СЕДМИ КЛАС 11.07.-17.07. Класиране, ела с добрата новина!

  • 81 254
  • 1 086
  •   1
Отговори
# 510
  • Пловдив
  • Мнения: 961
Ей, това моето хлапе ми вдигна нервите. До последно се чуди между испански и английски. Приета е в английската, и преди малко ми пише. Утре се записвам, няма да ходя на второ класиране. Пак обясних, че нищо не губи, да опита, ако държи на испански. Ми пак не е сигурна, защото ако я примат испански, нямало вече да може да запише английската. Оф, лапешка работа.

Не се притеснявай, ще и хареса в Английската и няма да съжалява Hug

# 511
  • Мнения: 4 509
Гаргамела, благодаря за насърчителните думи. Каквото сабя покаже. Понякога нещата се нареждат не по наше предпочитание, но в в наша полза, в крайна сметка.
Това си викам- цяла година бъхти математика, химия, физика, явява се по олимпиади и състезания, с часове и часове работа и вложен труд и този резултат. От друга страна- една седмица лежерно четене с минимални усилия и изкара достатъчно, за да я приемат. Може би пък така е трябвало? От едната страна- труд и усилия, от другата страна- лекота и късмет. Може да е подарък от съдбата. Коя съм аз, че да оспорвам даровете й?
Последно- според второто класиране- каквото е рекла висшата сила, това ще е.

# 512
  • София
  • Мнения: 20 039
Пенсионирана русалка,
аз я разбрах поради наличието на този тип жизнен опит. Ако говорим за умно и будно дете, дори със сериозни пропуски по математика, в по-малките градове често МГ е безалтернативен избор като среда и качество на обучение. Да, може да буксува по математика (това вече ми е само предположение), но ще вземе от другото. В крайна сметка общообразователната програма е за всички, математиката не е единственото, което се изучава в МГ.

 Има логика в написаното при липса на избор на училища, но децата обикновено почват да недолюбват мястото,  в което по даден предмет, изучаван задълбочено в целия курс на обучение ( в случая мат), буксуват сериозно, вечно са в позицията на догонващи..Та негативизмът, натрупан заради мат, се  прехвърля и на други предмети. Точно като в  ЕГ- дете се оказва насилствено, под натиска  на  родители, в езикова с първи език, който определено НЕ желае да учи.  Саботира ученето му, натрупва много бързо пропуски и затъва. Не намразва тогава само езика, а  цялото училище..

Последна редакция: вт, 12 юли 2022, 13:14 от пенсионирана русалка

# 513
  • Мнения: 8 958
Гаргамела, с горното съм съгласна, но не мисля, че Стон имаше това предвид, аз поне го разбрах другояче. Да предположим, че дадено дете има на НВО по мат около 60-65 точки, средностатистически резултат (нито слаб, нито висок), показващ обаче пропуски по предмета. Но въпросното дете живее в град, в който този резултат ще му позволи прием в МГ. Добър ли е подобен избор? Или е  все пак по-добре да се види кои са му силните страни и да се насочи към доразвиването им извън МГ?
То ако е с 60-65т по математика пак добре. Има пропуски, но при стягане може да се навакса. Проблем е, че в профил математически влизат деца и с 30 точки на НВО математика, което означава, че те не знаят нищо, буквално. Системата го позволява, но се чудя къде са родителите в този случай.  В повечето случаи се касае проста за незаинтересованост от тяхна страна. Да влезе там детето, пък че нищо не знае и през следващите години едва-едва ще изкрета, няма значение

# 514
  • Мнения: 8 581
Гаргамела, с горното съм съгласна, но не мисля, че Стон имаше това предвид, аз поне го разбрах другояче. Да предположим, че дадено дете има на НВО по мат около 60-65 точки, средностатистически резултат (нито слаб, нито висок), показващ обаче пропуски по предмета. Но въпросното дете живее в град, в който този резултат ще му позволи прием в МГ. Добър ли е подобен избор? Или е  все пак по-добре да се види кои са му силните страни и да се насочи към доразвиването им извън МГ?
              Резултат от 60-65 т не винаги означава пропуск по предмета.Работила съм 46 години с деца и напълно съм на ясно с психиката на децата.Когато тестването е външно /непознат човек/ деца с отлични знания и умения дават по-слаб резултат.Когато аз провеждам теста /познат човек/ децата дори и по-слабите дават по-добри резултати.Стигнах до извода,че в повечето случаи се касае и за слаба психика на децата ни.Поизнежихме ги с грижите си.Та излезе като в поговорката "Много баби хилаво дете"! Малката ми дъщеря ми е забранила да се  занимавам с децата и.Контрира с това,че аз на времето не съм и висяла над главата и не съм оказвала непоискана помощ.И двете и деца са напълно самостоятелни и помощ им се оказва само когато поискат.С всичко се справят абсолютно сами.
               За математиката - и аз се чудя на този мерак.По едно време си мислех,че е модерно,защото наистина в тези у-ща попадат деца със съвсем други нагласи.Понякога родителите ги вкарват в математически у-ща още от първи клас и със сигурност изборът на децата не е техен.Пример за това са моят зет и брат му.Двамата завършили математическа гимназия с отличен.Най-престижното у-ще в града им.Сега зетя е режисьор,а брат му артист.Та се чудя за какво точно им е била математиката.

