Нормативите по ФВС

  • 9 455
  • 114
  •   1
Отговори
# 30
  • СИ
  • Мнения: 4 406
Масово физически здрави деца, в топ форма не могат да ги покрият за отличен. Учителите по ФВС  го знаят. Или завишават постиженията, или пишат реалните и после шестици за активно участие.

Това ми се струва, че е по-скоро измислица. Моите деца спортуват 2-3 пъти седмично, по час или два. Карат колело и са с нормална физическа активност. Това не е топ форма. Нормално състояние като за 15-17 годишни деца. С теглото са добре. Нямат никакъв проблем с физическото и нормативите. Даже и те се чудят, как е възможно да има деца, които не могат и не искат да се мръднат за нищо. Говорим за смешни неща, като бягане по 50-100 метра, лицеви опори или няколко набирания.

# 31
  • Мнения: 10 967
Първо - музика, рисуване, физическо са предмети, чиято цел трябва да е диаметрално различна от поставяне на оценки.
 
Второ - учителите по ФВС, които могат да покрият нормативите, са малцина. Има и такива с шкембета, които едва се тътрузят. Професионалните им задължения са да отключат мазето да дадат топка. Все едно учител по математика да не може да реши задача за шести-седми клас, представяте ли си?

Ама айде. Това да й е кусурът на образователната система. Моето впечатление е, че повечето не се вживяват и всички деца завършват с 5-6. Така че и МОН крив, и темата безсмислена.

# 32
  • Мнения: 771
Хм, а не се ли възприемат предметите Изобразително изкуство, Музика и ФВС масово от родителите, като абонамент за високи оценки, без никакво старание. Да, не всеки ще стане спортист, художник и музикант, но и не всеки ще стане математик. Става дума за базови знания/умения, които трябва да се придобият.

# 33
  • Варна
  • Мнения: 464
Масово физически здрави деца, в топ форма не могат да ги покрият за отличен. Учителите по ФВС  го знаят. Или завишават постиженията, или пишат реалните и после шестици за активно участие.

Това ми се струва, че е по-скоро измислица. Моите деца спортуват 2-3 пъти седмично, по час или два. Карат колело и са с нормална физическа активност. Това не е топ форма. Нормално състояние като за 15-17 годишни деца. С теглото са добре. Нямат никакъв проблем с физическото и нормативите. Даже и те се чудят, как е възможно да има деца, които не могат и не искат да се мръднат за нищо. Говорим за смешни неща, като бягане по 50-100 метра, лицеви опори или няколко набирания.
Няма лицеви опори и набирания. Нормативите са бягане 30 и 200 метра, скок, хвърляне на топка 3 кг и Т-тест. Господинът по ФВС на сина ми от 5 до 7 клас, самият той млад, активно спортуващ, коментира, че за скока и хвърлянето на топка изискванията  не са съобразени с възрастта на децата.

# 34
  • Мнения: 10 967
Кой говори за оценките? Първо, те не балообразуват никъде и са без всякакво стратегическо значение.
Говорим за сбъркано предназначение на учебните дисциплини. Нито по физическо придобиват физическа култура, нито музикална - по пеене. Очевидно нещо не е както трябва в сметката и това не са учениците.
При масово училища без спортни съоръжения (за обикновен салон става дума, да не си помислите, че нещо друго), без съблекални, да не говорим за луксове като душ... прилагаме съветски модели от 1940 г. Училището не е ТКЗС, нито совхоз. Аман.

# 35
  • софия
  • Мнения: 72
"Въобще, учителите нямат никакво желание да събудят някакво желание към спорта. Разбира се, това са наблюдения в/у няколко училища, не казвам, че е така навсякъде. Дано другаде е различно."

Именно това имах предви с поста си , но виждам,че написаното от мен не е разбрано от всички, съдейки по много крайни коментари.
По мое време също имаше нормативи , но няколко часа преди това тичахме , за да се подготвим за норматива за бягане например и т.н. Сега в училището на моето дете часовете протичат така - някой съученик излиза отпред и загрявя класа и после се пристъпва към бягане , плътна нопка , скачане и т.н.
Последно ги изпитваха на баскетбол , като споделянето беше , че няма място за всички да играят , събират се по две паралелки с двама учитли по ФВС  и през повечето време момчетата играят баскетбол, а момичетата само гедат.........и как с гледане се учиш да играеш баскетбол , и защо критейрий за оценка ще бъде непренно вкарването на кош, а не техниката на изъпление и т.н.
И съм певече от всичко на света да има физическа активност в часовете по ФВС - но в този вид , поне в нашето училище не се тренира , а само се прибягва до изпитване

# 36
  • Мнения: 771
Как да не са балообразуващи, след като 1/3 е общата оценка от дипломата за средно образование при кандидатстване?
Тоест, ако ще кандидатсваш право, дали ще имаш 6 по биология или ФВС е еднакво значимо.

# 37
  • Мнения: X
Не мисля, че учителите в гимназиите са толкова проклети, че да ти пишат ниска оценка по физическо в дипломата. Като аз кандидатствах преди 10 г в университета, гледаха само матурите и оценката ми по история от дипломата плюс оценките от изпитите в униврерситета (писмен и устен). Физическото не е играело никаква роля. Имахме всички 6, въпреки че не го заслужавахме.

