Частни училища - информативно-дискусионна тема - 58

  • 49 643
  • 787
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 30
Ами аз имам наблюдение от първо лице  върху един випуск, а от близки познати - и от други випуски преди и след.
Това не омалоценява самото училище. Училището си е много хубаво. В преки , че няма нищо идеално на този свят. Сравнено с останалите училища е много хубаво. Вече кое е най-хубавото е индивидуална преценка и на родителите, и за конкретното им дете.
Вероятно и в други училища се среща този феномен. Включително в държавните.
Принципно обаче не намирам точната дума, но този подход с допълнителните уроци и изпреварващото материала учене, с натиска за съвършенство и да си пръв … не го намирам за хубав. Това принуждава и други да тръгнат по този път (а реално нямат нужда), някои деца се заблуждават, сравнявайки се с напомпаните, че са глупави ( защото всъщност това е тайна, децата с уроците си мълчат, че ходят на тях)… Абе не е хубаво нещо… Но всеки има свободен избор. Но пък и получава обяснение откъде се появяват тези гении…

# 736
  • Мнения: 5 639
Опс, не издавай сега четата, че четниците ще се изредят утре всичките да се правят на ударени.

# 737
  • Мнения: 5 898
Аз, затова попитах, че да се ориентирам за СС ли става въпрос. Че изключения винаги могат да се намерят.

При нас зор за научаване на 3-5-10 урока предварително не съм забелязала. Децата с интерес в състезателната математика си знаеха материала предварително. Но това не се е отразявало на темпото на останалите. Напротив. Да не говорим, че преди 6-7 клас за частни уроци не съм чула(освен школите по състезателна и всевъзможните подобни курсове). По останалите предмети пък абсурд - никога не е имало дете, което да е напред с материала, зорелм бутано от родители. 
Скоро си говорехме, че явно и въпреки легендите, СС изобщо не си дават зор. Домашни за ваканциите на минимума. До 3 клас почти лежерно. После домашни само за уикенда по един, макс. два листа.

# 738
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Е откакто видях таксата на ЕСПА, СС рЕзко ми падна в очите. Па може да не е СС примера 😂😂😂
Ох любопитство ме обзе ... но някак от написаното ми се струва, че става дума за по-малко училище, с Пи-лесна връзка с “отгоре”...

# 739
  • София
  • Мнения: 1 570
За мен дългото описание  е валидно и за преди 30+ г. Защо обобщавам- защото вече с възрастта натрупах познанства. Разбрах,  че аз докато съм играла на улицата и съм се пънела сама над списание Математика ,  други са ходели на частни уроци или са имали родители на подходящи постове. Трети са учили в чужбина и т.н. Винаги е имало напредничави. Дано продължи.
Е откакто видях таксата на ЕСПА, СС рЕзко ми падна в очите. Па може да не е СС примера 😂😂😂
Ох любопитство ме обзе ... но някак от написаното ми се струва, че става дума за по-малко училище, с Пи-лесна връзка с “отгоре”...

# 740
  • Мнения: 1 731
По-високите заплати не са, за да се мотивират учителите. Парите не са достатъчно мотивиращ фактор. По-скоро е, за да може от по-голям брой хора да се подбират качествени учители. Защото в момента директорите твърдят, че много трудно си намират персонал.

Аз не бих нарекла изпреварващо горното обучение. Те не взимат материала с три урока напред. Но е факт, че тези деца изкарват шестици с лекота. А учителите се тупат в гърдите, сякаш е тях личен успех. И остават едни деца най-отзад, които се имат за глупави.

# 741
  • В офиса
  • Мнения: 4 018
Пал ли за Изи иде реч, или за друго, или пак градски легенди? Тези деца са до 17 часа на училище, как успяват да вместят всичките школи, уроци, да са адекватни, концентрирани и винаги във форма? В класа на дъщеря ми има дете активен спортист, ами виждам каква воля е и колко е интензивно. А в примера даже не става въпрос за физическо натоварване, което е обратното на онова, което се случва в училище, а за умствено такова - още уроци по математика, БЕЛ, английски, есе... И къде са тези блестящи деца, те трябва ясно да се открояват, пък гледам, че и обикновените деца се мешат между тях на разни награждавания по състезания и т.н. Май пак създаваме градски легенди тук.

# 742
  • Мнения: 30
Не са градски легенди.
И никой не казва, че тези деца са принципно по-гениални. Те просто са предварително стабилно подготвени. Изпреварващо подготвени. Но това не ги прави изпреварващи по интелекта. Само е стратегия.
Ама как да не стигат 24 часа и уикендите особено… Есетата са от 5:30 до 8:00 , веднъж седмично. В събота по 3 часа има курс по математика. Останалите занимания ги сместват различно вечер. Между 17 и 20 часа.

