СМГ "Паисий Хилендарски" - Тема 13

  • 58 491
  • 752
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 582
Начинът за прием в СМГ към днешна дата (лесно НВО) води до неприятни ефекти. Децата в осми клас учат на две скорости по математика и информатика (за по-нататък ще видим). Това върви със съпътстващи проблеми, произтичащи от разпределенията в класовете. По информатика поне официално са си решили въпроса, като директно ги разделят на групи стари/нови, независимо в коя паралелка са децата, но по математика проблемът остава. Има и деца на сходно ниво по математика и информатика от новодошлите, но са единици.
Аз мисля, че не можем да мислим за СМГ като училище за всестранни интереси, защото къде тогава да отидат децата със задълбочени интереси към математиката?

# 421
  • Мнения: 35 371
Фенси, ти в момента си се заяла с мен вероятно и/или още няколко списващи тук. Напъните ти да докажеш нещо-си-там не са особено успешни. Не и като не казваш какво правят новоприетите в СМГ, които не са на нивото на прогимназистите, учещи там. Както беше даден пример от Черна станция точките не винаги се отнемат/дават правилно. А втора възможност няма, нито оспорване на оценяването.
НВО Мат за учениците от МГ не е с голяма трудност, обикновено допускат грешки от бързо смятане или им се отнемат точки за дреболии, които не биха направили впечатление, ако НВО е с по-висока трудност.


Ама ти наистина не четеш какво написах на поне 3 места и си караш по навик. Посочи ми къде точно съм отрекла подбор с по-трудни задачи? Едно място където съм го отрекла.
Но истината, е че ви е проблем изобщо БЕЛ да влиза в балообразуването. А това няма никога да отпадне. Защото 86 точки по БЕЛ за училище с претенции, като СМГ, е нисък резултат. И сега драматизирате, заради това.
Каквото и да си говорим, СМГ може да подбира И добри учители по БЕЛ.

Принципно не отговарям на провокации, но сега ще ти цитирам едно мнение. Имаше и още, ама нямам намерение да ровя.

Винаги е била такава позицията. Има НВО по Мат, съответно са задължени да го ползват за прием в паралелки с МАТ. Няма НВО по природни науки, съответено ползват Оли и състезанието на НПМГ. Когато се появи комбинирано НВО предричам, че ще се промени и приемът в НПМГ.

И аз лично не разбирам какъв е зора за отделен изпит, който е ясно, че ще се изроди до ужаса след 4 клас, с материал тотално нямащ общо с училищния. И съответно стимулиращ всякакви специализирани курсове, сборници и т.н.

Както казах изпит, състезание или модул, няма значение как се казва.
И никой не иска отпадане на НВО БЕЛ, а усложняване на НВО Мат.

# 422
  • Мнения: 315
Никой не се напъва да доказва, НВО няма да се промени. Децата, които не са на нивото на останалите прогимазисти 5-7 клас (които са успели да останат в СМГ), предполагам, че наваксват, едва ли са тъпи. СМГ е общообразователно училище, ако не ти е стигнал бала и до в НПМГ, ТУЕС, но си блестящия математик, пак може да си в националния отбор по математика, нали? Какво точно се губи от състезателната, олимпийската математика? Аз не виждам драма.

# 423
  • Мнения: 35 371
В СМГ М-то със сигурност не кореспондира на общообразователно.

# 424
  • София
  • Мнения: 1 421
Дискусията е ожесточена, и двете тези - за и без специален изпит са защитими и си имат своите привърженици. Фреш брийз мисля, че дефинира един от важните въпроси: СМГ училище за деца с разностранни интереси ли е - тип класическо образование, като привлича в последните години деца с висок бал на база и БЕЛ, не само МАТ и може би това го оформя като облик, като разнообразните профили в 11-12 клас също спомагат затова или цели най-вече привличане на деца с математически интереси, в който случай високият бал следва да е формиран основно на база математика. Според мен би могло да бъде и двете. Интересно е на изхода как са нещата - колко от децата продължават с математика и информатика след това, хубаво е да има рубрика, примерно в сайта - къде продължават СМГ-ци след СМГ? Поне като статистика.
Мога да твърдя, че висок процент от сегашните 12 класници продължават с математика и информатика, ако съдя по съучениците на голямото ми дете, но има и медицина, биология, право, психология и т.н, може би има и хора на изкуството. Наистина ми е интересно да има проследяване, което ще допринесе за обогатяване на информацията за училището и съответно неговия профил.
И ако мога да насоча темата малко към сегашните 7 класници, които четат тук, бихте ли споделили, ако се насочвате към СМГ, като едно от желанията на децата Ви (или ако те четат), защо бихте го избрали? 