Учила съм в женска гимназия, малко бяха момчетата. Имахме голям салон, хубав басейн и огромен двор. Помня, че някакви нормативи имахме в 8 и 9 клас май само тичане. После никой не ни закачаше. Госпожата беше добричка, даваше ни топка да играем, цъкахме волейбол, но никакъв зор не си давахме. Беше много тъпо в жегите да се изпотиш и да ходиш цял ден вмирисан, въпреки че носиш екип и се преобличаш. Физическо имахме два часа седмично. Не мисля, че са достатъчни дори активно да се играе в часовете. Аз като възрастен започнах да спортувам и го правя по-често.

Системата е кофти, ама го изкарахте това физическо края на света.

# 38
  • Мнения: 666
Аз не съм спортист, никога в живота си не съм спортувала, никога не съм ходила на фитнес дори. И без проблем съм покривала всички нормативи за отличен. Завишени са критериите ли? Може ли някой по-компетентен и запознат да ги публикува?

П.П Видях, че са налични в интернет. Единствената разлика е, че бягането е вече смешните 30м, а преди беше 50м. Е, на физически здраво дете колко секунди му трябват?

Аз скачах 1.60, а 50-те метра ги бягах за 9 секунди. Имах двойки и на двете винаги. С лицеви опори, коремни преси и набирания нямах никакъв проблем, на това разчитах, за са вържа 6 за края на срока. 40кг бях. Не е до старание, защото се стараех много. Просто не ми се получаваше.

# 39
  • Мнения: 925
Добре де, не всеки може да покрие за отличен всички нормативи. Но какъв е проблема в това. Надали някой е оставен на поправителен. Моето дете може да се депресира от математиката, хайде да я махнем и нея. Само ще му развали общия успех и дипломата.

# 40
  • Мнения: X
Безумното гонене на успех е някаква огромна ценност явно. Сигурно в някои бешежници ако си отворя ще имам и 5 по физическо. Но завърших, работя, второ висше карам. И шок и ужас, имахме задължителен спорт в бакалвъра. И то две години. Втората ни караха да ходим два пъти повече, за да изкараме и за третата година. На Академик, със 72, след лекции айдее… 😂

# 41
  • Мнения: 666
Безумното гонене на успех е някаква огромна ценност явно. Сигурно в някои бешежници ако си отворя ще имам и 5 по физическо. Но завърших, работя, второ висше карам. И шок и ужас, имахме задължителен спорт в бакалвъра. И то две години. Втората ни караха да ходим два пъти повече, за да изкараме и за третата година. На Академик, със 72, след лекции айдее… 😂

И за нас беше задължителен, и аз ходех в академик. Но имаше много богат избор - от футбол, плуване, лека атлетика, до йога и танци. Избрах си аеробика и втората година влязох в мажоретния състав и така до края на следването. Затова мисля, че трябва избор и всеки да се спре на каквото му хареса. Аз заобичах спорта именно в университета. Въпреки нормативите, травмите, кофти локацията и т.н.

# 42
  • Мнения: X
Трудно ми беше да обичам зимата залата, която не се отопляваше. Аз ходех на каланетика. Спортовете не бяха съобразени като час и ден с това каква програма имаме. Записваш спорт в началото на годината. Не можеш да го сменяш. Но втория семестър си с нова програма, а спортът е в същите часове. Не съм ходила на лекции, за да се вдигна от южните квартали, където живеех, да идвам до академик с 2 транспорта. Застъпваха се с лекции. Ама какво да се прави, мина и това. Аз спортът го заобичах след университета, когато започнах сама да тренирам по здравословни причини и осъзнах колко е важен.

# 43
  • Мнения: 40 312
Има нормативи, на които дори картотекирани състезатели, които тренират почти всеки ден, не могат да изкарат 6.

И какво от това?
Ами това значи, че заложеното за постигане е неадекватно. Учителят по ФВС на сина ми до 7 клас го каза на родителска среща.

А защо мислите, че адекватни нормативи са тези, които се покриват от всички? Както казах, това е статистика и целта е да се види кой колко е добър и комплексен. Някой покрива едни нормативи за отличен, а други за добър, друг пък обратното... Аз някога хич не бях добра на хвърляне на топка и спринт. Ми какво от това? На скок от място, дългото бягане, че и на гюле си бях супер.  А то ако всички покриват всичко какъв е смисълът?

# 44
  • Мнения: 387
Боже, колко съм щастлива, че детето ми (картотекиран състезател, с повече от отлична ОФП, ежедневни тренировки и двуразови такива в свободните от учебен процес дни), което не покрива също нормативите по този велик предмет ФВС, повече няма да има сблъсък с училищни типажи ала Лиляна.....Не се стърпях, ама наистина съм безумно щастлива.
И разбира се, че има проклети даскаля, които пишат и двойки, не е рядко срещано да оставят тройка, и да, оценката е в дипломата на финала наред с предмет като ГО. В диапазона 11-12 клас това са двата предмета, които буквално се надпреварват по малоумие за надцакване на децата ей така, от спортна злоба явно.
Днешните нормативи не мерят абсолютно нищо, не знам кого залъгвате. Често водят до травма поради неадекватността си-липса на време за загряване. И не е нормално да са заложени по възраст също. Една 15-годишна девойка може да е 185 см, но може и да е 150 см. Може да е с цикъл, може и да не е. Няма как на една възраст да скочат еднакво с такава драстична разлика в торса и краката. За капак-дребната девойка е в пъти по-спортуваща, просто има къс крак. Нищо не мерят нормативите, не се залъгвайте. Ни напредък, ни назадък у децата.

Последна редакция: пт, 10 юни 2022, 14:04 от 705966

Общи условия

Активация на акаунт