СМГ "Паисий Хилендарски" - Тема 13

  • 58 441
  • 752
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 51
Ама колко страници да се пише какво се иска, върнете се и изчетете! НВО мат е с потресаващо ниска трудност като за подбор в мг. Не може по математика да има близо 300 максимални резултата, а по бел да са около 10. Значи трудността на математиката не може да разслои така, както разслоява бел. Това е проблемът, защо е толкоз трудно да се проумее?
само отбелязвам, че доста от учениците в 7 клас от СМГ не са изкарали 100 точки на матурата по математика... а воплите, че видите ли имали 100 точки по математика, но не можели да се класират в СМГ са меко казано комични...

# 511
  • Мнения: 50 619
Доста са, ама най-вероятно заради глупави грешки или заяждане. Така се получава при лесни задачи. Миналата година от СМГ са се явили 159 деца (не 20, 50 или 70) и средният успех по математика е бил 97,3 точки.  Тези 2,7 точни не са загубени от незнание, защото ако има нерешена задача няма да се докара такъв бал.

# 512
  • Мнения: 51
Доста са, ама най-вероятно заради глупави грешки или заяждане. Така се получава при лесни задачи. Миналата година от СМГ са се явили 159 деца (не 20, 50 или 70) и средният успех по математика е бил 97,3 точки.  Тези 2,7 точни не са загубени от незнание, защото ако има нерешена задача няма да се докара такъв бал.
За да си част от най-доброто училище трябва да имаш и необходимата психическа устойчивост. Дали има глупави или умни грешки не се наемам да коментирам.

# 513
  • Мнения: 50 619
Не е съвсем така. Психика трябва за състезател и затова не всеки добър математик става за състезател. Но учениците може да са всякакви , все пак не може да се очаква всички да са по калъп и това, че някой мисли по-добре на спокойствие не го прави слаб математик.
Освен това погледни бройката - от толкова деца все някое ще е болно, някоя девойка ще е неразположена, друг ще има проблем... И все пак 97,3 точки отговарят на приравнена оценка от 5,90, което е почти перфектно.

# 514
  • Мнения: 51
Не е съвсем така. Психика трябва за състезател и затова не всеки добър математик става за състезател. Но учениците може да са всякакви , все пак не може да се очаква всички да са по калъп и това, че някой мисли по-добре на спокойствие не го прави слаб математик.
Освен това погледни бройката - от толкова деца все някое ще е болно, някоя девойка ще е неразположена, друг ще има проблем... И все пак 97,3 точки отговарят на приравнена оценка от 5,90, което е почти перфектно.
Ако е толкова лесна матурата по математика, както се твърди, защо тогава СМГ не постига 156 стотици? Това което трябва да си кажем открито е, че не може няколко родители, чиито деца със 💯 точки по математика не са приети в училището да се опитват да диктуват как да се балообразува. Бих ги попитал какви точно компетенции и опит имат в сферата на образованието. Същата работа като приема в четвърти клас. Ама ние имаме прекрасни резултати на ПМС и  на областния кръг, ама децата ни не са приети. Откъде накъде Математика за всеки има такава тежест. Извинявам се, но е нелепо....

# 515
  • Мнения: 2 285
И тук ли се намъкнахте да тролите, г-н Владимир Христов? Нищо, не сте единствен.

За да бъдат класирани след 4 клас, децата са показали завидна доза психическа устойчивост, на първо място. Чак на второ и трето място идват знанията и уменията да приложат тези си знания.

Черна станция, 35 точки среден резултат. Тва е. Накъде повече да я завишават трудността на общо основание? 35 от 100. Средно. А човечецът се заяжда за 2 от сто тука.

За хората, които не успяха, а искат да се включат в подписката - скоро ще бъде организирана и онлайн такава, като към исканията се присъединяват и учители и родители на ученици от НПМГ.


Подготовката за НВО - БеЛ в нашия клас започна от началото на 5 клас. Учителката е изключително взискателна и строга. Според мен, прави всичко, което зависи от нея, за да се справят децата след 7 клас. За някои това може да е достатъчно, а за други - не.

Последна редакция: чт, 29 юни 2023, 01:15 от Алисса

# 516
  • Мнения: 51
И тук ли се намъкнахте да тролите, г-н Владимир Христов? Нищо, не сте единствен.

За да бъдат класирани след 4 клас, децата са показали завидна доза психическа устойчивост, на първо място.
Чак на второ и трето място идват знанията и уменията да приложат тези си знания.

