Емоционално дете

  • 3 118
  • 90
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 20
Детето няма поставени граници. Границите може и да са по-либерални, но да ги има. И да се санкционира, когато се прекрачат. Идеята е детето да има респект, а не страх. Другото, което следва да знае на тази възраст, е, че в този живот има и задължения. Това трябва да се набие в главата с много говорене, не с физически средства. Казвам го като родител на палав и свободолюбив 10-годишен, който постоянно е в търсене на правата и удоволствията си.
Съгласен съм!Но трудно се получава...В същностно може да сте ми полезна. Казвам аз примерно оправи си стаята и се почва едно мрънкане, при следваща покана го обръщаме на яд и викане, и като кажа няма да си получиш телефона водопада тръгва. Вие как бихте постъпила?Къде бъркам аз?

Последна редакция: вт, 24 яну 2023, 21:41 от Vlad78

# 31
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 258
Потърсете помощ от психолог, щом се затруднявате. По- добре късно, но да се опитате да овладеете нещата. Иначе в пубертета ще стане страшно.

# 32
  • София
  • Мнения: 7 990
Съгласна съм, че е трудно, но трябва и постоянство и много разговори с детето. Както посъветваха и в предходния пост, ние (родителите) също минахме през срещи с психолог.

# 33
  • София
  • Мнения: 35 101
О, да, една консултация без детето ще е чудесна.
Моя приятелка изпитваха с баща ѝ подобни затруднения и направиха 2-3 срещи - разбраха много неща, смениха подхода и решенията бяха на лице.

# 34
  • Мнения: 1 522
Моята теза, недоказана, е че непослупните деца после са много по-успешни и щастливи. Така че трябва да се радвате, ако съм прав.

# 35
  • Мнения: 20
Моята теза, недоказана, е че непослупните деца после са много по-успешни и щастливи. Така че трябва да се радвате, ако съм прав.
Да, чувал съм го и вероятно е истина. Поразрових се в различните типове характери: холерик, флегматик и т.н. Там горе долу пишеше същото.Холериците към които смятам, че е и нашата госпожица палят от раз, обичат да командват, гонят си интереса до край и с лошо с тях не можеш да се разбереш. Разбира се всеки човек не се характеризира само с един тип, но един е преобладаващ. Илюзията, че ще стане по нашия тертип вече я няма, но поне да загладим малко ръбовете.

# 36
  • Мнения: 3 535
Правилно сте забелязали, с лошо с тях не можеш да се разбереш. Затова вместо при неизпълнение на задача да се каже няма да си получиш телефона, пробвайте друго, не със забрана. Според мен вече е голяма за подкупване. Но нещо от рода, ще дойде едикой си, подреди стаята, да забележи колко си изрядна, например. Някак да се стимулира желание в детето да извърши дадено действие.

# 37
  • София
  • Мнения: 35 101
Типа нервна система няма общо с липсата на възпитание и поставени граници.
Аз съм холеричка и на нашите не им е било лесно, но Бога ми, знаех кое и докъде е позволено и кое по никакъв начин няма да се толерира.


# 38
  • София
  • Мнения: 38 499
Е какво толкова прави детето? Хвърлила две играчки?

# 39
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 258
Как какво прави? Да се репчи на възпитателки и да тропка с краче, че няма да пише, това определено би имало сериозни последици у нас.

# 40
  • София
  • Мнения: 38 499
Детето има успех 5,4 който определено не се постига с не-писане.
Моя хубавец като е кротък, ама се скатава, има къде къде по-лош успех.

# 41
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 258
Успехът е едно, демонстрирането на неуважение към авторитет е друго.
В трети клас повечето деца имат добър успех, това не е кой знае какъв показател.

# 42
  • Мнения: 20
Има успех, защото й стоим на главата. А от там идва и недоволството.
Мисля върху нещата, които пишете. Имам грешки, да.Но пък си мисля как едното ми дете е по един начин, а другото по друг.Възпитавани са еднакво.Грешките трябва да дават еднакъв резултат. Само, че едното няма никакъв проблем с правилата и каквото му се каже става. Разбирам, че дете с дете няма еднакви.
Успехът е едно, демонстрирането на неуважение към авторитет е друго.
Да това е коренът мисля...Липса на уважение. Но можеш ли да накараш някой да го направи, ако не желае?

# 43
  • София
  • Мнения: 1 363
Не отстъпвай, не давай алтернатива, изисквай си твоето и говори, обяснявай, без да влагаш емоция, без да показваш, че си се изнервил от ината й, че си на ръба да се развикаш примерно. Тихият и неотстъпчив тон ще респектира повече.
Говорене, говорене, говорене - защо трябва да се оправя леглото, защо да се пишат сомашни, защо да се уважава учителката...
Аз имам подобна ситуация вкъщи с третокласник, който не учи сам, всеки ден ни опъва нервите за всичко - за хранене, хигиена, ред, учене, уважение към другите. И всеки ден си говорим като за пръв път.
Просто търпение и никакви отстъпки от правилата, на които решите да държите най-много.
Това е характер, който изисква по-различен подход.

# 44
  • Мнения: 20
Не отстъпвай, не давай алтернатива, изисквай си твоето и говори, обяснявай, без да влагаш емоция, без да показваш, че си се изнервил от ината й, че си на ръба да се развикаш примерно. Тихият и неотстъпчив тон ще респектира повече.
Говорене, говорене, говорене - защо трябва да се оправя леглото, защо да се пишат сомашни, защо да се уважава учителката...
Аз имам подобна ситуация вкъщи с третокласник, който не учи сам, всеки ден ни опъва нервите за всичко - за хранене, хигиена, ред, учене, уважение към другите. И всеки ден си говорим като за пръв път.
Просто търпение и никакви отстъпки от правилата, на които решите да държите най-много.
Това е характер, който изисква по-различен подход.
Благодаря, ще опитвам!Знае, че няма да я ошамаря и си магарее.

Общи условия

Активация на акаунт