# 515
  • Мнения: 13 420
децата обикновено почват да недолюбват мястото,  в което по даден предмет, изучаван задълбочено в целия курс на обучение ( в случая мат), буксуват сериозно, вечно са в позицията на догонващи..Та негативизмът, натрупан заради мат, се  прехвърля и на други предмети.

Пак подчертавам нещо, което вече казах - с 60-65 не са "догонващи", "изоставащи", а са масовият случай и по тях се определя мярката на преподаването, не по 2-3-5 състезатели. Просто сравнявате ябълки с круши.

Вече за 30 т. съм съгласна, че не са за там. Що се отнася до "за какво точно им е математиката", само ползи съм видяла от знаенето й, макар с 27 години трудов стаж да не съм работила ни ден нито по средното, нито по висшето си образование Simple Smile

# 516
  • Мнения: 142
Ей, това моето хлапе ми вдигна нервите. До последно се чуди между испански и английски. Приета е в английската, и преди малко ми пише. Утре се записвам, няма да ходя на второ класиране. Пак обясних, че нищо не губи, да опита, ако държи на испански. Ми пак не е сигурна, защото ако я примат испански, нямало вече да може да запише английската. Оф, лапешка работа.
Здравейте! Абсолютно същия казус имам с моята дъщеря. Приета е във 2АЕГ, но на второ класиране почти сигурно ще влезе в 1АЕГ- разликата е 0.5т. от първо класиране. И сега е голямо чудене! Всъщност не знам какво да правя- да се намеся или да я оставя ... Предполагам все ще съм виновна. Логистиката определено е в полза на 2АЕГ.

# 517
  • София
  • Мнения: 1 769
Здравейте, нахлувам за малко в темата ви - помогнах на приятели да запиша детето в НГДЕК (не са от София). Връчиха ми служебна бележка, че е прието при тях, която искат да се занесе в старото у-ще и от там да дадат бележка, която да им се занесе, че е отписано. Мислех си, че с тези бележки вече се приключи и си знаят, че става по служебен път. Преди 3 г ми беше първият седмокласник и тогава тепърва се изясняваше тази сага. Сега се опитах да поспоря с учителите на място (местих тази година деца в София и всичко стана автоматично), но нали не е за моето дете, не посмях да прекалявам Simple Smile Зачудих се дали не настояват защото е от друг град. Виждам, че в темата и други са се записали - ra2, на Вас поискаха ли ви да се разхождате до старото училище за въпросната бележка?
Иначе ако ще помогне на някой за колебанията - за първа година предлагат и Чуждоезиков профил. В 8 клас ще е ИИЧЕ (18 ч език), после в 11 и 12 остава с най-много часове съответния западен език и латинския. А в др 2 паралелки (хуманитарен профил) - в 11, 12 профилите са История и Философия и от тях избират за 2ри ДЗИ. Проблемът е, че за езиковия карат кандидатите да посочат 3 езика (от 6те които предлагат) и класът ще се сформира според най-желания език. Но ако случайно в този момент размисли детето и иска да се върне към хуманитарния, не можело. Видя ми се странно, защото реално може да се окаже, че езикът ще е 4ти и да няма желание изобщо да го изучава, а и едва ли бройките ща са им точно за 1 клас. Но като ми казаха веднъж написан Чуждоезиков си оставате в него... съответно моите познати си избраха Хуманитарен профил.

