Пазаруване от aboutyou.bg TEMA 15

  • 45 270
  • 796
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: 3 793
Ние, българите, сме бамбашка/ дума от старите хора, демек, странни и особени./
Мрънкаме за доставки, за липсващи такива.
Не смятам безплатните доставки са злоупотреба от наша страна, само те печелят по този начин. За мен е голямо удобство наведнъж да сравня два номера/ размера, не да го правя поотделно.
Ако не ги устройва, веднага ще ги махнат.

Последна редакция: вт, 17 яну 2023, 16:44 от Mateah

# 496
  • Мнения: 59
Мисля, че психиката ни е увредена от дефицитите на стоки при социализма. Не случайно световни евтини вериги ни продават по-скъпо, отколкото в страни с много по-висок стандарт. Навсякъде има борба за купувачи, у нас като че ли купувачът се бори да купи нещо. Навсякъде по света можеш да върнеш стока и във физически магазин, докато у нас това е изключение. Мисля, че трябва повече да се уважаваме и да не мислим за изключителна привилегия нещо, което е нормално в други страни.

Нормата не е да пазаруваш с безплатна доставка, безплатно връщане, и без минимум на доставката. Това е по-скоро изключение, за което за съжаление някои хора абсолютно злоупотребяват. Имаше коментари от една госпожа, която много самодоволно обясняваше, че пазарува от aboutyou само за да пробва артикулите, и после ги връща и поръчва от амазон, от където доставката не е безплатна естествено. Работя за фирма, която има няколко обекта,  включително онлайн магазин, и за мен поведението на някои индивиди и нивото на култура на пазаруване е под всякаква критика.

# 497
  • Мнения: 12 300
Има изключения, разбира се. Според мен, повечето хора пазаруват нормално. Някои се възползват от някой и друг луфт в системата. Това, с пробата от About you и пазаруване от Амазон, също си има своите неудобства и поне аз не бих го направила, ако няма някаква драстична разлика в цената. Големите сайтове имат своите предимства и недостатъци, както за потребителите, така и за собствениците им.

# 498
  • Мнения: 12 642
Dessitty, със сигурност има злоупотребяващи клиенти, има клиенти с нагло поведение, има клиенти, които връщат стоки в недобър търговски вид и т.н. Навсякъде има такива. Но хайде да не слагаме всички под общ знаменател. Пак казвам, ако на сайта не му е изгодно, просто ще си промени условията. В момента не само, че не ги променя, но и рекламира именно безплатната доставка и връщане, поощрявайки клиентите да поръчват по два номера от един артикул. И хората се възползват от тази възможност, която в никакъв случай не е реверанс, нито пък е дадена под принуда. Да, сигирно има и такива, които прекаляват. Но при добро желание от тяхна страна, сайтът би могъл да измисли някакви правила, които да не поощряват злоупотреби.

# 499
  • Мнения: 20 926
И кой определя нормата?
Могат, правят го.
Само не разбирам какъв е този рев на чужди гробища.

# 500
  • Мнения: 59
Birdflower, лошото е, че ако търговеца вземе мерки, има голяма вероятност това да засегне всички, а не само недобросъвестните потребители.

# 501
  • Мнения: 76 019
Мисля, че психиката ни е увредена от дефицитите на стоки при социализма. Не случайно световни евтини вериги ни продават по-скъпо, отколкото в страни с много по-висок стандарт. Навсякъде има борба за купувачи, у нас като че ли купувачът се бори да купи нещо. Навсякъде по света можеш да върнеш стока и във физически магазин, докато у нас това е изключение. Мисля, че трябва повече да се уважаваме и да не мислим за изключителна привилегия нещо, което е нормално в други страни.

В ЕС не можеш. Ние всъщност прилагаме европейските директиви в това отношение - при договор от разстояние имаме право да върнем без обяснение, като си поемем преките транспортни разходи по връщането.
И в Европа закупеното във физически магазин принципно не подлежи на връщане, освен ако политиката на магазина не е друга. В България също имаме такива примери на изключения от правилото  - ХМ, Уайкики и мн.др позволяват да върнеш и купеното от физически магазин.
Та и у нас е както е и в ЕвропаТА...синхронизирано ни е законодателството, няма как да е различно просто.

