли не много по-ниски от тези на държавните гимназии, заради високото ниво и това им изиграва лоша шега при кандидатстване след 12 клас.

Аз също съм го чувала, но след първата учебна година не намирам никакви основания за притеснения в тази насока. Ще видя следващите Simple Smile.
4. Мисля си, че за дете, което не се е ориентирало в какво точно иска да се профилира, справя се с математиката, но не е неговото на 100%, АКС предлага възможности да се запознае по по-разчупен начин с други аспекти на образованието и да намери своето.
Визирам клубовете по електротехника, аудио и визуални изкуства, други клубове, а може би и по-практически да бъде показана химията, физиката, за да ги хареса и да разбере за какво точно служат тези формули и уравнения например... Дали съм права или това е лъскавата част на дните на отворените врати и не се оправдава след това?

Напълно се оправдава. Фокусът на моето дете също беше математика, включително състезателна, вероятно ще продължи с такъв профил, но придобиват много други умения: правиха музикални инструменти, настолни игри- измисляха и изработваха, развиваха умения в дебати, публична реч, различни знания придобиват и в областта на електротехниката.
5. Всеки ден децата са до 15 часа, но в 2 от дните минимум трябва да останат на клуб до 16:30. Правилно ли съм разбрала? Това означава, че детето се прибира около 18:00 , почивка и започва да учи до сред нощите или ... ?
Три дена от седмицата са до 15.35 и след това са клубовете, но задачите се дават много по- рано, тестовете също са планирани и има възможност за предварителна подготовка.

# 20
  • София
  • Мнения: 4 912
Ако целта е диплома 6.00 - да, натоварено е.
Осмокласните впечатления не знам дали не подвеждат, от 9 клас нагоре се учат множество предмети при различни учители и това прави нещата различни.
Клубовете са за разтоварване, те не трябва да ви притесняват. Ако не се записват елективи, също може малко да се разтовари програмата. От обучението има какво да се вземе - заданията са интересни и разнообразни, срещите с чуждите учители обогатяват, консултациите са полезна практика, груповите проекти са сериозно застъпени и имат своите добри страни. Като цяло подготовката (не конкретно разбирана в академичен план) е сериозна, защото развива умения и навици на работа, които се ползват много във всяка дейност. Но наистина зависи от детето.

# 21
  • софия
  • Мнения: 25 114
Осми клас и за мен не е показателен за натоварването. За моето дете той дори беше разтоварващ на фона на седмокласната подготовка.
Девети клас е по-различно. Но моята е много отговорна и съвестна, изисква от себе си максимума и вече е доста прегоряла. Тази година за първа година, откакто ходи на училище, е учила до късно. Дори и в 7. клас не го е правила. Не всеки ден, но имаше такива дни. С нетърпение очаква края на годината. До момента няма промяна в оценките, но определено тази година учи повече в сравнение с миналата, което е нормално. Тази година са с всички предмети.
Трябва да прескочи и догодина и се надявам нещата да се поуспокоят.
Общо взето натоварването се определя от индивидуалността на всяко дете.

Доп. Както истерясва почти на макс за всичко училищно, така не си дава зор с допълнителните възможности.

Последна редакция: ср, 08 юни 2022, 14:55 от zvаnchе

# 22
  • Мнения: 349
и аз съм на същото мнение за 8-клас - при нас доста лежерно с високи резултати. Сякаш е приклекнал на стартовата линия, но още никой не е дал сигнал за старт. Досега се радвах,че никога не е бил зубрач и отделя по 10-15 мин. за подготовка за изпит, но не знам този стандарт дали ще сработи за догодина.

# 23
  • София
  • Мнения: 1 314
Много благодаря за мненията !

На дните на отворените врати в АКС едно момче от 10 клас ми каза, че ако спи по 5-6 часа на ден се чувства щастлив, а за събота и неделя като попитах каза "няма събота и неделя, тогава също имаме задачи в клубовете и учене".

Леко ми се изправят косите, ако това е вярно.

Водеха ни момче и момиче, като момичето беше в 9-ти клас и каза, че има социален живот и това, че няма време за нищо не е е така, а момчето и каза "да , да , защото си в 9-ти клас, като станеш 10-ти пак ще се говорим" ....

Всички предмети ли се учат на английски от 9 клас натам ?
Вероятно български не, но останалите...?

Развит ли е баскетболния отбор в колежа, защото това би го привлякло ?

Последна редакция: ср, 08 юни 2022, 16:10 от Сойка Присмехулка

# 24
  • софия
  • Мнения: 4 965
Малко колебливо отговарям на някои въпроси, защото както и другите вече са казали - много зависи от самото дете. Другото от което зависи е крайната цел и началната точка.
На първо място - на мен понякога ми се е струвало, че е свръх заето хлапето и съм се ужасявала колко много работа има,  което си е било напълно вярно, но в последствие съм разбирала, че голяма част от нещата са си лични желания и цели на принципа на много дини под една мишница.Тоест мисля, че усилия на половината  биха дали също отлична диплома, разликата е че тя взимаше много сериозно количество странични плюсове, което разбира се си искаше жертвата "натовареност".

