СМГ "Паисий Хилендарски" - Тема 13

  • 58 453
  • 752
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: X
Имената са...просто имена. Цитирах назад кои гимназии могат да се нарекат математически. Подобни определения има и за природо-математически, и за езикови.
За всички паралелки с профил Хуманитарен, БЕЛ е задължителен ПП.  В този смисъл НГДЕК не е единственото такова училище в София.
Няма пречка което и да било училище да използва в балообразуването си резултати от олимпиади и национални състезания в съответствие с Наредба 10. НПМГ не е с някакви изключителни права, ако и въпросните текстове да бяха извоювани в сериозна битка именно от представители на тази гимназия. Друг въпрос е защо не се прави.
Аз например ( не че някой ме пита) бих присъдила 100 точки за НВО МАТ на всички седмокласници, класирани за национален кръг, не само на заелите първите три места. По БЕЛ - също.

# 451
  • София
  • Мнения: 1 916
 

А освен НПМГ друго училище с допълнителни изпити. Пък и НПМГ е национално за разлика от СМГ, което няма национално значение.


Какво национално значение, това да не е военен обект Joy
Наименованието "Национална" е останка от соца, когато не приемаха в софийските гимназии, изискващи явяване на изпит, без софийско жителство. Само в НПМГ приемаха от цялата страна.

Последна редакция: вт, 27 юни 2023, 00:54 от bazel

# 452
  • Някъде на край света
  • Мнения: 311
Maria007, съгласна съм, че има и деца в другите училища, но както и в примера, който даде се вижда ясно, че детето не избира заради бала.
Да, не всички математици са състезатели и има деца, които учат дори в т.нар. от всички "неелитни" в София, но ще продължат с Математика.
Възхищавах се преди 2 години  (и все още се възхищавам) на детенцето във ФЕГ и помощта му към други дечица да се справят с математиката. Heart

Последна редакция: вт, 27 юни 2023, 07:31 от Buzzy

# 453
  • Мнения: 6 326
Аз мисля, че самото ръководство на СМГ няма интерес да се променя драстично принципът за вход в гимназията след 7 клас. Както и няма интерес да я направят училище, в което влизат само състезатели и гении.
Това, че някой е успял да влезе в СМГ след 4 клас, на базата на школи и напъни за явяване на безбройните състезания не значи, че е с привилегии. Състезанието след 7 клас трябва да е достъпно за всички, и за тези, които не искат да се явяват на състезания, и за състезателите. И каквото сабя покаже. Но нивото не трябва да е обидно ниско и да зависи от субективизма при оценяване на разписване на задача, например.

# 454
  • София
  • Мнения: 9 487
То в един набор в един град надали има 156 математически гении. Реално силните състезатели са под 10.

# 455
  • София
  • Мнения: 1 621
Ако не бяха изтрили разяснението на г-н Василев, лесно щеше да се вижда какво се учи по информатика. Мисля, че тези с английски език продължават с С++, а немските са с Джава.

Това не е така. Синът ми е с английски и учи Java .

# 456
  • Мнения: 2 285
Начинът за прием в СМГ към днешна дата (лесно НВО) води до неприятни ефекти. Децата в осми клас учат на две скорости по математика и информатика (за по-нататък ще видим). Това върви със съпътстващи проблеми, произтичащи от разпределенията в класовете. По информатика поне официално са си решили въпроса, като директно ги разделят на групи стари/нови, независимо в коя паралелка са децата, но по математика проблемът остава. Има и деца на сходно ниво по математика и информатика от новодошлите, но са единици.
Аз мисля, че не можем да мислим за СМГ като училище за всестранни интереси, защото къде тогава да отидат децата със задълбочени интереси към математиката?

При по-малките също се наблюдават неприятни ефекти от такова естество. След 3-4 години - яко газ - в седми клас изведнъж се налага, заради НВО да...
 
...ги учат да разписват коректно, нали...

Аз мисля, че самото ръководство на СМГ няма интерес да се променя драстично принципът за вход в гимназията след 7 клас.

А аз мисля точно обратното, след като всяка година се изпраща изключително добре обосновано писмо с предложения за промени.


Както и да е, аз съм оптимист. Промени трябва да има, и колкото по-скоро, толкова по-добре. Само искам да напомня, че който иска, може да подкрепи подписката днес, през целия ден докъм 19 ч. ще има родители пред училището.