Извън Европа, където и да е това навсякъде по света, нямам информация как е Simple Smile

Аз съм много харесвам търговците, които правят изключение и ми дават право да върна безплатно. Предпочитам ги и пазарувам с удоволствие от тях. Simple Smile

# 502
  • Мнения: 12 642
Ще засегне и добросъвестните, да. И това е непроятно, няма две мнения по въпроса.
Но не е нито в моите, нито в твоите възможности да контролираме недобросъвестни клиенти. Още повече, че в случая не говорим за нарушени правила от страна на клиенти.

# 503
  • Мнения: 59
Дори да не говорим за нарушени правила, говорим за злоупотреба с правила. То и да поръчваш нон стоп и да не приемаш поръчки, или да връщаш 90% от поръчаното също не е нарушение на правилата, но търговеца губи сериозно в такива случаи, да не говорим, че и клиентите губят, когато получат стока, която е поръчвана и връщана 5 пъти и е станала на парцал. Ако е малък търговец, веднага ще забрани такива поръчки, aboutyou са голям търгове, но съм сигурна, че следят на кои пазари имат големи загуби.

# 504
  • Мнения: X
Въобще не е безплатно връщането. Търговецът си има договор с Еконт и си плаща корпоративни такси, които не са като нашите. Оня ден пратих на сестра ми ботуши до вкъщи, 11 лева ми взеха от Еконт, а съм с някакви отстъпки.
Ето какво плаща About You за 2 кг пратка
Скрит текст:
Кой търговец продава на загуба?! Всичко е калкулирано в цената, та 5 пъти си плащате доставката. Те печелят от оборот. А реверанс е от моя страна, че близо месец работят с моите 600 лв и накрая като ми ги върнат, няма да ми дадат лихва за това!

# 505
  • Мнения: 12 642
Добре де, кой според теб трябва да упражнява контрол върху такива недросъвестни клиенти и да парира опитите им да "намазват"? Аз ли? Ти ли?
Пак повтарям и потретвам, това е в компетенциите на търговеца. Далеч съм от маркетинга и продажбите, но не вярвам да не могат да измислят някаква програма за лоялни и нелоялни клиенти, в която да се отразява брой невзети пратки, примерно, и да се налагат някакви санкции или правила към недобросъвестните.
Ако не им е изгодно, просто няма да го правят. Едва ли ще работят на загуба заради моите кафеви очи.
В същото време има и немалко случаи от сайта да изпращат на друг клиент стока с дефекти, носена, в недобър търговски вид. Това не е ли недобросъвестно? Не е ли преразход за тях, защото клиентът със сигурност ще върне стоката?

# 506
  • Мнения: 59
Birdflower, aми aboutyou оперират предимно на пазари, където покупателната способност на купувачите е висока, и политиката за безплатна доставка, връщане и без минимална стойност на поръчката работи, защото хората реално купуват, и то не чакат само намаления, ами пазаруват постоянно, и не връщат огромен процент от това, което са поръчали. Не знам досега да са имали практика да затварят пазари, но например Spartoo престанаха да доставят до България. Гледам румънския им магазин стои. А иначе търговците могат да вземат мерки, например да не правят големи намаления за България, защото в различните страни са различни процените на намаленията. В зooplus например, от които също редовно пазарувам, цените им за България са доста по-високи отколкото за Румъния и за Полша примерно. Питала съм ги защо, и те казват, че имат различнi разходи за логистика, поддръжка и т.н. Та мерки могат да вземат всякакви принципно търговците. Просто в моята работа съм била свидетел как се затварят обекти, които са губещи, независимо, че други могат да са много печеливши. Съответно се отварят обекти на други места и т.н.

# 507
  • Мнения: 2 248
Толкова много отговори, реших че изпуснах голямо намаление …

# 508
  • София
  • Мнения: 6 584
Teda Mars, възползвах се от публикуван от теб код. Благодаря.

Един и от мен:

# 509
  • Мнения: 1 236
Birdflower, лошото е, че ако търговеца вземе мерки, има голяма вероятност това да засегне всички, а не само недобросъвестните потребители.
Съвсем права сте.Пример мога да дам.Преди години масово се пазаруваше от френския Ларедут.Тук в форума се изписваха сумати страници за часове.Много добри цени и качество.Пращаха и подаръци към поръчката.Но клиентите от България поръчваха,задържаха подаръка и връщаха стоката.И сайта спря да доставя до България.Пращат ни най-любезно да пазаруваме в com.,а там цените в небесата.Дано не се случи същото.

Общи условия

Активация на акаунт