Частни училища - информативно-дискусионна тема - 55

  • 37 012
  • 755
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 62 595
Уъкането не е диалект, а е артикулационно нарушение, което може да се отрази сериозно и на писмената реч - децата да пишат вместо Л, УЪ. Срещала съм го и като отражение в английския Лейк и Уейк - изговарят W като УЪ, независимо дали е лейк или уейк.

На мен ми е малко пресилено и снобарско да се очаква дете на 3 да изработва "без акцент". Хората, които "имат ухо" за езиците се научават много бързо да си променят и произношението. А ако един чужденец бъде оценяван според произношението си на чуждия език, а се пренебрегват професионалните му качества, тогава сори за тези, които са го пренебрегнали. Колкото до децата, когато отидат да учат в чужбина много бързо променят езиковите компетентности, включително произношението. Една бакалавърска върши чудеса.

# 16
  • Мнения: 6 166
Много информативно за Русе. Разширих си общата култура. Благодаря.

Значи все пак се завъртяхме и дойдохме на мойто-- не е като да няма значение как произнасяш думите за това как си приет. И - и да си приет въпреки произношението ще ти се подиграват, най-малкото.

Аз друго се питам. Как да обясня на прост език, че модерните начини на учене са на светлинни години по-напред от соц разбиранията, чиито резултати са 27 училища с пълни двойки на всяко едно от децата на НВО за 4ти клас.

Много ми е трудно. Особено като за да стигнем до същината трябва да се мине заобиколно през значението на думата сноб, което започвам да се съмнявам че се разбира от ползващите я.

# 17
  • София
  • Мнения: 13 407
Кои са модерните начини за учене?

# 18
# 19
  • София
  • Мнения: 13 407
Чакай сега, че се обърках. Нали говориш за резултати от НВО 4 клас, което е по български и математика? Какво общо има това с ранното запознаване на децата с чужди езици?

# 20
  • София
  • Мнения: 18 873
И понеже в тези 27 училища учениците не са учили чужд език от бебешка възраст, затова явно имат двойки на НВО..Joy
Системата ни е  бъгава, но по съвсем други параграфи, нямащи много общо с ранното чуждоезиково обучение. Един от проблемите е, че  учениците  в малките класове не остават на поправителни, не повтарят.. Има толкова места в страната, в които децата от различни малцинства едва говорят бг (родителите им също), нищо че са в бг училище, как да се справят с НВО.  Просто си ги пускат от клас в следващия, с ясната мисъл, че нищо не знаят...И че едва ли много ще научат. Те с българския не могат да се справят,  как ще учат  по "модерни начини" с  чужд език едва ли не от яслата..

Последна редакция: пт, 02 сеп 2022, 20:41 от пенсионирана русалка

# 21
  • София
  • Мнения: 62 595
Между другото, точно така е - децата от малцинства са естествени билингви. Само че ако са от необразовани семейства, с нисък социален статус и отглеждани в затворената среда на общността, не са посещавали детски заведения, на практика постъпват в първи клас с оскъдни знания по български, което естествено затруднява ограмотяването.  Нищо, че през част  от времето са слушали българска реч и основният език на държавата е българският.

Изследването за ранното излагане на чужд език и социалните умения каква връзка има с новите начини на учене? Език се е учил все по един и същ начин още от зората на човечеството - с общуване и в съответната езикова среда.

# 22
  • Мнения: X
Известно време бях малко встрани от информационния поток, но търсачката ми вади заглавия за 27 училища с резултат 2, 00 от ДЗИ по БЕЛ. Направих си труда да сметна общата бройка явили се ученици в тези училища - 132. В тези училища са се обучавали от 1 до 13 зрелостници.
Скрит текст:
Може да е просто съвпадение на бройката на училищата и да не съм открила правилната информация, още ми е трудно да вляза в ритъм. Не правя анализи, само споделям част от статистиката.

# 23
  • София
  • Мнения: 13 407
И аз така ги сметнах преди няколко дни, Дидева, когато този въпрос се повдигна в говорилника. 132 ученика от цялата страна с 2 на ДЗИ по БЕЛ, което, предвид значителното ромско малцинство, не само, че не е драма, а е направо оптимистично.

# 24
  • Мнения: 60
Извинявам се за отклонението от темата, но пък съм в контекста на последните мнения. Всъщност какви са последиците, ако се изкара двойка по някой от предметите на НВО? Прави ли се поправителен изпит примерно в 4 или 7 клас? А в 10?! Разбирам, че не се повтаря и не се прекъсва обучението, така че няма и как да не продължи по-нагоре. Т.е. излиза, че НВО е само за отличници, които се борят за някакви ограничени места?!?! Другите, така или иначе, май не ги засяга особено.
Все още съм далеч от НВО и не съм се интересувал особено. Само си чета и слушам полемики за момента.

# 25
  • София
  • Мнения: 13 407
Никакви последици няма досежно възможността за продължаване на образованието, ако имаш 2 или 0 точки на което и да е НВО или изобщо не се явиш на него. Просто с такъв резултат няма да можеш да се класираш за добро училище в 7-ми клас, респективно за паралелките, в които се кандидатства след 4-ти клас.

# 26
  • Мнения: 60
А ако си в ЧУ?! Пак ли продължаваш?

# 27
  • София
  • Мнения: 13 407
Продължаваш, ако решат да ти подновят договора. Joy

# 28
  • Мнения: 60
Знам, че има клауза за успех, но май не включва НВО. А и договорите се преподписват преди излизането на резултатите. Или бъркам?!
Чисто хипотетично питам. Представям си как децата, които са решили да си продължат в СС, примерно, откажат да се стараят на НВО и изкарат двойки. Смешно ще е някак си, но и има някакъв привкус на бунт. Ама че идея изобщо.....

# 29
  • София
  • Мнения: 13 407
Аз поне не знам за училище, което да е заложило резултата от НВО като основание за прекратяване/неподновяване на договора. А хипотезата ти за деца от СС, които изкарват 2 на НВО, е толкова хипотетична, че е чак фантасмагорична. Joy

Общи условия

Активация на акаунт