91 НЕГ "Професор Константин Гълъбов" - тема 9

  • 70 745
  • 741
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 1 588
А дали ще възобновят конкурсите за директори, нали сега вече има правителство? Както е тръгнало и второто ми дете ще завърши при тази жена, която според мен е в основата гимназията да не се движи напред.

# 661
  • София
  • Мнения: 19 932
А дали ще възобновят конкурсите за директори, нали сега вече има правителство? Както е тръгнало и второто ми дете ще завърши при тази жена, която според мен е в основата гимназията да не се движи напред.
Има ли човек,  според когото да не е така  Wink Едва ли..

# 662
  • София
  • Мнения: 2 973
Класните ли проверяват директорското контролно или си разменят работите обикновено? Удачно ли е учениците да информират другите класни, че Велева подсказва на своя клас и така опорочава резултатите? (След въпросния тест)

# 663
  • София
  • Мнения: 5 349
Как да се информира за нещо, за което всички знаят и устройва всички. Учителите в 9 клас и те мълчат. И в 10 клас също. Как иначе може дете да покрива ниво А1 в 10 клас.

# 664
  • София
  • Мнения: 19 932
Как да се информира за нещо, за което всички знаят и устройва всички. Учителите в 9 клас и те мълчат. И в 10 клас също. Как иначе може дете да покрива ниво А1 в 10 клас.

Тук не съм съвсем съгласна, освен ако написаното важи за не едно дете, а за доста деца. Понеже и при доказано добър учител винаги има  наистина слаби деца по езика. Така беше дори и някога  през 89-90та, когато учителите бяха съвсем друга "бира", какво остава за сега.... Слаби по ред причини могат да бъдат някои деца - натрупани пропуски в 8 клас,  загубена мотивация да ги запълнят от 9-ти нагоре,  мързел и незаинтересованост,  никакво смущение от  натрупаните  ниски оценки като показател за незнание, никаква реакция и след оплаквания на родителска, принципни затруднения при изучаването на езика дори и при що-годе старателни деца (трябва да се приеме, макар че за някои родители е трудно, че и с езика, както примерно с мат, има справящи се брилянтно и такива, на които им е наистина трудно с всичко в него - и с научаването на лексика, и с граматиката, и с произношение, и със създавaнаето/формулирането на рaзните елементи после в текстовете за SK, и с устната комуникация.... И точно защото има И такива деца, те не са глупави, боже опази някой да си помисли, че намеквам това, просто немският не е  някак техният език, има и недопускани до ДСД навсякъде в училищата с немски. Хем не трябва да си кой знае какъв корифей, че да покриеш изискванията за допускане...

ПП Който иска да вярва, който иска не - познавам дете, на което една година му отне да се научи да чете като хората на немски - нещо, което на фона на граматиката е супер, мега, ултра елементарно. И в същото време в 11 клас се яви и взе СРЕ по английски.

Последна редакция: ср, 07 юни 2023, 20:40 от пенсионирана русалка

# 665
  • Мнения: 1 316
Русалка е права, много хора не отчитат индивидуалните способности и наклонности на децата си. Не малко семейства видях да записват деца в училища заради родителско желание, а не заради това на детето. И също- моят син е 10ти клас, зимата покри С1 в Гьоте институт, така че не е редно да виним някой, училище, учителка и т.н. Случаи всякакви...

# 666
  • София
  • Мнения: 617
Здравейте! Излезли са резултатите от матурата по български за 12 клас.

# 667
  • столицата
  • Мнения: 4 482
Хайде, очакваме да се похвалите😀
Бях на театъра на НЕГ днес. Много съм доволна! А накрая ни просълзиха като се сбогуваха с абитуриентите-артисти. И между другото вметнаха за 6-ците от ДЗИ-то.

