Частни училища - информативно-дискусионна тема - 57

  • 46 863
  • 771
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 19 323
Ама някой бие насила ли да се записвате в езикови? Има достатъчно паралелки с разширено изучаване на език.
___
Когато дете е в ужасен клас/училище до седми клас, абсолютно си струва зорът за НВО.

# 751
  • софия
  • Мнения: 4 988

Естествено, че колкото повече добро образование, толкова по-добре образовани деца. Пък ако ще и главната цигулка на оркестъра да е само една, важното е, че целия оркестър ще голям, добре музикален и научен.

Амели, никак не е лошо да сме идеалисти и мечтатели, да, ама и реалисти същевременно трябва да сме, в някаква степен поне. Остави настрана от кое дърво става или не става свирка.. Кажи тези големи оркестри само с един гениален концерт-майстор, но пък с добре обучени оркестранти кой  ще ги дирижира? Гладът за  квалифицирани кадри за преподаване по мат, езици, другите точни науки (особено в профилите) в гимназиален курс ще става още по-голям.Той И сега хич не е малък, когато училищата даващи нещо, се броят макс на пръстите на двете ни ръце. И не, уж по-атрактивното заплащане в ЧУ не ги привлича непременно. И тогава факторът, за който Maidenly спомена по-горе, става от изключителна важност. Средата от деца те дърпа нагоре, дори  и диригентът  да не  си е съвсем на мястото, дори и в бъдеще да не продумаш дума на испански след 5 години в гимназията..
Не разбирам защо се наложи да ми отговориш лично на мен.
Виждам съвсем наяве колко добри свирки излизат от училище различно от СМГ със същата насоченост.
Останалата ти част за учителите не съм я коментирала, защото очевидно и квалифицираните майстори не са константа и не са крепостни селяни към което и да е училище. И те се местят и се въртят между х училища.
Това не противоречи на факта, че колкото повече добри училища, толкова повече мелодични свирки.

Пък относно идеализма и мечтите, опазил ме Господ да не съм такава. Щях да съм тотал щета и да изпълнявам плана на петилетката в някой завод (нищо лошо за заводите, за друго иде реч)
Айде не. Бих приела това, което казваш в малко по-различен смисъл - да речем: "трябва да има И хора реалисти". Така съм съгласна.
Вие си бъдете реалисти, не ми пречите. Някои от хората на които истински се кефя биха се определили като реалисти, но в общуването не ни пречи моята нереалистична мечтателност. Та, дай сега за испанската да си говорим. Виж какви интересни неща разказват.

Аз мисля, че мога да се съгласа със Стефи. Има мода. Но това не означава, че училището не е добро. Испанския се ползва доста, но  трябва да имаш допирателните интереси - например политически науки, международни отношения и т.н. А кой знае колко още, за които ми е бедна фнтазията

# 752
  • София
  • Мнения: 18 088
To наяве, всичко го виждат, Амели, никой не е казал, че са само от СМГ излизащите добри с тази насоченост ( за София конкрeтно). Но са преобладаващо от СМГ, ПЧМГ и НПМГ + единични изключения с високи постижения от други добри гимназии (на които обаче нивото в общия случай не се дължи САМО на училището). Ето, има от години математическа паралелка в 125-то след 7 клас. Училището, предвид нивото му до 7 клас по този предмет, най-вероятно разполага с добри учители в горен курс. Даже има спорадични случаи на избрали паралелката с доста висок бал. Но болшинството е със значително по-нисък. Защо не се получава същият ефект? Ми сигурно защото все пак колкото да е добро едно училище/паралелка, то не е за всеки.

И моля те ми кажи къде казах да се отказваш от идеализма и мечтите, напротив, изразих само мнение, че трябва и здравословна доза реализъм в добавка. Хайде, отивам да изпълнявам плана за петилетката. Опс, от утре, днес е почивен ден. Simple Smile

За модата Санака е казала. Когато нещо се говори за АК и по принцип за частните  - не, няма как да знаете,  трябва да имате опит, да сте запознати с неща от кухнята. Щом е за  държавна гимназия обаче и без опит доста лесно се твърди, че изборът й е мода.  А относно испанския - език, колкото и да е клиширано, е богатство, никога не знаеш кога ще ти се наложи да го ползваш, това казвам от ЛИЧЕН опит на човек, неползвал немския с години след гимназията и на когото после му се наложи спешно да си опресни нещата в сериозна дълбочина.. Масово ученици от езикови с друг език (испански, френски, немски, руски) следваха преди на Острова, сега в Нидерландия, но не смятат в никакъв случай за загуба петте години на изучаването му.  Не са тръгнали да търсят непременно реализация с него. Той е бонус към редица други фактори през тези 5 години..

