Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства през 2023 година

  • 37 315
  • 866
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 443
Темата се превърна в мерене на пи@ки.
Кола с разход 2,9, голям смях. Чисто нов скутер 125сс харчи 1,9. Чисто нов дизел- 5,9 смесено каране. Направо голямо бълнуване тук.
Така е, навсякъде има лаици.
4 годишен дизел автоматик извън градско....за, който не разбира пише : изминати 86км  за 1 час и 23мин, среден разход 3,9л. на 100км  със средна скорост 61км/ч,автопилота кара през повечето време на 97км/ч,пътя е междуградски, или по-скоро междуселски, пресечена местност.

# 676
  • Мнения: 1 304
3.9 съм правил София-Земен-София с 6 цилиндров дизел автоматик, 74 км/ч на круиз контрол. 2003г. с 9 годишна кола. Реалния разход на смесено изванградско с бързо каране по шосе и магистрала беше малко под 7.

Въпрос на старание, гуми, масло, гориво и поддръжка.

Енергоспестяващи гуми има:
Бриджстоун Туранца 6 в момента обединява нормална дълбочина на протектора, комфорт, горивен рейтинг "В" и А на вода.
Пирели Powergy - същото, но като нови идват с 6.8мм грайфер и са по-шумни.
Континентал Еко Контакт - същото, 6.8мм грайфер, по-тихи и комфортни, но са по-слаби на аквапланинг.
Между изброените и UHP летни гуми, които не са точно спортни разликата е до 1/100 разход.
Друг сериозен източник на загуба на енергия е моторното масло - не сменено на 8.000 или не достатъчно хубаво и тук заедно с въздушния филтър има още 1/100. Т. Е. навреме смененото хубаво масло се самоизплаща. (80 пъти х 100 км х 1л. икономия х 3 лева) И това е само от горивото. Отделно спестените дългосрочни проблеми.

Съвременните бензинови шампиони по икономия са 1.4tsi на VW и 1.33tce на Рено/Нисан. С консервативно каране реални около и под 5/100. Но не с 80! С 90-120. Важи същото, ще създават проблеми и ще се чупят ако се обслужват на 15-20.000-30.000 км и ако не се карат със премиум бензин.
Същемременно са по 140-150 коня, около 250 н.м., автоматик и вдигат над 200 при нужда. Свещи се сменят на 30-40.000, отново ако не искате проблеми.

Ето колко е просто.

Сегашните 1.33, 1.4 и 1.5 турбо бензини са точни еквиваленти като мощност и въртящ момент на 6 цилиндров турбо дизел БМВ от средата на 90-те или пък на по-новия легендарен 2.0ТДИ-150 на VW.

# 677
  • Мнения: 443
Тифи 19 нищо общо, колата я имам от около две години и не я поддържам гаранционно,за маслото влиза на 15-20к, когато нещо се обади се сменя, но почти нищо не е пипано по колата. Това е само една кола, утре ще те блъсне някой пиян зад волана, жалко за цялата ти подръжка, гледане и загубено време. Както и друг път съм ти казвал, аз роб на колата си няма да стана. Всеки сам си преценява дали една купчина ламарини ще му определя начина на живот.
Твоите коли явно ще те надживеят, стискам палци да си ги вземеш и в другия живот.

# 678
  • Мнения: 1 304
Доста преекспонираш.
По-скоро, веднъж като видиш и научиш нещо, после е много трудно да го игнорираш.
А и този подход почти елиминира не планирани ремонти и повреди. От 17-18 години не съм правил не планиран ремонт и нищо не ми се е чупило извънредно. Един амортесьор счупих миналата година.

# 679
  • Мнения: 17 116
Кола с разход 2,9, голям смях.
Става дума за хибриди, те карат част от пробега на ток и това много сваля разхода на бензин.

# 680
  • Мнения: 1 304
Хибридите правят няколко неща.
Едното е че рекуперират енергията при спиране.
Второто е малко по-сложно. ДВГ е най-ефективен при натоварване на 80% и повече при ниски и средни обороти. Обаче, когато караме икономично обикновен автомобил отваряме дросела много по-малко. (между другото, доунсайзинг моделите затова са толкова ефективни, малък двигател на относително голям автомобил винаги е с висок товар и влиза в по-голяма ефективност)
С нормални скорости, независимо автоматични или ръчни, за да развие дадена скорост, трябва да развие определени обороти. Като караме икономично имаме повишаване на скоростта на въртене с малък товар.
Та, хибрид със специална скоростна кутия с два входа и един изход, а понякога и с повече, прави следното:
Държи оборотите в оптималния диапазон, като извлича енергия от ДВГ по два начина, първо чисто механична движеща сила и второ го натоварва допълнително да върти генератор.
Тези два потока енергия се обединяват отново на изхода на кутията, защото там има добавен електромотор.
Някои хибриди като Шевролет Волт/Опел Ампера изобщо нямат връзка между ДВГ и задвижването. ДВГ върти само генератор, който му осигурява винаги оптимален товар, а автомобила се движи само от електромотор.