# 518
  • Мнения: 95
Някакви прогнози за бала за НПМГ?

Ние сме отново на кръстопът! Приети сме на 1во желание в София област и на последващо в София град. Говорих днес и с двете РУО-та. РУО София град ми казват, че не можем да играем схемата записване в София област и чакане за втори етап в София град, защото системата била обновена/обединена и нямало да ни допусне за втори етап при статут Записан/макар и в друга област, а ние имаме в момента две отделни заявления със статут Незаписан. А пък РУО София област казва, че може и едното класиране не пречило на дрогото.... и сега какво да правя... как може да няма указания за този случай и двете инструкции да си противоречат.

Последна редакция: вт, 12 юли 2022, 13:42 от rusiblue

# 519
  • Мнения: 13 420
Orka,
да не е и вашата Везни? Simple Smile
Бих пояснила логистичните несгоди и оставила да реши сама. Все пак тя ще ходи 5 г. рано сутрин, не ти. Така или иначе с пубери, каквото и да избере - все ще мрънка и ще си виновна.

# 520
  • София
  • Мнения: 20 039
Дидиа, естествено, че има деца, при които такива точки (дадох за пример 60 заради чувствителността на някои родители тук на тема по-ниски резултати, но спокойно можеш да разгледаш случаи на деца в МГ и с по-малко) са следствие на моментен срив, а не на сериозни пропуски. Но не мисля, че са масовият случай. И  е малко в сферата на пожеланията да наваксаш такива пропуски.

Параход, опираш се на стар личен опит, ама сега времената са други. В 11 и 12 клас по новата система материалът е вече университетски, в МГ задълбаването е и по-отрано, масата като не го осмисля/разбира, какво правим, как се равняваме по нея? Пропускаме материал ли, защото е трудно смилаем  за мнозинството? Материята е сложна и за деца без пропуски, та тези неща следва да се премислят също още при кандидатстването/приема.

# 521
  • Мнения: 142
Orka,
да не е и вашата Везни? Simple Smile
Бих пояснила логистичните несгоди и оставила да реши сама. Все пак тя ще ходи 5 г. рано сутрин, не ти. Така или иначе с пубери, каквото и да избере - все ще мрънка и ще си виновна.
Телец! Но може асцендента да е Везни:).

# 522
  • София
  • Мнения: 1 156
И аз да се отчета - синковецът е приет в 133-то с РЕ. Той е по-математически тип, но искаше ЕГ, даже ме учуди, че цялата гама паралелки искаше да пишем, просто училищата са му по-важни от паралелките. Иначе аз го предизвиквах с разни неща, докато ги редяхме, но не поддаде. Пожелаваше си дано не е с руски първи език и ето, че точно руски го приеха Nerd Но ще участваме във второ класиране и каквото съдбата реши тогава, значи нагоре писаните са все желани училища...аз лично имам малко резерви за 22-ро, и аз заради преобладаващите момичета и неудобния ни транспорт, но май така е по-добре - момче да попадне сред момичета да се учи как се общува с тях, отколкото да е само сред момчета и да липсва ежедневен и интензивен училищен опит с девойки Blush

# 523
  • Мнения: 13 420
Русалка,
стар-не стар, все с подобен сой деца се работи. И тогава имаше в сиповете и зиповете университетски материал. Еми, изкласиха. Голямата част записаха икономически специалности после.
А и да не мислиш, че всички учители, хеле в провинцията, са за 100 точки?

Скрит текст:
Моето дете има 76.25 точки поради слаба психика (като знаене и пробни е между 80 и 90) и не бих го дала в МГ, дори да можеше, а и то не иска. Очевидно с БЕЛ, близък до сто, интересите и талантите са други. Но както сега е модерно да се казва, всеки сам си преценя Grinning

# 524
  • Варна
  • Мнения: 936
Успяхте да кажете това, което ми се върти в главата, по-добре от мен. Аз съм завършила МГ в Ямбол, обичах математиката, ходех по състезания и решавах много задачи. Въпреки това в 10 клас си преподредих приоритетите и започнах да се подготвям за медицина. Моят половин е завършил варненското МГ, в последствие също станал лекар и винаги твърди, че е това, което е сега благодарение на средата в гимназията. Никой от децата ни не е математик, какъвто бях аз. Младежът сега е записан в МГ основно под влияние на баща си. Има интерес към коли и компютърни игри и го насочихме за немски и нещо инженерно в Германия след това. Той се справя с материала и понася стрес, но не е като да е луд фен на математиката. Кога ли ще спра да се чудя дали грешим с МГ или по-добре е ЕГ с немски?
Във Варна МГ в паралелката с най-висок бал мин.бал е 493,5, колко да не е добро нивото

Общи условия

Активация на акаунт