Кандидатстване с рисуване след седми клас - тема 9

  • 41 086
  • 787
  •   1
Отговори
# 300
  • Ланкър, планините Овнерог
  • Мнения: 11 070
А не е ли важно с какво иска да се занимава детето, какво иска да учи 5-те години и след това. Моето иска да е графичен дизайнер, това ѝ е мечта. Не е ли редно да се ориентира към МОНски изпит повече, като изключим фотогравското, другите към МК нямат подобни специалности или греша? Много ми е далечна сферата и ми е трудно да се ориентирам.
Моята завърши Рекламна Графика в НГПИ. В дипломата й пише "графичен дизайнер" . Много се съмнявам, че МОН-ските ще дадат същото обучение. И аз изключвам Райнов, за там само хубави неща съм чувала.

# 301
  • Мнения: 262
А не е ли важно с какво иска да се занимава детето, какво иска да учи 5-те години и след това. Моето иска да е графичен дизайнер, това ѝ е мечта. Не е ли редно да се ориентира към МОНски изпит повече, като изключим фотогравското, другите към МК нямат подобни специалности или греша? Много ми е далечна сферата и ми е трудно да се ориентирам.

Ако иска да е графичен дизайнер, най-добрите училища са НГПИ, специалност "Рекламна графика" или Николай Райнов. Фотографското също е вариант. Останалите МОН-ски училища не подготвят сериозно по специалността.

Това, че някое училище си е създало модерна специалност като рекламна графика или графичен дизайн, далеч не означава, че подготовката по специалността е сериозна. Много от училищата правят това като рекламен трик, за да привлекат повече ученици.
Не се подвеждайте по "етикета" на специалността. Поговорете с деца, които учат във въпросната специалност, с преподавателите, проверете колко часове имат по специалните предмети, отидете на "отворени врати" преди да изберете училище.

Не говоря за личните качества на учителите в едни или други училища, а за количеството на подготовката. Например в 51-во в осми клас имат 5 уч. часа седмично по специални предмети (рисуване, комп. графика или там каквото ги занимават); в НГПИ имат 15 уч. часа по специални предмети. Няма как подготовката да е равностойна.
Това не означава, че дете, завършило едното училище задължително ще стане добър специалист, а дете, завършило другото няма да стане. Но е доста точно измерение какво училището може да им даде.

Последна редакция: ср, 14 дек 2022, 09:54 от Paper moon

# 302
  • Мнения: 547
Здравейте. Имам дъщеря в 4 клас, която много иска да рисува. Много съм далече от сферата и се надявам на помощ от вас. Дайте ми някакви препоръки за ателиета, където би могла да походи на уроци известно време, за да видим дали е нейното?

# 303
  • София
  • Мнения: 457
Здравейте. Имам дъщеря в 4 клас, която много иска да рисува. Много съм далече от сферата и се надявам на помощ от вас. Дайте ми някакви препоръки за ателиета, където би могла да походи на уроци известно време, за да видим дали е нейното?

https://hg-iliapetrov.com/bg/detska-shkola

# 304
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 619
Работи ли детската школа, защото от началото на пандемията седи надписа, че временно прекратява дейността си?

# 305
  • Варна
  • Мнения: 2 459
Здравейте! Записвам се да ви следя, въпреки, че май повече за София се обсъжда. Нашата седмокласничка се готви за изпити също. Ние сме във Варна, тя си е избрала с НУИ, с изпит към МК, като второ желание ѝ е Хуманитарната гимназия, при нас там има профил с изпит с рисуване към МОН. Но тя има най - голямо желание за НУИ.
Има ли и други от Варна, които ще кандидатстват тази година?

# 306
  • София
  • Мнения: 406
Здравейте. Имам дъщеря в 4 клас, която много иска да рисува. Много съм далече от сферата и се надявам на помощ от вас. Дайте ми някакви препоръки за ателиета, където би могла да походи на уроци известно време, за да видим дали е нейното?


http://www.tvorisyuli.bg
https://www.facebook.com/yuli.artkids

# 307
  • Мнения: 755
Здравейте и добре дошли на новите мами! Късмет и вдъхновение за децата!
За любителско рисуване за по-малки деца аз също се оглеждам и благодаря за споделената по-горе информация!
Море! , действително най-много се обсъжда София, а и тук са най-много вариантите с рисуване, но всички от цялата страна са добре дошли. Специално в НУИ Варна имаше тук в темата приети и записани деца и миналата, и тази година и вярвам, ще можете да сте си полезни.