Има и трета причина хибридите да бъдат ефективни. ДВГ е най-неефективен в преходни режими. Затова, когато поискаме от автомобила да ускори или доускори, това става максимално чрез електромотора и за сметка на енергията складирана в батерията.

Разхода в София не е меродавен за нищо. Хълмист терен, извънредно ниска средна скорост, малки разстояния. Варира много.
Все пак ако за хибрид пише, че харчи 3/100, а за голям седан 14, то когато същият седан харчи 21/100, хибрида ще харчи 4.5.

# 681
  • München, Deutschland
  • Мнения: 6 852
Все пак е редно да уточним за mHEV или за PHEV говорим. Двете нямат общо взето нищо общо, освен, че имат в общия случай ли-йон батерия...

# 682
  • София
  • Мнения: 619
Доста преекспонираш.
По-скоро, веднъж като видиш и научиш нещо, после е много трудно да го игнорираш.
А и този подход почти елиминира не планирани ремонти и повреди. От 17-18 години не съм правил не планиран ремонт и нищо не ми се е чупило извънредно. Един амортесьор счупих миналата година.
Ти с тази поддръжка си дал парите за "непланирани"ремонти по 3. Аз си поддържам колите само с неоригинални части, евтино масло от рода на ELF и никога не съм имал сериозни проблеми с колите си . Покрай мен приятели дават луди пари за скъпи части и консумативи и все реват. Въобще не вярвам на глупостите които ни пробутват за скъпото масло и части и колко били качествени. Компромис не правя само с марката бира и храната ,която ям. Ще дам аз за масло 150лв и за датчик мап сензор 200лв примерно ,като мога да взема датчика за 10лв от алито и маслото за 45лв от магазина само щото някой овчар иска да убеди стадото колко правилно е това

# 683
  • Мнения: 17 116
А най-добре да уточним за кой модел и година говорим, защото тази технология се развива безумно бързо и има много и най-различни варияции с които варира и разхода.

# 684
  • Мнения: 729
https://m.dir.bg/dnes/obshtestvo/nepravosposobna-zhena-shofira-g … o-i-go-e-otstapil

Коментарите под статията са един път - посмях се доста. Мнението за нея ми 50:50.
Като толкова много иска да кара автобус защо не изкара курсовете ами по втория начин?

# 685
  • Fairbanks, Alaska
  • Мнения: 2 520
Защото пътят към изкарването на D категория е доста дълъг. Първо започваш с В категория, после трябва да изкараш С категория, след това чакаш 2 години и чак тогава имаш право да изкараш курс за D категория. Отделно имаш да вадиш и професионална компетентност. Всичко това струва пари. Аз изкарах D категория през 2020 година.

# 686
  • Мнения: 17 116
https://m.dir.bg/dnes/obshtestvo/nepravosposobna-zhena-shofira-g … o-i-go-e-otstapil
Коментарите под статията са един път - посмях се доста. Мнението за нея ми 50:50.
Като толкова много иска да кара автобус защо не изкара курсовете ами по втория начин?
Хареса ми коментарът на фирмата: "И затова е най-добре да се преустанови тази практика, защото дружеството е ново, автобусите са нови, както виждате". Мисъл за пътниците, пешеходците, другите шофьори и хората които се возят с тях около автобуса? Няма 🤨Коментарите са смешни, да, за разлика от другата статия където слагат венци и цветя на пешеходната пътека, защото и там е минал някой способен шофьор, който много се е забавлявал.

# 687
  • Мнения: 3 840
Те и контрольорите подали жалба, че им взима билетите, а не че шофира автобуса. И не един шофьор ѝ е давал да кара. Трагедия.

# 688
  • Мнения: 1 295
Моля за съвет!
Имам си едно престаро clk208 автоматик, което обаче ми е идеално до вчера, от когато не може да запали и да помръдне от там, където е паркирано, за беля не е и в града, в който живея.
Доколкото разбрах "развален" е гълтачът на ключа, на всеки от каращите го в семейството ми се е случвало 1-2 пъти (само на мен не и съответно нямах и представя), но са се справяли със ситуацията и вече вероятно му е дошло времето да умира. Sad На ключар ли да се обадя утре или на какъв майстор? Също така е проблем с какво да изтеглим колата, като е автоматик не можело с обикновена платформа Rolling Eyes Тая вечер ходихме, мъчихме да запалим, но нищо не се получава Sad Не дава контакт и това е. Ключът отвори централното заключване, светят фаровете, ток имаШЕ в началото, след разглобяването на ключа и той даде фира, та си я заключих механично и я зарязахме. Какви майстори да търся утре Rolling Eyes

# 689
  • Мнения: 5 632
На твое място бих обсъдила проблема със сервизи от твоя град, които да ти кажат дали могат да ти го решат и съответно да се уговориш кога да им докараш колата и въобще как да процедираш. Може и да предложат да дойдат на място. Зависи. Почти всички (да не кажа всички) имат контакти с пътна помощ. Знаят си кое как.
За цената - ако искаш прозвъни произволни телефони и питай колко взимат на километър. Питай и в СБА.

Последна редакция: пн, 04 сеп 2023, 00:18 от tetka_the_best

Общи условия

Активация на акаунт