Nightshade, тезата ти сякаш малко издиша. В СМГ издържат многото мат, защото са там по желание. А в испанската или другаде защо са? Има единици, набутани  от мама и татко заради високия бал, нежелаещи наистина да учат това, но такива има и в  СМГ. Каква е разликата? Масово езиковите се избират по конкретно желание. Затова и доста хора въпреки бала си не пишат всички езикови, а само тези, които представляват за тях истински интерес и езикът в тях няма да им е бреме.

Последна редакция: нд, 26 фев 2023, 09:43 от пенсионирана русалка

# 753
  • Мнения: 5 902
Едно е 7 часа от нещо, друго 20 часа нещо. Пък и математическите са само 8 паралелки за цяла София, така че, ако си се записал, пък не искаш да го учиш, shame on you.

В тези 7 часа включени ли са всякакви школи и т.н. 20 часа са в 8 клас. После си стават стандартни и това е заради особеностите на програмата, да се изучават и други предмети на чуждия език.
Ако до 7 клас не бяха учили и час мат, както немски, също ще им трябваха 20 часа мат на седмица, че да отлепят. Малко логика все пак. Wink
Всякаквите школи са 3 учебни часа мат. 10 учебни часа, ама си там, защото ти харесва. А от езика няма оттърване. И 50 часа няма да ти стигнат, ако нямаш желание. При желание и добро преподаване и по-малко часове стигат.
Опит е, няма какво да търся логика.

Т.е. казваш, че избиращите математика правят осъзнат избор и са там защото им харесва, а избиращите език не правят осъзнат избор и в голяма степен има деца, които не харесват езика и са там зорлем? Правилно ли те разбрах? Ако е така, само ще кажа: що за фантасмагории и разделителни линии полагаш между избиращите език или математика? И на двете места има и от осъзнатите, и от учещите насила.
За друго говорехме и ти се опита да изместиш темата. Математиката е от 1 клас и в 8-ми вече имаш натрупани знания. Поради това не ти е нужен интензивен 8-ми клас, както в езиковите, в който се изучава основно език, за да можеш нагоре да учиш и други предмети на него. И ако махнем 8 клас, който е обективна необходимост за езиковите, след него часовете мат в едните училища и часовете чужд език в другите се балансират като бройка. Нон сенс е да кажеш, че в езиковите има небаланисрано много часове по езика, и после да не отчетеш, че и в математическите гимназии е точно същото. Wink

Наистина опитай да вкараш малко логика в мисленето си.

# 754
  • София
  • Мнения: 18 088
Колко по-малко часове, Nightshade, стигат, когато започваш от АВ буквално, а през следващата учебна година се очаква да учиш предмети на този език (материал, който другаде изучават на бг), на места и художествена литература? Това интензивно темпо е САМО в 8 клас и схемата с подготвителен клас е доказано работеща от години. Да не говорим, че сега даже нещата са достатъчно олекотени, някога в доста езикови в страната  (днес само в ограничен брой) е имало  И следобедни занимания по езика в 8 клас, задължителни.

# 755
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 302
Ееее, да се върнем към СС, че с държавните езикови много вече прекалихме.

# 756
  • Мнения: 5 902
И държавните математически.

# 757
  • София
  • Мнения: 18 088
Дъждец, когато едно училище  е лошо, независимо дали е държавно или частно, най-естествената реакция би следвало да е друга. Ако по някаква смислена според родителите причина все пак не бъде преместено детето другаде въпреки констатираните сериозни негативи в образователен аспект, то поне съществува опцията това натоварване навън да е равномерно разпределено отрано, не да се натиска истерично педала с n уроци/школи от 6 клас нагоре. Този зор, концентриран в две учебни години, особено пък при целодневно обучение,  не си заслужава да се изтърпи за никое училище..А и едва ли  дава резултати в масовия случай, имам предвид такива, че да стигат за добрите гимназии, пак без значение дали са частни или държавни.