Когато беше 8 клас четях тук и се ужасявах каквто натоварване ги чака в 9 клас. Мне, при нея беше обратно -9 клас ги разтовари. Ако детето е изпълнително, проблем няма да имате в нито един момент (освен ядосванията при общи проекти, че другите не си вършат работата, но то и за това има лек)

Ще карам по ред в цитата:



Скрит текст:
Здравейте,
мисля , че от вас мога да получа отговорите на въпросите, които ме мъчат, затова ще ви бъда безкрайно благодарна, ако намерите време да ми отговорите!

Синът ми е приет в АКС и аз си мисля, че това е най-доброто място за него, но все пак се притеснявам от няколко неща и не мога да взема решение.

1. Чувала съм от деца, които учат в АКС, че е изключително натоварващо като учене и не им остава време за нищо друго. Децата много се стресирали, някои се депресирали и като цяло им идвало в повече. Може ли вашите впечатления!
Чак пък да нямат време за нищо друго? Моето хлапе наред с отличния успех си свиреше на пиано, в различните години записваше различни езикови курсове (трети език, извън училище). Трябва да отбележа, че много обича да учи и да е винаги ангажирано с нещо.   Обаче ги има и всички останали, които си изкараха съвсем прилично соушъл живота с всички излизания и купони и си завършиха с отличен успех (да, ок, не пълно 6)
Има стресирани деца, вярно е. Това са тези с отлагането на работата и тоталната липса на тайм мениджмънт. Съгласете, че и вие на работа да не правите нищо за времето на дадена задача и я започнете в свръх последния момент за предаване и вие ще откачите от стрес - хем ще те стресирани, хем ще ви отрежат от заплатата, хем няма да сте показали най-доброто. Според мен това нещо се променя с изграждане на нови навици, а и колкото по-големи стават толкова по-не им пука. Как да кажа - въпрос на характер. Някои се обезкуражават, други изграждат нови навици, трети додрапват, но им е все тая, има ги и четвъртите, които се справят със скоростта. Според мен родителя може да помогне - с философския поглед за "давай каквото можеш, но не се стресирай. Обичам те!"


2. Моето дете беше 5-7 клас в СМГ, но не е учил английски и дочух, че в АКС започват направо от B1, независимо че е обявено, че започват от А и Б. Това вероятно ще е ужасен стрес . Така ли е?

В класа на хлапето имаше дете, което никога не беше учило английски. То учеше повече от другите, редовно беше на допълнителни занимания - на няколко пъти имаше най-висока оценка по тестове през текущата година.

3. Чух, че дипломите накрая на учениците в АКС са едва ли не много по-ниски от тези на държавните гимназии, заради високото ниво и това им изиграва лоша шега при кандидатстване след 12 клас.

бих го казала по друг начин - другите постигат много по-лесно отлична диплома. Не че на колежаните с апо-ниски. Но е факт, че повечко се трудят. (въпреки че знам за отличници, които са пердета и не влагат много. Може би тук е мястото за скоба - има и преписвачи, това не е забавната част, но е факт, че и тук се намират шикалкавенията) като всяко нещо - съвестния и тук и "там" ше е съвествен, тариката 'Тарикат".  но да, обобщено - на "нашите" им е по-трудно.

4. Мисля си, че за дете, което не се е ориентирало в какво точно иска да се профилира, справя се с математиката, но не е неговото на 100%, АКС предлага възможности да се запознае по по-разчупен начин с други аспекти на образованието и да намери своето.

 Това е огромният, уникалн плюс на колежа. По всякакви нчини го постига, не само с клубове. Част от предметите за които говорите, са всъчщност 'електив" - като познатите СИПове в ду.

Визирам клубовете по електротехника, аудио и визуални изкуства, други клубове, а може би и по-практически да бъде показана химията, физиката, за да ги хареса и да разбере за какво точно служат тези формули и уравнения например... Дали съм права или това е лъскавата част на дните на отворените врати и не се оправдава след това?

Клубовете са не толкова силна част като "научаване" колкото като сформиране на себеподобни със сходни интереси, обмяна на инфомрация, гледни точки и т.н. има клубове по 5-6 човека има и клубове по 50. Може да иска да играе кей поп танци, а омже и да иска да разиграва велики политически събития.
Другите вече са разказали подрбно, само ще допълня, че детето може да направи свой си клуб и то да повлече нови интереси в училището. Ако има въображение, сила и енергия може да направи много неща, та чак и себе си да изненада.


5. Всеки ден децата са до 15 часа, но в 2 от дните минимум трябва да останат на клуб до 16:30. Правилно ли съм разбрала? Това означава, че детето се прибира около 18:00 , почивка и започва да учи до сред нощите или ... ?