Последна редакция: пн, 26 юни 2023, 21:45 от bora

# 425
  • Мнения: 582
..., ако не ти е стигнал бала и до в НПМГ, ТУЕС, но си блестящия математик, пак може да си в националния отбор по математика, нали? Какво точно се губи от състезателната, олимпийската математика? Аз не виждам драма.

Специално пък в ТУЕС не се учи много математика (като часове). И остават две паралелки в НПМГ като алтернатива за деца, които се интересуват задълбочено от математика и това е. И, разбира се, ПЧМГ, които доста по-умно си развиват математическата гимназия. Техните пробни (предполагам и самият изпит) са малко по-сериозни от НВО ниво, пък си приемат децата с над 75 т. (ако не се лъжа)

# 426
  • Мнения: X
В СМГ М-то със сигурност не кореспондира на общообразователно.
Формално:
(7) (Доп. - ДВ, бр. 7 от 2019 г.) Наименование "Математическа гимназия" може да има училище, в което повече от половината от паралелките във втори гимназиален етап са в профил "Математически" и "Софтуерни и хардуерни науки" или само в профил "Математически".
Общообразователни училища отдавна няма. СМГ е профилирана гимназия. И при четири профилиращи предмета учениците от СМГ се явяват на същия ДЗИ ПП МАТ като учениците от ЕГ. Разликите са другаде и се виждат на различни места. Както казах, и двете тези могат да бъдат добре аргументирани. Аз виждам изход и в друга посока. Но тук четат и двете страни, така че няма да го споделям публично.

# 427
  • Мнения: 7 665
Само да ви успокоя, че ако дете си обича математиката може да си я развива и в ЕГ, не е толкоз драматично ако не продължи някой в смг. Да, ниско е нивото в училището, няма какво да се лъжем, но не е невъзможно да се поддържаш сам. Купуваш си 2-3 сборника и си решаваш когато си пожелаеш. Отличното владеене на математика е постижимо, но не за участие в олимпийски отбори или национален кръг на ном.

# 428
  • Мнения: 113
Точно така ПЧМГ има право да има собствен изпит по математика , защо СМГ или държавните училища с математически паралелки да не могат да имат собствен изпит? Всички сме данъкоплатци, частните училища получават ли си парите за дете, получават ги, е някой да ми обясни защо не може СМГ да си определи критериите за прием? Най-логичното и с максимален ефект за децата ще е подобно на 4 клас да се трупат точки и от състезанията от календара на МОН , собствен изпит и малко да се развържат ръцете на такива училища за да си правят адекватен прием. Както е тръгнало родното образование НВО-то трябва да се смъква за да не лъсне хала ни, няма воля за вдигане на нивото и съвсем ествествено оставя единствено решение всяко училище да има право на допълнителен изпит.

Последна редакция: пн, 26 юни 2023, 22:04 от wildmama

# 429
  • Някъде на край света
  • Мнения: 311
Дидева, бой ли предлагаш? Stuck Out Tongue Winking Eye JoyJoy

Maria 007, напълно съм съгласна и имам личен пример. Не е СМГ и не е от днешното поколение, но ако обичаш Математиката правиш всичко възможно да се развиваш. Heart

# 430
  • Мнения: X
Мхм, ама нито една от страните не ме е питала. Joy

# 431
  • Мнения: 6 326
Фенси, ти в момента си се заяла с мен вероятно и/или още няколко списващи тук. Напъните ти да докажеш нещо-си-там не са особено успешни. Не и като не казваш какво правят новоприетите в СМГ, които не са на нивото на прогимназистите, учещи там. Както беше даден пример от Черна станция точките не винаги се отнемат/дават правилно. А втора възможност няма, нито оспорване на оценяването.
НВО Мат за учениците от МГ не е с голяма трудност, обикновено допускат грешки от бързо смятане или им се отнемат точки за дреболии, които не биха направили впечатление, ако НВО е с по-висока трудност.