За хората, които не успяха, а искат да се включат в подписката - скоро ще бъде организирана и онлайн такава, като към исканията се присъединяват и учители и родители на ученици от НПМГ.
Впечатлен от обноските Ви, пожелавам успех! Взимам пуканките и тръпна в очакване на реакцията на професор Цоков, който за Ваша информация е педагог. Апропо мисля да организирам подписка, който е приет в четвърти клас служебно да му се присъждат 500 точки след 7 клас, както и на неговите наследници до девето коляно.

Последна редакция: чт, 29 юни 2023, 01:09 от Владимир Христов 735528

# 517
  • Мнения: 35 370
Когато гроздето е кисело...... нагледен пример.

# 518
  • Мнения: 23
Относно изпита, той трябва да е задължителен за смг. В момента от нашият клас е на път да отпадне дете класирано нац.кръг на НОМ. Това е толкова несправедливо.
А сега да ви кажа за учителите в смгто и защо мисля, че доста деца от смг няма изберат СМГ.
За математиката: Има два класа Г и Е, които не случиха на учител по математика. 3 години, 3 различни учители. Като в 6 клас 50%от часовете им бяха свободни. Родителите многократно се срещаха с директора, но "така им било писано". В тези класове , ако децата не са ходили на допълнителни школи, не знам как биха се справили.
Сега да ви разкажа за БЕЛ.
Нашият клас всяка година имаше нов учител. Разбира се, д-р Тонев ни обясни как ,„такъв ни е късмета„ и ние разбира се, записахме децата на курсове и уроци от 6клас.  Във 7 клас , доктор Тонев назначи нова учителка по БЕЛ - г-жа Олга Тодорова, която се падна да преподава на нашия клас. За мен това, което тя направи с децата ни, може да се нарече съвсем спокойно - психически тормоз. На около 10тина деца не искаше да оформя годишната оценка. Изпитваше децата между двете НВОта, като в сряда и четвъртък преди МАТ, правеха по няколко теста. Точно в четвъртък преди НВО по МАТ, нананасяше в дневника отзиви с какво не са се справили на нейните тестчета. Наложи се класната да ни пише, за да скрием телефоните на децата, за да ги предпазим психически за настоящото НВО. Разбира се, оценките на децата не бяха оформени до вчера, когато изнесоха резултатите от НВО. И разбира се , повечето от изтезаваните деца имаха над 90, не благодарение на нея, а въпреки нея. Но все пак остави 3- 5тици в нашият клас, защото 85 т не е достатъчно за 6, та децата ще ходят на повишителен. Ако питате къде беше директорът, ще ви кажа " той подкрепяше всичко това".
Класовете, който се обучаваха при Люси Попов, разбира се , всички деца имат 6 за годината. Доколкото чувам, догодина Люси Попов ще поеме цялото 8клас. А Олга отива в 5 клас. Аз само мога да кажа, "слава богу" и "горките петокласници„. Така че на всички , които ще кандидатствате в смгто в 8 клас, да си знаете, може да се окажете доста разочаровани от това, което предстои.