Последна редакция: нд, 26 фев 2023, 10:06 от пенсионирана русалка

# 758
  • софия
  • Мнения: 4 988
Скрит текст:
To наяве, всичко го виждат, Амели, никой не е казал, че са само от СМГ излизащите добри с тази насоченост ( за София конкрeтно). Но са преобладаващо от СМГ, ПЧМГ и НПМГ + единични изключения с високи постижения от други добри гимназии (на които обаче нивото в общия случай не се дължи САМО на училището). Ето, има от години математическа паралелка в 125-то след 7 клас. Училището, предвид нивото му до 7 клас по този предмет, най-вероятно разполага с добри учители в горен курс. Даже има спорадични случаи на избрали паралелката с доста висок бал. Но болшинството е със значително по-нисък. Защо не се получава същият ефект? Ми сигурно защото все пак колкото да е добро едно училище/паралелка, то не е за всеки.

И моля те ми кажи къде казах да се отказваш от идеализма и мечтите, напротив, изразих само мнение, че трябва и здравословна доза реализъм в добавка. Хайде, отивам да изпълнявам плана за петилетката. Опс, от утре, днес е почивен ден. Simple Smile

За модата Санака е казала. Когато нещо се говори за АК и по принцип за частните  - не, няма как да знаете,  трябва да имате опит, да сте запознати с неща от кухнята. Щом е за  държавна гимназия обаче и без опит доста лесно се твърди, че изборът й е мода. А относно испанския - език, колкото и да е клиширано, е богатство, никога не знаеш кога ще ти се наложи да го ползваш, това казвам от ЛИЧЕН опит на човек, неползвал немския с години след гимназията и на когото после му се наложи спешно да си опресни нещата в сериозна дълбочина.. Масово ученици от езикови с друг език (испански, френски, немски, руски) следваха преди на Острова, сега в Нидерландия, но не смятат в никакъв случай за загуба петте години на изучаването му.  Не са тръгнали да търсят непременно реализация с него. Той е бонус към редица други фактори през тези 5 години..

Nightshade, тезата ти сякаш малко издиша. В СМГ издържат многото мат, защото са там по желание. А в испанската или другаде защо са? Има единици, набутани  от мама и татко заради високия бал, нежелаещи наистина да учат това, но такива има и в  СМГ. Каква е разликата? Масово езиковите се избират по конкретно желание. Затова и доста хора въпреки бала си не пишат всички езикови, а само тези, които представляват за тях истински интерес и езикът в тях няма да им е бреме.

За мечтите почивка няма, аз и сега, в неделя ги боря.
Не виждам защо намесваш Санака и защо свеждаш нещата до нейния личен пример. Аз говоря за една принципна ситуация на училищата, точно за да не губим картината.
Относно удебеления текст  - моля ти се, направо звучи обидно към четящите такова извъртане на нещата.
Да се каже, че има мода е различно от всички са по модата.
И не забравяй- може пък и да имаме опит за да се изказваме. Ти изобщо допускаш ли, че може да има И някой друг наясно с картинката освен теб? Просто да е на различно мнение?

# 759
  • София
  • Мнения: 18 088
По същия начин действам Wink, по който ти ( и далеч не само ти) примерно допускате, че човек БЕЗ дете в АК не може да е запознат, не може и да е на друго, различно мнение. И примерът на Санака не е индивидуален всъщност, а  за множество съученици около детето й. Каза го ясно. И тогава вече става доста показателен за нагласите на децата. Опрях се на нейното мнение, защото стои тук просто черно на бяло. Но навън има още много "СанакИ"  със същата позиция при деца в други випуски на гимназията..

Последна редакция: нд, 26 фев 2023, 11:05 от пенсионирана русалка

# 760
  • София
  • Мнения: 12 228
За гимназиите, според мен, човек трябва да има някаква ясна цел за следване, за да драпа толкова за едно или друго училище. Иначе само по себе си завършването на някаква гимназия не носи нищо. А и децата толкова се променят през пубертета, че напъните и драмата ми се струват излишни.

# 761
  • Мнения: 9 748
Скрит текст:
Едно е 7 часа от нещо, друго 20 часа нещо. Пък и математическите са само 8 паралелки за цяла София, така че, ако си се записал, пък не искаш да го учиш, shame on you.

В тези 7 часа включени ли са всякакви школи и т.н. 20 часа са в 8 клас. После си стават стандартни и това е заради особеностите на програмата, да се изучават и други предмети на чуждия език.
Ако до 7 клас не бяха учили и час мат, както немски, също ще им трябваха 20 часа мат на седмица, че да отлепят. Малко логика все пак. Wink
Всякаквите школи са 3 учебни часа мат. 10 учебни часа, ама си там, защото ти харесва. А от езика няма оттърване. И 50 часа няма да ти стигнат, ако нямаш желание. При желание и добро преподаване и по-малко часове стигат.
Опит е, няма какво да търся логика.