# 457
  • Мнения: 582
Периодично се споменават тези десетина състезатели. На школа, на която се решават задачи състезателна математика от високо ниво, ходят около 50 деца от випуска. Не знам какво ви кара да мислите, че ако дете не е "състезател", то няма задълбочени интереси и възможности в математиката. И защо му е на дете, което иска да учи математика, информатика и физика да отиде в езикова гимназия, където два от профилите задължително са двата езика. Аз пък специално проучвах, че профил информатика на задоволително ниво може да се учи само в СМГ и НПМГ. И какво, да го замени детето с френски/испански/немски?
Разбирам, че СМГ е хубаво училище и се учи на добро ниво по почти всичко, не всички смятат да се занимават (занимават се след завършването) с математика. И идват деца с разнообразни интереси и мотивация. ОК, тогава къде да отидат децата, които искат точно математика и информатика да учат? Ако продължава така, ще се отвори ниша, да видим кой ще я заеме, освен ПЧМГ. И не разбирам, зорлем от добра математическа гимназия да искаш да направиш нещо друго.
Аз, за разлика от повечето, споделили мнение тук, въобще не разбирам къде е дискриминацията. Всички се явяват на еднакъв подбор (изпит, трудно НВО, олимпиада, национално състезание - все тая).  В четвърти клас пак ли има дискриминация с изпита? И който иска да си се готви, ще се готви в или извън СМГ.

# 458
  • София
  • Мнения: 9 487
В кой клас ходят 50 състезатели?
Наблюденията ми са, че с всеки следващ клас бройката намалява и накрая остават единици наистина отдадени.
Не разбирам изобщо и с мен ли спорите Simple Smile
Казах просто, че няма как 156 гения да се намерят.

# 459
  • Мнения: 582
Написах, че 50 деца ходят на школа по математика, където се решават сложни състезателни задачи.
Някак каквото и да споделя, базирано на съвсем лични наблюдения, все се приема на нож...

# 460
  • Мнения: 7 665
И защо му е на дете, което иска да учи математика, информатика и физика да отиде в езикова гимназия, където два от профилите задължително са двата езика. Аз пък специално проучвах, че профил информатика на задоволително ниво може да се учи само в СМГ и НПМГ. И какво, да го замени детето с френски/испански/немски?
Защото иска да научи език/езици (който не се предлага в смг или който ще е на по-високо ниво от предлаганото ниво в смг), защото има отлична основа по математика и може и само да гради над нея. Защото не желае да задълбава/да учи информатика, но иска да си се занимава с математика. Затова има свободен избор, всеки може да си реши какво да комбинира и къде да учи.

# 461
  • Мнения: 582
Maria 007, разбирам прекрасно Вашата теза. Аз разсъждавам за дете, което иска да учи тези три неща - математика, информатика и физика (а профилите са макс 4).

# 462
  • Мнения: 50 629
Не знам защо темата все се измества към състезателите, а не става дума за тях. За да си състезател трябва да имаш състезателен дух, хъс за победа, здрава нервна система, да мислиш бързо, да не те е страх да се изложиш евентуално... Повечето добри математици не са такива и затова състезателите са малко. И идеите за по-справедлив подбор не са в защита на състезателите, а в защита на децата, които виждат бъдещето си в област свързана с математиката, за разлика от други умни деца, които идват в СМГ само защото е добро училище, а после имат съвсем различни планове. Все пак СМГ е математическо училище и не е тяхна вината, че няма алтернативи за децата с други интереси. Но всичко може да се оправи с леко повдигане на нивото на трудност на нормалното НВО и тогава много проблеми ще изчезнат (не само за СМГ). Единствено ще лъсне истината за цялостното ниво на образованието ни и явно за някои това е неприемливо. И май тези някои за много хора.

# 463
  • София
  • Мнения: 3 701
А аз не мога да разбера какво не е ясно. При сегашния вариант подборът не работи. Съвсем логично е да се търси вариант. И е глупаво да се съпротивлява някой срещу това.
Ако СМГ искаха да си задържат децата (които искат да останат там), можеха да балообразуват със състезание по информатика. Тогава нямаше да имат никакъв проблем да си задържат 100% от децата. Но никой не иска това.
Логично е МОН да предложи вариант за по-добър подбор. Но вместо да си свършат работата, от МОН могат само да казват "не може". Дали си дават сметка, че това не е решение и именно те не са си свършили работата. Да напишеш "нямам делегация" не е свършена работа, а отбиване на номера.

# 464
  • София
  • Мнения: 9 487
Подборът и сега си работи, макар и да не е идеален. Голяма част от децата успяват да продължат в училището (които го искат).
Ако балообразуват със състезание по информатика, половината настоящи ученици няма да се класират, защото хич не им се удава този предмет.

Общи условия

Активация на акаунт