# 668
  • Мнения: 651
Да, часовете при Ирина Велева са песен. 8-ми клас минава лежерно и като ваканция. Какво повече да искат учениците! А и родителите, като виждат едни доволни и щастливи деца. Госпожата и директорката са доволни също от показаните отлични резултати. Проблема идва след това, в 9-ти клас, който е като сблъсък с товарния влак. И потърпевшите осъзнават, колко НЕ са научили немския. Пък хейтърите си хейтят и се спасяват по единично. Защото всеки опит  да бъде направено нещо по въпроса е бил потушен с викове, крясъци и високопарни обяснения колко е "велика" госпожата!
Повече нямам какво да кажа по въпроса. Все по силно се надявам следващите класове да са по единни и по мотивирани да направят нещо по въпроса без да си затварят очите!

Аз се включвам като родител от настоящия клас. Както сама казваш, децата са доволни от класната, имат добри резултати. От прочетеното по темата, аз бях в ужас, че се падаме в тази паралелка. Бях готова да търсим учител, ние си го имаме, съсед. Но, детето не иска. Добре бил. Справял се. Има високи оценки. Аз на каква база да тръгна да се оплаквам, да подписвам подписки срещу учител. Как да разбера какво му е нивото на това дете? Принципно мога да го пусна на импровизиран изпит при страничен учител, но и то трябва да има желание. Да осъзнава, че нещо му липсва и куца. Това с бунтовете и подписките, може да се случва в 9-ти клас, когато вече виждаш, че не знаеш. Но аз не видях да има активност от родителите на 9 или 10 клас. Единствено, няколко мнения в темата. Директорският изпит, би бил една такава база за сравнение на знанията на децата, но както разбирам и там всичко потъва като Титаник! 😞

# 669
  • София
  • Мнения: 19 932
Зайченце, не мисля, че някой се е оплаквал някога от г-жата като човек, напротив, винаги са казвали хората, че децата им я харесват - мила е с тях, не ги реже в оценяването. Но въпреки това има  винаги начин да се констатира дали нещата с езика вървят като хората. Може да се направи в такава интензивна година паралел с  обема на взетата лексика в други класове, с количеството давани домашни, с честотата на контролните работи,   докъде е класът в учебника/помагалата, с това как са се справили учениците от него на 1 кръг на олимпиадата (не нататък, на областен и национален, където нивото вече е по-високо), даже и с времето, необходимо за подготовка  у дома (колкото и индивидуално да  е то) и т.н.. Споделяла съм назад, че видях тетрадка на дете при г-жата  през минала година, не през тази. Фактът, че не се пишат на много места родове и множествени числа  за мен би бил повод за  моментално светване на червената лампичка. Майката на детето сподели, че на родителска  лично попитала дамата с очакване, че тя ще каже, че детето не ги е писало старателно, пропускало ги е. Но не, казала, че едва ли не нарочно го прави, да се научели да търсят в речник.. Ми ако имаш от днес за утре примерно нови 150 думи да научиш, паралелно с това и немалко граматични упражнения в помагало да попълниш и някое съчинение да напишеш, най-кофти изборът ми се струва тепърва вкъщи да ровиш за родовете и множествените им числа на тези думи. Голям разход на време е това, без доказан бонус за ученика..Речникът на този етап има по-скоро функцията да погледнеш за това какво означава дадена дума, която срещнеш като непозната някъде в текст..Винаги има такива, та ученикът така или иначе го ползва . Друг е въпросът, че ползват речници на тел..

