СМГ "Паисий Хилендарски" - Тема 13

  • 58 448
  • 752
  •   1
Отговори
# 465
  • Мнения: 187
Без по никакъв начин да оправдавам МОН и пожелавайки успех на поредната инициатива за промяна на приема след 7ми клас, се замислям дали проблемът е само там. Според мен и приемът за 4ти клас не е перфектен, защото странните коефиценти реално обезсмислят ПМС и Олимпиадата, които не са по-лоши състезания от Мат за всеки.
Не знам каква е подготовката в училището, но от няколко години забелязвам, че има по-малко деца от СМГ с призови места на състезания, особено при по-малките - темата не се измества към състезателите, но от едно безпристрастно класиране по-лесно се съпоставят фактите. Ето например, сега погледнах отбора от БМОМ тази година - от шест деца само едно е от СМГ, при най-голям брой на ученици от випуск за гимназията, а и миналата година не са се представили мн добре. Давам за пример МБОМ, където децата са 7-8 клас и разчитат на знанията си от периода 5-7 клас, преди дискутираното НВО. Бих искал да попитам родители на деца в СМГ 5-7 клас , готвещи се и активно явяващи се на състезания, какви според тях са причините за това?

# 466
  • София
  • Мнения: 5 449
А аз не мога да разбера какво не е ясно. При сегашния вариант подборът не работи.

Е, чак пък толкова. Всяка година СМГ се гордее с носители на национални дипломи, с първи места на ДЗИ, с успехи на състезания. Голямата част от желаещите успяват да продължат. Направете си вътрешна статистика за матурата по математика - със сигурност ще има деца от новопостъпилите с по-високи резултати от тези на "старите" СМГ-та. Малко да се пипне втори модул ще е достатъчно.

# 467
  • Мнения: 12 669
Без по никакъв начин да оправдавам МОН и пожелавайки успех на поредната инициатива за промяна на приема след 7ми клас, се замислям дали проблемът е само там. Според мен и приемът за 4ти клас не е перфектен, защото странните коефиценти реално обезсмислят ПМС и Олимпиадата, които не са по-лоши състезания от Мат за всеки.
Не знам каква е подготовката в училището, но от няколко години забелязвам, че има по-малко деца от СМГ с призови места на състезания, особено при по-малките - темата не се измества към състезателите, но от едно безпристрастно класиране по-лесно се съпоставят фактите. Ето например, сега погледнах отбора от БМОМ тази година - от шест деца само едно е от СМГ, при най-голям брой на ученици от випуск за гимназията, а и миналата година не са се представили мн добре. Давам за пример МБОМ, където децата са 7-8 клас и разчитат на знанията си от периода 5-7 клас, преди дискутираното НВО. Бих искал да попитам родители на деца в СМГ 5-7 клас , готвещи се и активно явяващи се на състезания, какви според тях са причините за това?
Какъв е смисълът от отбор представен само от едно училище.

Иначе, да не е перфектен приемът и след 4-ти клас.

# 468
  • София
  • Мнения: 5 449
MarioSuper, не може да се каже, че СМГ не подбира добре учениците си и затова няма висока представителност в националните отбори. По-скоро трябва да се отчетат други фактори: добри учители и амбициозни ученици има не само в СМГ, почти всички разчитат и на външни школи, а те са достъпни за всички, и не на последно място - колкото и силен състезател да си, без ментор не става. От миналия випуск на СМГ например нито един ученик не стигна до IMO, а не бяха по-слаби състезатели. Не знам в последните 7-8 години това да се е случвало на друг випуск. Просто такава беше ситуацията им.

# 469
  • София
  • Мнения: 3 701
Ако балообразуват със състезание по информатика, половината настоящи ученици няма да се класират, защото хич не им се удава този предмет.
И пак са по-добри от другите, които и йота не са учили програмиране. А и не се програмира програмиране. Решава се задача и се програмира решението. Три задачи, три решения и три кодирания. Къде биха могли да ги бутнат?

# 470
  • Мнения: 4 550
В 8 клас има ли школи по информатика за група Д или започват от 5 клас?

# 471
  • Мнения: 187
По-скоро трябва да се отчетат други фактори: добри учители и амбициозни ученици има не само в СМГ, почти всички разчитат и на външни школи
Мен точно тези други фактори ме плашат, защото имам подозрения от къде идват преподавателите към всички тези външни школи и колко време им оставя за училището "майка". За "външен" човек като мен ситуацията изглежда не особено добра. Не само миналата година, но и тази при по-малките е слабо представянето по математика и ако така вървят нещата, догодина може и да няма класиран ученик от СМГ на БМОМ. А тази година от ПЧМГ например са трима, а и не е тазгодишен проблемът. За това въпросът ми е конкретно към родители с деца в СМГ, които имат успехи на състезания - защо избрахте СМГ пред други училища, които имат възможности за финансиране, не по-лоши резултати и повече яснота относно учителския състав и др.? Може и на лично съобщение, ако не желаете да споделяте публично, благодаря ви!

# 472
  • София
  • Мнения: 9 487
В 8 клас има ли школи по информатика за група Д или започват от 5 клас?
Всяка година има за всякакви нива. Делят ги по нива, не по клас.

# 473
  • Мнения: 35 370
Не ти разбирам въпроса. Училището го избра детето, не аз. Няколко пъти дори го питах къде иска да учи, отговорът беше категоричен. И все още е. (след 7 клас също ще го питам къде иска да учи в зависимост от изкарания резултат, разбира се)
Ако визираш ПЧМГ - никога не ни е било в полезрението, макар че наше близко дете завърши там с големи успехи и стипендия.
Никой насила не те кара да "избираш" СМГ, щом имаш съмнения.

Не може да вадиш изводи от някое си състезание. Все пак това са деца, не роботи. На едно състезание може някой да е пръв, на друго да е по средата, на трето - дори накрая. Зависи от много фактори. Обаче като погледнеш глобално, децата са обикновено на челни позиции.

# 474
  • Мнения: 964
Мога да кажа защо за конкретното дете ще избера СМГ пред ПЧМГ (вероятно при равни други условия).
На първо място, защото това е желанието му. Допълнителен стимул е възможността да учи заедно с най-добрия си приятел.
На второ място, защото от предполагаемите учители, които ще поемат следващия випуск в СМГ и тези в ПЧМГ, учителите от СМГ пасват повече на натюрела на детето.
На трето място, детето има предпочитания към базата на СМГ и се чувства по-добре там (наречете го вътрешно усещане).
На четвърто място, това е мое съображение, след смъртта на госпожа Влъчкова имам известни притеснения за развитието на училището. Отново са предимно от субективен характер, но почиващи и на обективна информация, на база, на която съм направила свои заключения.
И отново… съображенията са за конкретната година и за детето (състезател), на което предстои избор в момента.
Иначе ПЧМГ е прекрасно училище, което безкрайно много харесвам и което дава много на децата, особено ако искат да вземат.

# 475
  • София
  • Мнения: 5 449
Външните школи по състезателна математика не се водят от учители, а от бивши състезатели и / или съставители на задачи, също от преподаватели от научните среди на БАН или ФМИ.
От учителите не може да се очаква да подготвят на ниво МБОМ, още по-малко БОМ или МОМ. Има и такива, но са единици.

