СМГ "Паисий Хилендарски" - Тема 13

  • 58 446
  • 752
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 980
Днес (вторник, 27.06.), в 13:40 бях в района на СМГ и отидох до училището да подпиша подписката. Обиколих го два пъти, но не видях някой да събира подписи.

# 481
  • София
  • Мнения: 994
В 8 клас има ли школи по информатика за група Д или започват от 5 клас?
Има школа за всички нива, но 8 клас се явяват на състезания в група C.

# 482
  • Мнения: 187
Днес (вторник, 27.06.), в 13:40 бях в района на СМГ и отидох до училището да подпиша подписката. Обиколих го два пъти, но не видях някой да събира подписи.
това го изрових от фейсбук - групата прием в СМГ: Здравейте, следващата дата, на която ще има родители на деца от СМГ с бланките на подписката в подкрепа на предложението на директор Тонев за включване на резултатите от олимпиадите по математика в оценката за прием в СМГ след 7 клас е 27.06.2023 (вторник) от 15:00 ч. до 19:00 ч.

# 483
  • Мнения: 980
В малка държава като нашата, децата с потенциал да се състезават успешно на международно ниво, които едновременно с това са избрали математиката за свое поле за изява (а не, например, информатика, физика, химия, биология и т.н.) и притежават нужната мотивация да поддържат високоинтензивна подготовка години наред, във всеки набор се броят на пръстите на едната ръка и това разпределение не е равномерно нито във времето, нито географски.

Иначе статистиката за броя състезатели от СМГ на Международната олимпиада (отборът за МОМ е от 6 състезатели) за последните 10 години е следната: 2014 – 4 (+ 1 МГ Плевен, 1 МГ Варна); 2015 – 5 (+ 1 МГ Плевен); 2016 – 4 (+ 1 МГ Бургас, 1 АК); 2017 – 2 (+ 2 МГ Бургас, 2 АК); 2018 – 3 (+ 2 МГ Бургас, 1 ПЧМГ); 2019 – 3 (+ 2 ПЧМГ, 1 МГ Бургас); 2020 – 4 (+ 1 ПЧМГ, 1 МГ Габрово); 2021 – 4 (+ 1 ПЧМГ, 1 МГ Габрово); 2022 – 2 (+ 2 ПЧМГ, 1 МГ Габрово, 1 МГ Силистра); 2023 – 3 (+ 1 МГ Варна, 1 МГ Бургас, 1 МГ Силистра).

# 484
  • Мнения: 187
Да, разбирам. За по-малки ученици търсих и ми попадна МБОМ, където статистиката за последните две години не беше благоприятна за СМГ, но няколко деца не са представителна извадка и не могат да се правят обобщения. МБОМ и МОМ едва ли са и тема или цел на повечето деца. Но според мен е важно учителят да има възможност и желание да помага/насочва децата и извън учебния материал. От там е ясно, че всичко си зависи от желанието и възможностите на всеки. Един учител без необходимата подготовка или мотивация, компромисен, или балансиращ между две училища и няколко курса много по-трудно би свършил тази работа. Въпросът е, доколко училището контролира и не допуска това.

# 485
  • Мнения: 113
Голямата трагедия е, че всички виждат успеха на децата , въпреки че сме малък народ, не сме Китай.Трябва да разберем, че не можем да си позволим съсипване на младите с безумен прием,който лишава всяка година талантливи деца от естествената им среда за развитие.  И като казах, че сме данъкоплатци искам да кажа, че  не може да не искаме  от управяващите промяна, ако нещо виждаме, че не е добро за децата. Аз се питам кога в България наистина ще се мисли  как да се промени системата, така че да се грижи адекватно за развитие на младото поколение, съжалявам,но това,което е в момента  бих го нарекла гавра с труда на децата. Изключителна гавра. Дори и по времето на комунистическа България, форма на управление, която е същата като  фашизъм , тогва го нямаше сегашното безумие.  Директно от олимпиада се приемаха, а не сегашната гавра  да се приравняват първите три места от националната олимпиада със 100 точки от НВО.Абсолютно  несравнимо, чиста подигравка. Къде сме се запътили? Самоунищожаване. Еми господа политици, ако не си гледаме добре децата няма да ни искат утре нас. Само  можещи и развити могат да градят едно по-богато и щастливо общество. И са прави младите да искат да живеят в по-справедливо общество.

Последна редакция: вт, 27 юни 2023, 21:20 от wildmama

# 486
  • Мнения: 35 370
Първите места на НОМ трябва да са не 100, а поне 200 т.

# 487
  • Мнения: 12 669
Пак да кажа, че трябва да има и други училища, които да дават много на децата. Така, по естествен начин всеки ще се насочи към това, което го влече и ще си употреби бала по същество. Разбира се, това е по-трудно за постигане.
Дидева спомена назад, че можем да се възползваме от олимпиадата по информатика за прием, но аз не съм срещала такава възможност? Може ли инфо?

# 488
  • Мнения: X
За да можете, училището трябва да реши на Педагогически съвет да включи резултата от дадена олимпиада като балообразуващ елемент. Точно в тази връзка беше и първото ми мнение, свързано с паралелките МАТ+ ФА. Наредбата дава възможност, но на практика не се сещам за друго училище освен НПМГ, което да се възползва от нея. Не го твърдя със сигурност. Не е по силите ми да изчета 28 областни план-приема.

# 489
  • Мнения: 12 669
Информатиката не съм видяла да се включва. Мисля, че четох, че предмети, които не са общообразователни, не може да се палзват за прием..
В ПЧМГ трябва да може.

# 490
  • Мнения: X
Не съм съобразила, че информатика не се изучава в седми клас, макар че текстът не е чак толкова конкретен.
По решение на педагогическия съвет като елемент от балообразуването по ал. 1 може да бъде включен и общият брой точки, приравнен до 100, от резултатите, получени от олимпиади и/или състезания от календара на МОН, по учебни предмети, по които не се провежда национално външно оценяване през съответната учебна година.

# 491
  • Мнения: 113
142  пълни 100 точки по математик ана НВО в София , мисля че е безпределно ясно, че при такава сложност всъщност приема в СМГ след 7 клас става по български език, защото няма достатъчно добра скала за оценяване, 142 равни по математика първи, това не може да продължава.

# 492
  • Мнения: 9 043
142  пълни 100 точки по математик ана НВО в София , мисля че е безпределно ясно, че при такава сложност всъщност приема в СМГ след 7 клас става по български език, защото няма достатъчно добра скала за оценяване, 142 равни по математика първи, това не може да продължава.
А вие защо мислите, че 142 пълни 100 по математика ще отидат в СМГ.
При детето ми има поне 20 деца с пълни 100 т. по математика и нито едно от тях няма идея да кандидатства в СМГ.

# 493
  • Мнения: 315
На страха очите са големи Grinning

# 494
  • Мнения: 187
Можете ли ориентировъчно да ми кажете, каква част от децата в СМГ ходят на курсове за НВО по български и от кой клас (от 6ти или 7ми)?
И децата, които не посещават такива курсове, а разчитат само на подготовката по български в СМГ, приблизитено на какви резултати могат да се надяват. Знам, че си зависи от дете и от учител, както и че много се презастраховат, и затова ме интересува какви приблизително са разликите в оценките на тези без допълнителна подготовка с ходещите на курсове/уроци. Предполагам поне по математика подготовката в училище е достатъчна и едва ли и по математика ходят на допълнителни курсове Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт