СМГ "Паисий Хилендарски" - Тема 13

  • 49 350
  • 752
  •   1
Отговори
# 720
  • София
  • Мнения: 3 538
Няма как по БЕЛ да не санкционират неграмотно писане. Утре ще цъфне някой нереализиран поет да пита, защо са санкционирали детето му, че е написало, че
2 + 2 * 2 = 8.

# 721
  • Мнения: 927


Интересът на МОН е да „бутне“ струпването на оценки от левия край на графиката към средата.

При текущото общо ниво на обучението по математика, това най-лесно може да стане като „напълни“ Модул 1 с повече много лесни задачи. Например, слага още 10 много лесни задачи и увеличава времето за Модул 1 с половин час.

Интересът на СМГ е да „бутне“ десния край на графиката надолу, което няма как да стане без няколко по-трудни задачи.

Ако няма допълнителен изпит, един подход за да бъде и вълка сит и агнето джедай е МОН да даде 25 много лесни задачи в Модул 1 и още 5 задачи с по-висока трудност и да увеличи времето с половин час.

По същия начин в Модул 2 може да се запази трудността на първите три задачи и да се добави още една задача, като също се увеличи времето с половин час. Тази задача може да е с трудността, например, на първата задача (алгебра или геометрия) от ПМС, която обикновено се решава от почти всички деца от СМГ ходещи по състезания, но едва ли е по-силите на повече от петдесетина деца от цяла София.

Този формат няма да наруши интереса и на кандидатите за останалите елитни гимназии, защото за тях приемът ще зависи реално от последните 5 (от 30) задачи от Модул 1 и първите 3 (от 4) задачи от Модул 2. Интересът на болшинството решили четвъртата задача няма да е насочен към тези гимназии.

Или в обобщение, Модул 1 с 25 много лесни задачи по 2 точки и 5 по-трудни по 4 точки, за 90 минути и Модул 2 с 3 задачи с досегашна трудност и една доста трудна, например, по 7, 7, 8, 8 точки, за 120 минути.

Така средното ниво ще се върти около петдесетте точки, отличниците ще се въртят около 85 – 90 точки, а баш-математиците ще се борят с последната задача от Модул 2.

Разбира се, това е напълно палиативен подход и той с нищо няма да подобри тежката диагноза на общото ниво по математика, но замазва нещата и балансира интересите на различните страни.

Ако се увеличи общата трудност на НВО, това би довело до долната графика и е изцяло в противоречие с интереса на МОН и другите елитни гимназии.



Аз съм за отделен изпит с 4 или 5 описателни задачи на база само училищен материал, с трудност, например, най-трудните задачи от сборниците за подготовка за НВО.

P.S. Използвах наготово графиката от този пост, https://www.bg-mamma.com/?topic=1476213.525

# 722
  • Мнения: 9 903
Да направят лесен първи и сложен втори модул и ще си стиснем ръцете. Среденрезултат 55 т по мат, хем ще се вдигне общото, хем ще падне броя на деца с над 95 т. И пак ще се влиза с БЕл, но вече по-спокойно.

# 723
  • Мнения: 2 285
Много добре обмислен подход, Ант!
Ако решението не им бъде подадено така, наготово, с фунията, подозирам как сериозно ще се о*кат И догодина "умниците". Между другото, в подкрепа на исканията на Тонев и Ушагелов, застават с имената си и доста преподаватели и авторитети в областта на математиката у нас. Ако и техните имена нямат никаква тежест пред МОН - лошо, много лошо...

# 724
  • Мнения: 363
Вместо да мислите как да скапвате децата с повече и повече изпити, както са 4 в един ден за нпмг, може да се мисли да се отворят още математически паралелки, не е нормално да има 20 езикови гимназии и 2 математически гимназии, има интерес към математиката очевидно с този висок бал, може да се измисли допълнителна сграда, като филиал и на нпмг и смг и да преподават учители и от двете.

