Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства през 2023 година

  • 37 311
  • 866
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 17 116
50,394мм е 1/2 от дължината на контактното петно.
Сега кажи какъв уред ползваш, за да измериш 0.394мм? Другите 50мм някакси ще ги уцеля, но тези финни детайли сигурно се мерят с някаква много финна техника Satisfied

# 151
  • Мнения: 1 304
Нищо не се мери, само се смята.
Базовият факт е много прост, налягането в гумата в атмосфери е равно на натиска в кг на см2 от контактното петно. Тоест, може да се смята и проверява и наобратно.

500 кг на гума при 2.2 бара/атмосфери означава 227,3 см2 контактно петно, каквато и да е гумата. При равна ширина, контактните петна ще бъдат еднакви на дължина. Обаче изразено в проценти гума 40-та серия ще бъде с много по-сплескан борд, отколкото гума 50-та или 60-та серия. Затова нископрофилните гуми се помпат повече.
Правилото е сплескването на борда на студена гума да бъде не повече от 4%.

# 152
  • Мнения: 17 116
Правилото е сплескването на борда на студена гума да бъде не повече от 4%.
Е нали трябва да го измериш  на практика, че да разбереш, иначе е като котката на Шрьодингер, или е точно или не е Grin

# 153
  • Мнения: 1 304
Правилото е сплескването на борда на студена гума да бъде не повече от 4%.
Е нали трябва да го измериш  на практика, че да разбереш, иначе е като котката на Шрьодингер, или е точно или не е Grin

Като го сметнеш, после вече лесно ще го измериш, като знаеш какво мериш. Може с отпечатък върху хартия или картон, с две метални линийки също става и е достатъчно точно. Достатъчно е да провериш няколко пъти за да се валидира изчислението. А то се валидира и с мерене и със смянате на фабрични размери и налягания наобратно, при това 100%. След това само смяташ.
А пък самото сплескване е най-лесно да се измери, между ръба на джантата и земята и между ръба и протектора в първата част, която не стъпва на земята. Отгоре не може да се измери, защото гумата прави корона в средата.
Отделно в каталозите пише точния диаметър на гумите. Достатъчно е да се измери ефективния статичен радиус от оста до настилката и се вижда близо ли си до истината.

# 154
  • Мнения: 17 116
Пак не каза частите от милиметъра с какво ги замерваш 😁

# 155
  • Мнения: 1 304
Линийката ми почва от два инча, ама на дебелина, така че на око.

# 156
  • Мнения: X
Е нали трябва да го измериш  на практика
Нищо не се налага да мериш. Ако тръгнеш да слагаш нестандартни гуми, ще то кажа как се смята наум налягането Stuck Out Tongue Winking Eye

# 157
  • Мнения: 50 675
Супер прецизно измерено налягане трябва на състезателите. А то и без това е динамична величина - в жегата на горещ асфалт расте, нощем на студено спада... И за практически цели се гледа на око дали гумата стои обичайно. А отделно в колата имам и някаква система за следене на налягането в гумите, ама досега не се е обаждала да алармира Wink

# 158
  • Мнения: 5 631
Тифи19, четох те и се смях със сълзи! Представих си те как залягаш под колата, наместваш бял лист А4, за да вземеш отпечатък - най-вероятно я вдигаш на крик, подлагаш листа, после спускаш колата, за да отпечати, после пак я вдигаш, за да извадиш листа, взимаш линийките, измерваш, изчисляваш, после включваш помпата, за да мръдне стрелката малко нагоре, или малко надолу. Всичко това се случва с бели памучни ръкавици.... и си те представих до моята кола, която я карах миналия месец на автомивка, че беше нужно за пред застрахователя, а от тогава доста километри врътнах по едни кални местенца и сега мяза на биволица!  Нееее, направо падам от смях! Благодаря ти! Innocent
SmileyFlowers Hibiscus

# 159
  • Бургас
  • Мнения: 10 659
Тетка, аз като го прочетох и ми се прииска да си купя каруца с магаре. По-лесна ми се струва поддръжката ѝ. Ама ме досрамя да си призная. 😁

# 160
  • Мнения: 1 304
Автомобил не се поддържа лесно, сложно технологично и металургично изделие.
Затова по-добре електромобил. Поне има само гуми, спирачки и окачване.

