Консултация с логопед - тема 5

  • 5 093
  • 22
  •   1
Отговори
  • Мнения: 46 916
Здравейте , в тази тема имате  възможност  да зададете своите въпроси към логопеди .

"Разбирането, че детето ще "израсте" проблема с възрастта, може само да го предпази от своевременно получаване на адекватна помощ"
                                                                                     Джийн Айрин  



Кога сме за логопед ?
Указател на логопедите в  България
http://logopedico.com/logopedi/
Архив
Консултация с Логопед  тема 1 - http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=55157.0
Консултация с Логопед  тема 2 - http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=188269.0
Консултация с Логопед  тема 3 - http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=332933.0
Консултация с Логопед  тема 4 - https://www.bg-mamma.com/?topic=668168

# 1
  • Мнения: 1 562
Здравейте,

Колко време според вас е нормално да продължи логопедична терапия, ако проблемът е само неправилната артикулация на някои звуци - с, ш, ж.. Дъщеря ми е на почти 7г, посещава логопед 2 пъти седмично по 30 минути (по 40 лв на занятие) и вече доста време са на на "с", а според мен го е усвоила. Искам просто да разсея съмненията си, че проточват прекалено обучението, за да посещаваме повече месеци.

# 2
  • Мнения: 14
Здравейте, синът ми е на 1 година и 4 месеца и все още не желае да дъвче т.е. храни се само с пюрирана храна. Има рефлекс, който на моменти се възобновява. Отхапва парчета, но не успява да сдъвче и директно плюе или се дави и се е стигнало до повръщане. Забелязвам, че е назад и с говора ( имам по-голяма дъщеря и сравнявам, колкото и да е грешно). Моля за съвет, насоки, тъй като минахме през много трудности, заради рефлукса с храненето и вече съм изчерпана. Благодаря предварително!

# 3
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 872
Здравейте, не съм сигурна, че точно за логопед е синът ми затова ще питам, за да тръгнем отнякъде.
На 6 години е, много приказлив и когато тръгне да разказва нещо често "запецва". Спира се, запъва се, заеква,  повтаря една дума няколко пъти, издава паразитни звуци (ам, хм, ъъъ и от сорта) докато успее да се изкаже. Сякаш мисълта му върви по-бързо и не успява да си формулира изреченията. Не се случва винаги, но доста често. Като казва нещо кратко, го няма този проблем, нито пък когато пее или рецитира (много бързо запомня текстове, песнички, стихотворения и т.н.)
Аз обикновено му казвам първо да измисли какво иска да каже и след това да се опита да се изкаже гладко, но не съм убедена че това е правилния подход. Какво мога да направя и нужно ли е някакво по-сериозно обследване или консултация.

# 4
  • Мнения: 309
Здравейте, детето ми не може да  издува устните си и да си изкарва езичето навън.
Той не може да казва много неща именно, защото тези движения липсват. Логопеда не ни помогна особенно. Какво бихте ме посъветвали?

# 5
  • София
  • Мнения: 4 581
Здравейте, детето ми не може да  издува устните си и да си изкарва езичето навън.
Той не може да казва много неща именно, защото тези движения липсват. Логопеда не ни помогна особенно. Какво бихте ме посъветвали?
А как са френулумите?

# 6
  • Мнения: 1 268
Здравейте, не съм сигурна, че точно за логопед е синът ми затова ще питам, за да тръгнем отнякъде.
На 6 години е, много приказлив и когато тръгне да разказва нещо често "запецва". Спира се, запъва се, заеква,  повтаря една дума няколко пъти, издава паразитни звуци (ам, хм, ъъъ и от сорта) докато успее да се изкаже. Сякаш мисълта му върви по-бързо и не успява да си формулира изреченията. Не се случва винаги, но доста често. Като казва нещо кратко, го няма този проблем, нито пък когато пее или рецитира (много бързо запомня текстове, песнички, стихотворения и т.н.)
Аз обикновено му казвам първо да измисли какво иска да каже и след това да се опита да се изкаже гладко, но не съм убедена че това е правилния подход. Какво мога да направя и нужно ли е някакво по-сериозно обследване или консултация.
Това звучи като заекване.

# 7
  • Мнения: 309
Здравейте, детето ми не може да  издува устните си и да си изкарва езичето навън.
Той не може да казва много неща именно, защото тези движения липсват. Логопеда не ни помогна особенно. Какво бихте ме посъветвали?
А как са френулумите?
Къса юздичка няма, ако това имахте в предвид.

# 8
  • София
  • Мнения: 4 581
Светослава, да, коя юздичка не е къса казвате? Тези на устните гледани ли са? Колко е голямо детето? Можеше ли да суче? Яде ли твърда храна? Кога и как е захранено... Много са нещата и по интернет е трудно да се каже какво е... Ходили сте при колега, какво е заключението? С какво не "ви" помогна и колко време посещавахте?