# 743
  • Мнения: 1 731
Много е заблуждаващо да се твърди, че няма такива деца изобщо.

# 744
  • Мнения: 5 898
Значи, от написаното оставам с впечатление, че говорите за 1-2-3 деца в конкретно училище и конкретен клас. Което е частен случай и по никакъв начин не може да се говори за тенденция. Ако примерът ви е за 2-3 деца, то не следва да звучи толкова обобщаващо.
Или пък, ако е за повече, е редно да коментирате в конкретика.

И не мога да разбера, смелост ли нямате, като кажете А, да кажете и Б? Или се правите на интересни? Някакви локуми в 20 реда, докато схванем, че нищо не е ясно. А някои използват темата за "казвам ти дъще, сещай се снахо". Предполагам, че родителите на визираните деца я четат тая тема. И ръководството на училището.

И кой твърди, че няма такива деца изобщо? Има, ама са минимален %. Ако обаче, учителите равняват темпото по тях, то тогава следва да си говорите с училището за проблема.

# 745
  • Мнения: 744
Какво значение има за кое училище става въпрос, важното в случая е тенденцията. Аз лично, но вероятно, защото съм от миналия век 😂, не мога да разбера кому е необходимо да се учи материалът за следващия месец, срок, година. Ако родител Х, имащ амбиции за детето си, заради което е заложил на добро училище, установи, че неговото дете не е от първите, започва да се уравнява и дава тласъците на посоката. В моите лични представи на уроци се ходеше/ходи, ако има неусвоен материал и са необходими по- задълбочени познания и/или за подготовка за изпит/сертификат, покриващ извънучилищно ниво. Всичко останало НВО, АК и т.н. от дете, справящо се отлично в добро училище (като в категорията добро училище, за съжаление, не мога да включа много) може да  покрие изпитите на високо ниво, без допълнителна подготовка. И да…необходимо е ученето да е било системно и последователно от първи клас.

Последна редакция: нд, 23 апр 2023, 10:02 от silan

# 746
  • В офиса
  • Мнения: 4 018
Аз не казвам, че няма деца, ходещи на уроци, казвам само, че няма деца, ходещи на уроци и по трите предмета едновременно, които са толкова напред с материала в сравнение с другите и учителите равнят по тях. Ако сложим точки между всяка една част от това дълго и с много запетаи изречение, ще бъде е истина, но всичко заедно, както внушава горния пост, не е. Има единици деца (било състезатели, било с родител native speaker за английския), които знаят материала изпреварващо (това е меко казано, те са в порядък над останалите). В един клас тези деца са макс 1-2. В класовете на моите дъщери не се сещам да има, но във випуска - да. Учителят равни по най-добрите 5-10 в класа, а не по тези 1-2. Има деца, ходещи по няколко предмета на уроци. Обикновено не са в топ 5 по поне 2 от 3-те предмета, а най-често и по трите.

# 747
  • Мнения: 5 898
Ами нали това казвам. Аз такава тенденция НЕ виждам. 2-3 деца не са тенденция. Да не говорим, че подобни явления и по наше време ги имаше.

# 748
  • София
  • Мнения: 746
Не разбирам защо толкова много ви смущава това, че други деца и други родители така са решили въпроса с подготовката. Ако моето дете е в среда с такива "изпреварващи", единственото, което би ме притеснявало, е дали учителите подравняват по тях преподаването или все пак се съобразяват с темпото на останалите деца.
Докато има ограничени ресурси, ще има и конкуренция за тях, независимо кой какво си мисли по темата. Това са нормални, закономерни процеси - едни искат да приличат на кукли барби, не се хранят и прибягват към хирургическа намеса от ранна възраст, други свирят на пиано от 4 годишни или карат сноуборд от преди да проходят, трети пък обират златните медали от всички математически състезания. Зад всяко от тези неща стоят вложени усилия и нечии приоритети. Всеки да си влага усилията според приоритетите.
Виж, държавата някак трябва да приоритизира престижа на учителите, иначе съвсем ще ни се срине образованието.

# 749
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 739
Как се правите на ударени, ами има много такива “напомпани” деца и наистина са голям проблем. И в нашия клас са няколко, ходят на уроци по мат и английски например, но не казват на другите деца, не знам дали и учителката знае. Реално остават само няколко деца без “напомпване” и уроци и е съвсме логично, че на учителите им е по-кеф са общуват със знаещите. Нивото се вдига и става по-трудно да се стигне от другите и те също започват уроци и става омагьосан кръг.
Явно тенденцията е още от ДГ. Тригодишни край мен знаят цялата азбука и вече четат трибуквени думи (по букви предполагам). Моето го бях учила само на 2-3 букви, но явно до втора група трябва да научим всички, за да не “изостава”.
Кому е нужно? Аз съм средно амбициозен родител, но не искам целият ми живот да се върти около ученето на децата. Така че явно моите винаги ще са от изоставащите…

Общи условия

Активация на акаунт