Ама ти наистина не четеш какво написах на поне 3 места и си караш по навик. Посочи ми къде точно съм отрекла подбор с по-трудни задачи? Едно място където съм го отрекла.
Но истината, е че ви е проблем изобщо БЕЛ да влиза в балообразуването. А това няма никога да отпадне. Защото 86 точки по БЕЛ за училище с претенции, като СМГ, е нисък резултат. И сега драматизирате, заради това.
Каквото и да си говорим, СМГ може да подбира И добри учители по БЕЛ.

Принципно не отговарям на провокации, но сега ще ти цитирам едно мнение. Имаше и още, ама нямам намерение да ровя.

Винаги е била такава позицията. Има НВО по Мат, съответно са задължени да го ползват за прием в паралелки с МАТ. Няма НВО по природни науки, съответено ползват Оли и състезанието на НПМГ. Когато се появи комбинирано НВО предричам, че ще се промени и приемът в НПМГ.

И аз лично не разбирам какъв е зора за отделен изпит, който е ясно, че ще се изроди до ужаса след 4 клас, с материал тотално нямащ общо с училищния. И съответно стимулиращ всякакви специализирани курсове, сборници и т.н.

Както казах изпит, състезание или модул, няма значение как се казва.
И никой не иска отпадане на НВО БЕЛ, а усложняване на НВО Мат.

Има съществена разлика между отделен изпит по МАТ и по-труден втори модул на НВО.  Мисля, че стана ясно от хилядите мнения, но явно за теб не е.
Освен това ти пък забравяш, че претендирате "за изпит като в 4 клас", "вземане предвид на състезания", "изпит на материал извън училищния". Ето го в мнението на wildmama.
Има значение как ще се казва и каква ще е процедурата. Не е все едно.
И всъщност всички имаме интерес за по-трудно НВО, за да се види най-после ужасът и общото ниво и някой да направи най-после нещо.

Точно така ПЧМГ има право да има собствен изпит по математика , защо СМГ или държавните училища с математически паралелки да не могат да имат собствен изпит? Всички сме данъкоплатци, частните училища получават ли си парите за дете, получават ги, е някой да ми обясни защо не може СМГ да си определи критериите за прием? Най-логичното и с максимален ефект за децата ще е подобно на 4 клас да се трупат точки и от състезанията от календара на МОН , собствен изпит и малко да се развържат ръцете на такива училища за да си правят адекватен прием. Както е тръгнало родното образование НВО-то трябва да се смъква за да не лъсне хала ни, няма воля за вдигане на нивото и съвсем ествествено оставя единствено решение всяко училище да има право на допълнителен изпит.

Много малко ЧУ получават част от държавната субсидия. И по закон никой не може да им се бърка как и на базата на каква процедура приемат деца, стига да не е дискриминираща. Единствено условие за да получават субсидия е да приемат 20 % безплатни. Точка.
Аналогията СМГ/ПЧМГ е нон сенс, защото двете училища имат различна собственост. А пък това за данъкоплатците е смехотворно. Искате да кажете, че вие плащатае чрез данъците си за децата в ЧУ? Ами техните родители какво плащат, освен таксата? Да ги закрием ЧУ?

Последна редакция: вт, 27 юни 2023, 08:37 от Fancy

# 432
  • Мнения: 35 371
Щом казваш.....

# 433
  • Мнения: 6 326
Казвам да, и ти дадох за пример щенията на wildmama. Не съм си ги измислила. Щом имате претенции за отделен изпит и класиране "като в 4 клас", а не само за по-трудно НВО, явно и за вас има разлики, при това съществени.

# 434
  • София
  • Мнения: 9 487
По информатика са разделени на две групи по азбучен ред, а не по някакво ниво. Поне в 10 клас. Децата, идващи от други училища след 7 клас, са достатъчно трудолюбиви и амбициозни, за да нямат никакъв адаптационен проблем след това с нивото на трудност на математиката.

Последна редакция: пн, 26 юни 2023, 22:45 от zazu1

Общи условия

Активация на акаунт