СМГ "Паисий Хилендарски" - Тема 13

  • 58 435
  • 752
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 23
Според вас колко ще е Мин. Бал на второ класиране за смг?

# 556
  • Мнения: 812
Според вас колко ще е Мин. Бал на второ класиране за смг?
Според мен поне доколкото мога да се ориентирам в статистиките,за което много благодаря на потребители във форума, ще се запазят около миналогодишните или може да има лек спад 0.25 до 0.75 спрямо миналата година.
Естествено ако интересът към училището спрямо миналата година се запази.
От друга страна тази година много вдигнаха таксата в АК и според мен може би голяма част от децата, които са приети и в двете училища, ще изберат СМГ. Или поне в нашия случай е така.

# 557
  • Мнения: 51
    Наред с всичко останало зависи и колко деца от провинцията ще кандидатстват в СМГ. Имайте предвид, че поради финансови причини, децата приети и в СМГ и в АК ще предпочетат СМГ. В този ред на мисли не бих се учудил балът да е по-висок от миналогодишния.

      # 558
      • Мнения: 934
      И моите изчисления са за същия минимален бал на второ класиране за СМГ като 2022 г.

      # 559
      • Мнения: 4 550
      Как ги изчислявате като тази година няма немски с математика, а има две паралелки физика с немски?

      # 560
      • София
      • Мнения: 1 421
      Имате предвид сигурно, че тази година немските са с физика като втори профил, иначе всички паралелки са с първи профил математика, като английските са с информатика втори профил. От тази нова комбинация също идва трудност за прогнози на балове. Да видим дали английските паралелки ще изпреварят по бал немските при новите комбинации.

      # 561
      • Мнения: 4 550
      Да, точно това имах предвид, благодаря!

      # 562
      • Мнения: 812
      Да, много жалко ме няма информатика с немски тази година. Моята дъщеря точно такъв профил иска. Сега заради езика трябва да направи компромис с това дали да учи немски или да учи  информатика. А желанието за немски език е много голямо… Физиката не е особено долюбвана, но пък там е по-скоро субективен фактор от към учителя в училище досега…
      Не знам какво да я посъветвам да запише за първо желание…

      # 563
      • София
      • Мнения: 12 861
      Немски в смг се учи основно в 8ми клас.
      И без 8ми може да се постигне ниво в школа, ако детето иска и твърдо не желае профил физика.

      # 564
      • София
      • Мнения: 9 487
      Ако иска да се занимава с информатика, е доста вероятно после пак да запише физика. Информатиката се научава повече по школи, част от тях безплатни.
      Та аз бих заложила на немски и физика + информатика на безплатните школи в училището.

      # 565
      • София
      • Мнения: 1 421
      Мисля, че немски с физика е добра опция, по малкото ми дете избра това тази година, макар още да е рано за преценка, в 8 клас не учат физика. Определено като профил е трудна, но ще разбере в в 11 и 12 клас основно Laughing. Не че и информатиката е лесна. Физиката е ценна, освен това в някои университети в чужбина я искат като хорариум. Синът ми я избра като профил в 11 и 12 клас, попадна на чудесен преподавател. Информатиката наистина може да се попълни до 11 клас със школи, каквито има в СМГ. Освен това има опция за т.нар.ИТ кариера към МОН от 10 клас. Това е едната гледна точка, разбира се, а и според желанията на детето. Имайте предвид, че усиленият немски е само в 8 клас. Оттам нататък часовете намаляват до 4 в 9 клас и в това отношение не е като езикова гимназия. Въпреки всичко мисля, че дава/може да даде една добра базова основа-сега бяха на изпит, ще видим как са се справили.

      # 566
      • Мнения: 2 285
      Директорът на СМГ пред БНР:

      "Задачите в момента не удовлетворяват нито една от заинтересованите групи, каза Тонев.

      "Не са достатъчно лесни за едно ниво от 20-30% от учениците, нито са достатъчно сложни да диференцират топ 10%".

      В 7 клас има много голямо напрежение върху учениците, акцентира Антоан Тонев.

      "Това е най-тежкият изпит в училищното образование. Той определя следващите 5 години. Тук трябва да се обмислят и други варианти, като допускане на участието на олимпиади или състезания за балооразуващи".

      Частните уроци не водят до траен позитивен резултат, смята той.

      "Децата трябва да се съсредоточат върху това, което се случва в училище"

      Той отбеляза, че техните ученици не разчитат на частни уроци, но постигат добри резултати. Направи и предложение в математическите паралелки да се кандидатства с резултата от областния кръг по математика или друго състезание, проведено в 7 клас.

      Постигането на заветния резултат от НВО не  е смисълът на училищното образование, отбеляза директорът.

      Като най-добрия възможен вариант той определи включването и на други предмети, освен български и математика, в оценяването след 7 клас."

      https://bnr.bg/horizont/post/101845425

        # 567
        • Мнения: 113
        Ако принципа е за равнопоставеност хайде тогава нововъведението да е приема в 5 клас да става по НВО математика?!?!? Защо такава драстична разлика за прием в един и същ тип училища  ?!?Аз пък искам 5 и 7 клас само с НВО математика. Невъзможно, нали?!?А  защо трябва да създаваме предпоставка за липса на мотивация и отчаяние на децата в 7 клас ,като приемът им е основно на база резултат български език?!?  Или НВО 7 клас да е с такава трудност , че един двама да са със 100 точки, скалата е достатъчно голяма, от 0 до 100, нека да има истинско разслояване. Принципа отделен модул за кандидатстващи с математическа насоченост е справедлив. Дали ще е към НВО  да се включат допълнителни възможности за определяне на бала , национални състезания от календара на МОН  и т.н. или пък да е съвсем отделен изпит аз не виждам нищо лошо. Нали всеки може да се яви на състезание ?!?

        # 568
        • Мнения: 7 665
        Проблем с включване на ном би имало. По регламент задачите на ном не са от ооп, което прави неравнопоставеността. Та това предложение просто не е добро и няма да е работещо. По ооп могат да се съставят хубави тестове за нво. Пример са всички тестове на "смг учители". Дори не е нужно всички задачи да са с по-висока трудност, а примерно 3 от модул 1 и една-две подточки от модул 2. Аз пак не разбирам как българиците могат да направят хубави тестове, а математиците - не.
        А идеята с използване на интегриран тест ще е доста затормозямаща за децата.

        # 569
        • София
        • Мнения: 5 449
        Вижда се, че ножницата в подготовката по математика е голяма и няма как един тест да обхване целия спектър. Не може ли да има допълнителен модул по математика, който да участва в приема за паралелките с утроена оценка по МАТ и съответно да не е задължителен. Точките от него може да се добавят към точките от НВО само за целите на кандидатстването в тези паралелки.

        Общи условия

        Активация на акаунт