Последна редакция: чт, 29 юни 2023, 07:29 от Rrr123

# 519
  • София
  • Мнения: 20
Относно изпита, той трябва да е задължителен за смг. В момента от нашият клас е на път да отпадне дете класирано нац.кръг на НОМ. Това е толкова несправедливо.
А сега да ви кажа за учителите в смгто и защо мисля, че доста деца от смг няма изберат СМГ.
За математиката: Има два класа Г и Е, които не случиха на учител по математика. 3 години, 3 различни учители. Като в 6 клас 50%от часовете им бяха свободни. Родителите многократно се срещаха с директора, но "така им било писано". В тези класове , ако децата не са ходили на допълнителни школи, не знам как биха се справили.
Сега да ви разкажа за БЕЛ.
Нашият клас всяка година имаше нов учител. Разбира се, д-р Тонев ни обясни как ,„такъв ни е късмета„ и ние разбира се, записахме децата на курсове и уроци от 6клас.  Във 7 клас , доктор Тонев назначи нова учителка по БЕЛ - г-жа Олга Тодорова, която се падна да преподава на нашия клас. За мен това, което тя направи с децата ни, може да се нарече съвсем спокойно - психически тормоз. На около 10тина деца не искаше да оформя годишната оценка. Изпитваше децата между двете НВОта, като в сряда и четвъртък преди МАТ, правеха по няколко теста. Точно в четвъртък преди НВО по МАТ, нананасяше в дневника отзиви с какво не са се справили на нейните тестчета. Наложи се класната да ни пише, за да скрием телефоните на децата, за да ги предпазим психически за настоящото НВО. Разбира се, оценките на децата не бяха оформени до вчера, когато изнесоха резултатите от НВО. И разбира се , повечето от изтезаваните деца имаха над 90, не благодарение на нея, а въпреки нея. Но все пак остави 3- 5тици в нашият клас, защото 85 т не е достатъчно за 6, та децата ще ходят на повишителен. Ако питате къде беше директорът, ще ви кажа " той подкрепяше всичко това".
Класовете, който се обучаваха при Люси Попов, разбира се , всички деца имат 6 за годината. Доколкото чувам, догодина Люси Попов ще поеме цялото 8клас. А Олга отива в 5 клас. Аз само мога да кажа, "слава богу" и "горките петокласници„. Така че на всички , които ще кандидатствате в смгто в 8 клас, да си знаете, може да се окажете доста разочаровани от това, което предстои.

Ехааа, направо нямам думи... Все си мислех, че миналата година в нашите "В" и "Г" клас е било зле положението и се спасявахме кой както може, но Вашето е още по-зле.

# 520
  • Мнения: 919
Благодаря за споделеното в последните постове, защото се чувствах като "бяла птица" или черна овца по-скоро в тази тема, пишейки истината от личен опит през целия прогимназиален етап, далеч от сипещите се суперлативи за уникалността на СМГ. Показателни са и лайкове на горния ми пост. Хора, споделяйте истината, тук сме за да си помагаме. Отдавна не живеем в средните векове и няма значение кой какво ще си помисли или каже, а важното е да могат децата ни да направят правилен, информиран и реален избор.

# 521
  • Мнения: 35 370
Всеки си има мнение и не е нужно всички да са еднакви. Може би наистина зависи на кои точно учители ще се паднат на детето, но като цяло СМГ е доста по-напред от кварталните училища. От към ниво на изисквания, преподаване и ангажираност на учениците. Поне по моето скромно мнение, като не държа на обективност.

Повечето родители си записват децата на курс по БЕЛ, за да се застраховат, че са направили всичко нужно за детето си.
Все още не знам какви са резултатите от НВО по училища, вероятно ще излязат скоро. А господинът, който твърди, че трябва да има 156 стотици ще питам - роботи ли смята, че учат в СМГ? Те са деца, които също имат притеснения, разсеяност, дори незнание понякога. Някои не са в кондиция, някои прегарят преди изпита, тъй като постоянно им се повтаря, че това им решава бъдещето. Децата в СМГ са като всички останали - не винаги са в топ форма и въпреки това 97 т. малко ли ви се струват?!? На фона на 35 т. средно за страната и 67 за София?

# 522
  • София
  • Мнения: 9 487
Да.
По същия начин нашите деца се паднаха при феноменален учител по български - Розалия Михова и вероятно дори без курсовете, резултатите им по БЕЛ нямаше да са много различни от тези, които постигнаха.
Та има го момента с късмета и с късите клечки, каквото и да си говорим.
Има значение при кой учител ще се паднеш.
Но то това е навсякъде - и откъм учители, и откъм клас. Класовете в нашия випуск не са еднакви. Средата на работа във всеки от тях е различна. Предполагам и в другите училища е същото.

