Работа, CV-та, HR-и, съвети - 83

  • 49 381
  • 1 063
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 1 205
Често се случва в корпоративните съобщения да има правописни пропуски 🙂 Така че си го представям.

# 61
  • в сърцата на децата <3
  • Мнения: 4 077
Често се случва в корпоративните съобщения да има правописни пропуски 🙂 Така че си го представям.
Но моята работа е свързана със създаване на текстове, писането не е странично занимание, косвено свързано с позицията. Иначе надали бих се впечатлила особено.

snow_angel, а не можеш ли да кажеш, че това е правописна норма и не зависи от фирмата. Който иска от колегите ти да си пише с малка буква, но ти да си продължиш, както е редно?!?
Мога, но полза и смисъл няма да има. Ще ми връщат за корекция докато не бъде по "техния" начин. Нямам желание да се боря с вятърни мелници, още повече, че вече от много време гледам в съвсем друга посока и скоро приключвам серия от обучителни курсове за преквалификация. Там определено се гледа с добро око да си пунктуален и да не допускаш грешки. А ако в популярен онлайн магазин случайно забележите "Вие" с малка буква или описание на продукт в "ти" форма - да знаете, че е политика на фирмата, не са неграмотни колегите 😂 Аз си реших проблема като просто си структурирам изказа така, че да не се налага употребата на "Вие" и толкоз.

# 62
  • Мнения: X
Това не го знаех, интересно, чудих се защо от един онлайн магазин редовно получавам мейли с дразнещо обръщение на "ти"...

# 63
  • в сърцата на децата <3
  • Мнения: 4 077
Нашите със сигурност са такива 😁 Но може и да не сме единствените, разбира се.

# 64
  • Мнения: 24 739
На много места се наложи все повече към клиентите да се обръщат на "ти", вместо примерно "добър ден" поздравът да е "здравейте" и прочие, които не винаги са съвсем на място... Точно фирмена политика си е при повечето.
И аз не го харесвам това, докарва ми на нескопосан превод, на английски си е обичайно но малко по-друго звучи това същото. На български никак не е трудно да прозвучи като неуместно фамилиарничене.

# 65
  • Пловдив
  • Мнения: 5 225
И аз се обръщам на "ти" към клиентите - едни и същи са, работим заедно повече от седем години и изобщо не мога да си представя да им говоря на Вие.

# 66
  • Мнения: 35 785
В неформален разговор е едно, в писмо или на сайта е нещо съвсем друго.

"Здравейте!" не ми е неприятно, когато влизам в магазин/офис. Не е неучтиво.

# 67
  • Бургас
  • Мнения: 8 552
Имаше един период, когато масово блогъри пишеха на "ти" в статиите си. Това беше продиктувано от една мода, наложена от някои маркетингови "гуру"-та. За радост тази мода отмина.
За съжаление много мениджъри на компании на високо ниво доста се влияят от разни модни течения. През различни периоди от време излиза по някоя модерна книга за мениджмънт, управлене и лидерство на някой нашумял американски мотиватор.

# 68
  • Мнения: 24 739
И аз се обръщам на "ти" към клиентите - едни и същи са, работим заедно повече от седем години и изобщо не мога да си представя да им говоря на Вие.
Когато се познавате с някого, си е лично ваша работа как се обръщате помежду си, изобщо не говорех за това. Дразни ме когато се налага такава фамилиарност там където реално я няма и не е и нужна.

# 69
  • в сърцата на децата <3
  • Мнения: 4 077
"Здравейте" е "Вие" форма Simple Smile До колко е удачно вместо "Добър ден" да се обръщението да е друго - зависи от конкретната среда. Не очаквам общуване по етикет от касиерката в супера, например. Но както казах - писмената форма е съвсем друго нещо. Не съм достатъчно "модерна" - вероятно защото не чета модни бизнес гурута 😂

# 70
  • Мнения: X
Даже не мога да повярвам това, което написа сноу… четох три пъти, за да асимилирам. 😁

Аз да се оплача, че от този месец започваме с 2 дни седмично в офиса. Преди беше 1 и не го спазвахме особено. Сега вече 2. Много ме е яд, защото няма никаква причина да искат да сме там. Дори екипът ни е разделен в две държави и в реалността не можем да се срещнем с половината. Клиентите ни не са тук, също. Естествено, местата за паркиране са мираж, а локацията е на майната си и удобен транспорт няма за голяма част от служителите.

# 71
  • Мнения: 35 785
Ние се върнахме с края на извънредното положение и това е, няма искам - не искам....

# 72
  • Мнения: X
Оо, аз съм сигурна, че като има “не искам” ще си намеря изцяло хоум офис позиция. Не ми е дотегнало, не съм потърсила. Просто не ми се сменя работа в момента, защото се озорих с магистратурата и с личните си несгоди през 2022. Като цяло работата ми харесва, мениджърът и екипа също, доволна съм от отношението, но предполагам, че със заплащането особен растеж в следващата година няма да имам.
В момента съм избрала свободното време и личният комфорт. Не съм overloaded, имам много свобода и затова ще преживея ходенето в офис.

# 73
  • Мнения: 35 785
Аз съм решила от пролетта да се огледам по-внимателно за нещо ново, но не искам да е на същата позиция като ниво и/или заплащане. Ако ще е за 100 лв. разлика, няма смисъл да се местя....

# 74
  • Мнения: X
Аз съм решила от пролетта да се огледам по-внимателно за нещо ново, но не искам да е на същата позиция като ниво и/или заплащане. Ако ще е за 100 лв. разлика, няма смисъл да се местя....

Соул, счетоводител ли си? Не знам защо съм останала с такова впечатление. Желая ти успех!

Общи условия

Активация на акаунт