Последна редакция: пт, 09 юни 2023, 09:02 от пенсионирана русалка

# 670
  • Мнения: 651
Зайченце, не мисля, че някой се е оплаквал някога от г-жата като човек, напротив, винаги са казвали хората, че децата им я харесват - мила е с тях, не ги реже в оценяването. Но въпреки това има  винаги начин да се констатира дали нещата с езика вървят като хората. Може да се направи в такава интензивна година паралел с  обема на взетата лексика в други класове, с количеството давани домашни, с честотата на контролните работи,   докъде е класът в учебника/помагалата, с това как са се справили учениците от него на 1 кръга на олимпиадата (не нататък, на областен и национален, където нивото вече е високо), даже и с времето, необходимо за подготовка  у дома (колкото и индивидуално да  е то) и т.н.. Споделяла съм назад, че видят тетрадка на дете при г-жата  през изминала година, не през тази. Фактът, че не се пишат на много места родове и множествени числа  за мен би бил повод за  моментално светване на червената лампичка. Майката на детето сподели, че на родителска  лично попитала дамата с очакване, че тя ще каже, че детето не ги е писало старателно, пропускало ги е. Но не, казала, че едва ли не нарочно го прави, да се научели да търсят в речник.. Ми ако имаш от днес за утре примерно нови 150 думи да научиш, паралелно с това и немалко граматични упражнения в помагало да попълниш и някое съчинение да напишеш, най-кофти изборът ми се струва тепърва вкъщи да ровиш за родовете и множествените им числа. Голям разход на време е това, без доказан бонус за ученика..
Аз разбирам всичко това, но аз, като родител, който не знае и една дума немски език, няма как да направя този контрол. Нито знам какво да гледам, нито какво да питам. На Олимпиада не поиска да ходи, за да видим резултат. Специално съм го питала, дали записват мн.ч и родове, тъй като съм чела коментари тук, казва, да пишем. Всичко това трябва да се проследи от директор. Аз как да направя сравнение между децата в различни класове? Или учителите, които поемат децата в 9-ти клас да алармират.
Нападките към нас, родителите, на "зайците", че нищо не правим, не мисля, че са уместни.

# 671
  • София
  • Мнения: 19 932
Зайче, не те познавам, но виртуално те харесвам, така че нямам намерение да споря Simple Smile Не  е нужно родителят  да знае немски и той да е непременно този , който вижда/усеща разлики. Самите деца идеално се ориентират при наличие на такива разминавания, понеже си говорят редовно с набори и от други паралелки и добре знаят, че другаде натоварването е много по-голямо. Ако беше  иначе, нямаше деца сами да искат уроци, едва ли все пак на някого след натоварения  с уроци по мат и БЕЛ 7 клас пак му се ходи на такива и в 8-ми, само че по език..

Последна редакция: пт, 09 юни 2023, 09:48 от пенсионирана русалка

# 672
  • София
  • Мнения: 2 973
Съученичка на дъщеря ми постоянно помага на дете от въпросния “д” клас с допълнителни материали и копия от взетата лексика.

# 673
  • София
  • Мнения: 617
Чудех се дали да се включа по темата, защото не касае госпожата по немски, а по математика. Но понеже и второто ми дете е при нея - разбираемо в 8-ми клас преподава само тя - та ще напиша.

При сина ми бяхме в шок - деца , които са влезли с много високи оценки по математика изкарваха четворки на тестовете. На родителската среща - разбираемо - имаше спорове, но въпросната госпожа невъзмутимо каза, че децата не решават задачи и трябва да ходят на консултации. И излезе от стаята. Подписката не свърши никаква работа.....След това синът ми влезе в Leistung и нямаше срещи с нея. Но приятелите му от ДСД са имали и физика при нея - пак катастрофално.

При дъщеря ми сега - аз бях подготвена. Разбираемо - останалите родители  се сблъскаха с математиката. В чата на родителите се изказваха мнения какво да направим, организираха се пак подписки. Аз казах какво сме направили преди години и какъв е бил резултатът - почти ме игнорираха, нали не сме постигнали нищо. И на родителската среща аз очаквах да възникнат пак спорове. Но - госпожата влезе, държа се пак по същия начин, децата не учели и т.н. И си излезе без никой от родителите да каже и дума.

Та понякога родителите предприемат действия, но няма резултат. Друг път са много надъхани помежду си , но не правят нищо.... Истината е, че всички страдат от години, но нещата не се променят. Не искам да споря, споделям моят опит.

# 674
  • София
  • Мнения: 2 973
Stassi, нищо не направихме, права си. Защото някои от родителите решиха да й дадат шанс, а не трябваше. Вчера отново е “избухнала” на класното със задачи, които по думите на дъщеря, ми изобщо не е преподавала. Върна се у дома доста посърнала. Единствено мога да кажа, че съжалявам, че не я “нагънахме” както трябва тогава, но и класната тушира бунта в зародиш:). Дано да не им предподава в следващите години, но разбирам че и сестра й (по IT) не била “цвете за мирисане”.🙁

Общи условия

Активация на акаунт