# 523
  • Мнения: 51
Относно изпита, той трябва да е задължителен за смг. В момента от нашият клас е на път да отпадне дете класирано нац.кръг на НОМ. Това е толкова несправедливо.
А сега да ви кажа за учителите в смгто и защо мисля, че доста деца от смг няма изберат СМГ.
За математиката: Има два класа Г и Е, които не случиха на учител по математика. 3 години, 3 различни учители. Като в 6 клас 50%от часовете им бяха свободни. Родителите многократно се срещаха с директора, но "така им било писано". В тези класове , ако децата не са ходили на допълнителни школи, не знам как биха се справили.
Сега да ви разкажа за БЕЛ.
Нашият клас всяка година имаше нов учител. Разбира се, д-р Тонев ни обясни как ,„такъв ни е късмета„ и ние разбира се, записахме децата на курсове и уроци от 6клас.  Във 7 клас , доктор Тонев назначи нова учителка по БЕЛ - г-жа Олга Тодорова, която се падна да преподава на нашия клас. За мен това, което тя направи с децата ни, може да се нарече съвсем спокойно - психически тормоз. На около 10тина деца не искаше да оформя годишната оценка. Изпитваше децата между двете НВОта, като в сряда и четвъртък преди МАТ, правеха по няколко теста. Точно в четвъртък преди НВО по МАТ, нананасяше в дневника отзиви с какво не са се справили на нейните тестчета. Наложи се класната да ни пише, за да скрием телефоните на децата, за да ги предпазим психически за настоящото НВО. Разбира се, оценките на децата не бяха оформени до вчера, когато изнесоха резултатите от НВО. И разбира се , повечето от изтезаваните деца имаха над 90, не благодарение на нея, а въпреки нея. Но все пак остави 3- 5тици в нашият клас, защото 85 т не е достатъчно за 6, та децата ще ходят на повишителен. Ако питате къде беше директорът, ще ви кажа " той подкрепяше всичко това".
Класовете, който се обучаваха при Люси Попов, разбира се , всички деца имат 6 за годината. Доколкото чувам, догодина Люси Попов ще поеме цялото 8клас. А Олга отива в 5 клас. Аз само мога да кажа, "слава богу" и "горките петокласници„. Така че на всички , които ще кандидатствате в смгто в 8 клас, да си знаете, може да се окажете доста разочаровани от това, което предстои.
не се наемам да коментирам достоверността на този пост. Детето ми е от клас, на който госпожа Тодорова преподава. Оценката по български беше нанесена в Школо още в понеделник и не ми е известно детето да е правило тестове между двете матури. Също така без частни уроци има 94 т. на БЕЛ.

Последна редакция: чт, 29 юни 2023, 09:54 от Владимир Христов 735528

# 524
  • Мнения: 834
А господинът, който твърди, че трябва да има 156 стотици ще питам - роботи ли смята, че учат в СМГ? Те са деца, които също имат притеснения, разсеяност, дори незнание понякога. Някои не са в кондиция, някои прегарят преди изпита, тъй като постоянно им се повтаря, че това им решава бъдещето. Децата в СМГ са като всички останали - не винаги са в топ форма и въпреки това 97 т. малко ли ви се струват?!? На фона на 35 т. средно за страната и 67 за София?

Аз честно казано не знам дали има нужда да се обяснява на тези коментари, защото те за мен идват от хора, които са далече от математиката. Да се твърди, че ако си добър математик (включитено добър съзтезател) това автоматично означава 100 точки на матурата е най-голямата глупост. И да матурата е адски лесна за деца, които изучават математика по-задълбочено. И тези деца могат да допуснат тъпи грешки и това да им коства СМГ, ако и по "гениалната" матура по Български не са на 6 и не са налучкали какво според МОН иска да каже автора. И не е честно на тези деца да им се отнеме шанса да са в единствената математическа гимназия в София. Да, могат да отидат в ПЧМГ - там ще ги глътнат като топъл хляб, че и стипендии ще им дадат. Но не е ок тази работа. Има 1 държавно училище математическо и в него предимство трябва да имат децата, на които им е интересна и им се отдава математика. Става въпрос за училище със около 150 места.

Но аз имам обяснение защо е тази борба - защото няма много добри училища в София и всичко се бута към малкото доказали се. СМГ е много добро училище (със все късите клечки повечето учители са добри) и повечето родители не мислят дали детето им обича математика или не, важно е да попадне в добра и стимулираща среда. И някак ги оправдавам. Ако имаше повече добри училища с добра среда и добра подготовка, този спор нямаше да съществува. Защото към СМГ щяха да се насочват основно деца, с интерес към математиката, а те нямат проблем със затрудняване на изпита. Знам какви задачи решава моето дете сега за приема за 4ти клас и съм си направила труда да разгледам последните матури по МАТ 3 години назад (и за 7ми и за 4клас), ако не беше толкова сериозна тема, щеше да е смешно.

Последна редакция: чт, 29 юни 2023, 10:28 от teg

Общи условия

Активация на акаунт