Колкото до налягането в гумите, действително е майтап, макар че всичко е вярно, така че комплименти за развеселените!

# 161
  • СИ
  • Мнения: 4 403
Автомобил не се поддържа лесно, сложно технологично и металургично изделие.
Затова по-добре електромобил. Поне има само гуми, спирачки и окачване.
...

Електромобил? Само с гуми спирачки и окачване? И без ел.мотор и половин тон батерия? Без термопомпи за охлаждане на батерията, без софтуер и актуализации? Май нещо бъркаш. Като сложиш и високата цена, нещата не изглеждат толкова розово. Има и други особености като ограничен пробег и по-бързо падащ заряд при ниски или високи температури.
Електромобилът е добър за къси и средни разстояния. За дълги пътувания с такъв има доста неудобства. И както казах, ако можеш да платиш 100 хилядарки за електричка с рамерите на малолитражка.

# 162
  • Мнения: 50 675
Съгласна, Електричките са ОК за втора градска кола и за таксита. Там предимствата им са най-големи, защото модерните коли с ДВГ са икономични на дълъг път, а и  извън градовете цапането не се усеща. Докато в града електрическият двигател е супер икономичен, не замърсява и не му пречи да кара на къси дистанции с дълги паузи (реално да кара студен), което тормози обикновените коли.

# 163
  • Мнения: 1 304
Електричка от Тесла нагоре при грамотна експлоатация има живот 20-25 години.
Nio имат 150kWh полу-солид стейт батерия в седан със средни размери. Ако го държиш между 20 и 80% заряд живота в цикли е между 5 и 10.000. 5.000 цикъла по 300 км са 1.5 милиона километра. Като 300 км с 60% от 150 киловата (80киловата) са 270 вата на километър, което съответства на средна скорост над 140-150.
Електромотора и редуктора са вечни. Батерията е вечна. Говорим за тазгодишната най-висока технология. Не говорим за немски и японски боклуци, които са с призматични батерии по 20 годишна технология.
Термопомпата е вечна, в офиса половината климатици са на 23 години с повече часове работа от всеки автомобилен климатик.
BYD Han и като електромобил и като хибрид и двете с по 300 коня системна мощност започва от 30.000$ габарити на Мондео, салон като на Линкълн Континентал. (По-дълго пътническо пространство от на къса S-класа)
Теслата за съжаление е скъпа, както и Лусида, но ще поевтинеят.

Колата ми има 68л. резервоар и със зор харчи 9-10 извън града, реално изминава не повече от 600 км, а реално зареждам на 450-500. Лусид, Нио, Байд и Тесла имат електромобили, които имат същото купе, побират същия или повече багаж и имат по-голям пробег, а са електрически. Само дето теслата е 100.000$, Лусид е 140.000$, Нио е Малко под 100к$, а на Байд е малко малка голямата батерия. Сега вече и Хонг Чи (Hong Qui) и Грейт Уол пуснаха електромобили.

Колкото до немците, аудитата минават по 200-300 км, VW до 400, Мерцедеса ще има преден багажник от фейслифта нататък - дълбоко несериозно, BMW още не може да добута до реални 500 км. Японците сериозен електромобил нямат. Затова Ви се струва, че са градски. Тайкана е ушит по мярка за Лосанджелеския и Истанбулския гъзаритет.

# 164
  • СИ
  • Мнения: 4 403

Електричка от Тесла нагоре при грамотна експлоатация има живот 20-25 години.

...

Теслата за съжаление е скъпа, както и Лусида, но ще поевтинеят.

...



Не знам какъв експлоатационен живот има Теслата и сякаш не ме вълнува особено. Електрическите коли няма да поевтинеят. Това си го запиши някъде.

Общи условия

Активация на акаунт