# 725
  • София
  • Мнения: 5 072
Няма чак такъв интерес към математиката, а към подбрана среда и към гимназии с име. 125-то се опита да направи математическа гимназиална паралелка и не успя. Едната година не се сформира, после успя, сега щяла да бъде природонаучна.

# 726
  • Мнения: 363
Еми като гледам бала си има. Преди пчмг едва запълваха една паралелка, сега са им пълни и трите паралелки след 7 ми клас. Повишаване на бала дори за нпмг, дори и туес.

# 727
  • Мнения: 42 036
Вместо да мислите как да скапвате децата с повече и повече изпити, както са 4 в един ден за нпмг, може да се мисли да се отворят още математически паралелки, не е нормално да има 20 езикови гимназии и 2 математически гимназии, има интерес към математиката очевидно с този висок бал, може да се измисли допълнителна сграда, като филиал и на нпмг и смг и да преподават учители и от двете.

Не, не може. Нито има достатъчно учители на ниво, нито деца.
На времето увеличиха паралелките след 4 клас от 4 на 6 и на теория беше за добро, но на практика се оказа обратното.
Накратко, интересът на масата кандидати не е към математиката, а към среда и добро/престижно училище.

# 728
  • Мнения: 363
Ами пчмг намалиха паралелките след 4ти клас с една и увеличиха след 7,защо да не може, ако има желание има и начин. Може да се привлекат учители, при тоя интерес, да се мисли в тая посока, а не толкова в повече изпити и по трудни, по труден изпит пак, ще скупчи децата ще има едни 100 деца с по една точка разлика,пак получена от разсейване, то така и стана даже преди години след 4 ти клас, в ковид годината дето увеличиха на 30 задачите в първи модул в едно изпит и матура..

# 729
  • Мнения: X
Подкрепям мнението на Призма по отношение на търсенето. Иначе има известно предлагане.



Що се отнася до СМГ и НПМГ, училищата не могат да се разтягат до безкрайност, като не говоря за сградния фонд.

# 730
  • Мнения: 6 958
Какво толкова пострада смг или някое дете като станаха от 4 на 6 паралелки? Дъщеря ми беше в първия випуск с 6 паралелки. Не мисля, че някой се е чувствал зле от този факт.
Иначе съм съгласна, че се търси среда, а не математика. А и в смг и нпмг няма повече нито стаи, нито учители, които да поемат още паралелки. Математическа паралелка има в 31-во, не виждам балът там да е космически, с около 400 се влиза.

# 731
  • Мнения: 4 278
Гледах, че една от паралелите е с 12 деца в ПЧМГ.
Тази по физика също е с малко деца. Единствено математическата беше с 22.
На второ класиране ли ги пълнят?

Последна редакция: сб, 15 юли 2023, 18:45 от malinkap

# 732
  • Мнения: 363
Ами, именно защото всички се бутат в смг и нпмг другите май, никой не иска да ги записва,не че не иска математика, но кой ги е чувал и какво ниво е математиката там. Последната паралелка е природни науки в пчмг и тя е планирана с 12 деца по малко, предполагам и заради мястото не може да приемат повече деца. Познато дете не му стигна бала да се класира в пчмг, а пък на матурата беше направило грешка от разсейване дето му костваше смг

Последна редакция: сб, 15 юли 2023, 18:27 от bela81

# 733
  • Мнения: 6 958
Ако някой иска да си развива математиката и ако си има основата до 7 клас включително, никой не му пречи да си я развива и надгражда във всяко едно училище. Едва ли има деца в София извън смг, нпмг и пчмг, които да искат да развиват състезателна математика, но и за тези единици си има решение.
Като гледам резултатите на София от нво 10 мат, математиката в АК, ТУЕС, 164 и НЕГ никак не са зле като за нематематически училища и то на фона на явили се 27 деца от пчмг:

# 734
  • Мнения: 4 278
Кой ще преподава състезателна математика на децата в обикновените училища? Това не са задачите от сборниците В група

Последна редакция: сб, 15 юли 2023, 19:01 от malinkap

Общи условия

Активация на акаунт