Т.е. казваш, че избиращите математика правят осъзнат избор и са там защото им харесва, а избиращите език не правят осъзнат избор и в голяма степен има деца, които не харесват езика и са там зорлем? Правилно ли те разбрах? Ако е така, само ще кажа: що за фантасмагории и разделителни линии полагаш между избиращите език или математика? И на двете места има и от осъзнатите, и от учещите насила.
За друго говорехме и ти се опита да изместиш темата. Математиката е от 1 клас и в 8-ми вече имаш натрупани знания. Поради това не ти е нужен интензивен 8-ми клас, както в езиковите, в който се изучава основно език, за да можеш нагоре да учиш и други предмети на него. И ако махнем 8 клас, който е обективна необходимост за езиковите, след него часовете мат в едните училища и часовете чужд език в другите се балансират като бройка. Нон сенс е да кажеш, че в езиковите има небаланисрано много часове по езика, и после да не отчетеш, че и в математическите гимназии е точно същото. Wink

Наистина опитай да вкараш малко логика в мисленето си.
[/spoiler]
Добре, за да ме разбереш. Ако детето е с математическа насоченост, но балът не стигне? Какъв е изборът?
Аз смятам, че е ясно, отива в английската, немската или испанската, защото са добри училища и вероятността да имат профил математика е по-голяма. Т.е. при многото часове по език, който вероятно вече знаят на прилично ниво.
Ако не си съгласна, игнорирай ме. Мен общата логина не ме интересува, само тази, която ме касае.

Последна редакция: нд, 26 фев 2023, 14:00 от Spensa Nightshade

# 762
  • Мнения: 19 323
Скрит текст:
Дъждец, когато едно училище  е лошо, независимо дали е държавно или частно, най-естествената реакция би следвало да е друга. Ако по някаква смислена според родителите причина все пак не бъде преместено детето другаде въпреки констатираните сериозни негативи в образователен аспект, то поне съществува опцията това натоварване навън да е равномерно разпределено отрано, не да се натиска истерично педала с n уроци/школи от 6 клас нагоре. Този зор, концентриран в две учебни години, особено пък при целодневно обучение,  не си заслужава да се изтърпи за никое училище..А и едва ли  дава резултати в масовия случай, имам предвид такива, че да стигат за добрите гимназии, пак без значение дали са частни или държавни
.
Съгласна съм за равномерното разпределение. Само коментирах изказванията, че не си струва зорът за НВО.
Когато цената е да се измъкнеш от токсична среда( главно за ду говоря, защото в чу може да страда обучението, но никой няма да търпи отвратителна дисциплина)и да имаш шанс да попаднеш на деца, които имат цели и споделят твоите интереси, си струва да ходиш и на школи, и на уроци.

Спенса, слагай цитатите в скрит текст, за да не се получават такива чаршафи.
Това, че на някого не му е стигнал балът за МГ и е решил да избере езикова, си е негов проблем, а не на езиковата и часовете по език. Като иска да учи математика,има паралелки с разширено изучаване на език, където няма да учи по 20 часа.

# 763
  • Мнения: 30
Няма как да не отбележим, че самите по-млади учители вече не са това, което бяха старите. Не може да очакваме друго. Вече цедката за прием в университет се продъни и там влизат хора на всякакво ниво и из слизат така…завършили. Училищата ще имат все по силен проблем с кадрите си. Независимо колко им плащат.
И друго - в темата вероятно не влизат болшинството родители, на които образованието на детето им е потръгнало. Съдя по себе си - аз съм на ръба на 1 клас. Ако детето ми учеше вече някъде, където нещата му се получават добре, нямаше да се сещам за темите по форумите. И понеже всичко е индивидуално , е интересно кой от какво и защо не е доволен в дадено училище, за да си свери часовника. Защото няма как всички в едно училище да са доволни. По най-различни причини.
Ако бях директор или собственик на училище, също щях да ги чета тези теми и да ми бъдат полезни.

# 764
  • София
  • Мнения: 12 069
И друго - в темата вероятно не влизат болшинството родители, на които образованието на детето им е потръгнало. Съдя по себе си - аз съм на ръба на 1 клас. Ако детето ми учеше вече някъде, където нещата му се получават добре, нямаше да се сещам за темите по форумите.
Не съди по себе си, защото достигаш до крайно погрешни изводи.

Общи условия

Активация на акаунт