# 476
  • Мнения: 582
...
Не знам каква е подготовката в училището, но от няколко години забелязвам, че има по-малко деца от СМГ с призови места на състезания, особено при по-малките - темата не се измества към състезателите, но от едно безпристрастно класиране по-лесно се съпоставят фактите. Ето например, сега погледнах отбора от БМОМ тази година - от шест деца само едно е от СМГ, при най-голям брой на ученици от випуск за гимназията, а и миналата година не са се представили мн добре. ...
Моето скромно мнение е че и по-зле ще става, ако продължава развитието на гимназията в същия дух (отдалечаване от същността й на математическа гимназия). За математиката нямам наблюдения, но най-силният състезател по информатика от нашия випуск е дете от ПЧМГ. Беше там в периода 5-7 клас, сега пак е там. На изпита за 5 клас за СМГ мисля, че беше на първо или на второ място. Струва ми се, че се състезава и по математика.
Допускат се напоследък компромисни преподаватели по математика в СМГ, което за мен е необяснимо. Дано предстоящите петокласници имат късмет, защото, доколкото разбирам, са ясни само двама от тримата преподаватели, които ще поемат децата по математика. Ние, за съжаление, бяхме в тази ситуация преди 4 години и не се получиха добре нещата. Ето две паралелки деца с потенциал, който не беше развит.

Последна редакция: вт, 27 юни 2023, 16:40 от FreshBreeze

# 477
  • Мнения: 834
Само да ви успокоя, че ако дете си обича математиката може да си я развива и в ЕГ, не е толкоз драматично ако не продължи някой в смг. Да, ниско е нивото в училището, няма какво да се лъжем, но не е невъзможно да се поддържаш сам. Купуваш си 2-3 сборника и си решаваш когато си пожелаеш. Отличното владеене на математика е постижимо, но не за участие в олимпийски отбори или национален кръг на ном.

Според мен не е така - за да развиват талантите си или дори да задълбочават знанията си по математика, която ги интересува, децата имат нужда от вдъхновяващи учители и конкурентна и същевременно подкрепяща среда. Само дете на тази възраст да поддържа ниво вкъщи със сборници, поне за мен, не е реалистично. Може да има изключения разбира се, говоря за общия случай дете обичащо математиката.

Аз много исках да гласувам за корекция в приема в 7ми клас, но така и не успяхме вчера на отворениет врати - питахме за подписката, но никой не знаше къде мога да се подпиша.  А днес не можем да отидем. Ако се събират подписи и електронно, дайте връзка тук.

Последна редакция: ср, 28 юни 2023, 11:05 от teg

# 478
  • Мнения: 35 370
И СМГ, и НПМГ са прекрасни училища. Знам за няколко деца, които избраха второто, макар и класирани в СМГ. Основно от логистична гледна точка, но предполагам и така са го усетили за правилно.

# 479
  • Мнения: 187
Допускат се напоследък компромисни преподаватели по математика в СМГ, което за мен е необяснимо. Дано предстоящите петокласници имат късмет, защото, доколкото разбирам, са ясни само двама от тримата преподаватели, които ще поемат децата по математика. Ние, за съжаление, бяхме в тази ситуация преди 4 години и не се получиха добре нещата. Ето две паралелки деца с потенциал, който не беше развит.

Именно за това споменах, че НВО за съжаление не е единственият проблем с училището Sad Знам и за класове, които по време на учебната година са сменяли преподаватели, например заради недоволни родители, вероятно и поради други причини.
Иначе никой на сила нищо не избира, просто се информираме, нали за това е темата Wink Всъщност, аз трудно ще повлияя на избора, защото и моето дете поради някаква причина си е избрало СМГ, дори се разбирали с други от класа, че там ще се записват... Но аз като родител знам усилията, които са положили децата да стигнат до тук и не искам да се разочароват. Поради тази причина се опитвам да попроуча доколкото мога, ако щете - за мое успокоение. Спрягат се две предполагаеми имена на учители за следвашия випуск, не ги познавам, явно децата ги харесват, но ще има и трети учител, както и FreshBreeze спомена, който не е ясен, а аз не обичам неяснотите. Относно школите (или както там се водят допълнителните часове по мат. 5-7 клас) - мисля, че също се водят от основния учител по математика, не е ли така?

Общи условия

Активация на акаунт