Не мисля, че са задължителни клубовете, но са пожелателна опция за развиване на интереси и странична от академично учене дейност, която пък им се иска за така наречените КАС точки. Вече май не се броят точки, но представят портфолио с нещата, с които са се занимавали. Дано не ви заблудя, но мисля, че може и навън да се трупа тази дейност, не мисля че клубовете са задължителни.
Иначе ако се запише на мюзикъл или драма, ще се прибира и след 18 часа. Някак на тези деца, това не им пречи, изграждат страхотен колектив и се радват да прекарват време заедно. Но за вемето на репетиции, едната година, осезаемо, рязко видях как се сви времето при хлапето.


Като цяло в СМГ му дойде прекалено трудно. Опасявам се да не го запишем в училище, в което ще му е още по-тежко и вместо да изпишем вежди , да избодем  очи.

Не знам какво се визира под "трудно". Материала и осмислянето? Или натоварването? Защото ако натоварването в СМГ е било в множко без други странични дейности, има защо да се притеснявате за натоварването в колежа - НО само при положение, че гоните задължително 6,00.
Отделен е въпросът, че ни е ужасно далече, но затова вие не можете да ми помогнете Simple Smile

На ваше място бих помагала колкото може с транспорта. От обкръжението си знам, че транспорта/придвижването гълта сериозно времето на не малко ученици.

Моля да споделите впечатленията си !

Благодаря предварително!

Докато пишех за мючикъла ми хрумна един от най-силните (според мен) плюсове на колежа - разместването на класове, което намирам за умен начин на изграждане на нетуъркинг и общност, и най-вече НЕкапсуловане на класове, с което се избягва излишното за мен групиране, състезание и делене на наши и ваши. Иначе децата, които са си станали приятели се намират в обяда и си подържат връзка, като обядват заедно, приятелството не сртада.

Ако още неща ви хрумнат, питайте Simple Smile Дано сме били полезни (но имайте едно на ум, че може никой от нас да не е вашата "чаша чай")  
Успех с решението!

допълвам - сега ви видях поста за думите на десетокласника - да , десети клас е някаква гад, защото всички предмети за наблъсквани там и материала е смъкнат и уж преразгледан и преразпределен от 11 и 12 клас в 10 заради разделянето на първи и втори гимназиален етап. После в 11 всичко си идва на мястото. Но според мен това е навсякъде, заради "умната" промяна на мон.

# 25
  • Мнения: 603
Сойка присмехулка,
Вкарвам лека светлина по темата за клубовете. Те не са задължителни, но са идеални, когато дойде време за CAS портфолоито.
C-creativity
A-activity
S-service
Отдавна не се трупат определен брой часове, но има изискване 50% от CAS дейностите да са в Колежа. Т.е. ако ходиш на народни танци в Колежа, това отива към activity и то е в рамките на училището.
Ако целият ти CAS е извън АК, то тогава има проблем, защото не е покрито изискаването за 50%.
Иначе за ученето: моята дъщеря се присъедини към АК в 9 клас. И аз като теб бях в ужас ще може ли да се справи. Ами справи се повече от добре. Щом има всеки ден 2-3 часа да виси на телефона😄 Уикендите излиза с приятели. Понякога се учи малко повече, но в никакъв случай не е non stop. Много важно според мен е детето да си отхвърля задачките на време. Ако отлага до края те се натрупват и тогава наистина не се спи много вечер.

# 26
  • софия
  • Мнения: 25 114
По повод на пътуването - продължаваме да сме такси сутрин. След часовете се прибира с метрото, което ни е удобно и с него пътуването отнема около 40 мин. Това е и то ще мине. Неудобството от пътуването се компенсира от всичко, което дава Колежът.
Намислила съм в момента, в който има право, да изкара шофьорските курсове и да започне да кара кола. Тъкмо разстоянието ще е стимул да го прави. Само да сме живи и здрави!
И сега баща ѝ ще ходи да я прибира след първата пост ковид забава с учителите 🙃

# 27
  • Мнения: 603
Забавата с учителите е била уникална!
Моята каза че се е смяла до сълзи и я болят ръцете от пляскане. Има доволна физиономия, която дори бурята не успя да помрачи.

# 28
  • софия
  • Мнения: 4 965
ooooooooooooooooo колко жалко, че го изпусна моята!
Това е най-страхотното събитие на всички времена.Дано пуснат поне отделни скечове в нета!
(оооо чувствам се тъжна)

# 29
  • Мнения: 603
Амели,
Моята ще и изпрати❤

[b[b[/b][/b]
ooooooooooooooooo колко жалко, че го изпусна моята!
Това е най-страхотното събитие на всички времена.Дано пуснат поне отделни скечове в нета!
(оооо чувствам се тъжна)

Общи условия

Активация на акаунт