Идеи за стартиране и развитие на бизнес - 26

  • 37 398
  • 387
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 8
Здравейте, разполагаме с голямо помещение което планувам да превърнем в салон за красота. Идеята ни е да обособим работни места за маникюр или грим и да ги даваме под наем, но всичко ни е тъмна индия. Как се делят режийните между наемателите е първият въпрос ,който ми изниква.моля някой ако има подобен опит да ми сподели?

# 211
  • Мнения: 15 736
Аз работих в един салон, уговорката беше да делим наем и сметки 50:50. На други места, когато помещението е собственост, се разбират 30:70 или 40:60 от оборота на маникюристката. Имайте предвид, че до като се разработи, може да не е много изгоден втория вариант.

# 212
  • Мнения: 12 840
Много добра идея. Вие ще го оборудвате с мебели само ли?

# 213
  • Мнения: 8
Много добра идея. Вие ще го оборудвате с мебели само ли?
Ами да, кушетки за миглопластика и бюра за маникюр, с прахоуловители примерно . Може би гримьор не би имал постоянно работа че да наеме място... Варианта на процент ми се вижда доста по- сложен, в смисъл че тогава материали, лампи, ел. пили всичко е от мен Relaxed

# 214
  • Мнения: 2 451
Виждала съм обяви във фейсбук групи за красота, в които обяви търсят например маникюрист, миглопластика, козметик и за всички цената на наема е една и съща с включени режийни в нея. Някои допълват, че в тази сума са включени и кафе и напитки за клиентите. Може да влезете в някоя такава група и да поразгледате. Да си направите някакви изводи за практиките в бранша.

# 215
  • Мнения: 12 840
Много добра идея. Вие ще го оборудвате с мебели само ли?
Ами да, кушетки за миглопластика и бюра за маникюр, с прахоуловители примерно . Може би гримьор не би имал постоянно работа че да наеме място... Варианта на процент ми се вижда доста по- сложен, в смисъл че тогава материали, лампи, ел. пили всичко е от мен Relaxed
А от къде знаеш, че това обзавеждане ще удовлетвори наемателя? Като се замислих, тези неща би трябвало наемателят сам да си ги подбира.

# 216
  • Мнения: 8
Аз работих в един салон, уговорката беше да делим наем и сметки 50:50. На други места, когато помещението е собственост, се разбират 30:70 или 40:60 от оборота на маникюристката. Имайте предвид, че до като се разработи, може да не е много изгоден втория вариант.
Anyyyone, а при варианта 30:70 или 40:60 от оборота на маникюристката, матерялите за работа кой ги осигурява ?

# 217
  • Мнения: 15 736
Не мога да кажа със сигурност, но мисля, че материалите са си на салоните. Аз бях на другия вариант, 50:50 сметки и наем.

# 218
  • Мнения: 269
Здравейте, нова съм в темата и бих искала да попитам (извинявам се ако вече се е коментирало), искам да стартирам земеделски бизнес с наследствена земя. Някой има ли идея какви са стъпките за това?

# 219
  • Мнения: 12 840
Искаш да работиш земята ли или да я даваш под наем? Зависи каква категория е земята какво можеш да отглеждаш на нея, аледователно какво се търси на пазара. Аз бих заложила на ядки.

# 220
  • Мнения: 269
Бих искала аз да я обработвам. Намира се в Дунавската равнина. Бих искала да се пробвам с нещо не толкова капризно за отглеждане, да, може и орехи... знам ли. Просто се замислям, че за бъдеще е добре да имам направена инвестиция в земеделие, чиято стойност ще расте с годините, а не да бъде отдавана под наем и някой друг да печели от нея. Мислела съм си и за индустриален коноп, но до колкото съм чела, в България това е доста сложно.. Та мисълта ми е дали някой има опит в такова начинание и какви са процедурите през които се минава? Регистрация на фирма (трябва ли да си земеделски производител), лиценз за каквото ще се сее, инвестиция, сеитба, ей такива неща Simple Smile

# 221
  • Мнения: 3 098
Gadolina,

Към министерство на земеделието си има цяла служба за такива консултации - с 27 офиса в България.

"2. Предоставяне на специализирани консултантски услуги на земеделски стопани за управлението на земята и на стопанствата"https://www.naas.government.bg/administrativni-uslugi

# 222
  • Мнения: 269
Благодаря!

# 223
  • Мнения: 745
Здравейте, разполагаме с голямо помещение което планувам да превърнем в салон за красота. Идеята ни е да обособим работни места за маникюр или грим и да ги даваме под наем, но всичко ни е тъмна индия. Как се делят режийните между наемателите е първият въпрос ,който ми изниква.моля някой ако има подобен опит да ми сподели?
Най-честата практика е да се отдава по следния начин.Собственикът на помещението определя за  колко работни места има място.Колко фризьора ,колко маникюристка...евентуално ако имате стая за козметик и т.н.Обзавеждате и оборудвате .Оборудването е базово разбира се.....преценяте какъв наем за цялото помещение би Ви устройвал и го делите на всички работни места по равно.От тук нататък всеки специалист ,който реши да наеме работно място си плаща определения му от Вас наем ,а режийните разходи си ги делят всички наематели между тях си.
Ако искате някой да работи за Вас на процент -тогава следва дамму осигурявате всички консумативи за работа.
Помислете за фирмата ,върху която ще работи салонът Ви.Не всички специалисти са склонни да отварят собствени фирми.Повечето предпочитат да работят с фирма на собственика на помещението ,особено ако салонът е голям .
Успех !

# 224
  • Мнения: 22 247
Относно скара бирата предизвикателствата са доста. Първо трябва кадърен персонал, дори и един човек да е, с добра заплата и осигуровки. Това са мин. 2000 лв. (Сметнете колко  оборот ще докара само това дори) Второ, проверките на места за хранене често удрят с по някоя глоба. Трето, храната е нещо нетрайно. Аз например абсолютно никога не бих могла да се заема с подобен проект, защото най-вероятно ще се проваля с гръм и трясък много скоро. Но! Аз нямам и желание. Който би искал да се захване, най-добре е да поработи известно време като служител в такъв обект. Ще види какви са процедурите, как се зареждат продуктите, как върви процеса.

Последна редакция: чт, 17 окт 2024, 14:13 от B2022

Общи условия

Активация на акаунт