Отговори
# 630
  • Мнения: 6 923
Всяко число на нулева степен дава 1.
Умножение по х0 е все едно умножаваш по едно.


Не разбрах каква е тази степен 0? Как така едно число умножение по 10 на нула степен дава същото число? Нали нещо като се умножи на 0 дава 0?
Това не е умножение по 0, а степенуване.
Супер просто доказателство, което може да си припомняте на ум защо х0 = 1
От свойствата на степените вероятно познавате хm : хn = хm-n
Нека заместим с някои лесни числа, примерно:
32 : 32 = 32-2 = 30 = 1
И наистина 32 : 32 = 9 : 9 = 1
Важи за всяко число. Само 00 е по-специален случай.

А след десетичната запетая са отрицателни степени.
Например 0,5 = 5 * 10-1 = 5 * 1/10 = 5/10 = 1/2 = 0,5

Последна редакция: вт, 20 дек 2022, 23:08 от Barbabeau

# 631
  • София
  • Мнения: 5 553
Всяко число на нулева степен дава 1.
Умножение по х0 е все едно умножаваш по едно.
Всяко число, различно от 0 на нулева степен е 1.

# 632
  • Мнения: 17 306
Благодаря за пояснението. Нямам спомен от училище, дори не ми е познато, а не се ориентирах много по учебника.

# 633
  • Мнения: 6 923
Всяко число на нулева степен дава 1.
Умножение по х0 е все едно умножаваш по едно.
Всяко число, различно от 0 на нулева степен е 1.
Да, допълних си поста, че е специален случай.
Обаче понякога 00 = 1, зависи от дефиницията.

# 634
  • София
  • Мнения: 20 036
Всяко число на нулева степен дава 1.
Умножение по х0 е все едно умножаваш по едно.
Всяко число, различно от 0 на нулева степен е 1.
Да, допълних си поста, че е специален случай.
Обаче понякога 00 = 1, зависи от дефиницията.
Няма всъщност понякога Simple Smile
Със свойства на степенуването се доказва за всички останали случаи:
a^0 =a^(m) . a^(-m)= a^(m) . 1/a^(m) =1

Ако го твърдим това  вкл. и за  а=0, то тогава си позволяваме непозволено действие, каквото е делението на 0.

# 635
  • Мнения: 6 923
Няма всъщност понякога, понеже 0^0 e недефинирано Simple Smile
Ами не, зависи.
https://en.wikipedia.org/wiki/Zero_to_the_power_of_zero

И понеже програмирам, имала съм случаи специално да проверявам за как се държи 00 и дефинициите са различни. Примерно в Python и в Javascript, които са сред най-популярните езици, е 1.

# 636
  • София
  • Мнения: 20 036
Ама къде скочихме на анализ, програмиране с  Java, Python и т.н..  Въпросът е какво се учи от децата по мат, темата нали е  за това Simple Smile Tе и сега необезпокоявано си пишат в  6-7 клас, че при x^2= -9  х принадлежи  на празното множество. Никой не задълбава, че  някои  от тях (далеч не всички) по-нататък ще разберат в часовете по линейна алгебра, че уравнението има всъщност комплексни корени.

Дидева по-нагоре е качила снимка от учебник Simple Smile

Последна редакция: вт, 20 дек 2022, 23:43 от пенсионирана русалка

# 637
  • Мнения: 6 923
Не съм скачала. Бях се ограничила да напиша, че е "специален случай" без подробности.
Вие пожелахте да уточните.
За децата съм съгласна, че каквото са им казали в клас - такова е.

# 638
  • София
  • Мнения: 20 036
Не съм скачала. Бях се ограничила да напиша, че е "специален случай" без подробности.
Вие пожелахте да уточните.
За децата съм съгласна, че каквото са им казали в клас - такова е.

Написах  "скочихме", понеже станахме 2, щом и аз коментирах Wink На мнение съм (лично, не го налагам на никого), че всякакви неща за големи само биха объркали малките, понеже са им непонятни/далечни. Изключвам тук състезатели. Написвайки горния пост с примера за комплексните числа, се сетих как в далечния вече за голямата ми девойка 8 клас, дали даже не беше и седми, тя ми се  хвалеше как знаелa на колко е равно i^2 и кaк уравнения като написаното от мен по-горе имали решения. Ама дали осъзнаваше за какво иде реч в дълбочина - твърдо не..Всяко нещо с времето си.

Последна редакция: вт, 20 дек 2022, 23:59 от пенсионирана русалка

# 639
  • Мнения: 6 923
Дидева по-нагоре е качила снимка от учебник Simple Smile
Сега видях! Някак съм пропуснала този пост (може би понеже е последният на страницата).
Сега разбирам защо е прозвучало като противоречие веднага след него да напиша "всяко число". Laughing
Целта ми беше просто да си напиша примера и нямах намерение да се спирам на 0, а то стана обратното.

# 640
  • Мнения: 17 306
Благодаря за интересната дискусия, аз лично научих нови неща, но не мога да ги осмисля, защото съм филолог, а не математик. За съжаление, моята шестокласничка е със СОП - смесено специфично разстройство на развитието, засягащо в по-голяма степен именно математическото мислене, съответно борим да покрива ДОИ и не мога да разчитам, че ще схване достатъчно в час. За състезателна математика при нас и дума не може да става.
Извинявайте, ако досаждам, но ще ми се налага понякога да питам и моля да ми се обяснят някои неща, за да мога да съм полезна на детето си поне малко.

# 641
  • Мнения: 3 179
Благодаря за помощта, която оказвате, относно решения на задачи!

# 642
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 13 166
Здравейте.Имаме проблем с домашната работа за Коледната ваканция.Моля за помощ за първите четири задачи..

Желая ви весели празници.

# 643
  • Б
  • Мнения: 932
Как трябва да се реши тази задача с пиктограмата? Задачата е за 7 клас

# 644
  • Мнения: 9 123
Как трябва да се реши тази задача с пиктограмата? Задачата е за 7 клас

Имаме 15 чепки грозде. Общо са били 525кг. 525:15=35 кг е една чепка.
Първи ден 6*35=210кг
Втори ден - 4*35=140кг
Трети ден - 2*35=70кг
Четвърти ден -3*35=105кг.
525-100%
105-х%
Х=20%

Общи условия

Активация на акаунт