# 9
  • Мнения: 309
Светослава, да, коя юздичка не е къса казвате? Тези на устните гледани ли са? Колко е голямо детето? Можеше ли да суче? Яде ли твърда храна? Кога и как е захранено... Много са нещата и по интернет е трудно да се каже какво е... Ходили сте при колега, какво е заключението? С какво не "ви" помогна и колко време посещавахте?
Здравейте на 4 е вече момче,погледнах си детето тази вечер и той под горната устна има къса юздичка. Едва днес го забелязвам това гледаха го само под езичето до сега. Логопеда не ни помогна, тя твърди че той не говори, защото не иска.Изпълнява задачки, храни се сам, основно обича по-твърди храни. Разбира това, което аз му говоря и изпълнява. Детето е самостоятелно позлва си тоалетна сам, със събличане и обличане е добре и така. Ще потърся друг логопед и евентуално ще говоря с личната за проблема с юздичката. Нямах представа,той действително не може да духне, да даде целувка примерно с устнички, като пие вода от шише(малките за минерална които са) детето поема шишето с цялата си уста и пие така.

# 10
  • София
  • Мнения: 4 581
Затова Ви насочих натам. Не съм сигурна, че личния ще свърши работа. По скоро УНГ или стоматолог. Предполагам какво не може да казва, но първо проверете тези неща. И слуха, ако не е проверен. Успех!

# 11
  • Мнения: 309
Затова Ви насочих натам. Не съм сигурна, че личния ще свърши работа. По скоро УНГ или стоматолог. Предполагам какво не може да казва, но първо проверете тези неща. И слуха, ако не е проверен. Успех!
[/quote Много благодаря ☀️😊

# 12
  • Мнения: 14 480
Здравейте, не съм сигурна, че точно за логопед е синът ми затова ще питам, за да тръгнем отнякъде.
На 6 години е, много приказлив и когато тръгне да разказва нещо често "запецва". Спира се, запъва се, заеква,  повтаря една дума няколко пъти, издава паразитни звуци (ам, хм, ъъъ и от сорта) докато успее да се изкаже. Сякаш мисълта му върви по-бързо и не успява да си формулира изреченията. Не се случва винаги, но доста често. Като казва нещо кратко, го няма този проблем, нито пък когато пее или рецитира (много бързо запомня текстове, песнички, стихотворения и т.н.)
Аз обикновено му казвам първо да измисли какво иска да каже и след това да се опита да се изкаже гладко, но не съм убедена че това е правилния подход. Какво мога да направя и нужно ли е някакво по-сериозно обследване или консултация.
. Задължително. Това вече не е запъване а прилича по-скоро на  заекване

# 13
  • Мнения: 1 268
Ама, моля ви, стига с тези глупости. Късата подезична връзка има отношение само към изговора на звуковете, които изискват езикът да е горе - най-вече Р, Л и евентуално донякъде шушкавите - Ш, Ж, Ч. За проговарянето като такова и правилната употреба на езика значение има зрелостта на нервната система.
Направо съм изумена пък от обяснението на логопеда, че детето не говорело, "защото не иска". Компетентност - нула!!!
И още нещо, какво значи "детето разбира". Много родителите си мислят, че да разбира едно дете, означава да разбира битови инструкции от ежедневието. Това е крайно погрешно, защото децата се ориентират и свикват със заобикалящата ги среда и повторяемостта на събитията. Но ако прочетете приказка и зададете въпроси към съдържанието, дали тогава ще разбере?! Ако покажете няколко еднакви предмета и един от тях различен, ще може ли да го посочи, ще разбере ли какво се иска от него? Това го казвам за всички родители, не конкретно към някого.

Последна редакция: ср, 05 апр 2023, 16:50 от Venel82

# 14
  • Мнения: 309
Ама, моля ви, стига с тези глупости. Късата подезична връзка има отношение само към изговора на звуковете, които изискват езикът да е горе - най-вече Р, Л и евентуално донякъде шушкавите - Ш, Ж, Ч. За проговарянето като такова и правилната употреба на езика значение има зрелостта на нервната система.
Направо съм изумена пък от обяснението на логопеда, че детето не говорело, "защото не иска". Компетентност - нула!!!
И още нещо, какво значи "детето разбира". Много родителите си мислят, че да разбира едно дете, означава да разбира битови инструкции от ежедневието. Това е крайно погрешно, защото децата се ориентират и свикват със заобикалящата ги среда и повторяемостта на събитията. Но ако прочетете приказка и зададете въпроси към съдържанието, дали тогава ще разбере?! Ако покажете няколко еднакви предмета и един от тях различен, ще може ли да го посочи, ще разбере ли какво се иска от него? Това го казвам за всички родители, не конкретно към някого.
На 4 годинки приказки да ми разкава малко ми е в повече....

Общи условия

Активация на акаунт