Според държавата ИТ сектора в България е 30-40 хиляди човека, като поне половината са по колцентрове. Та държава с 2 милиона (колкото са официално) е достатъчна да е конкуренция. Не казвам, че ще са конкуренция на всички фирми, а на аутсорските, които се рекламират с това колко са евтини спрямо западна Европа. И две вече са отворили офиси там. Неприятното е, че са от тия дето получават пари по държавни поръчки.
А Сърбите са колкото нас като население и географски и като пътна инфраструктура са по-свързани с Европа, а заплатите там са по-ниски.
С толкова езици най-добрия му вариант е да стане асистент/представител на някой бизмесмен, който не говори езици, но има клиенти от различни държави. Иначе за акаунт мениджмънт / продажби / съпорт в кол център обикновено има отделен човек/екип за всеки регион и това ,че знае няколко езика едновременно няма да е предимство. Освен ако не е на по-високо ниво (все едно ръководител на екип) в много малка фирма, която не може да си позволи за всеки език по отделно да неме човек. Това с "доказано от интервюиращи безброй" звучи много странно. Ниво по чужд език се доказва със съответните сертификати, на друго никой не вярва.