Тема за бързи въпроси и отговори ~ Всичко за нашите деца ~ Училищен блиц ~ Тема №6

  • 69 403
  • 747
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 3 487
Уф, отдавна не бях чувала някой (или поне такъв с деца) да започва изявления с: "ние едно време ...". Сега няма нищо общо с едно време. Все едно насред лято да ми се чуди някой защо хората не носят дебели якета, като преди няколко месеца са го правили и не са имали проблем с това.
Regalia43, не знам в какъв кръг се движиш, но аз родител, който с болно дете си мисли за тока вкъщи не познавам и всичките размисли загубиха смисъл, особено ако говорим за 6-7 клас и гимназисти, където въпросът кой ще гледа детето като не е на училище не стои. Грипната ваканция има смисъл при тях само за болните деца, да не пропускат твърде много, особено в края на срока и предвид, че не е необичайно и повече от 5 дни да се отсъства при гриповете. Здравите се омесват достатъчно и без училище. Няма смисъл от безсмислено губене на учебно време. После започва хленча - тази учителка не преподала всичко, онази не упражнила, пък третата отказала да изпитва за повишаване на оценката.

Последна редакция: чт, 19 яну 2023, 14:54 от solnichka

# 151
  • Мнения: 4 945
Да питам. Има ли система, какви да бъдат изпитванията за срок, писмени, устни? Или учителят сам решава?

# 152
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 559
Всъщност понеже детето ми се скъса да боледува и да си седи вкъщи, а с него аз или баща му, затова смятам, че сега грипната ваканция ще е безсмислена и бих казала доста нахално пробутана от МО. Бяха казали, че докато има грипна епидемия, ще учат онлайн, дано да си спазят обещанието. А на който му идва в повече училището, може да си седи вкъщи и без причина.

И мен ме дразнят родители, които си бутат децата болни в училище, но някак си мога да им вляза в положението, въпреки че лично аз страдам. Виж ваканция след ваканцията и преди ваканцията, не я разбирам.

# 153
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Да питам. Има ли система, какви да бъдат изпитванията за срок, писмени, устни? Или учителят сам решава?
Има задължителни изпитвания, останалите се определят от учителя. Задължителните са входно и класните по математика и езици. Останалото е текущи оценки, които могат да бъдат във всякаква форма, а такива има доста видове.

# 154
  • Майничка
  • Мнения: 13 824
Да питам. Има ли система, какви да бъдат изпитванията за срок, писмени, устни? Или учителят сам решава?
Има учебни програми, в които е посочен брой и вид минимални задължителни оценки.

# 155
  • Мнения: 611
Очевидно някои учители не връщат за застраховка. И да си чел наредбата, не искаш да се бориш с вятърни мелници (нечели/неразбрали директори и проверяващи). По-добре да ги имаш и спазвайки наредбата да не ти ги искат и съответно да не ги покажеш, отколкото да водиш правни дискусии.
Другата застраховка е от напористи родители и деца, понякога подплатени от манипулации по вече върнатите тестове. От последното учителят може да се спаси като сканира тестове преди връщане, де. Сканиране на тестовете може също да е достатъчно, ако се налага проверка на оценяването, прилагано от преподавателя.
Ясен, еднозначен текст в наредбата, че всички форми на контрол се връщат на учениците ще спести споровете. Все пак основното е да си видят децата грешки и пропуски.
Родители и деца пък не трябва да забравят, а това масово не се знае, че учителят не дължи средноаритметични срочни и годишни оценки.

Какво значи това, че учителят не дължи средноаритметични сродни и годишни оценки? Наистина не разбирам това твърдение.

# 156
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 888
аз го разбирам, че оценката се определя от учителя, според наблюденията му, а не с изчисляване на средна аритметична оценка.

само пример: 6, 6, 6, 4, 4 - средно аритметично би трябвало да е над 5, но от друга страна показва тенденция от отличен към трайно добър. което показва, че ученикът не полага усилия. в този случай оценка 4 е оправдана.

# 157
  • Мнения: 3 487
Малко със замах съм се изказала тук. Идеята тук е, че формулировката в Наредбата за оценяване не задължава учителите да пишат средноаритметична оценка, т.е. не е задължен учителят при средно аритметично от текущите оценки  4.52 да оформи 5 за срока. Написах го в смисъл, че споровете с учители за оценка от конкретна контролна или друго са безсмислени.

# 158
  • Мнения: 4 945
Лиляна, gargamela явно не съм се изразила добре. Пример, детето има три писмени и едно писмено входно по история. Няма устно. По география, ЧП има и устни изпитвания. По разни причини устно се справя отлично, писмено зле. Та има ли изискване ученик да има поне едно устно изпитване?

# 159
  • Мнения: 611
Благодаря за разяснението. Разбирам гледната точка за междинна оценка от 4.52, но в тези случаи, когато средноаритметично оценката се колебае, не следва ли ученикът да се изпита допълнително? Така оценката малко или много ще се наклони в полза на 4 или 5.
На мен пък в посочения пример "6, 6, 6, 4, 4" би ми било странно да се постави оценка 4 при положение, че тя не е преобладаваща. По-скоро тенденцията тук е за отличен успех, който впоследствие по една или друга причина се е развалил.

# 160
  • Мнения: 29 278
Като сте на темата за оценките, да попитам и аз. В школо как се записват оценките? Има една учителка, която при 5.47 пише 5 в школо. При 4.56 пак пише 5. А другите пишат и стотните в школо. Има ли регламент или пак всеки се преценява?

Днес двама директори на софийски болници са поискали да се обяви грипна епидемия в града

# 161
  • Мнения: 35 539
В крайна сметка преценката е на учителя. При 4 4 4 6 6, може да напише 5, но може и да реши да е 4 или 6. Зависи от цялостното представяне на детето.

# 162
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 559
Днес бях на родителска среща и класната каза, че за сега се говори за грипна ваканция, не за онлайн обучение. Каза, че вероятно ще я слеят с междусрочната такава.

# 163
  • София
  • Мнения: 5 621
След пети клас масово спира занималнята и децата се оказват половин ден без надзор. Много родители работят целодневно, 10+ часовите смени въобще не са рядкост. Така че драмата е основно за начален курс. А при грипна епидемия с много болни, логиката е да има ВАКАНЦИЯ, а не онлайн обучение, просто защото грипна епидемия се обявява при много болни, т.е. няма нито кой да преподава, нито кой да учи. Онлайн обучение може да има смисъл да се обяви превантивно, а не след дъжд качулка и учителката по физическо да преподава физика на тримата здрави ученика в класа, нали?

# 164
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 559
Бяха казали, че при грипна епидемия или опасност от такава ще учат онлайн. Защо като са всички болни не затворят училищата по-рано, какъв е смисъла тогава от цялото упражнение.Аз по принцип нямам драма, но се дразня, че лъгаха, че ще се учи онлайн вече при подобни проблеми. На мен още ми е прясно “онлайн обучението” първата година от пандемията. безхаберието на МО и на нашето училище конкретно.

Иначе драми нямам, но имам 2 малки деца, едното от които се скъса да си седи вкъщи първия срок. Но всичко е точно, да почиват пак, че са уморени, няма проблеми.

От класовете на моите деца няма болни, всички са на училище пу пу.

Общи условия

Активация на акаунт