# 308
  • Варна
  • Мнения: 2 459
Здравейте и добре дошли на новите мами! Късмет и вдъхновение за децата!
За любителско рисуване за по-малки деца аз също се оглеждам и благодаря за споделената по-горе информация!
Море! , действително най-много се обсъжда София, а и тук са най-много вариантите с рисуване, но всички от цялата страна са добре дошли. Специално в НУИ Варна имаше тук в темата приети и записани деца и миналата, и тази година и вярвам, ще можете да сте си полезни.
Благодаря, дано всички се похвалим, че децата са влезли, където са искали най-много.
Аз малко завиждам на всички в София за това, че има толкова възможности с рисуване, въпреки че и конкуренцията е по-голяма също.

# 309
  • Мнения: 547
Здравейте. Имам дъщеря в 4 клас, която много иска да рисува. Много съм далече от сферата и се надявам на помощ от вас. Дайте ми някакви препоръки за ателиета, където би могла да походи на уроци известно време, за да видим дали е нейното?


http://www.tvorisyuli.bg
https://www.facebook.com/yuli.artkids
Много благодаря!

# 310
  • София
  • Мнения: 685
Здравейте.
Ориентирали сме се към Професионална гимназия по дизайн „Елисавета Вазова".
Може ли някой да сподели как се формира бала за паралелките? Видях, че в 8ми клас различните паралелки учат различни езици. Това с избраната специалност ли върви? Например специалност Графичен дизайн учат задължително немски/френски, а Моден дизайн - италиански? Бих се радвала да чуя и отзиви за училището от родители на деца, които учат там.
Благодаря!

# 311
  • Мнения: 755
При кандидатстването за настоящата учебна година 2022/2023, за ПГД "Елисавета Вазова" се вземаха само матурите по български и математика, без изпит по рисуване. А какви още балообразуващи вземаха от свидетелството за 7-ми клас, не помня. Но изпит по рисуване - твърдо няма. С моето дете ходихме там на деня на отворените врати. Освен перфектната им организация и любезно отношение, на мен много ми беше допаднал творческият и образен начин, по който учат всичко - изработват модели от различни материали по различните предмети, илюстрации на произведения по литература и др. Решението за подбор и подредба на желания обаче си беше по преценка на дъщеря ми, а тя предпочете други училища, та не мога да се изкажа пряко за отзиви за обучението там.
За езиците - май почти навсякъде предварително се определят и са фиксирани към дадена паралелка (може и да има изключения, но не е като по наше време, когато и в прогимназията, и в гимназията си избирахме поне втория език от 2-3 варианта, когато идваше моментът да го учим).
Като съвет мога да Ви предложа да следите обявяването на паралелките от РУО София-град, където ще е описано всичко с профил, език и балообразуване. И да следите сайта конкретното училище за ден на отворените врати - това, по мое мнение, винаги е полезно.

# 312
  • София
  • Мнения: 1 770
В Ел. Вазова умножаваха НВО БЕЛ по 3 + 1х НВО МАТ + оценките по ИИ и ИТ.  И аз знам, че езикът върви със специалността.  Конкретно последната година мисля, че нямаха Моден дизайн. Интересно ще е да видим тази година какви паралелки ще планират.

# 313
  • Мнения: 43
Здравейте! Търся информация относно кандидатстване на дете със СОП след 7 клас с рисуване. Имали ли някакво предимство по време на изпита по рисуване ? Във всяко училище ли може да кандидатства т.е. и към МОН и към МК? Има ли някакво ограничение в броя на децата приети със СОП?
Ако има майки на такива деца минали по този път ще съм благодарна да споделят, какво ми предстои.

# 314
  • Мнения: 123
Здравейте! Търся информация относно кандидатстване на дете със СОП след 7 клас с рисуване. Имали ли някакво предимство по време на изпита по рисуване ? Във всяко училище ли може да кандидатства т.е. и към МОН и към МК? Има ли някакво ограничение в броя на децата приети със СОП?
Ако има майки на такива деца минали по този път ще съм благодарна да споделят, какво ми предстои.

За училищата към МК има вътрешни приемни изпити за всяко училище. Приемат децата с най-високи резултати. Няма други критерии. И няма как да има. Все пак се оценяват способностите на децата и не може да се режат бройки на успешни деца заради деца със СОП, които не са на нивото на другите деца. Разбира се, има деца със СОП, които постигат високи резултати и в такъв случай могат да бъдат приети. Въпросът е по-скоро дали училищата биха отпуснали допълнителни бройки по други критерии, извън стандартната бройка, приемана чрез изпит. За това звънете да питате във всяко едно конкретно училище и/или директно ги посетете на място. Поинтересувайте се и кога ще има дни на отворените врати. Успех!

Общи условия

Активация на акаунт